Τριρότορο, biturbo, με 450 άλογα, το Mazda RX-9 ετοιμάζεται να φτύσει φλόγες

Ποιος δεν έχει ποθήσει ένα Mazda RX-7 να ουρλιάζει σαν δαιμονισμένο μετά τους κόφτες και να επιταχύνει ταλαιπωρώντας τα πίσω του λάστιχα φτύνοντας φλόγες με μανία στον άτυχο που προσπάθησε να το κοντράρει; Ποιος δεν θαύμασε ένα RX-8 να παντιάζει για πλάκα και να ανεβάζει το στροφόμετρο εκεί που οι άλλοι και… με τη σκέψη ραγίζουν καπάκια; Αν κι εσύ το πόθησες (που, ξέρω καλά ότι το πόθησες), αλλά η εξωγήινη κατανάλωση βενζίνης, η επιπλέον κατανάλωση λαδιού και η ανάγκη rebuild σε απώθησε, η Mazda σε σκέφτεται. Ο ρότορας ετοιμάζεται να επιστρέψει, πιο δυνατός και πιο καλός από ποτέ. Κρυφτείτε στα λαγούμια σας, haters και άσχετοι που λέτε ότι “καίει λάδια”.

Η μικρή (;) εταιρεία από τη Χιροσίμα, ετοιμάζει την επόμενη γενιά της σειράς RX, στην οποία (μαζί με το ΜΧ-5) οφείλει την ύπαρξή της μέχρι σήμερα. Και, αυτή η γενιά, παρότι θα έχει και κάτι από Toyota (ναι, καλά διάβασες) είναι έτοιμη να ξεράσει φλογίδια, λάδια και βενζίνες, στη μούρη κάθε αμφισβητία. Αρκετά με τις πομπώδεις αναφορές.

Να μην ξεχνιόμαστε, ο παλιός είναι αλλιώς. Η φωτό από speedhunters

Το RX-9, που θα παρουσιαστεί το 2017, στην 50η επέτειο από την παρουσίαση του Mazda Cosmo Sport, του πρώτου Mazda παραγωγής που χρησιμοποίησε ρότορα, θα φοράει τριρότορο biturbo μοτέρ. Το RX-9, που δεν θα είναι ο απόγονος του RX-7 και θα βγει στην παραγωγή το 2020, τη χρονιά που θα παρουσιάσει τη δεύτερη γενιά κινητήρων SkyActiv και θα κλείνει έναν αιώνα ζωής, εικάζεται ότι θα αποδίδει περίπου 450 ίππους, συνδυαστικά με ένα υβριδικό σύνολο το οποίο θα “δανειστεί” από την Toyota. Μην αναρωτιέσαι καν. Ναι, θα είναι πισωκίνητο.

To Kabura, που πολλοί εικάζουν ότι είναι η “βάση” για το επόμενο RX

Πρόσφατα, υπήρξε μια απογοήτευση στις τάξεις των (αυθεντικών) petrolheads με την είδηση ότι η Mazda απέσυρε από τα τμήματα εξέλιξής της τους Wankel κινητήρες. Αυτό, σε συνδυασμό με τη “θανάτωση” του RX-8 που δεν μπορούσε να ανταποκριθεί στις νόρμες για τους ρύπους και ήταν εκτός εποχής λόγω καταναλώσεων, κρίθηκε ως το τέλος των περιστροφικών κινητήρων. Όμως η αλήθεια, είναι εντελώς διαφορετική.

Ναι. Ο 13Β και ο 20Β έχουν πεθάνει και γι’ αυτό αποσύρθηκαν. Η Mazda έχει  ολοκληρώσει την εξέλιξη του 16Χ, που είναι η επόμενη γενιά του ρότορα. Το μέλλον των Wankel. Αυτός, με το laser ignition του, εν πολλοίς αλουμινένιος, δεν είναι μόνο ελαφρύτερος. Αποδίδει μεγαλύτερη δύναμη και κυρίως μεγαλύτερη ροπή, με λιγότερο καύσιμο και λιγότερη κατανάλωση λαδιού. Με μια σειρά επιμέρους βελτιώσεων, όπως το direct injection, οι μηχανικοί της Mazda κατάφεραν να μικρύνουν σε μέγεθος και να ελαφρώσουν, μεγαλώνοντας το displacement του ρότορα (έτσι, δεν θα αγοράσει “1.300άρι με 240 άλογα ο κάθε άσχετος”). Ο προφανής στόχος ήταν η ροπή, η οποία αποτελούσε “αδύνατο σημείο” του ρότορα και, η φήμη λέει ότι για το RX-9 η Mazda είχε ως στόχο τη ροπή της νέας Corvette

H μούρη του Kabura, δεν είν’ κακή.

Πληροφορίες θέλουν τη Mazda να είχε εξελίξει τον 16Χ ατμοσφαιρικό στους 300 ίππους και με την προσθήκη των turbo και υβριδικού συστήματος, να πλησιάζει τους 450. Το υβριδικό σύστημα, σε συνεργασία με την Toyota (ήδη συνεργάζονται), που έχει την τεχνολογία, μιας και από μόνος του, ο ρότορας, δεν περνά τους περιορισμούς ρύπων και θα ήταν καταδικασμένος. 

Και το σασί; Αρχικά, οι μηχανικοί της Mazda δοκίμασαν αυτό του ΜΧ-5, αλλά όπως καταλαβαίνεις, δεν αποδείχθηκε καλό. Μπροστά τους, έχουν δύο λύσεις που δοκιμάζουν: Η μία, είναι τροποποιημένο το σασί- ποίημα του RX-8 και η άλλη, ένα διαφοροποιημένο, με τούνελ μετάδοσης στο σωστό άξονα (πίσω) του Mazda6. Πηγές από τη Χιροσίμα λένε ότι το επερχόμενο μοντέλο τελικά “θα χρησιμοποιεί ένα heavily modified σασί του 6, αλλά πισωκίνητο“.

Όλα αυτά, βέβαια, ανεπίσημα, με τις φήμες για το RX-9, ή την επιστροφή του θρυλικού RX-7 να έχουν καταντήσει σήριαλ πιο μακρύ και από το “Τόλμη και Γοητεία”.

RX-7 και φλόγες απ’ την εξάτμιση. Better love story than Twilight

Η είδηση από την άλλη, ότι η Mazda κατοχύρωσε τα ονόματα RX-9 και RX-7 στο Japanese Trademark Office, είναι ικανή να προκαλέσει ανατριχίλα. Άραγε ψήνεται επιστροφή και του RX-7, ή το 9άρι θα είναι το μόνο; Θα έρθει το 9άρι; Μάλλον θα πρέπει να κάνουμε υπομονή, για να το μάθουμε…

Και κλείνουμε με το φλεγόμενο οπίσθιον του RX-8

Tip: Η Mazda δεν έφυγε για… πάντα από την Ελλάδα. Θα τη δούμε να επιστρέφει σύντομα, πιθανότατα και στις αρχές-μέσα του 2016. Αλλά γι’ αυτό, θα σου πούμε σε άλλο ρεπορτάζ.