Η Ford βγάζει τον διάδοχο του μοναδικού GT που απέμεινε στον κόσμο

Φτιάχτηκαν 5 πρωτότυπα Ford GT. Επιβίωσε μόνο 1

Δημιουργώντας την 7η σειρά Ford GT Heritage Editon
2021 Ford GT ’66 Daytona Heritage Edition
Τιμώντας το αγωνιστικό Ford GT MK II No. 98 Σε παραγωγή
2020 Ford GT ’69 Gulf Livery Heritage Edition
Τιμώντας το αγωνιστικό Ford GT40 MK I No. 6 που κέρδισε το 1969 στο Le Mans Κατασκευάστηκαν μόλις 50 αντίτυπα
2019 Ford GT ’68 Gulf Livery Heritage Edition
Τιμώντας το αγωνιστικό Ford GT40 MK I No. 9 που κέρδισε το 1968 στο Le Mans Κατασκευάστηκαν μόλις 50 αντίτυπα
2018 Ford GT ’67 Heritage Edition
Τιμώντας το αγωνιστικό Ford GT40 MK IV No. 1 που κέρδισε το 1967 στο Le Mans Κατασκευάστηκαν μόλις 39 αντίτυπα
2017 Ford GT ’66 Heritage Edition
Τιμώντας το Ford GT40 MK II No. 2 το οποίο οδήγησαν οι Bruce McLaren και Chris Amon στο Le Mans το 1966 Κατασκευάστηκαν μόλις 27 αντίτυπα
2006 Ford GT Gulf Livery Heritage Edition
Προς τιμή των διαδοχικών τίτλων του GT40 στις 24 Ώρες του Le Mans το 1968 και το 1969 Κατασκευάστηκαν μόλις 343 αντίτυπα

Βρισκόμαστε στο 1963. Η Ford έχει βάλει στόχο να νικήσει τη Ferrari και να κερδίσει το Le Mans. Έτσι, ξεκινά την εξέλιξη του δικού της αγωνιστικού αυτοκινήτου. Πρέπει να εξελίξει κάτι που θα είναι τρομακτικά ικανό. Έναν χρόνο αργότερα, στις 3 Απριλίου 1964, στο Διεθνές Σαλόνι Αυτοκινήτου της Νέας Υόρκης, παρουσιάζεται το πρωτότυπο Ford GT. Θα φτιαχτούν μόλις πέντε πρωτότυπα από το μοντέλο που θα δώσει τις δάφνες που ψάχνει η Ford, όχι μόνο την πρώτη θέση, αλλά τις “1-2-3” στο Le Mans του 1966. Fast forward στο 2021: Έχει διασωθεί μόνο ένα GT με το αυθεντικό εξωτερικό livery. Κι όμως, αυτό το μοναδικό, αποκτά τον διάδοχό του…

Επιστροφή στα μόλις πέντε πρωτότυπα του μοντέλου GT. Αυτό που αποκαλύφθηκε στο Σαλόνι της Νέας Υόρκης, το 1964, είχε αριθμό πλαισίου GT/101. Τα υπόλοιπα είχαν αριθμούς πλαισίου GT/102, GT/103, GT/104, GT/105. Αυτά ήταν τα πρώτα οχήματα της Ford που χρησιμοποίησαν την μέθοδο της αεροδυναμικής ανάλυσης προκειμένου να βελτιστοποιηθούν οι επιδόσεις στις υψηλές ταχύτητες. Τα πέντε αυτά πρωτότυπα αποτέλεσαν μερικά από τα πιο σημαντικά αυτοκίνητα που παρήγαγε ποτέ η Ford και συγχρόνως τον θεμέλιο λίθο για το πρόγραμμα GT που κορυφώθηκε με το «1-2-3» της εταιρείας στο Le Mans, κάνοντας το GT το μοναδικό αμερικανικό supercar που κέρδισε στο Le Mans.

Το Ford GT με τον αριθμό πλαισίου GT/105 και το νέο

Τι απέγιναν τα 5 πρωτότυπα

Από τα πέντε πρωτότυπα Ford GT που κατασκευάστηκαν, αυτό με τον αριθμό πλαισίου GT / 105 είναι το μόνο που «επέζησε» στο πέρασμα του χρόνου με το σωστό για την εποχή του εξωτερικό livery.

Τα πρωτότυπα με αριθμό πλαισίου GT / 101 και GT / 102 αποσύρθηκαν μετά τις δοκιμές πρόσκρουσης σε Le Mans και Monza – ωστόσο αυτή η δοκιμή ήταν κρίσιμη για τη σημαντική βελτίωση των πρωτοτύπων με αριθμό πλαισίου GT / 103, GT / 104 και GT / 105.

Πατέρας και… εγγονός


Σημειώνοντας την πρώτη νίκη στην κατηγορία GT, το πρωτότυπο GT / 103 κέρδισε στην Daytona® το 1965 με τους Ken Miles και Lloyd Ruby πίσω από το τιμόνι, ενώ το αυτοκίνητο με αριθμό πλαισίου GT / 104 κατέλαβε την τρίτη θέση με τους Bob Bondurant και Ritchie Ginther. Τόσο το πρωτότυπο με αριθμό πλαισίου GT / 103 όσο και το αντίστοιχο GT / 104, έχουν ξαναβαφτεί και εκτίθενται σήμερα στο Shelby Museum στο Boulder του Κολοράντο.

Φόρος τιμής

Τα αυτοκίνητα αυτά συμβολίζουν την πρωτοποριακή μηχανική εξέλιξη που συνεχίζεται σήμερα στους κόλπους της Ford με το 2022 Ford GT Heritage Edition. Ως φόρο τιμής στο Ford GT, το πρωτότυπο όχημα που έδωσε ζωή στο πρόγραμμα εξέλιξης του μοντέλου πριν από μισό και πλέον αιώνα, η Ford παρουσίασε το 2022 Ford GT ’64 Prototype Heritage Edition. Το όχημα περιορισμένης παραγωγής είναι εμπνευσμένο από το πρωτότυπο Ford GT του 1964 που έκανε το ντεμπούτο του στη Διεθνή Έκθεση Αυτοκινήτου της Νέας Υόρκης.

Το πρωτότυπο του 1964 είναι απολύτως λειτουργικό

«Αυτό είναι το πρώτο Ford GT Heritage Edition που πηγαίνει πέρα από τον εορτασμό νικών σε αγώνες – αυτή η έκδοση πηγαίνει ακόμα πιο βαθιά και τιμά την πιο παλιά κληρονομιά του supercar της Ford», εξηγεί ο program manager του Ford GT, Mike Severson, και συνεχίζει: «Το Ford GT ’64 Prototype Heritage Edition είναι μια σύγχρονη εκδοχή του πρωτότυπου, και σίγουρα κανείς δεν μπορεί να κάνει λάθος σε σχέση με το αυτοκίνητο στο οποίο αποτίει φόρο τιμής».

Το GT Heritage Edition είναι ελαφρώς εντυπωσιακό

Το Ford GT ’64 Prototype Heritage Edition μοιράστηκε τα φώτα της δημοσιότητας στο Monterey Car Week, μαζί με το μοναδικό πρωτότυπο Ford GT του 1964 που έχει διασωθεί, το οποίο έχει αριθμό πλαισίου GT / 105 και εξακολουθεί να διαθέτει το αρχικό εξωτερικό του livery.

Τριπλή λωρίδα και ανθρακόνημα

Εντάξει, από πίσω είναι ακόμα πιο εντυπωσιακό

Το Ford GT ’64 Prototype Heritage Edition κοσμείται εξωτερικά από τον χρωματισμό Wimbledon White και γραφικά Antimatter Blue, καθώς και από μία τριπλή, αγωνιστικού τύπου λωρίδα που διατρέχει την οροφή του αυτοκινήτου. Τα εκτεθειμένα εξαρτήματα από ανθρακονήματα είναι κάτι παραπάνω από αντιληπτά, συμπεριλαμβανομένων των carbon τροχών, οι οποίοι αποτελούν μία μοναδική πινελιά για το Ford GT διαθέτοντας διάμετρο 20 ιντσών και μπλε βαφή.

Οι (μπλε) ζάντες είναι φτιαγμένες (φυσικά) από ανθρακόνημα

Από ανθρακονήματα είναι κατασκευασμένα επίσης το εμπρός splitter, τα πλαϊνά μαρσπιέ, το εξωτερικό τμήμα των καθρεπτών, οι περσίδες του καλύμματος του κινητήρα και ο πίσω διαχύτης, ο οποίος διαθέτει γυαλιστερή επίστρωση. Οι δαγκάνες των φρένων της Brembo® είναι λακαρισμένες σε ασημί χρώμα με μαύρα γραφικά, ενώ αισθητή είναι η παρουσία των μαύρων μπουλονιών των τροχών που εκσυγχρονίζουν περαιτέρω την αισθητική.

Χρήση ανθρακονήματος και στο εσωτερικό

Το carbon συναντάται ως υλικό και στην καμπίνα του αυτοκινήτου – και συγκεκριμένα στα πλευρικά μαρπιέ, χαμηλά στην κολώνα Α, στην κεντρική κονσόλα, καθώς και στο σχετικό ταμπελάκι. Τα καθίσματα από ανθρακονήματα κοσμούνται με το υλικό Lightspeed Blue Alcantara και ασημί ραφές, ενώ οι επιφάνειες τους καθώς και τα προσκέφαλα διαθέτουν ανάγλυφο το λογότυπο GT.

Μια συλλεκτική και μια μοναδική έκδοση του Ford GT

Ο πίνακας οργάνων περιβάλλεται από δέρμα Ebony και Lightspeed Blue Alcantara, ενώ οι κολώνες και το εσωτερικό τμήμα της οροφής από Ebony Alcantara. Τα διακοσμητικά Antimatter Blue στον πίνακα οργάνων, οι χειρολαβές των θυρών και το κάθισμα X-brace ταιριάζουν αισθητικά με τον σχεδιασμό των μοναδικών τροχών του αυτοκινήτου. Το τιμόνι διαθέτει επένδυση από Ebony Alcantara και μαύρες ραφές, ενώ τα paddles του αυτόματου κιβωτίου διπλού συμπλέκτη είναι για την περίσταση γυαλισμένα.

Θα φτιαχτούν ελάχιστα GT αυτής της έκδοσης

«Υπάρχουν πολλές σημαντικές στιγμές στην ιστορία του Ford GT που έχουμε γιορτάσει. Όμως, η ομάδα μας ήταν ομόφωνη πιστεύοντας ότι, αυτή τη φορά το αρχικό πρωτότυπο ήταν το κατάλληλο όχημα», λέει ο Severson. «Το πρωτότυπο του 1964 απελευθέρωσε τη δημιουργική ιδιοφυία της ομάδας Ford Advanced Vehicles και άνοιξε το δρόμο για το πρόγραμμα Ford GT. Και έτσι όλα άρχισαν να παίρνουν το δρόμο τους».