Live η Κίνηση στους δρόμους

Οδηγούμε Alfa Romeo Junior Elettrica Speciale 156 HP: Πώς προκαλεί το συναίσθημα στην ηλεκτροκίνηση

Η πρώτη αμιγώς ηλεκτρική Alfa Romeo με το ταπεραμέντο και το μιλανέζικο DNA

Εσύ τι βαθμό του βάζεις;3 Votes
8.3
8

Η οδήγηση μιας Alfa Romeo είναι συνυφασμένη με το συναίσθημα, σκορπώντας ρίγη συγκίνησης, αποπνέοντας δυναμισμό, έχοντας ως στόχο να συναρπάσει και να ικανοποιήσει τον οδηγό. Αυτή η προϋπόθεση είναι ο γνώμονας δημιουργίας για κάθε αυτοκίνητο από το Biscione, την οποία ενστερνίζεται και η νέα Junior. Δείχνει πως δεν είναι ένα ακόμα από τα πολλά B-SUV, αλλά αναδεικνύει το ξεχωριστό ταπεραμέντο και το μιλανέζικο DNA. Στο Topspeed.gr είχαμε την ευκαιρία να οδηγούμε στην εβδομαδιαία συμβίωση την πρώτη ηλεκτρική Alfa Romeo, την Junior Elettrica με τους 156 ίππους στην εξοπλιστική έκδοση Speciale, που προκαλεί το συναίσθημα στην ηλεκτροκίνηση.

Ιστορικό όνομα που αναβίωσε… λόγω ανωτέρας βίας

Στις 10 Απριλίου 2024 παρουσιάστηκε το B-SUV της Alfa Romeo, αρχικά με γεωγραφικό προσανατολισμό και την ονομασία «Milano». Ωστόσο, ένας νόμος της Ιταλίας, για την προστασία του «Made in Italy», που απαγορεύει την χρήση ονομασιών που παραπέμπουν στην χώρα, να χρησιμοποιούνται σε προϊόντα που παράγονται εκτός αυτής, ανάγκασε την Alfa Romeo, που το B-SUV της παράγεται στην Πολωνία, να αντικαταστήσει το «Milano» με ένα θρυλικό όνομα από την ιστορία της, το Junior.

Ειδικότερα, το 1966 παρουσιάστηκε στο Balocco η θρυλική GT 1300 Junior, ένα δυναμικό Coupé 1.290 κυβικών με διπλό εκκεντροφόρο που απέδιδε 89 HP, με κύριο χαρακτηριστικό, την απολαυστική οδική συμπεριφορά. Με 92.000 μονάδες αναδείχθηκε το best seller της γκάμας και ταυτόχρονα ένα ισχυρό «status symbol» της εποχής.

Το ιστορικό αυτό όνομα ξαναζεί… λόγω ανωτέρας βίας, συνεχίζοντας την ένδοξη πορεία του, σε νέο αμάξωμα στα πρότυπα της εποχής.

Η δημιουργικότητα της παράδοσης

Διαχρονικά η Alfa Romeo διακρίνεται για την σχεδιαστική της δημιουργικότητα, πετυχαίνοντας αμαξώματα μοναδικά και γοητευτικά, που καθηλώνουν τις αισθήσεις. Από την παράδοση δεν θα μπορούσε να λείψει η νέα Junior.

Το μπροστινό μέρος υιοθετεί μια νέα αισθητική με Full Led προβολείς σε σχήμα (σ) που το αγκαλιάζουν και πλαισιώνονται από το νέο φαρδύτερο “Scudetto” εντός του οποίου σχηματίζεται το λογότυπο της Alfa Romeo, πετυχαίνοντας μια άγρια ομορφιά.

Το προφίλ αποτυπώνεται σε μια άκρως δυναμική σιλουέτα που σχηματίζεται από έντονες κυματοειδείς γραμμές που συνδυάζονται με τις μυώδεις επιφάνειες, διεγείροντας τις αισθήσεις. Σημείο αναφοράς η κρυφή λαβή στις πίσω πόρτες, τονίζοντας τον σπορ χαρακτήρα και δίνοντας την αίσθηση τρίθυρου Hatchback.

Ωστόσο το πίσω μέρος κερδίζει τις εντυπώσεις. Η υπογραφή «Alfa Romeo», στο κέντρο της επικλινής πέμπτης πόρτας, είναι μια αναφορά στο παρελθόν, η οποία ενισχύεται από το μαύρο πίσω σπόιλερ που πλαισιώνεται από τα φωτιστικά σώματα με γραφικά LED, με σχεδιαστικές αναφορές στην Junior του 1966, την Alfasud και την Alfa 33, συνδέοντας το παρόν με το παρελθόν και με το βλέμμα στο μέλλον. Επιστρέφει η αισθητική σχεδιαστική φιλοσοφία με το έντονα κοφτό πίσω μέρος, που πρεσβεύει την σύγχρονη εκδοχή του «coda tronca» και παραπέμπει σε Coupe SUV, διαφοροποιώντας το σημαντικά από τα υπόλοιπα B-SUV της Stellantis. Ο αεροδυναμικός διάχυτης στον προφυλακτήρα ολοκληρώνει τον δυναμικό χαρακτήρα του αυτοκινήτου.

Με φινέτσα και επίκεντρο τον οδηγό

Μπαίνοντας στην καμπίνα, αντιλαμβάνεται κανείς την αίσθηση της φινέτσας, με σπορ προσανατολισμό που φωνάζει πως πρόκειται για μοντέλο της «Alfa Romeo».

Οι σχεδιαστές έχουν επιμεληθεί με πολύ προσοχή κάθε λεπτομέρεια του εσωτερικού συνδυάζοντας το κλασικό με το μοντέρνο, διαφοροποιώντας το από τον ανταγωνισμό.

Ο προσανατολισμός είναι με σαφήνεια οδηγοκεντρικός, προκειμένου να επιβεβαιώσει πως η μιλανέζικη φίρμα εστιάζει στην ικανοποίηση του οδηγού.

Στην ποιότητα των υλικών δεν έχουν γίνει εκπτώσεις. Μαλακά και αφρώδη υλικά με καλή συναρμογή, επιβεβαιώνουν την Premium φύση του μοντέλου λ, εκφράζοντας την αυτοπεποίθηση πως στέκεται επάξια στο γερμανικό κατεστημένο.

Το ταμπλό διαθέτει έντονες ακμές με αναφορές στο ένδοξο παρελθόν, όπως οι στρογγυλοί αεραγωγοί με το led «σταυρόφιδο», σε μια ισορροπημένη ρετρό αισθητική, ως φόρος τιμής στην ιστορία της.

Χαμηλά τοποθετημένη και με κλίση προς τον οδηγό είναι η οθόνη των 10,25 ιντσών συστήματος πολυμέσων, συμβατό με Android Auto και Apple Car Play, η οποία ενσωματώνεται ομαλά στο ταμπλό, ως στοιχείο της σχεδίασης, χωρίς να προκαλεί και να υπερέχει, όπως θέλει η σύγχρονη μόδα της ψηφιοποίησης. Πίσω από σπορτίφ τιμόνι βρίσκεται ένας ευανάγνωστος πίνακας οργάνων, σε κλασικό σχήμα, τιμώντας τις ρίζες της μάρκας.

Η κεντρική κονσόλα ανάμεσα από τα μπροστινά καθίσματα, υιοθετεί μια διαφορετική αισθητική σε σχέση με τα υπόλοιπα B-SUV της Stellantis, με πιο «αγωνιστικές» καταβολές. Φιλοξενεί το Start Button σε υπερυψωμένη θέση, δίνοντας  πιο σπορτίφ προσανατολισμό. Επίσης εκεί βρίσκονται επίσης, ο επιλογέας ταχυτήτων καθώς και το περίφημο DNA.

Εργονομικά στέκεται σε υψηλό επίπεδο, οι διακόπτες βρίσκονται σε κλασικές θέσεις, με αποτέλεσμα ο οδηγός να μην απομακρύνει την προσοχή του από τον δρόμο, λειτουργώντας μηχανικά.

Ο νυχτερινός Ambient φωτισμός σε κόκκινο χρώμα δημιουργεί μια χαλαρωτική ατμόσφαιρα για βραδινή οδήγηση, με το απαραίτητο σπορτίφ άρωμα.

Προφανώς πρόκειται για ένα αυτοκίνητο που εστιάζει περισσότερο στο συναίσθημα, παρά σε χώρους και πρακτικότητα. Ωστόσο και σε αυτούς τους τομείς δεν υστερεί, όντας ικανοποιητικό για τον μέσο χρήστη.

Όσον αφορά την άνεση, τα μπροστινά ημιμπάκετ καθίσματα παρέχουν κορυφαία οσφυϊκή και πλευρική στήριξη του σώματος των επιβατών και πρόσβαση είνα εύκολη στο όχημα.

Οι χώροι για τους πίσω επιβάτες είναι περιορισμένοι σε σχέση με τους μπροστινούς, οι οποίοι έχουν αρκετό διαθέσιμο χώρο να καθίσουν με άνεση.

Ο όγκος του χώρου αποσκευών αγγίζει τα 400 λίτρα, ενώ με τα πίσω καθίσματα πλήρως αναδιπλωμένα, φτάνει τα 1265 λτ.

DNA που… ηλεκτρίζει

Κάτω από το καπό βρίσκεται ο σύγχρονος ηλεκτροκινητήρας της Stellantis, απόδοσης 156 ίππων και 260 Nm ροπής, ο οποίος στέλνει την δύναμη στον εμπρόσθιο άξονα. Ενέργεια παίρνει από μια αποδοτική μπαταρία ιόντων λιθίου 54 kWh που είναι τοποθετημένη κάτω από το πάτωμα και η ονομαστική αυτονομία είναι 408 χιλιόμετρα με βάση τα πρότυπα WLTP.

Η εξέλιξη του Cuore Sportivo

Αδιαμφισβήτητα η οδήγηση μιας Alfa Romeo είναι απολαυστική. Ο συνδυασμός της ελκυστικής εμφάνισης, με το σπορτίφ εσωτερικό και της συναρπαστικής συμπεριφοράς, δημιουργεί ένα μοναδικό οδηγικό ταπεραμέντο. Η νέα Junior δηλώνει παρούσα και υπόσχεται να διατηρήσει την παράδοση σε κάθε δυνατή συνθήκη και δίκτυο.

Στην πόλη είναι θρασύ και νευρικό, με αστραπιαία ροπή λόγω της ηλεκτροκίνησης. Ευέλικτο, χάρη στον μικρό κύκλο στροφής, καθώς και με εξαιρετική περιμετρική ορατότητα. Συνδυασμός που επιτρέπει την κίνηση σε στενά και ελιγμούς, όταν χρειάζονται και πάντα σύμφωνα με τον Κ.Ο.Κ. Η χαρακτηριστική του φινετσάτη σχεδίαση μαγνητίζει τα βλέμματα των περαστικών, καθιστώντας το ένα lifestyle B-SUV.

Στο ορεινό και επαρχιακό δίκτυο επιβεβαιώνει πως πρόκειται για γνήσια Alfa. Όλα ξεκινάνε από το στιβαρό πλαίσιο της Stellantis, το e-CMP2, πάνω στο οποίο έχει χτιστεί η νέα Junior. Το αυτοκίνητο είναι πιο προσεγμένο οδηγικά από τα ομόσταβλα του, όπως αρμόζει σε ένα μοντέλο με το «σταυρόφιδο». Σε δρόμο με στροφές είναι ισορροπημένη και πατάει εξαιρετικά, με στόχο μία απολαυστική εμπειρία. Τα φρένα αποδεικνύονται πολύ δυνατά. Θα θέλαμε όμως πιο σφικτή ανάρτηση και βαρύ τιμόνι, ώστε να ταιριάζει καλύτερα με τον σπορ χαρακτήρα του αυτοκινήτου. Παρόλα αυτά αποπνέει έντονο δυναμισμό εστιάζοντας στο συναίσθημα.

Στον αυτοκινητόδρομο εστιάζει στην Premium αίσθηση, πετυχαίνοντας υψηλά επίπεδα ποιότητας κύλισης και εξαιρετική ηχομόνωση ακόμα και στις υψηλές ταχύτητες. Η μέγιστη τελική ταχύτητα περιορίζεται στα 150 km/h.

Γενικά το γνωστό μας D.N.A έχει εξελιχθεί για τις ανάγκες ενός ηλεκτρικού B-SUV. Το A (Advanced Efficiency), είναι το οικολογικό προφίλ οδήγησης, το οποίο έχει μειωμένη απόδοση με σκοπό την μέγιστη οικονομία, το N (Natural) το κανονικό, και το D (Dynamic) το σπορ, αποδίδοντας τα μέγιστα με συμπεριφορά ανάλογη Alfa Romeo. Το αυτοκίνητο είναι ευχάριστο κάθε στιγμή, με τον οδηγό να γίνεται ένα με αυτό.

Η μέση κατανάλωση ενέργειας κυμαίνεται ανάλογα με το προφίλ οδήγησης. Στο A βρίσκεται κάτω από τις 10 kWh/100 km, κάνοντας εξαιρετική διαχείρηση της ενέργειας. Στο N κατανάλωση αγγίζει τις 15 kWh/100 km, ενώ στο D ξεπερνάει τις 20 kWh/100 km και φυσικά με οδήγηση στο όριο του αυτοκινήτου.

Αναφορικά με την φόρτιση, η αναπλήρωση 0-100% της ενέργειας σε φορτιστή 11 kW ολοκληρώνεται σε 5 ώρες και 45 λεπτά, ενώ σε φορτιστή 7,4 kW χρειάζονται 8 ώρες και 15 λεπτά. Σε DC ταχυφορτιστή 100 kW η αναπλήρωση 20-80% της ενέργειας απαιτεί 27 λεπτά της ώρας.

Πιστή στη φιλοσοφία των συναισθημάτων

Η πρώτη αμιγώς ηλεκτρική Alfa Romeo είχε να αντιμετωπίσει μία πρόκληση. Να παραμείνει πιστή στην οδηγοκεντρική φιλοσοφία της μάρκας, προσφέροντας συγκίνηση στον οδηγό. Αυτό πέτυχε η Junior, η οποία απευθύνεται σε αμετανόητους Alfisti, οι οποίοι έχουν μεν ασπαστεί την ηλεκτροκίνηση, ωστόσο επιθυμούν μια γνήσια Alfa Romeo, με όλο το πακέτο των συναισθημάτων που ενχύει. Επιπροσθέτως, πρόκειται για ένα B-SUV με Coupe αμάξωμα και σαγηνευτική σπορτίφ αισθητική, ικανό να μυήσει στους Fun της Alfa Romeo ένα νεαρότερο και πιο δυναμικό κοινό, που εστιάζουν σε αμιγώς ηλεκτρικό Premium αστικό SUV.

Ισορροπημένη

Οι Ιταλοί κατάφεραν να κρατήσουν την τιμή της νέας Junior σε ανταγωνιστικά επίπεδα και ισορροπημένα επίπεδα, με την εισαγωγική έκδοση να κοστίζει 33.400 € με προωθητική ενέργεια και χωρίς να υπολογίζεται η επιδότηση του προγράμματος κινούμαι ηλεκτρικά ΙΙΙ. Ενώ η πιο πλούσια Speciale της δοκιμής μας κοστίζει 36.000 €.

Τεχνικά Χαρακτηριστικά

ΑΜΑΞΩΜΑ

Τύπος

SUV

Καθίσματα

5

Πόρτες

5

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ

Τύπος κίνησης

ηλεκτρική ενέργεια

Επιτάχυνση 0 – 100 χλμ/ώρα

9 δευτ

Μέγιστη ταχύτητα

150 km/h

ΗΛΕΚΤΡΟΚΙΝΗΤΗΡΑΣ

Ισχύς

156 Hp

Ροπή

260 Nm

Θέση ηλεκτρικού κινητήρα

Εμπρός άξονας, εγκάρσια

Τύπος ηλεκτροκινητήρα

Σύγχρονος

ΜΠΑΤΑΡΙΑ

Ακαθάριστη χωρητικότητα μπαταρίας

54 kWh

Τεχνολογία μπαταρίας

Ιόντων λιθίου (Li-Ion)

Θέση μπαταρίας

Κάτω από το πάτωμα

Ηλεκτρική αυτονομία (WLTP)

408 km

Μέση κατανάλωση ενέργειας (WLTP)

15.2 κιλοβατώρα/100 χλμ

ΟΓΚΟΣ ΚΑΙ ΒΑΡΗ

Βάρος

1.620 kg

Βάρος ρυμούλκησης

1.100 kg

Ελάχιστος όγκος του χώρου αποσκευών

400 l

Μέγιστος όγκος του χώρου αποσκευών

1.265 l

ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ

Μήκος

4173 mm

Πλάτος συμπεριλαμβανομένων των καθρεπτών

1981 mm

Ύψος

1532 mm

Μεταξόνιο

2562 mm

Ελάχιστη διάμετρος στροφής (διάμετρος στροφής)

10.5 m

ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΙΚΗ

Κίνηση

Κίνηση στους μπροστινούς τροχούς

Αριθμός γραναζιών και τύπος κιβωτίου ταχυτήτων

1 ταχύτητα, αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων

Εμπρός φρένα

Αεριζόμενοι δίσκοι , 302×26 mm

Πίσω φρένα

Αεριζόμενοι δίσκοι , 268×12 mm

Βοηθητικά συστήματα

ABS (Σύστημα αντιμπλοκαρίσματος τροχών)

Τύπος διεύθυνσης

Τσουκράνια διαχείρισης (με δόντια)

Υδραυλικό τιμόνι

Ηλεκτρικό Τιμόνι

Τροχοί

215/55 R18 99 V XL

Photo Gallery

Συμπέρασμα
Η νέα Junior μας συστήνεται ως η πρώτη αμιγώς ηλεκτρική Alfa Romeo, που εκπροσωπεί το Biscione στην πιο δημοφιλή κατηγορία των B-SUV, σκοπεύοντας να βάλει νότες συναισθήματος και συγκίνησης, ξεκινώντας από την απαράμιλλη σχεδίαση, την ποιότητα κύλισης και τον Premium προσανατολισμό, άλλα πάνω από όλα, την αίσθηση που προσφέρει η οδήγηση μιας Alfa Romeo. Αυτά με την δύσκολη εξίσωση που φέρνει η ηλεκτροκίνηση και πρέπει να δελεάσει του φανατικούς Alfisti… και από ότι φαίνεται, τα καταφέρνει.
Εσωτερικό & πρακτικότητα
7.7
Τρεχούμενα έξοδα
8.2
Οδική συμπεριφορά
8
Επιδόσεις
7.7
Παράγοντας απόλαυσης
8.6
Value for money
8.1
Άνεση
7.7
Εσύ τι βαθμό του βάζεις;3 Votes
8.3
ΣΥΝ
Εντυπωσιακή σχεδίαση
Οδηγοκεντρικό εσωτερικό
Οδική συμπεριφορά
Ποιότητα κύλισης / συναρμογής
Αστικός χαρακτήρας
Ορατότητα
ΠΛΗΝ
Ηλεκτρική Αυτονομία
Ελαφρύ τιμόνι
Μαλακιά ανάρτηση για Alfa Romeo
8