5 πράγματα που δεν ήξερες για τη Lamborghini Countach

Η ιστορία της αεροτομής της Countach και το... στοίχημα του Lamborghini

LAMBORGHINI COUNTACH LP5000S QV ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
5.167 κ.εκ. V12, ατμοσφαιρικός, 48βάλβιδος, διαμηκως τοποθετημένος
ΙΠΠΟΔΥΝΑΜΗ
455 ίπποι/7000 σ.α.λ.
ΡΟΠΗ
500 Nm/7000 σ.α.λ.
ΚΙΝΗΣΗ
Στους πίσω τροχούς
ΚΙΒΩΤΙΟ ΤΑΧΥΤΗΤΩΝ
Χειροκίνητο, 5 σχέσεων
ΕΠΙΤΑΧΥΝΣΗ 0-100 Χ.Α.Ω.
4,8 δλ
ΤΕΛΙΚΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ
298 χ.α.ω.
ΒΑΡΟΣ
1.490 κιλά

Μάρτιος 1971- Αύγουστος 2021. Μισός αιώνας είναι πολύς για ένα αυτοκίνητο. Κι όμως, αυτό το αυτοκίνητο, καταφέρνει, 50 χρόνια αργότερα, να δείχνει φουτουριστικό, εντυπωσιακό, τέλειο, αξεπέραστο. Ο λόγος για τη Lamborghini Countach, ο διάδοχος της οποίας έχει αρκετή… δουλειά για να σκεπάσει το μύθο της αυθεντικής, της πρώτης. Σήμερα, το TopSpeed.gr παρουσιάζει 5 facts που δεν ήξερες για τη Lamborghini Countach

Ανεξάρτητα από το αν σου αρέσει, ή όχι, η νέα Countach (δες φωτογραφίες και στοιχεία στη σελίδα μας στο Facebook), το σχεδιασμένο από τον οίκο Bertone εντυπωσιακό, εξωτικό supercar που παρουσιάστηκε για πρώτη φορά στη Διεθνή Έκθεση Αυτοκινήτου της Γενεύης, το Μάρτιο του 1971, έγραψε το όνομά του με χρυσά γράμματα στην ιστορία της αυτοκίνησης.

Η Countach έχει ίσως τα εντυπωσιακότερα looks στην ιστορία της αυτοκίνησης

Η Countach ήταν το αυτοκίνητο που έσωσε τη Lamborghini Automobili από τη χρεοκοπία. Κι αυτό γιατί η Miura -το πρώτο κεντρομήχανο supercar– είχε γνωρίσει επιτυχία, όμως το 1970 οι νέοι ανταγωνιστές, όπως η Ferrari Daytona, την έκαναν να φαίνεται “παλιά” (είχε παρουσιαστεί το 1966). Έτσι, ο Ferruccio Lamborghini, έδωσε εντολή στον αρχιμηχανικό του, Paolo Stanzani, να ξεκινήσει το project LP112, για τον διάδοχο της Miura.

Στην εξέλιξη της Countach πήρε μέρος ο οδηγός δοκιμών Bob Wallace (ο πρώτος που έβαλε αεροτομή για αισθητικούς λόγους στο μοντέλο), ο βοηθός μηχανικός Massimo Parenti και ο σχεδιαστής Marcello Gandini της Bertone. Το μοντέλο που προέκυψε, ενσωμάτωνε πολλά στοιχεία της Miura, όπως η διάταξη κινητήρας στο κέντρο-κίνηση πίσω και από την παρουσίασή της, το 1971, χρειάστηκαν 2-3 χρόνια εξέλιξης ώσπου να κάνει ντεμπούτο η LP400 Countach.

1.Η Countach δημιουργήθηκε επειδή ο Lamborghini έχασε ένα στοίχημα

Ο Ferruccio Lamborghini με τη δική του Countach

Ναι, καλά διάβασες. Παραλίγο η Countach να μη μπει ποτέ σε παραγωγή. Ο κατασκευαστής γεωργικών μηχανημάτων Ferruccio Lamborghini, ήταν φανατικά κατά της συμμετοχής εργοστασιακών ομάδων σε αγώνες αυτοκινήτου επειδή, όπως έλεγε, είναι “πολύ ακριβό, πολύ Ferrari”. Όμως οι άνθρωποι που μεγαλούργησαν δημιουργώντας τη Miura, το πρώτο κεντρομήχανο supercar της ιστορίας, οι Gio Dallara, Giotto Bizzarrini, Bob Wallace, είχαν όλοι καριέρα στο motorsport.

Τα τρακτέρ ήταν η βασική απασχόληση του Lamborghini. Η Miura και, μετέπειτα, η Countach, ήρθαν από… πείσμα

Αφότου το πρωτότυπο LP500 έκανε παγκόσμια πρεμιέρα στη Γενεύη, οι δραστηριότητες του Lamborghini στα τρακτέρ δέχτηκαν οικονομικό χτύπημα. Και καθώς η πετρελαϊκή κρίση ήδη μαινόταν, ο μπαρμπα- Ferruccio δεν μπορούσε να πειστεί με τίποτα στο να βγάλει το μοντέλο σε παραγωγή. Με τους μηχανικούς να επιμένουν, έβαλε ένα στοίχημα μαζί τους: Ο Wallace θα έπαιρνε το πρωτότυπο και θα το πήγαινε σε ένα (όχι αργό, όπως φαντάζεσαι) ταξίδι για να δει το Targa Florio στη Σικελία και θα επέστρεφε στα κεντρικά της εταιρείας, στη Sant’Agata. Εάν το αυτοκίνητο θα κατάφερνε να κάνει την απόσταση των 127+127 χιλιομέτρων χωρίς να… μείνει στο δρόμο, τότε η Lamborghini θα το έβγαζε στην παραγωγή. Ο Wallace επέστρεψε τον Μάιο του 1972, με το πρωτότυπο να δουλεύει σαν… ρολόι, ενώπιον του Ferruccio. Αυτό ήταν: Δύο χρόνια αργότερα, η πρώτη Countach LP400 βγήκε από τη γραμμή παραγωγής.

2.Η διάσημη αεροτομή της έμπαινε με… τρυπάνι, σε ένα πάρκινγκ

Εάν δεν είναι αυτά τα πιο επικά οπίσθια ever, τότε ποια;

Στην πρώτη Countach παραγωγής, λείπει η γιγαντιαία αεροτομή που σήμερα χαρακτηρίζει την κλασική Countach. Ενδεχομένως και δικαίως, εάν σκεφτεί κανείς ότι η θρυλική αεροτομή ήταν μη λειτουργική, αλλά απλά διακοσμητική. Η αεροτομή τοποθετήθηκε πρώτη φορά στην one-off Countach του Wallace καθαρά για αισθητικούς λόγους. Το κακό όμως ήταν ότι αυτή την one-off την είδαν πολλοί και τη… ζήλεψαν.

Πόρτες που σηκώνονται προς τα επάνω, σφηνοειδές σχήμα, τεράστια λάστιχα. Τι έλειπε; Μια θηριώδης αεροτομή

Ήταν τέτοια η ζήτηση που, αφού την… απαιτούσαν οι πελάτες, η Lamborghini αναγκάστηκε να την τοποθετήσει… χωρίς να την τοποθετήσει στην Countach, μιας και για να την παράγει με την αεροτομή έπρεπε να κάνει ξανά τη διαδικασία του ομολογκασιόν, κάτι που δε μπορούσε να “σηκώσει” από πλευράς κόστους. Επειδή η αεροτομή επηρέαζε τη δυναμική συμπεριφορά του μοντέλου, ανασηκώνοντας το ρύγχος της, οι μηχανικοί την έβγαζαν από τη γραμμή παραγωγής με… λάθος ρυθμίσεις. Κατόπιν, οδηγούνταν σε ένα πάρκινγκ, στο πίσω μέρος του εργοστασίου στη Sant’ Agata, όπου άλλοι μηχανικοί τους τοποθετούσαν τις αεροτομές με μηδενική γωνία. Η εργασία γινόταν με ένα ηλεκτρικό τρυπάνι, βίδες, κόλλα και διαρκούσε περίπου δέκα λεπτά.

3.Η τελική της δεν ήταν αυτή που υποσχόταν

Μια τροπική παραλία και μια Countach στο ηλιοβασίλεμα για να δροσιστείς

Εάν ήταν κάτι που έκανε θρυλική την Countach ήταν οι επιδόσεις της. Κάποιες από αυτές, ισχύουν. Κάποιες όχι. Ο “πολύς” δοκιμαστής της Lamborghini, Valentino Balboni, έχει αποκαλύψει ότι πολλές από τις “επίσημες” μετρήσεις τελικής ταχύτητας στην πίστα δοκιμών Nardo ήταν αναληθείς. Η Lamborghini, για να επιτύχει μεγαλύτερη τελική ταχύτητα, χρησιμοποίησε ειδικά ελαστικά, αφαίρεσε καθρέφτες, υαλοκαθαριστήρες, άλλαξε τις αναρτήσεις, το ύψος του δοκιμαστικού μοντέλου, “πείραζε” το μοτέρ , έκανε τα πάντα για να μπορεί να λέει ότι έφτιαξε κάτι γρηγορότερο από τη Ferrari. Ακόμα και σε μετρήσεις περιοδικών, η Lamborghini έδινε “πειραγμένα” αυτοκίνητα με οδηγούς της F1 για να πετύχουν τις τρελές επιδόσεις που “έγραφαν” στην εποχή.

4.Δεν μπήκε ποτέ σε αεροδυναμικό τούνελ

Ο συντελεστής αεροδυναμικής της Countach ήταν εκπληκτικός. Άντε να πιστέψεις ότι βγήκε με το… μάτι

Με το που το βλέπεις, σκέφτεσαι πως αυτό το αυτοκίνητο φτιάχτηκε για να είναι αεροδυναμικό. Και έτσι είναι, αν σκεφτεί κανείς ότι ο συντελεστής αεροδυναμικής της Countach είναι 0.42. Τι θα έλεγες όμως αν μάθαινες πως αυτό έγινε περίπου… στην τύχη; Κατά τη διάρκεια της εξέλιξης, οι μηχανικοί Paolo Stanzani και Massimo Perenti, ελλείψει χρημάτων -που θα εξασφάλιζαν πρόσβαση σε αεροδυναμική σήραγγα– έκαναν μια μάλλον… παράξενη πατέντα: Κόλλησαν υφάσματα σε όλο το αυτοκίνητο και το έβγαλαν στην Autostrada, ακολουθώντας το με μια μοτοσυκλέτα, ο συνεπιβάτης της οποίας τράβαγε βίντεο και φωτογραφίες. Βάσει αυτών των εικόνων, έκαναν τις απαραίτητες προσαρμογές στην LP400 ώστε να πετύχουν το καλύτερο δυνατό αποτέλεσμα. Για την ακρίβεια, το πρώτο μοντέλο της Lamborghini που μπήκε σε αεροδυναμική σήραγγα ήταν η Diablo, την εποχή που τον έλεγχό της είχε η Chrysler.

5.Countach σημαίνει (περίπου) “Ουάου”!

Εάν φαντάζεσαι ότι η Countach φτιαχνόταν σε… διαστημικές για την εποχή εγκαταστάσεις, ιδού

Το μοντέλο είναι ένα από τα ελάχιστα της μάρκας που δε χρησιμοποιεί όνομα ταύρου. Προέρχεται από το αυθόρμητο επιφώνημα έκπληξης και θαυμασμού που χρησιμοποιούσε διαρκώς ο… κλειδαράς της Lamborghini, βλέποντας το concept, στη γλώσσα του Πιεμόντε. Αυτό το “contacc”, τίνι τρόπω “ουάου” που είπε εμφατικά όταν πρωτοείδε την LP400 και που έλεγε συνέχεια με θαυμασμό ο κλειδαράς, “κόλλησε” στο μυαλό των Gandini και Wallace, οι οποίοι σκέφτηκαν τη γραφή του ως “Countach” και… βουαλά! Η τελευταία έκδοση της Countach που είδε ο κόσμος, πριν τη διαδεχθεί η φοβερή και τρομερή Diablo, ήταν η LP5000S QV, το 1985.