Vivere il Movimento nelle strade

L'ultima (?) autentica Lamborghini: V12 atmosferico, 1015 CV e 13 modalità di guida

Μοιάζει με το… γαλατικό χωριό. Ή, κατά μια άλλη έννοια, με τον “Τελευταίο των Μοϊκανών”. Όταν όλη η αυτοκινητοβιομηχανία στρέφεται προς τους ηλεκτροκινητήρες, στη Sant Agata Bolognese, κάποιοι αντιστέκονται. Και, ρίχνουν τη “βόμβα”: Στα 60ά γενέθλιά της, η Automobili Lamborghini παρουσιάζει τη Revuelto, το πρώτο σούπερ σπορ υβριδικό V12 plug-in HPEV (High Performance Electrified Vehicle). Μια απόδοση 1015 ίππων για τον αντικαταστάτη της θρυλικής Aventador, έρχεται από τη συνδυασμένη ισχύ ενός εντελώς νέου κινητήρα εσωτερικής καύσης μαζί με τρεις ηλεκτροκινητήρες, παράλληλα με ένα κιβώτιο διπλού συμπλέκτη που κάνει για πρώτη φορά το ντεμπούτο του σε μια 12κύλινδρη Lamborghini.

Το σύστημα κίνησης συνδυάζει στοιχεία υψηλής ειδικής ισχύος: ο νέος κινητήρας εσωτερικής καύσης 127 CV/λίτρο συνεργάζεται συνεργικά με δύο εμπρός κινητήρες αξονικής ροής που προσφέρουν εξαιρετική αναλογία βάρους/ισχύος, με έναν ηλεκτροκινητήρα ακτινικής ροής τοποθετημένο πάνω από το πρώτο οκτατάχυτο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη που κάνει ντεμπούτο σε 12κύλινδρο Lamborghini. Οι τρεις ηλεκτροκινητήρες τροφοδοτούνται από μια μπαταρία ιόντων λιθίου υψηλής ειδικής ισχύος (4500 W/kg), η οποία υποστηρίζει επίσης μια πλήρως ηλεκτρική λειτουργία οδήγησης.

“Η νέα Revuelto είναι ένα ορόσημο στην ιστορία της Lamborghini και ένας σημαντικός πυλώνας της στρατηγικής μας για την ηλεκτροκίνηση της Direzione Cor Tauri”, δήλωσε ο Stephan Winkelmann, Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της Lamborghini. Πρόκειται για ένα μοναδικό και καινοτόμο αυτοκίνητο, αλλά ταυτόχρονα πιστό στο DNA μας: ο V12 είναι ένα εμβληματικό σύμβολο της κληρονομιάς και της ιστορίας των σούπερ σπορ μας. Το Revuelto γεννήθηκε για να σπάσει το καλούπι, συνδυάζοντας έναν νέο 12κύλινδρο κινητήρα με υβριδική τεχνολογία, δημιουργώντας την τέλεια ισορροπία μεταξύ της παροχής του συναισθήματος που επιθυμούν οι πελάτες μας και της ανάγκης για μείωση των εκπομπών ρύπων”.

Τα ανθρακονήματα, που παράγονται μέσω χειροτεχνίας στο εργοστάσιο της Sant’Agata Bolognese, είναι το κύριο δομικό στοιχείο μέσα στο νέο αυτοκίνητο, που χρησιμοποιείται όχι μόνο στη μονή άτρακτο και το πλαίσιο, αλλά και σε πολλά στοιχεία του αμαξώματος. Η εκτεταμένη χρήση ανθρακονήματος και ελαφρών υλικών, σε συνδυασμό με την ισχυρή ισχύ του κινητήρα, συμβάλλει στην επίτευξη της καλύτερης αναλογίας βάρους προς ισχύ στην ιστορία της Lamborghini: 1,75 kg/CV.

Η νέα Revuelto συνδυάζει αυτά τα χαρακτηριστικά για να προσφέρει τιμές επιδόσεων στην κορυφή της κατηγορίας της: επιτάχυνση από 0-100 km/h σε μόλις 2,5 δευτερόλεπτα και τελική ταχύτητα άνω των 350 km/h. Αυτά τα νούμερα συνδυάζονται με τον εξαιρετικό δυναμισμό του χάρη στην εισαγωγή του ηλεκτρικού torque vectoring και της τετρακίνησης που διατίθεται και σε πλήρως ηλεκτρική λειτουργία οδήγησης, εξασφαλίζοντας ότι το σούπερ σπορ αυτοκίνητο Revuelto εκφράζει τις ενισχυμένες ιδιότητές του τόσο στην πίστα όσο και στην καθημερινή οδήγηση.

Il design

Η Revuelto φέρνει το μέλλον του σχεδιασμού της Lamborghini στο δρόμο σήμερα. Παραμένει σταθερή στο αποκλειστικό σχεδιαστικό DNA της Lamborghini, αλλά καθιερώνει μια εντελώς νέα στυλιστική γλώσσα. Συνδέεται με τα εμβληματικά και θρυλικά V12 αυτοκίνητα Lamborghini του παρελθόντος σε όλο το νέο σχήμα, ενώ οι νέες αναλογίες ανοίγουν την πόρτα προς το μέλλον.

Ενώ η Revuelto προσφέρει ένα κβαντικό άλμα σε μια εντελώς νέα σχεδίαση αυτοκινήτου, τόσο εξωτερικά όσο και εσωτερικά, η έμπνευση από τους προηγούμενους θρύλους V12 παραμένει σαφής. Ξεκινώντας από το πρωτότυπο Countach του 1971 και τις τέλειες αναλογίες του που αναπτύχθηκαν σε μια ενιαία διαμήκη γραμμή, αυτό το αυτοκίνητο ήταν υπεύθυνο για τη δημιουργία ενός καθαρού και ουσιαστικού στυλ που εντάσσεται στο πλαίσιο της εποχής του Διαστήματος. Καθόρισε το DNA του σούπερ σπορ αυτοκινήτου Lamborghini V12 και εισήγαγε ένα από τα πιο χαρακτηριστικά στοιχεία της Lamborghini V12: τις κάθετα ανοιγόμενες ψαλιδωτές πόρτες, οι οποίες συμβάλλουν στη δημιουργία του χαρακτήρα της Revuelto.

Το νέο αυτοκίνητο αψηφά επίσης τις αμίμητες αναλογίες της Diablo και την αιωρούμενη λεπίδα στον πίσω προφυλακτήρα, ενώ είναι εμφανής η μυώδης και κεκλιμένη πρόσοψη της Murciélago.

Πλαίσιο από την αεροναυπηγική

Η Revuelto βασίζεται σε ένα νέο πλαίσιο εμπνευσμένο από την αεροναυπηγική, το “monofuselage”. Εκτός από ένα monocoque κατασκευασμένο εξ ολοκλήρου από ανθρακονήματα πολλαπλών τεχνολογιών, διαθέτει μια μπροστινή δομή από Forged Composites- ένα ειδικό υλικό από κοντές ίνες άνθρακα εμποτισμένες σε ρητίνη. Αυτή η τεχνολογία αναπτύχθηκε και χρησιμοποιήθηκε από τη Lamborghini στις πρώτες δομικές εφαρμογές της ήδη από το 2008.

Η μονή άτρακτος αντιπροσωπεύει ένα σημαντικό βήμα προς τα εμπρός από την Aventador όσον αφορά τη στρεπτική ακαμψία, τις ελαφριές ιδιότητες και την οδηγική δυναμική. Επιπλέον, η Revuelto είναι το πρώτο σούπερ σπορ αυτοκίνητο που εξοπλίζεται με 100% μπροστινή δομή από ανθρακονήματα: τα ανθρακονήματα χρησιμοποιούνται επίσης για τις δομές των μπροστινών κώνων, ώστε να εξασφαλίζεται ένα επίπεδο απορρόφησης ενέργειας σημαντικά υψηλότερο σε σύγκριση με μια παραδοσιακή μεταλλική δομή – διπλάσιο από το μπροστινό πλαίσιο αλουμινίου της Aventador – σε συνδυασμό με σημαντική μείωση του βάρους.

Για την ακρίβεια, η μονή άτρακτος του Revuelto είναι 10% ελαφρύτερη από το πλαίσιο της Aventador και το μπροστινό πλαίσιο είναι 20% ελαφρύτερο από τον αλουμινένιο προκάτοχό του. Η στρεπτική ακαμψία έχει επίσης βελτιωθεί με τιμή 40.000 Nm/°, αυξημένη κατά +25% σε σχέση με την Aventador και εγγυάται τις καλύτερες δυναμικές ικανότητες στην κατηγορία της.

Η σχεδιαστική αντίληψη που διέπει την ανάπτυξη της νέας μονής ατράκτου βασίζεται στη μέγιστη ενσωμάτωση μεταξύ των εξαρτημάτων. Αυτό βελτιστοποιείται χάρη στην εισαγωγή της εκτεταμένης τεχνολογίας Forged Composites, καθώς και στην ανάπτυξη του μονολιθικού δακτυλίου rocker. Αυτή η χρήση ανθρακονήματος καθιστά το Revuelto μοναδικό στο χώρο των σούπερ σπορ αυτοκινήτων: το μονοστοιχειώδες στοιχείο σε σχήμα δακτυλίου είναι κατασκευασμένο από CFRP (Carbon Fiber Reinforced Plastic) και αποτελεί τη δομή στήριξης του αυτοκινήτου. Ο δακτύλιος rocker περικλείει και συνδέει τα σφυρήλατα σύνθετα στοιχεία, όπως η μπανιέρα, το μπροστινό τοίχωμα πυρός και η κολόνα Α.

Για την κατασκευή της οροφής διατηρήθηκε η πιο παραδοσιακή, αλλά όχι λιγότερο αποδοτική, τεχνολογία της παραγωγής σύνθετων υλικών σε αυτόκαυστο με προεμποτισμένο υλικό. Το ανθρακονήματα με αυτόκαυστο ικανοποιούν υψηλές τεχνικές, αισθητικές και ποιοτικές απαιτήσεις, οι οποίες συμπληρώνονται από τη δεξιοτεχνία στην άκρως εξειδικευμένη διαδικασία χειροποίητης τοποθέτησης, η οποία είναι αποτέλεσμα πολυετούς εσωτερικής παραγωγής στοιχείων από σύνθετα υλικά με γνώμονα την ποιότητα. Πρόκειται για μια κατασκευαστική απόφαση που παρέχει επίσης στον πελάτη μέγιστη ευελιξία στην προσαρμογή της οροφής.

Το πίσω πλαίσιο είναι κατασκευασμένο από κράματα αλουμινίου υψηλής αντοχής και διαθέτει δύο σημαντικά κοίλα χυτά μέρη στην περιοχή του πίσω θόλου: αυτά ενσωματώνουν τους πύργους αμορτισέρ της πίσω ανάρτησης και την ανάρτηση του συστήματος κίνησης σε ένα ενιαίο στοιχείο με κλειστό προφίλ αδράνειας, εξασφαλίζοντας σημαντική μείωση του βάρους, αύξηση της ακαμψίας και σημαντική μείωση των γραμμών συγκόλλησης.

Η Revuelto αντιπροσωπεύει ένα νέο “έτος μηδέν” σε σχέση με τη χρήση ανθρακονήματος στην παραγωγή αυτοκινήτων, που συνοψίζεται στο ακρωνύμιο AIM (Automation, Integration, Modularity). Ο “αυτοματισμός” αναφέρεται στην εισαγωγή αυτοματοποιημένων και ψηφιοποιημένων διαδικασιών στη μετατροπή των υλικών, διατηρώντας παράλληλα την παραδοσιακή κατασκευή της Lamborghini, όπως στον κλάδο των σύνθετων υλικών.

Η “ενσωμάτωση” αφορά την ενσωμάτωση πολλών λειτουργιών σε ένα μόνο εξάρτημα μέσω της ανάπτυξης της μορφοποίησης με συμπίεση. Αυτή η διαδικασία χρησιμοποιεί προθερμασμένα πολυμερή για να επιτρέψει την παραγωγή εξαρτημάτων με μεγάλο εύρος μήκους, πάχους και πολυπλοκότητας, εξασφαλίζοντας τη βέλτιστη ενσωμάτωση μεταξύ των εξαρτημάτων για να εγγυηθεί υψηλή στρεπτική ακαμψία. Τέλος, η “Αρθρωτότητα” αναφέρεται στο να γίνουν οι εφαρμοζόμενες τεχνολογίες σπονδυλωτές και επομένως πιο ευέλικτες και αποτελεσματικές, ώστε να ανταποκρίνονται σε όλες τις απαιτήσεις και τα χαρακτηριστικά του προϊόντος.

Κινητήρας και διάταξη

Το νέο μοντέλο παρουσιάζει μια πρωτοφανή διάταξη και σύστημα μετάδοσης κίνησης: ο κινητήρας V12 των 6,5 λίτρων με φυσική αναπνοή που τοποθετείται στη μέση συμπληρώνεται από τρεις ηλεκτροκινητήρες, ένας εκ των οποίων είναι ενσωματωμένος στο νέο κιβώτιο ταχυτήτων διπλού συμπλέκτη οκτώ σχέσεων. Αυτό είναι τοποθετημένο εγκάρσια και τοποθετείται για πρώτη φορά πίσω από τον κινητήρα εσωτερικής καύσης. Εκεί που βρισκόταν το τούνελ μετάδοσης από τις ημέρες της Countach, υπάρχει αντ’ αυτού μια μπαταρία ιόντων λιθίου, η οποία τροφοδοτεί τους ηλεκτροκινητήρες.

Οι ηλεκτροκινητήρες ενισχύουν την παροχή ισχύος στις χαμηλές στροφές και μπορούν επίσης να μετατρέψουν τη νέα Revuelto σε ένα αμιγώς ηλεκτρικό αυτοκίνητο, μειώνοντας τις συνολικές εκπομπές CO2 κατά 30% σε σύγκριση με την Aventador Ultimae.

Η Lamborghini είναι συνώνυμη με τους κινητήρες V12 από την ίδρυση της εταιρείας. Το πρώτο μοντέλο της Lamborghini με αυτόν τον χαρακτηριστικό κινητήρα ήταν η εμβληματική 350GT που παρουσιάστηκε το 1963. Η πρώτη φορά που ένας ηλεκτροκινητήρας συνδυάστηκε με έναν 12κύλινδρο κινητήρα εσωτερικής καύσης σε μια Lamborghini ήταν το 2019 με τη Sián, η οποία χρησιμοποίησε έναν ηλεκτροκινητήρα 25 kW για να υποστηρίξει την προηγούμενη γενιά V12, αποθηκεύοντας την ηλεκτρική ενέργεια σε έναν υπερπυκνωτή.

Η Revuelto εισάγει μια πρωτοφανή υβριδική αρχιτεκτονική και μια νέα γενιά V12. Το αυτοκίνητο λανσάρεται ως το πρώτο ηλεκτροκίνητο όχημα υψηλών επιδόσεων – HPEV: ένα plug-in υβριδικό σούπερ σπορ αυτοκίνητο εξοπλισμένο με μια ελαφριά μπαταρία ιόντων λιθίου υψηλής ισχύος, η οποία στεγάζεται μέσα στη σήραγγα μετάδοσης στο κεντρικό τμήμα του πλαισίου. Πρόκειται για μια καινοτόμο λύση, σχεδιασμένη για να μειώσει τις εκπομπές ρύπων σε σύγκριση με τον προηγούμενο V12, μεγιστοποιώντας παράλληλα τις επιδόσεις.

Ο νέος κινητήρας L545 έχει χωρητικότητα 6,5 λίτρων και είναι ο ελαφρύτερος και ισχυρότερος 12κύλινδρος κινητήρας που έχει κατασκευάσει ποτέ η Lamborghini. Συνολικά ζυγίζει μόλις 218 κιλά: 17 κιλά λιγότερα από τη μονάδα της Aventador. Η Revuelto διαθέτει τον κινητήρα περιστρεφόμενο κατά 180 μοίρες σε σχέση με τη διάταξη της Aventador. Ο superquadro V12 αποδίδει 825 CV στις 9250 στροφές ανά λεπτό χάρη στο επανασχεδιασμένο σύστημα διανομής που υποστηρίζει ένα μέγιστο εύρος στροφών στις 9500 στροφές ανά λεπτό. Η ειδική ισχύς είναι 127 CV ανά λίτρο, η υψηλότερη απόδοση στην ιστορία των 12κύλινδρων κινητήρων της Lamborghini, ενώ η μέγιστη ροπή είναι 725 Nm στις 6750 στροφές ανά λεπτό.

Οι αγωγοί εισαγωγής αέρα στους κυλίνδρους έχουν επανασχεδιαστεί για να αυξήσουν την παροχή αέρα και να εγγυηθούν τη βέλτιστη ροή αέρα στο θάλαμο καύσης. Η καύση εντός του πραγματικού κινητήρα έχει επίσης βελτιστοποιηθεί, χάρη στη ρύθμιση του ιονισμού στο θάλαμο με δύο μονάδες ελέγχου: μια λύση που χρησιμοποιείται ήδη στην Aventador και τώρα μεταφέρεται στο νέο μοντέλο. Το νέο σύστημα καύσης χαρακτηρίζεται επίσης από αυξημένη σχέση συμπίεσης (12,6:1 έναντι 11,8:1 για την Aventador Ultimae). Η ρευστοδυναμική της εξάτμισης έχει επίσης βελτιωθεί για να μειωθεί η αντίθλιψη στις υψηλές στροφές και να αυξηθεί η ειδική ισχύς.

Από την αρχή, τα αυτοκίνητα της Lamborghini φημίζονταν για τον μοναδικά συναισθηματικό και αλάνθαστο ήχο τους. Ιδιαίτερη προσοχή έχει δοθεί στο “soundtrack” της νέας L545 για να τονιστεί ο ήχος του κινητήρα, που είναι ήδη μελωδικός στις χαμηλές στροφές και στη συνέχεια ανεβαίνει σε ένα φυσικό αρμονικό κρεσέντο.

Ηλεκτρική τετρακίνηση

Η Revuelto διατηρεί μια από τις ισχυρότερες παραδόσεις της Lamborghini: την τετρακίνηση. Εκτός από τον κινητήρα εσωτερικής καύσης που παρέχει ισχύ στους πίσω τροχούς, ένα ζεύγος ηλεκτροκινητήρων κάνει τώρα το ντεμπούτο του στον μπροστινό άξονα, ο καθένας από τους οποίους παρέχει έλξη σε έναν από τους μπροστινούς τροχούς. Υπάρχει επίσης ένας τρίτος ηλεκτροκινητήρας τοποθετημένος πάνω από το οκτατάχυτο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη που μπορεί να παρέχει ισχύ στους πίσω τροχούς, ανάλογα με την επιλεγμένη λειτουργία οδήγησης και τις συνθήκες.

Η συνδυασμένη ροπή από τον κινητήρα εσωτερικής καύσης και τους τρεις ηλεκτροκινητήρες προσφέρει επίπεδα επιδόσεων που είναι μοναδικά ακόμη και στον τομέα των σούπερ σπορ αυτοκινήτων, με 725 Nm που παράγει ο κινητήρας εσωτερικής καύσης και 350 Nm από κάθε έναν από τους εμπρός ηλεκτροκινητήρες. Συνολικά, η μονάδα ισχύος αποδίδει συνδυασμένη μέγιστη ισχύ 1015 CV.

Οι δύο εμπρός ηλεκτροκινητήρες είναι ελαιόψυκτες μονάδες αξονικής ροής και προσφέρουν εξαιρετική αναλογία βάρους προς ισχύ: 18,5 κιλά από κάθε μία από τις μονάδες των 110 kW. Εκτός από την παροχή ισχύος στους μπροστινούς τροχούς, διαθέτουν επίσης λειτουργία διαμόρφωσης της ροπής, βελτιστοποιώντας τη δυναμική οδήγησης και ανακτώντας την ενέργεια που παράγεται κατά την πέδηση. Όταν βρίσκεται σε ηλεκτρική λειτουργία, το Revuelto κινείται μόνο στους μπροστινούς τροχούς για τη βελτιστοποίηση της κατανάλωσης ενέργειας, ενώ η ηλεκτρική κίνηση στον πίσω άξονα ενεργοποιείται κατόπιν ζήτησης, όταν χρειάζεται.

Η Lamborghini Revuelto είναι εξοπλισμένη με μια μπαταρία ιόντων λιθίου υψηλής ειδικής ισχύος (4500 W/kg) που βρίσκεται μέσα στο κεντρικό τούνελ, διατηρώντας το κέντρο βάρους όσο το δυνατόν πιο χαμηλά και εξασφαλίζοντας τη βέλτιστη κατανομή βάρους. Η μπαταρία προστατεύεται από ένα χαμηλότερο δομικό στρώμα και συνδέεται με τους μπροστινούς ηλεκτροκινητήρες, τον πίσω ηλεκτροκινητήρα και μια ενσωματωμένη μονάδα επαναφόρτισης.

Η μπαταρία έχει μήκος 1550 χιλιοστά, ύψος 301 χιλιοστά και πλάτος 240 χιλιοστά και περιέχει κυψέλες πουγκιού με συνολική χωρητικότητα 3,8 kWh. Όταν η φόρτιση πέσει στο μηδέν, μπορεί να επαναφορτιστεί χρησιμοποιώντας τόσο το συνηθισμένο οικιακό εναλλασσόμενο ρεύμα όσο και τη στήλη φόρτισης με ισχύ έως και 7 kW, και επαναφορτίζεται πλήρως σε μόλις 30 λεπτά. Μπορεί επίσης να επαναφορτιστεί με αναγεννητική πέδηση από τους μπροστινούς τροχούς ή απευθείας από τον κινητήρα V12 σε μόλις έξι λεπτά.