Η Honda ξέρει καλά να δημιουργεί καινοτόμα κινητήρια σύνολα. Παράλληλα έχει αναπτύξει κορυφαία τεχνογνωσία στην υβριδική τεχνολογία, αναδεικνύοντας τα πλεονεκτήματα της. Στο Topspeed.gr για την καθιερωμένη εβδομαδιαία συμβίωση, είχαμε στην κατοχή μας το πλήρως υβριδικό SUV ZR-V e:HEV των 184 ίππων που συνδυάζει την απόδοση με την οικονομία.
Με στόχο τους zoomers…
Η Honda προκειμένου να καλύψει το κενό που δημιουργήθηκε μετά την μετακίνηση του CR-V στην κατηγορία των D-SUV, έφερε στο προσκήνιο το 2023 το ZR-V, εστιάζοντας σε χώρους και πρακτικότητα. Το Z αναφέρεται στη γενιά Z, ή zoomers, δείχνοντας τον εμπορικό προσανατολισμό του μοντέλου.
Νέα φιλοσοφία
Το Honda ZR-V ακολουθεί έναν ανεξάρτητο δρόμο, αναφορικά με την σχεδίαση, σε σχέση με τα υπόλοιπα μοντέλα της γκάμας, καθώς δεν ασπάζεται το Family Look και εστιάζει σε νέα σχεδιαστική φιλοσοφία.
Το μπροστινό μέρος χαρακτηρίζεται από τον μεγάλο προφυλακτήρα που ενσωματώνει τη νέα εξαγωνική μινιμαλ μάσκα και πλαισιώνεται από τους λεπτούς ορθογώνιους Full Led προβολείς. Καμπύλες και ακμές συνδυάζονται αρμονικά , σχηματίζοντας ένα φουτουριστικό πρόσωπο.
Το ψηλό αμάξωμα αποτυπώνεται σε μια ωοειδή σιλουέτα, με έντονες καμπύλες και μυώδεις επιφάνειες και στοχευμένα νεύρα, ώστε να έχει την απαραίτητη ζωντάνια, στοχεύοντας σε ένα πιο σπορτίφ προφίλ.
Το πίσω μέρος έχει και το μεγαλύτερο ενδιαφέρον, υπογράφοντας με τις γραμμές του το μοντέλο. Η πέμπτη πόρτα καταλήγει καμπυλωτά στον πίσω προφυλακτήρα με την διπλή απόληξη της εξάτμισης. Τα πίσω φωτιστικά σώματα σε σχήμα δείκτη χειρός, έχουν 3D αισθητική και γραφικά LED, δίνοντας μια μοντέρνα και δυναμική εικόνα.
Η «πρακτική» όψη του μινιμαλισμού
Αντιθέτως το εσωτερικό ακολουθεί την οικογενειακή παράδοση, εστιάζοντας στον μινιμαλισμό και την ιαπωνική παράδοση.
Η ιαπωνική εταιρεία έχει επιλέξει καμπύλες γραμμές και επιφάνειες. Έχει επιλέξει ποιοτικά μαλακά υλικά με εξαιρετική συναρμογή και φινίρισμα, ενώ και η αίσθηση αφής είναι πολύ καλή.
Κεντρικά δεσπόζει η οθόνη αφής 9 ιντσών που μοιάζει να αναδύεται από ταμπλό και είναι συμβατό με Android Auto και Apple CarPlay, ενώ πίσω από το όμορφο τιμόνι υπάρχει ο ψηφιακός πίνακας οργάνων 10,2 ιντσών, που παρέχει όλες τις απαραίτητες πληροφορίες για τον οδηγό.
Εργονομικά είναι προσεγμένο, εστιάζοντας στην λειτουργικότητα. Οι διακόπτες βρίσκονται σε ικανοποιητικά σημεία, κατά τον κλασικό τρόπο, προκειμένου ο οδηγός να μην απομακρύνει το βλέμμα του από τον δρόμο.
Το ωοειδές σχήμα μεταφράζεται σε πλούσιους χώρους και υψηλά επίπεδα πρακτικότητας, πετυχαίνοντας εξαιρετική διαχείριση του εσωτερικού χώρου.
Η πρόσβαση τόσο μπροστά, όσο και πίσω είναι εύκολη, με τους επιβάτες να έχουν στην διάθεση τους τα απαιτούμενα διαστήματα, προκειμένου να κάθονται με άνεση. Παράλληλα, τα καθίσματα παρέχουν εξαιρετική οσφυϊκή και πλευρική στήριξη του σώματος των επιβατών.
Ο όγκος των αποσκευών διαθέτει χαμηλό κατώφλι φόρτωσης και η χωρητικότητα αγγίζει τα 390 λίτρα. Η πτυσσόμενη εταζέρα αφαιρείται εύκολα, ενώ τα πίσω καθίσματα αναδιπλώνονται με τον σχετικό μοχλό στις πλάτες τους, με τον πλέον επίπεδο χώρο να φτάνει πλέον τα 1.322 lt.
Το δυνατό χαρτί
Κάτω από το καπό βρίσκεται το γνώριμο προηγμένο πλήρως υβριδικό σύστημα e:HEV με συνολική απόδοση απόδοση 184 ίππους και 315 Nm ροπής που αποτελείται από έναν δίλιτρο βενζινοκινητήρα που λειτουργεί στον κύκλο Άτκινσον και συνδυάζεται με 2 ηλεκτροκινητήρες. Ο σκοπός είναι να λειτουργεί κυρίως ως ηλεκτρικό, μέσω του ηλεκτροκινητήρα, ο οποίος φορτίζεται από τον θερμικό και αντλεί ενέργεια από μία μπαταρία ιόντων λιθίου με χωρητικότητα 1,05 kWh. Το σύστημα συνεργάζεται με ένα κιβώτιο μονής σχέσης (e-CVT) που χρησιμοποιεί την κίνηση από τον ηλεκτροκινητήρα για να προσομοιώνει τις αλλαγές ταχυτήτων, μέσω του συστήματος Linear Shift Control.
Έξυπνη κινητικότητα
Τα πλεονεκτήματα του υβριδικού συστήματος e:HEV είναι γνωστά. Ωστόσο το ερώτημα είναι πώς αποδίδει σε ένα μικρομεσαίο SUV που εστιάζει στην πρακτικότητα. Ας το δούμε σε κάθε συνθήκη και δίκτυο.
Στην πόλη η αίσθηση είναι ενός τυπικού C-SUV, το οποίο δεν προβληματίζει εντός του αστικού ιστού. Σε αυτό συντελεί η υψηλή θέση θέσης οδήγησης και οι μεγάλες γυάλινες επιφάνειες, πετυχαίνοντας εξαιρετική περιμετρική ορατότητα. Το αυτόφορτιζόμενο υβριδικό σύστημα είναι ιδανικό για τις αστικές ανάγκες, ιδιαίτερα της Αθήνας, αφού καταφέρνει σχεδόν να εκμηδενίζει την κατανάλωση, καθιστώντας το ως ένα από τα οικονομικότερα C-SUV της αγοράς.
Στο ορεινό και επαρχιακό δίκτυο αποκαλύπτει κάθε πτυχή της οδικής του συμπεριφοράς. Στον δρόμο είναι σταθερό με πολύ καλό πάτημα. Η υψηλή ροπή του δίνει την απαιτητή ισχύ για ανηφορικούς δρόμους. Η ανάρτηση είναι ισορροπημένη με καλή αίσθηση και το τιμόνι σαφές, δίνοντας έτσι μια αίσθηση ασφάλειας, ως ένα δυναμικό αυτοκίνητο βόλτας. Σε όλα αυτά, μπορούμε να προσθέσουμε και την απόσταση από το έδαφος των 180 χιλιοστών, που του δίνει το πλεονέκτημα της κίνησης σε πατημένους χωματόδρομους.
Στον αυτοκινητόδρομο είναι ισορροπημένο με την ποιότητα κύλισης και την ηχομόνωση να βρίσκονται σε πολύ υψηλό επίπεδο, αποδίδοντας τα μέγιστα ακόμα και στις πολύ υψηλές ταχύτητες. Ταυτόχρονα είναι άνετο, προκαλώντας για μεγάλα ταξίδια.
Γενικά πρόκειται για ένα ολοκληρωμένο οδηγικά SUV με σπορτίφ στοιχεία. Διαθέτει τρία προφίλ οδήγησης (Eco,Normal και Sport), ώστε να προσαρμόζεται στις διαθέσεις του οδηγού.
Το δυνατό του στοιχείο είναι η μικρή κατανάλωση, η οποία συνολικά άγγιξε τα 6,0 λίτρα / 100 χιλιόμετρα, ενώ εντός του απαιτητικού αστικού ιστού της Αττικής μπορεί να κυμανθεί γύρω στα 4,5 λίτρα / 100 χιλιόμετρα, με την προϋπόθεση της οικολογικής και οικονομικής οδήγησης.
Για τις σύγχρονες ανάγκες
Το Honda ZR-V είναι ένα αυτοκίνητο, πολυεργαλείο, που απευθύνεται σε σύγχρονους νέους, οικογενειάρχες και μη, οι οποίοι έχουν αυξημένες μεταφορικές ανάγκες και είναι λάτρεις των αποδράσεων. Αλλά χρειάζονται ένα αυτοκίνητο με πολύ μικρή κατανάλωση, άπλετους χώρους, υψηλά επίπεδα ασφάλειας και δυναμική εμφάνιση. Όλα αυτά τα παρέχει και με το παραπάνω το Honda ZR-V.
Ανταγωνιστικό
Με τον σκληρό ανταγωνισμό που κλιμακώνεται στην κατηγορία των C-SUV, η Honda προσφέρει το ZR-V στην τιμή των 34.990 € στην εισαγωγική έκδοση Elegance, που βρίσκεται στον μέσο όρο των mainstream μοντέλων της κατηγορίας. Ωστόσο, για όσους τα θέλουν όλα, διαθέτει το μοντέλο στην κορυφαία εξοπλιστική έκδοση Advance στην τιμή των 43.890 €.
Τεχνικά Χαρακτηριστικά
ΑΜΑΞΩΜΑ |
|
Τύπος |
SUV |
Καθίσματα |
5 |
Πόρτες |
5 |
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ – ΕΚΠΟΜΠΕΣ-ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ |
|
Κατανάλωση καυσίμου – Κύκλος εντός πόλης (WLTC) |
5.1-5.2 l/100 km |
Κατανάλωση καυσίμου – Κύκλος εκτός πόλης (WLTC) |
4.6 l/100 km |
Κατανάλωση καυσίμου – Μικτός κύκλος (WLTC) |
4.5 l/100 km |
Τύπος καυσίμου |
Βενζίνη |
Αναλογία βάρους/ισχύος |
8.5 κιλά/Hp, 117.9 Hp/τόνος |
Αναλογία βάρους/Ροπή |
5 κιλά/Nm, 201.9 Nm/τόνος |
Εκπομπές CO2 (WLTP) |
130-132 g/km |
Προδιαγραφές καυσαερίων |
Euro 6D |
Επιτάχυνση 0 – 100 χλμ/ώρα |
8 δευτ. |
Μέγιστη ταχύτητα |
173 km/h |
ΚΙΝΗΤΗΡΙΟ ΣΥΝΟΛΟ |
|
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ ΕΣΩΤΕΡΙΚΗΣ ΚΑΥΣΗΣ |
|
Ισχύς |
141 Hp @ 6000 σ.α.λ. |
Ισχύς ανά λίτρο κυβισμού |
70.7 Hp/l |
Ροπή |
182 Nm @ 4500 σ.α.λ. |
Διάταξη κινητήρα |
Εμπρός, εγκάρσια |
Μοντέλο/Κωδικός κινητήρα |
LFC |
Κυβισμός κινητήρα |
1993 cm3 |
Αριθμός κυλίνδρων |
4 |
Διαμόρφωση κινητήρα |
Σε σειρά |
Διάμετρος κυλίνδρου |
81 mm |
Διαδρομή εμβόλιου |
96.7 mm |
Βαθμός συμπίεσης |
13.9:1 |
Αριθμός βαλβίδων ανά κύλινδρο |
4 |
Σύστημα ψεκασμού καυσίμου |
Άμεσος ψεκασμός |
Αναρρόφηση κινητήρα |
Φυσικά αναρριχημένος κινητήρας |
Μηχανισμός διανομής αερίων |
DOHC |
Χωρητικότητα λαδιού κινητήρα |
4 l |
ΗΛΕΚΤΡΟΚΙΝΗΤΗΡΑΣ |
|
Ισχύς του κινητήρα |
184 Hp @ 5000-6000 σ.α.λ. |
Ροπή |
315 Nm @ 0-2000 σ.α.λ. |
Μοντέλο/κωδικός ηλεκτρικού κινητήρα |
H4 |
Θέση ηλεκτρικού κινητήρα |
Ενσωματωμένο στη μετάδοση |
Τύπος ηλεκτροκινητήρα |
Σύγχρονος |
Συνολική ισχύς συστήματος |
184 Hp @ 5000-6000 σ.α.λ. |
Ροπή συστήματος |
315 Nm @ 0-2000 σ.α.λ. |
ΜΠΑΤΑΡΙΑ |
|
Τεχνολογία μπαταρίας |
Ιόντων λιθίου (Li-Ion) |
Θέση μπαταρίας |
Κάτω από τα πίσω καθίσματα |
ΟΓΚΟΣ ΚΑΙ ΒΑΡΗ |
|
Βάρος |
1560-1580 κιλά |
Χωρητικότητα δεξαμενής καυσίμων |
57 l |
Ελάχιστος όγκος του χώρου αποσκευών |
390 l |
Μέγιστος όγκος του χώρου αποσκευών |
1.322 l |
ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ |
|
Μήκος |
4570 mm |
Πλάτος |
1840 mm |
Ύψος |
1620 mm |
Μεταξόνιο |
2655 mm |
Εμπρός ίχνος |
1590 mm |
Πίσω ίχνος |
1605 mm |
Απόσταση από το έδαφος |
190 mm |
Ελάχιστη διάμετρος στροφής (διάμετρος στροφής) |
11 m |
ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΙΚΗ |
|
Κίνηση |
Κίνηση στον μπροστινό άξονα |
Αριθμός σχέσεων και τύπος κιβωτίου ταχυτήτων |
αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων e-CVT |
Εμπρός ανάρτηση |
Ανεξάρτητη τύπου McPherson |
Πίσω ανάρτηση |
Ανεξάρτητη ανάρτηση πολλαπλών συνδέσμων |
Εμπρός φρένα |
Δίσκοι |
Πίσω φρένα |
Δίσκοι |
Βοηθητικά συστήματα |
ABS (Σύστημα αντιμπλοκαρίσματος τροχών) |
Τύπος διεύθυνσης |
Τσουκράνια διαχείρισης (με δόντια) |
Σύστημα διεύθυνσης |
Ηλεκτρικό Τιμόνι |
Τροχοί |
225/55 R18 98H |