Η Opel πήρε το ρίσκο με τη δεύτερη γενιά του πετυχημένου Grandland. Μεγαλύτερο πλέον σε διαστάσεις, σε σχέση με τον προκάτοχο του και φέρνει νέα δεδομένα στα SUV, βάζοντας την έννοια του χώρου σε άλλη διάσταση και με στόχο την απόλυτη ευρυχωρία.
Ακολουθώντας το ρεύμα της εποχής
Η πρώτη γενιά του Opel Grandland είχε το προσωνύμιο Χ και παρουσιάστηκε το 2017, ως αντικαταστάτης του SUV Antara και του πολυμορφικού Zafira, με στόχο να καλύψει τη νέα τάση της αγοράς. Η δεύτερη γενιά του μοντέλου που παρουσιάστηκε το 2024, εισάγει στο προσκήνιο, μια νέα φιλοσοφία, δίνοντας έμφαση στην πολυμορφικότητα και την χωροταξική διάταξη.
Καινοτόμο Design
Οι σχεδιαστές της Opel έχουν καταφέρει να συνδυάσουν μια εντυπωσιακή και καινοτόμα σχεδίαση στις επιβλητικές διαστάσεις του νέου Opel Grandland με προηγμένη τεχνολογία και βιώσιμα υλικά, πετυχαίνοντας μια μοντέρνα και χαρακτηριστική αισθητική.
Τις εντυπώσεις κερδίζει το μπροστινό μέρος, το οποίο δίνει έμφαση στην ταυτότητα του brand μέσα από μοντέρνα, τεχνολογικά προηγμένα και οπτικά δυναμικά χαρακτηριστικά. Με το ανανεωμένο Opel Vizor, τη νέα «μάσκα» ταυτότητας, που περιλαμβάνει το νέο φωτιζόμενο έμβλημα «Blitz» στο κέντρο του. Ενσωματώνει αρμονικά τους καινοτόμους προβολείς με τεχνολογία Intelli-Lux Pixel HD, η οποία περιλαμβάνει 51.200 LED στοιχεία (25.600 ανά πλευρά), δημιουργώντας ένα «καθαρό» και τεχνολογικά προηγμένο πρόσωπο, που ολοκληρώνεται με τον προφυλακτήρα που αποτελείται από καθαρά γεωμετρικά σχήματα, με διακριτές επιφάνειες και έντονες ακμές, με ευδιάκριτους κάθετους αεραγωγούς στις άκρες που ενισχύουν την αεροδυναμική αλλά και την οπτική του αυτοκινήτου, κάνοντάς το να φαίνεται πιο φαρδύ και στιβαρό.
Το προφίλ του αυτοκινήτου ακολουθεί τη νέα σχεδιαστική φιλοσοφία της εται, προσφέροντας έναν εξαιρετικό συνδυασμό δυναμισμού, κομψότητας και σύγχρονης αισθητικής. Κάθε σχεδιαστικό στοιχείο εξυπηρετεί τόσο την αισθητική αρμονία, όσο και την λειτουργικότητα, με ιδιαίτερη έμφαση στην αεροδυναμική και τις αναλογίες του αμαξώματος. Η οροφή ακολουθεί ομαλή, ελαφρώς κεκλιμένη γραμμή προς τα πίσω. Η σχεδίαση ακολουθεί την αρχή του «Opel Compass», με οριζόντιες και κάθετες γραμμές που δημιουργούν συμμετρία και ένταση, ενώ μία έντονη χαμηλή ακμή ξεκινά από τους εμπρός θόλους και διατρέχει το μήκος του αμαξώματος, προσθέτοντας δυναμισμό και κίνηση στο προφίλ, το οποίο έχει σχεδιαστεί με γνώμονα τη βελτίωση της αεροδυναμικής (Cd 0.28), κάτι που βοηθά στη μείωση της κατανάλωσης και της αεροδυναμικής αντίστασης.
Το πίσω μέρος κυριαρχείται από τα νέα λεπτά, οριζόντια LED φωτιστικά σώματα, τα οποία εκτείνονται σχεδόν σε όλο το πλάτος του αυτοκινήτου και στο εσωτερικό τους εφαρμόζεται η «υπογραφή φτερού» της Opel (τύπου “wing”), η οποία έχει εξελιχθεί σε πιο «ψηφιακή» μορφή και για πρώτη φορά, η λέξη «OPEL» εμφανίζεται φωτιζόμενη στο κέντρο της πίσω πόρτας. Οι επιφάνειες είναι καθαρές και τεντωμένες, χωρίς περιττές λεπτομέρειες, σύμφωνα με τη σχεδιαστική φιλοσοφία «detox» της Opel. Η πόρτα του χώρου αποσκευών έχει ήπια κλίση και φιλοξενεί μια σχεδόν αόρατη χειρολαβή, συμβάλλοντας στη λιτή αισθητική. Ενώ ο κάτω προφυλακτήρας διαθέτει πλαστικές ποδιές, οι οποίες ενισχύουν τον περιπετειώδη χαρακτήρα. Τέλος στο κέντρο υπάρχει ενσωματωμένος διαχύτης για αεροδυναμική σταθερότητα και αισθητική σπορ διάθεσης.
Άλμα προς το μέλλον
Στην καμπίνα η Opel υιοθετεί μια προσέγγιση «μινιμαλιστικής ακρίβειας». Έχουν επιλεγεί καθαρές γραμμές, απλές γεωμετρίες, που δίνουν έμφαση στην εργονομία. Ο σχεδιασμός είναι «detox», δηλαδή χωρίς περιττά διακοσμητικά στοιχεία, ώστε να δημιουργεί μια ήρεμη, τεχνολογικά προηγμένη αίσθηση. Έχουν επιλέγει υψηλής ποιότητας υλικά που προέρχονται από ανακυκλωμένες ή ανανεώσιμες πηγές (αλουμίνιο, πλαστικά, ύφασμα). Οι επενδύσεις θυρών, το πάτωμα και η επένδυση οροφής περιέχουν ανακυκλωμένα πολυμερή. Όλα με εξαιρετική συναρμογή, δημιουργώντας έναν ευχάριστο διάκοσμο. Ο νυχτερινός Ambient φωτισμός προσφέρει μια ατμοσφαιρική εμπειρία κατά τη βραδινή οδήγηση.
Κεντρικά στο ταμπλό δεσπόζει η οθόνη αφής 16 ιντσών, που είναι στραμμένη προς τον οδηγό και υποστηρίζει Apple CarPlay, Android Auto, φωνητικές εντολές και OTA ενημερώσεις. Πίσω από το δυναμικό τιμόνι υπάρχει ο ψηφιακός πίνακας οργάνων, που είναι πλήρως προσαρμόσιμος και ενσωματωμένος οπτικά στο ταμπλό και προβάλλει πληροφορίες όπως πλοήγηση, ταχύτητα, υποβοήθηση οδήγησης, μπαταρία (σε ηλεκτρική έκδοση) κ.ά.
Η όλη σχεδίαση εστιάζει στην εργονομία που αποσκοπεί στην βελτίωση της προσοχής του οδηγού, ώστε να μην αποσπάται η προσοχή του οδηγού από τον δρόμο. Χαρακτηριστική είναι η καινοτομία «Pure Mode», η οποία απλοποιεί τις πληροφορίες στην οθόνη, μειώνοντας τους περισπασμούς κατά την οδήγηση.
Όσον αφορά την πρακτικότητα έχει μεγαλύτερο μεταξόνιο σε σχέση με το προηγούμενο Grandland σημαίνει περισσότεροι χώροι για επιβάτες, ιδιαίτερα στους πίσω και κυρίως για τα πόδια. Διαθέτει πολλές θήκες αποθήκευσης, USB-C θύρες, επαγωγική φόρτιση κινητού και μεγάλο υποβραχιόνιο.
Σημαντικός είναι και ο τομέας της άνεσης με νέα καθίσματα, που είναι πιστοποιημένα από τον γερμανικό οργανισμό AGR (Aktion Gesunder Rücken) για την εργονομία τους. Οι ταπετσαρίες είναι από ανακυκλωμένα υφάσματα ή δέρμα με βιώσιμη επεξεργασία, συμβάλλοντας στη φιλοσοφία βιωσιμότητας του μοντέλου.
Ο όγκος του χώρου αποσκευών είναι ένας από τους μεγαλύτερους στην κατηγορία, ιδανικό για οικογένειες και δραστήριους χρήστες. Η επίπεδη σχεδίαση του πατώματος και το μεγάλο άνοιγμα της πόρτας σε συνδυασμό με το χαμηλό κατώφλι φόρτωσης κάνουν εύκολη τη φόρτωση μεγάλων αντικειμένων. Έχει σχεδιαστεί με στόχο τη μέγιστη πρακτικότητα και ευελιξία, προσφέροντας άνεση για καθημερινή χρήση αλλά και για ταξίδια με αποσκευές ή ογκώδη φορτία. Η χωρητικότητα αγγίζει τα 550 λίτρα, ενώ με τα πίσω καθίσματα πλήρως αναδιπλωμένα φτάνει τα 1.641 λίτρα.
Αμφιλεγόμενος
Κάτω από το καπό συναντάμε τον… γνώριμο αλλά εξελιγμένο 3κύλινδρο υπερτροφοδοτούμενο βενζινοκινητήρα των 1.2 λίτρων, απόδοσης 145 ίππων και 230 Nm ροπής που αποτελεί τη βασική θερμική επιλογή στη γκάμα του νέου Opel Grandland, ο οποίος συνεργάζεται με ένα ήπιο ηλεκτρικό σύστημα υποβοήθησης 48V και συνδυάζεται με αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων e-DCT 6 σχέσεων. Το μικρό μέγεθος του κινητήρα σε σχέση με τον όγκο και το μέγεθος του αυτοκινήτου, προκαλεί ερωτήματα για το πόσο μπορεί να ανταποκριθεί σε καθημερινή χρήση.
Για οικογενειακά βάρη
Οι αυξημένες διαστάσεις έχουν δημιουργήσει ένα νέο αυτοκίνητο, που δεν έχει καμία σχέση με τον προκάτοχο του. Έτσι, δημιουργείται ενδιαφέρον για την οδική εμπειρία σε κάθε συνθήκη και δίκτυο.
Στην πόλη ο όγκος και το πλάτος του, το καθιστούν απαγορευτικό στα στενά. Ιδανική είναι η διέλευση κυρίως από τις κεντρικές αρτηρίες. Ωστόσο, το υβριδικό σύστημα λειτουργεί εξαιρετικά στον αστικό τίτλο, καθώς βελτιώνει την οικονομία καυσίμου και μειώνει τις εκπομπές ρύπων, ενεργοποιώντας λειτουργίες όπως το αναγεννητικό φρενάρισμα και το αυτόματο start/stop με ομαλή επανεκκίνηση.
Στο ορεινό και επαρχιακό δίκτυο αναδεικνύεται το στιβαρό νέο πλαίσιο της Stellantis, με την ονομασία STLA Large. Πατάει πολύ καλά στον δρόμο, αλλά ο 3κύλινδρος κινητήρας υστερεί στις ανηφόρες, εξαιτίας του βάρους του αυτοκινήτου. Η ανάρτηση είναι πολύ μαλακή, συμβάλλοντας κυρίως στην άνεση. Σαν οικογενειακό αυτοκίνητο βόλτας, ανταποκρίνεται στην αποστολή του, με πρόσημο την ασφάλεια.
Στον αυτοκινητόδρομο είναι ένα αυτοκίνητο ειδικά για ταξίδια, πετυχαίνοντας ποιότητα κύλιση εστιασμένη στην άνεση και καλή ηχομόνωση, ακόμα και σε υψηλές ταχύτητες.
Γενικά πρόκειται για ένα οικογενειακό αυτοκίνητο που δίνει έμφαση στην άνετη οδήγηση και την πρακτικότητα. Ο οδηγός νιώθει τον όγκο του οχήματος, με αποτέλεσμα να το οδηγεί πιο συντηρητικά, καθώς δεν αφήνει περιθώρια για υπερβολές. Αδικείται από την εμμονή στο downsizing, καθώς τα 1.2 λίτρα του βενζινοκινητήρα αποδεικνύονται «λίγα» για τις ανάγκες του αυτοκινήτου. Η μέση συνδυασμένη κατανάλωση άγγιξε τα 9,4 λίτρα / 100 χιλιόμετρα.
Για μεγάλες οικογένειες
Το Opel Grandland 2025 με τον 1.2 λίτρων mild hybrid κινητήρα απευθύνεται σε όσους αναζητούν ένα σύγχρονο οικογενειακό SUV που συνδυάζει οικονομία, πρακτικότητα και τεχνολογία, χωρίς να κάνουν τη μετάβαση σε plug-in ή ηλεκτρικό. Είναι ιδανική επιλογή για οικογένειες που χρειάζονται άπλετους χώρους και ασφαλή οδική συμπεριφορά, για οδηγούς που επιζητούν υπεραστικές εξορμήσεις, αλλά και για εταιρικούς χρήστες, χάρη στη χαμηλή κατανάλωση και τις περιορισμένες εκπομπές CO₂.
Με επίκεντρο την σχέση τιμής-αξίας
Οι τιμές του νέου Opel Grandland 2025 στην ελληνική αγορά ξεκινούν από τις 35.200 ευρώ για την έκδοση 1.2 Turbo 136 PS mild hybrid, με το επίπεδο εξοπλισμού “Grandland”, ενώ η πιο πλούσια έκδοση GS Plus φτάνει τις 40.000 ευρώ. Η plug-in hybrid εκδοχή με 195 ίππους ξεκινά από 48.000 ευρώ, ενώ το πλήρως ηλεκτρικό Grandland με 213 ίππους και μπαταρία 77 kWh ξεκινά από 49.900 ευρώ, φτάνοντας έως και 53.900 ευρώ στην κορυφαία έκδοση. Οι τιμές ενδέχεται να διαμορφώνονται ανάλογα με τον επιπλέον εξοπλισμό ή τυχόν προωθητικές ενέργειες της αντιπροσωπείας και πετυχαίνει εξαιρετική σχέση τιμής-αξίας.
Τεχνικά χαρακτηριστικά
ΑΜΑΞΩΜΑ |
|
Τύπος |
SUV |
Καθίσματα |
5 |
Πόρτες |
5 |
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ – ΕΚΠΟΜΠΕΣ- ΡΥΠΩΝ |
|
Μέση συνδυασμένη κατανάλωση καυσίμου (WLTP) |
5.5-5.6 l/100 km |
Εκπομπές CO2 (WLTP) |
124-128 g/km |
Τύπος καυσίμου |
Βενζίνη |
Επιτάχυνση 0 – 100 χλμ/ώρα |
10.2 δευτ |
Μέγιστη ταχύτητα |
202 km/h |
Προδιαγραφές Καυσαερίων |
Euro 6e |
Αναλογία βάρους/ισχύος |
11.2 κιλά/Hp, 89.2 Hp/τόνος |
Αναλογία βάρους/Ροπή |
6.6 κιλά/Nm, 150.8 Nm/τόνος |
ΚΙΝΗΤΗΡΙΟ ΣΥΝΟΛΟ |
|
ΗΛΕΚΤΡΟΚΙΝΗΤΗΡΑΣ |
|
Ισχύς |
28 Hp |
Ροπή |
55 Nm |
Θέση ηλεκτρικού κινητήρα |
Ενσωματωμένο στη μετάδοση |
Τύπος ηλεκτροκινητήρα |
Σύγχρονος |
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ ΕΣΩΤΕΡΙΚΗΣ ΚΑΥΣΗΣ |
|
Ισχύς |
136 Hp @ 5500 σ.α.λ. |
Ισχύς ανά λίτρο κυβισμού |
113.4 Hp/l |
Ονομαστική ροπή του κινητήρα |
230 Nm @ 1750 σ.α.λ. |
Διάταξη κινητήρα |
Εμπρός, εγκάρσια |
Κυβισμός κινητήρα |
1199 cm3 |
Αριθμός κυλίνδρων |
3 |
Διαμόρφωση κινητήρα |
Σε σειρά |
Διάμετρος κυλίνδρου |
75 mm |
Διαδρομή εμβόλιου |
90.5 mm |
Αριθμός βαλβίδων ανά κύλινδρο |
4 |
Σύστημα ψεκασμού καυσίμου |
Άμεσος ψεκασμός |
Αναρρόφηση κινητήρα |
Στροβιλοσυμπιεστής , Ιντερκούλερ |
Μηχανισμός διανομής αερίων |
DOHC, VVT |
Χωρητικότητα λαδιού κινητήρα |
3.5 l |
ΟΓΚΟΣ ΚΑΙ ΒΑΡΗ |
|
Βάρος |
1525 κιλά |
Μέγιστο ωφέλιμο φορτίο |
595-645 κιλά |
Ελάχιστος όγκος χώρου αποσκευών |
550 l |
Μέγιστος όγκος χώρου αποσκευών |
1645 l |
Χωρητικότητα δεξαμενής καυσίμων |
55 l |
Μέγιστο φορτίο |
80 κιλά |
Επιτρεπόμενη δυνατότητα ρυμούλκησης με φρένα (12%) |
1100 κιλά |
Μέγιστο φορτίο στήριξης |
80 κιλά |
ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ |
|
Μήκος |
4650 mm |
Πλάτος |
1905 mm |
Πλάτος με καθρέπτες αναδιπλωμένους |
1934 mm |
Ύψος |
1665-1667 mm |
Μεταξόνιο |
2784 mm |
Εμπρός ίχνος |
1610-1624 mm |
Πίσω ίχνος |
1598-1614 mm |
Εμπρός πρόβολος |
962 mm |
Πίσω πρόβολος |
904 mm |
Ελάχιστη διάμετρος στροφής (διάμετρος στροφής) |
10.93 m |
ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΙΚΗ |
|
Κίνηση |
Στον μπροστινό άξονα |
Αριθμός σχέσεων και τύπος κιβωτίου ταχυτήτων |
6 ταχύτητες, αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων e-DCT |
Εμπρός φρένα |
Αεριζόμενοι δίσκοι |
Πίσω φρένα |
Αεριζόμενοι δίσκοι |
Βοηθητικά συστήματα |
ABS (Σύστημα αντιμπλοκαρίσματος τροχών) |
Τύπος διεύθυνσης |
Τσουκράνια διαχείρισης (με δόντια) |
Σύστημα διεύθυνσης |
Ηλεκτρικό Τιμόνι |
Τροχοί |
225/55 R19 ή 235/55 R19 |