Vivre le mouvement dans la rue
BMW

BMW Group prévoit une croissance rentable en 2023

Zipse: «Αποδεδειγμένα πλεονεκτήματα, τεχνολογίες προσανατολισμένες στο μέλλον και η NEUE KLASSE ως συνταγή επιτυχίας». Το περιθώριο EBIT για το 2023 αναμένεται να κυμανθεί στο 8-10%. Υψηλή ζήτηση: 15% μερίδιο BEV το 2023. Δυναμική ανάπτυξη των BEV τα επόμενα χρόνια. Διψήφια αύξηση στην πολυτελή κατηγορία το 2023. Περαιτέρω μείωση των εκπομπών CO₂ προβλέπεται για το 2023. Ξεκάθαρες προοπτικές για τη NEUE KLASSE - εργοστάσια, μοντέλα.

BMW

Με την προοπτική μιας κερδοφόρας ανάπτυξης σε ένα σταθερά δύσκολο επιχειρηματικό περιβάλλον, σε συνδυασμό με την ιδιαίτερα δυναμική αύξηση των πωλήσεων ηλεκτρικών οχημάτων, το BMW Group ατενίζει με αισιοδοξία το οικονομικό έτος 2023, μετά την περσινή επιτυχία και με τον αέρα μιας ιδιαίτερα ελκυστικής και τεχνολογικά προηγμένης γκάμας προϊόντων. Η εταιρεία αξιοποιεί αυτή τη δυναμική καθώς προετοιμάζεται για το λανσάρισμα της επόμενης γενιάς προϊόντων της, της NEUE KLASSE, που θα πραγματοποιηθεί σε δύο χρόνια. Τα αποδεδειγμένα πλεονεκτήματα του παρόντος και η εστίαση σε τεχνολογίες προσανατολισμένες στο μέλλον θα θέσουν τα θεμέλια για την επιτυχία αυτής της μελλοντικής γενιάς προϊόντων.

Οι κύριοι μοχλοί ανάπτυξης το 2023 θα είναι τα αμιγώς ηλεκτρικά οχήματα (BEV) και τα μοντέλα της ανώτερης πολυτελούς κατηγορίας – όπως η νέα BMW Σειρά 7, η ανανεωμένη BMW X7 και η οικογένεια μοντέλων της Rolls-Royce. Σε αυτή την ανώτερη κατηγορία, το BMW Group αναμένει διψήφια αύξηση για το τρέχον οικονομικό έτος, με τα μοντέλα BEV να αγγίζουν ακόμα και την οροφή της διψήφιας ποσοστιαίας αύξησης. Συνολικά, το BMW Group αναμένει ότι οι παραδόσεις σε πελάτες παγκοσμίως θα αυξηθούν ελαφρώς στον αυτοκινητιστικό τομέα το 2023.

Ταυτόχρονα, το BMW Group επιδιώκει υψηλό επίπεδο κερδοφορίας στον πυρήνα της επιχειρηματικής του δραστηριότητας και στοχεύει σε περιθώριο EBIT 8-10% για τον τομέα του αυτοκινήτου το νέο οικονομικό έτος. Θα πρέπει να σημειωθεί ότι μετά την πλήρη ενοποίηση της BMW Brilliance Automotive, το περιθώριο EBIT δεν είναι πλέον άμεσα συγκρίσιμο με τον ανταγωνισμό.

«Το BMW Group επιδεικνύει υψηλό βαθμό ανθεκτικότητας, ιδιαίτερα σε δύσκολες συνθήκες. Η εταιρεία προβλέπει έγκαιρα τις εξελίξεις στο οικονομικό περιβάλλον και ανάλογα, αναλαμβάνει δράση», δήλωσε ο Oliver Zipse, Πρόεδρος του Διοικητικού Συμβουλίου της BMW AG. «Το υψηλό επίπεδο ευελιξίας, σε συνδυασμό με τις λειτουργικές μας επιδόσεις, αποδείχθηκε αποτελεσματικός συνδυασμός για τη διασφάλιση της επιτυχίας του BMW Group. Ακόμη και εν μέσω αντίθετων ανέμων, αξιοποιήθηκαν ευκαιρίες για κερδοφόρα ανάπτυξη».

«Το BMW Group αποδεικνύει ότι μπορεί να πετύχει και τα δύο – να διαχειριστεί τον μεγαλύτερο μετασχηματισμό της εταιρείας, διατηρώντας παράλληλα την κερδοφορία του. Το εξαιρετικά ισχυρό χαρτοφυλάκιο προϊόντων μας, ιδιαιτέρως η εντυπωσιακή γκάμα ηλεκτροκίνητων οχημάτων και πολυτελών μοντέλων, μας επιτρέπει και τα δύο», δήλωσε ο Nicolas Peter, μέλος του Δ.Σ. της BMW AG, αρμόδιος για τα Οικονομικά. «Δημιουργούμε τις δαπάνες για καινοτομίες από τις τρέχουσες ταμειακές ροές. Όπως και πριν, η προσέγγισή μας για την BMW παραμένει επικεντρωμένη στο κερδοφόρο και βιώσιμο μέλλον της εταιρείας».

 

 

Le site BEV προσφέρουν τον ισχυρότερο μοχλό ανάπτυξης για το  2023 – 15% μερίδιο.

Κατά το προηγούμενο έτος, το BMW Group υπερδιπλασίασε τις πωλήσεις του σε πάνω από 215.000 μονάδες BEV, υπογραμμίζοντας το ρόλο του ως πρωτοπόρου στην ηλεκτρική κινητικότητα. Η εταιρεία παρέδωσε για άλλη μια φορά στους πελάτες της αισθητά περισσότερα αμιγώς ηλεκτρικά οχήματα από τους άμεσους Ευρωπαίους ανταγωνιστές της αλλά και σημαντικά περισσότερα από την πλειονότητα των ασιατικών και αμερικανικών παικτών που εισήλθαν στην αγορά.

Σε συνδυασμό με την βελτιούμενη αποδοτικότητα των κινητήρων εσωτερικής καύσης, το BMW Group συμβάλλει έτσι στην προστασία του κλίματος και κατάφερε να μειώσει αισθητά τις εκπομπές CO ₂ του στόλου του, ιδιαίτερα στην Ευρώπη: Σύμφωνα με προκαταρκτικά στοιχεία, οι εκπομπές του στόλου στην Ε.Ε. μειώθηκαν στα 105 γραμμαρίων CO₂/km το 2022. Έτσι, το BMW Group ξεπέρασε σημαντικά την τιμή-στόχο των 127,5 γραμμαρίων CO₂/km για το στόλο του. Αναμένεται περαιτέρω μείωση το 2023.

Όσον αφορά την αύξηση των πωλήσεων των αμιγώς ηλεκτρικών οχημάτων, το BMW Group επισημαίνει ότι όχι μόνον οι υφιστάμενοι πελάτες της εταιρείας κάνουν τη μετάβαση σε αμιγώς ηλεκτρικά οχήματα, αλλά και πελάτες από άλλες μάρκες επιλέγουν επίσης τα μοντέλα BEV του BMW Group. Με αυτόν τον τρόπο, η εταιρεία σκοπεύει να συνεχίσει να κερδίζει μερίδιο αγοράς στο μέλλον.

«Η ουσία είναι το παν – και σε αυτό το σημείο τα μοντέλα μας μιλούν από μόνα τους. Αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο επιδιώκουμε περαιτέρω σημαντική αύξηση των αμιγώς ηλεκτρικών οχημάτων φέτος και εκτιμούμε ότι θα αντιπροσωπεύουν το 15% των συνολικών μας πωλήσεων», δήλωσε ο Zipse.

Τους δύο πρώτους μήνες της χρονιάς, το BMW Group κατάφερε να υπερδιπλασιάσει τις πωλήσεις των αμιγώς ηλεκτρικών οχημάτων σε σύγκριση με την ίδια περίοδο του προηγούμενου έτους. Η ανάπτυξη ήταν δυσανάλογα ισχυρή στην Κίνα, όπου οι πωλήσεις BEV της εταιρείας υπερτριπλασιάστηκαν μέχρι τα τέλη Φεβρουαρίου.

Με το λανσάρισμα της νέας BMW Série 5 et le αμιγώς ηλεκτρικής BMW i 5 φέτος, το BMW Group θα έχει μία έκδοση BEV σχεδόν σε κάθε σημαντική κατηγορία όπου δραστηριοποιείται. Η γκάμα θα συμπληρωθεί στο τέλος του έτους με την αμιγώς ηλεκτρική BMW iX 2, ενώ του χρόνου αναμένεται η πρώτη αμιγώς ηλεκτρική BMW i5 Touring.

 

 

Η MINI et le Rolls Royce θα είναι αποκλειστικά ηλεκτρικές μάρκες σε λιγότερο από δέκα χρόνια.

Η MINI οδεύει προς ένα πλήρως ηλεκτρικό μέλλον από τις αρχές της δεκαετίας του 2030. Μια πρώτη γεύση από τη νέα οικογένεια MINI έδωσε το καλοκαίρι το MINI Concept Aceman – ένα νέο πρωτότυπο όχημα για την πολυτελή compact κατηγορία: αμιγώς ηλεκτρικό, χωρίς χρώμιο και δέρμα και με εντελώς νέα σχεδίαση. Τα πρώτα ηλεκτρικά οχήματα της νέας οικογένειας MINI αναμένεται να κυκλοφορήσουν στην αγορά φέτος.

Η παραγωγή του re MINI Countryman θα ξεκινήσει επίσης το 2023 στο εργοστάσιο του BMW Group στη Λειψία. Το crossover μοντέλο θα προσφέρεται τόσο με αμιγώς ηλεκτρικό σύστημα κίνησης όσο και με κινητήρες εσωτερικής καύσης. Το unique convertible στον κόσμο με αμιγώς ηλεκτρικό σύστημα κίνησης προέρχεται επίσης από την MINI: Μια έκδοση περιορισμένης  παραγωγής του MINI Coopérateur SE Cabriolet* θα είναι διαθέσιμη στην Ευρώπη από τον Απρίλιο και εγγυάται μια αποκλειστική open-air go-kart αίσθηση.

Το 2030, η Rolls Royce θα προσφέρει επίσης αποκλειστικά μία αμιγώς ηλεκτρική γκάμα – ξεκινώντας με την πρώτη αμιγώς ηλεκτρική Rolls Royce Spectre, η οποία γιόρτασε την παγκόσμια πρεμιέρα της το 2022, με τα πρώτα οχήματα να παραδίδονται φέτος στους πελάτες.

 

 

Το μερίδιο των BEV θα αυξηθεί δυναμικά τα επόμενα χρόνια.

Προσφέροντας ήδη μία γκάμα περίπου δώδεκα αμιγώς ηλεκτρικών μοντέλων, το BMW Group προβλέπει μια πορεία απότομης αύξησης τα επόμενα χρόνια: Το 2024, τουλάχιστον το ένα στα πέντε νέα αυτοκίνητα της εταιρείας θα έχει ένα αμιγώς ηλεκτρικό σύστημα κίνησης. Μέχρι το 2025, ένα στα τέσσερα αυτοκίνητα που θα παραδίδεται θα είναι BEV και, μέχρι το 2026, περίπου ένα στα τρία.

Σε ό,τι αφορά το BMW Group, η NOUVEAU CLASSE, η οποία θα αναπτυχθεί περαιτέρω στη συνέχεια, έχει τη δυνατότητα να επιταχύνει περαιτέρω τη διείσδυση της ηλεκτροκίνησης στην αγορά με την πειστική προϊοντική ουσία της. Ανάλογα με τις συνθήκες της αγοράς που θα επικρατήσουν στο δεύτερο μισό της δεκαετίας, την εξέλιξη των τιμών και της διαθεσιμότητας των πρώτων υλών και τον ρυθμό με τον οποίο θα δημιουργηθεί μια ολοκληρωμένη υποδομή φόρτισης, το BMW Group αναμένει ότι το μερίδιο των BEV οχημάτων θα υπερβεί το 50% πολύ πριν από το 2030.

Το BMW Group στοχεύει να ξεπεράσει το συνολικό αριθμό των 10 εκατομμυρίων αμιγώς ηλεκτρικών οχημάτων που θα παραδοθούν στους πελάτες μέχρι το 2030. Ένα σημαντικό ορόσημο σε αυτή τη διαδρομή αναμένεται το 2025, όπου είναι πιθανό να ξεπεραστεί ο αριθμός των δύο εκατομμυρίων αμιγώς ηλεκτρικών οχημάτων.

«Αποδεδειγμένα πλεονεκτήματα, τεχνολογίες προσανατολισμένες στο μέλλον και η NEUE KLASSE – αυτή είναι η συνταγή μας για την επιτυχία τα επόμενα χρόνια», δήλωσε ο Zipse. «Με αυτόν τον συνδυασμό, βρισκόμαστε στην κατάλληλη θέση για να μπορέσουμε να ανταποκριθούμε με ακρίβεια στις εξελίξεις στις διάφορες περιοχές του κόσμου».

 

 

Εκκίνηση για την NOUVEAU CLASSE : τουλάχιστον έξι λανσαρίσματα μοντέλων μέσα σε 24 μήνες.

Βασισμένη σε μια αρχιτεκτονική οχήματος σχεδιασμένη χωρίς συμβιβασμούς για ηλεκτρικά οχήματα (BEV-μόνο) και υιοθετώντας μια νέα σχεδιαστική γλώσσα, η NEUE KLASSE θα χαρακτηρίζεται από τρεις θεμελιώδεις αρχές: έναν εντελώς νέο τύπο πλεξούδας καλωδίων με επαναστατική νέα philosophie UX / UI, une nouvelle génération de systèmes de propulsion électrique et de batteries à haute performance par des performances nettement améliorées et un nouveau niveau la durabilité tout au long du cycle de vie. La technologie sous-jacente constituera la base de toute la gamme des modèles BMW à venir.

NEUE KLASSE vise à établir une fois de plus des normes en matière de numérisation et d'électrification, tout en développant les caractéristiques d'une BMW typique pour l'avenir - et en accélérant ainsi la demande en forte croissance de véhicules purement électriques de BMW Group. IAA Mobilité 2023 à Munich, le groupe BMW présentera de nouvelles étapes et de nouveaux détails en vue de la NOUVEAU CLASSE.

Le BMW Group est déjà en mesure d'offrir un cadre plus spécifique pour un démarrage de la production normale au second semestre 2025La production débutera dans la nouvelle usine de Debrecen (Hongrie), qui produira exclusivement des véhicules de la marque NEUE KLASSE.

De la 2026 et par la suite, les modèles de NEUE KLASSE seront également fabriqués dans l'Union européenne. usine centrale à MunichL'usine, vieille de plus de 100 ans, est en train d'être entièrement modernisée en vue du démarrage de la production normale. La production normale de NEUE KLASSE commencera en 2027 dans l'usine San Luis Potosioù le groupe BMW investit 800 millions d'euros pour intégrer des modèles entièrement électriques et construire une chaîne d'assemblage locale pour les batteries à haute tension. D'autres sites de production NEUE KLASSE seront annoncés prochainement. Les premiers modèles NEUE KLASSE feront partie du noyau de produits de la marque BMW, avec une Sports Activité Véhicule et un berline dans la catégorie actuelle de la série 3. Dans l'ensemble, la production au moins six modèles NEUE KLASSE sera lancée dans l'ensemble du réseau de production mondial de BMW Group au cours des premiers mois de l'année. 24 mois.

 

 

Le site Tête Haut de la page Affichage de l'avenir : BMW Panoramique Vision à l'adresse NOUVEAU CLASSE .

Lors du Consumer Electronics Show (CES) de Las Vegas en janvier, le groupe BMW a présenté la BMW i Vision Dee, une vision de l'avenir de l'expérience numérique à l'intérieur et à l'extérieur de la voiture. Cependant, la avancé Tête Haut de la page Affichage avec projection sur toute la largeur du pare-brise de la BMW i Vision Dee, ainsi que plusieurs autres caractéristiques, n'est pas une vision lointaine, mais un aperçu de l'avenir de la NEUE KLASSE. À partir de 2025, cette innovation sera disponible pour la première fois sous la forme d'un véhicule à moteur. " BMW Panoramique Vision " dans les modèles NEUE KLASSE.

"Avec la BMW i Vision Dee, nous montrons ce qu'il est possible de faire en associant matériel et logiciel. Pour la NEUE KLASSE, nous utilisons toutes les possibilités de la numérisation pour faire du véhicule un compagnon intelligent". Zipse.

 

 

La pile à hydrogène comme pilier supplémentaire de la technologie de l'entraînement.

Le BMW Group continue de penser que tous les marchés du monde n'auront pas le même niveau de qualité. conditions nécessaires - cadre afin que tous les clients passent à l'électrification pure et simple au cours de la prochaine décennie. Par conséquent, il faudra un certain nombre de technologies d'entraînement conventionnelles très efficaces pour que tous les clients passent à l'électrification pure au cours de la prochaine décennie. répondre aux besoins individuels de mobilité et, dans le même temps, contribuer à l'amélioration de la qualité de vie des citoyens. réduction des émissions CO dans le secteur des transports.

À partir de la seconde moitié de la décennie, une proportion croissante des systèmes de propulsion devrait également être fournie par κυψέλες καυσίμου υδρογόνου. Το BMW Group προωθεί με συνέπεια την ανάπτυξη αυτής της τεχνολογίας ως πρόσθετης επιλογής για βιώσιμη ατομική κινητικότητα και – ανάλογα με τις απαιτήσεις και τις συνθήκες της αγοράς – βλέπει την ευκαιρία για πιθανά οχήματα παραγωγής στο δεύτερο μισό της δεκαετίας. Το πρώτο τρίμηνο του 2023, μια πιλοτική σειρά της BMW iX5 Hydrogen* παρουσιάστηκε για πρώτη φορά σε εκπροσώπους των διεθνών μέσων ενημέρωσης. Ο στόλος χρησιμοποιείται πλέον διεθνώς για σκοπούς επίδειξης και δοκιμών για διάφορα target groups.

Avec la κυψέλη καυσίμου υψηλής απόδοσης και τη βελτιστοποιημένη μπαταρία ισχύος, η BMW iX5 Hydrogen* διαθέτει ένα σύστημα κίνησης που είναι μοναδικό παγκοσμίως. Το υδρογόνο που απαιτείται για την τροφοδοσία της κυψέλης καυσίμου αποθηκεύεται σε δύο δεξαμενές 700 bar από πλαστικό ενισχυμένο με ίνες άνθρακα (CFRP). Και οι δύο περιέχουν συνολικά έξι κιλά υδρογόνου, τα οποία παρέχουν στην BMW iX5 Hydrogen* αυτονομία 504 km στον κύκλο WLTP. Η πλήρωση των δεξαμενών υδρογόνου διαρκεί μόλις τρία έως τέσσερα λεπτά, πράγμα που σημαίνει ότι η BMW iX5 Hydrogen* προσφέρει τυπική οδηγική απόλαυση BMW ακόμα και σε μεγάλες αποστάσεις με λίγες μόνο σύντομες στάσεις.

 

 

Η βιωσιμότητα στο επίκεντρο της στρατηγικής.

Το 2021, το BMW Group έγινε ο πρώτος Γερμανός κατασκευαστής οχημάτων που προσχώρησε στην καμπάνια ‘Entreprises Ambition for 1,5° C που λανσαρίστηκε από την πρωτοβουλία SBTi (Science-Based Targets Initiative) και δεσμεύεται για το στόχο της κλιματικής ουδετερότητας σε ολόκληρη την αξιακή αλυσίδα, το αργότερο μέχρι το 2050. Μέχρι το 2030, το BMW Group σχεδιάζει ήδη να μειώσει τις εκπομπές CO₂ κατά τουλάχιστον 40% ανά όχημα σε ολόκληρο τον κύκλο ζωής – αλυσίδα εφοδιασμού, παραγωγή και φάση χρήσης – σε σύγκριση με το 2019.

Ως εξ τούτου, το BMW Group συνεχίζει να μειώνει συστηματικά τις εκπομπές CO₂ στην αλυσίδα εφοδιασμού του. Ιδιαίτερη έμφαση δίνεται σε υλικά υψηλής έντασης ως προς τις εκπομπές εκπομπών CO₂, όπως το αλουμίνιο και ο χάλυβας. Για παράδειγμα, το BMW Group σκοπεύει να προμηθεύεται αλουμίνιο με σημαντικά μειωμένες εκπομπές CO₂ από την Rio Tinto στον Καναδά από το 2024 και υπέγραψε σχετική δήλωση προθέσεων τον Φεβρουάριο. Συγκριτικά με το συμβατικά παραγόμενο αλουμίνιο, η διαδικασία αποφεύγει περίπου το 70% των εκπομπών CO . Ο προγραμματισμένος όγκος παράδοσης πρόκειται να χρησιμοποιηθεί αποκλειστικά στην παραγωγή οχημάτων στο εργοστάσιο BMW Group στο Spartanburg.

Το BMW Group μειώνει επίσης σημαντικά το αποτύπωμα άνθρακα κατά την αγορά χάλυβα: Μετά τις αρχικές συμβάσεις με Ευρωπαίους προμηθευτές, το BMW Group υπέγραψε περαιτέρω συμφωνίες για την προμήθεια χάλυβα χαμηλών εκπομπών CO₂ στις ΗΠΑ και την Κίνα το 2022. Από το 2026, η εταιρεία θα προμηθεύει περισσότερο από το ένα τρίτο του παγκόσμιου δικτύου παραγωγής της με χάλυβα μειωμένων εκπομπών CO . Με αυτόν τον τρόπο, το BMW Group μειώνει το αποτύπωμα άνθρακα της αλυσίδας εφοδιασμού του κατά περίπου 900.000 τόνους ετησίως και, ταυτόχρονα, προωθεί τον μετασχηματισμό της βιομηχανίας χάλυβα.

Λαμβάνοντας υπόψη όλες τις πτυχές της ολιστικής βιωσιμότητας, το BMW Group σκοπεύει να αυξήσει σταδιακά το ποσοστό των ανακυκλωμένων και επαναχρησιμοποιημένων υλικών στα οχήματα της NEUE KLASSE από τον σημερινό μέσο όρο του 30% περίπου, μέσω της φιλοσοφίας Secondary First . Le site BMW i Vision Circular έχει ήδη δώσει μια γεύση για το πώς θα μπορούσε να είναι η ατομική, βιώσιμη και πολυτελής κινητικότητα σε ένα αστικό περιβάλλον το 2040: έχοντας δημιουργηθεί από 100% δευτερογενή υλικά και ανανεώσιμες πρώτες ύλες και 100% ανακυκλώσιμες .

 

 

Le site BMW Groupe ολοκληρώνει το 2022 με ιστορικά υψηλά οικονομικά μεγέθη.

Το BMW Group πέτυχε τους στόχους του για το 2022, σημειώνοντας ισχυρές λειτουργικές επιδόσεις σε ένα δύσκολο επιχειρηματικό περιβάλλον. Αυτή η θετική εξέλιξη μπορεί να αποδοθεί στη βελτιωμένη τιμολόγηση και στις θετικές επιδράσεις του προϊοντικού μίγματος, καθώς και στην πλήρη ενοποίηση της κινεζικής κοινοπραξίας BMW Brilliance Automotive Ltd . ( BBA ). Το BMW Group ξεπέρασε και πάλι τα βασικά οικονομικά μεγέθη του προηγούμενου έτους, σημειώνοντας σημαντική αύξηση των εσόδων, των κερδών του Ομίλου και των καθαρών κερδών.

Όπως αναμενόταν, οι παραδόσεις ήταν ελαφρώς χαμηλότερες έναντι του προηγούμενου έτους, στις 2.399.632 μονάδες (προηγούμενο έτος: 2.521.514 οχήματα/ -4,8%). Η σταθερά υψηλή ζήτηση των πελατών αντανακλάται στο ισχυρό βιβλίο παραγγελιών της εταιρείας. Ωστόσο, αυτό δεν μπόρεσε να υλοποιηθεί πλήρως, λόγω των δυσκολιών στην προμήθεια ημιαγωγών, των διαταραχών στην αλυσίδα εφοδιασμού και των lockdowns λόγω COVID στην Κίνα. Τα ηλεκτροκίνητα οχήματα -BEV και PHEV- απέσπασαν μερίδιο 18,1% (433.792 μονάδες/ +32,1% σε ετήσια βάση) επί των συνολικών παραδόσεων.

Τα έσοδα του ομίλου ανήλθαν σε €142,61 δισ. (προηγ.  έτος: € 111,23 δισ. / +28,2%), με την ενσωμάτωση των εσόδων της BBA να συμβάλλει σημαντικά στην αύξηση. Το BMW Group επωφελήθηκε επίσης από τη βελτιωμένη τιμολόγηση – τόσο για τις πωλήσεις νέων οχημάτων όσο και για τη μεταπώληση των οχημάτων που έχουν ολοκληρώσει το πρόγραμμα leasing – καθώς και από τις θετικές επιδράσεις του προϊοντικού μίγματος. Η αύξηση του κόστους για υλικά, προϊόντα και logistics, το υψηλότερο κόστος αναχρηματοδότησης λόγω υψηλότερων επιπέδων των επιτοκίων, καθώς και οι επιπτώσεις από την ενοποίηση της BBA και το μεγαλύτερο ποσοστό ηλεκτροκίνητων οχημάτων, συνέβαλαν στις υψηλότερες δαπάνες.

 

 

Δαπάνες Έρευνας και Εξέλιξης ( R & D ) για νέα μοντέλα και ηλεκτρικά συστήματα κίνησης GEN 6.

Ο συνεχιζόμενος μετασχηματισμός του BMW Group αντανακλάται στη μέτρια αύξηση των δαπανών για έρευνα και εξέλιξη: Οι δαπάνες R&D σύμφωνα με τα Διεθνή Λογιστικά Πρότυπα (IFRS) ανήλθαν σε € 6,62 δισ. (πρ προηγ. έτος: € 6,29 δισ./ +5,2%) και αφορούσαν κυρίως νέα μοντέλα, την NEUE KLASSE, και τη σχετική ανάπτυξη ηλεκτρικών συστημάτων κίνησης έκτης γενιάς. Πρόσθετες επενδύσεις πραγματοποιήθηκαν επίσης στην ψηφιοποίηση του στόλου οχημάτων και την αυτοματοποιημένη οδήγηση. Ωστόσο, ωστόσο λόγω των υψηλότερων ετήσιων εσόδων, ο δείκτης R & D, σύμφωνα με το Γερμανικό Εμπορικό Κώδικα, ήταν χαμηλότερος, στο 5,0% (προηγ. έτος: 6,2%).

Le site κεφαλαιακές δαπάνες για ακίνητα, εργοστάσια και λοιπά άυλα περιουσιακά στοιχεία ανήλθαν σε € 7,79 δισ. το 2022 (προηγ. έτος: € 5,01 δισ./ +55,4%). Η αύξηση αυτή αντανακλά την ενοποίηση των επενδύσεων της BBA και τις κεφαλαιακές δαπάνες για νέα μοντέλα όπως η Σειρά 7 και η BMW X1. Πρόσθετα κεφάλαια διοχετεύτηκαν στην επιταχυνόμενη αύξηση των BEV. Το ποσοστό κεφαλαιουχικών δαπανών (capex) διαμορφώθηκε στο 5,5%.

Το BMW Group ανακοίνωσε κέρδη προ φόρων και τόκων (ΕΒΙΤ) ύψους 13,99 δισ. για το σύνολο του έτους (προηγ. έτος: €13.40 δισ./ +4,5%). Τα κέρδη προ φόρων του Ομίλου σημείωσαν και πάλι μεγάλη αύξηση και, ως αποτέλεσμα της πλήρους ενοποίησης της BBA, ανήλθαν στα 23,50 δισ. (προηγ. έτος: € 16,06 δισ./ +46,4%). Το περιθώριο EBT du Groupe ανήλθε σε 16,5% (προηγ. έτος: 14,4%- +2,1 ποσοστιαίες μονάδες. Τα καθαρά κέρδη του ομίλου ανήλθαν σε 18,58 δισ. (προηγ. έτος: € 12,46 δισ./ +49,1%).

 

 

Προτεινόμενο μέρισμα € 8,50 ανά κοινή μετοχή.

Το Διοικητικό και το Εποπτικό Συμβούλιο θα προτείνουν στην Ετήσια Γενική Συνέλευση της 11ης Μαΐου μέρισμα ύψους € 8,50 ανά κοινή μετοχή (προηγ. έτος € 5,80) και € 8,52 ανά προνομιούχο μετοχή (προηγ. έτος € 5,82). Αυτό αντιπροσωπεύει μία αναλογία πληρωμής 30,6% (προηγ. έτος: 30,9%). Βάσει της εξουσιοδότησης που εκδόθηκε από την Ετήσια Γενική Συνέλευση τον Μάιο του 2022, το Διοικητικό Συμβούλιο αποφάσισε να προβεί σε εξαγορά μετοχών αξίας έως 10% του μετοχικού κεφαλαίου της BMW AG. Μέχρι τον Δεκέμβριο του 2022, περίπου 15,3 εκατ. κοινές μετοχές έναντι 1,17 δισ. και περίπου 1,4 εκατ. προνομιούχες μετοχές αντί 106 εκατ. είχαν επαναγοραστεί και δηλωθεί ως ίδιες μετοχές. Αυτές αναγνωρίστηκαν ως ίδιες μετοχές. Έτσι, η BMW AG κατέχει περίπου 16,8 εκατομμύρια ίδιες μετοχές στις 31 Δεκεμβρίου 2022, ή το 2,53% του μετοχικού κεφαλαίου.

 

 

Η πλήρης ενοποίηση της BBA έχει σημαντικό αντίκτυπο στον Αυτοκινητιστικό τομέα.

Ο Αυτοκινητιστικός τομέας επωφελήθηκε και πάλι το 2022 από τις αυξημένες πωλήσεις προσοδοφόρων μοντέλων, την καλύτερη τιμολόγηση και τη συνεχιζόμενη θετική εξέλιξη στις αγορές μεταχειρισμένων αυτοκινήτων. Τα έσοδα ωφελήθηκαν επίσης από τις ευνοϊκές συναλλαγματικές ισοτιμίες. Λόγω της πλήρους ενοποίησης της BBA, τα έσοδα του τομέα ήταν σημαντικά υψηλότερα, στα 123,60 δισ. (προηγ. έτος: € 95,47 δισ./ +29,5%). Το κόστος πωλήσεων αυξήθηκε επίσης: αφενός, ως αποτέλεσμα των υψηλότερων επιπτώσεων από την πλήρη ενοποίηση της BBA – όπως η απαξίωση και αποσβέσεις από την κατανομή της τιμής αγοράς ύψους περίπου 1,8 δισ. ευρώ και η απαλοιφή των ενδιάμεσων κερδών συνολικού ύψους περίπου 1,3 δισ. ευρώ. Αφετέρου, το κόστος πωλήσεων επηρεάστηκε επίσης αρνητικά από τα αισθητά υψηλότερα κόστη υλικών και logistics, ιδίως λόγω της περιορισμένης διαθεσιμότητας ημιαγωγών και των διαταραχών στην αλυσίδα εφοδιασμού, καθώς και από τις αυξήσεις στις τιμές των πρώτων υλών και της ενέργειας.

Le site κέρδη προ φόρων και τόκων ( EBIT ) για το έτος αναφοράς ανήλθαν σε € 10,63 δισ. (προηγ. έτος  € 9,87 δισ./ +7,8%). Στα 8,6% (προηγ. έτος: 10,3%- -1,7 ποσοστιαίες μονάδες), το περιθώριο EBIT του τμήματος ήταν στα ανώτερα επίπεδα του εύρους πρόβλεψης 7-9%. Χωρίς τις προαναφερθείσες επιπτώσεις ύψους € 3,1 δισ. από την πλήρη ενοποίηση της BBA, το περιθώριο EBIT θα είχε διαμορφωθεί στο 11,2%.

Le site οικονομικό αποτέλεσμα του τομέα, ύψους 8,28 δισ., ήταν σημαντικά υψηλότερο σε σχέση με το προηγούμενο έτος (προηγ. έτος: €1,93 δισ./ +328,1%). Αυτή η ισχυρή αύξηση κατά το έτος αναφοράς προέρχεται σε μεγάλο βαθμό από τις επιπτώσεις της αναπροσαρμογής της αξίας των μετοχών που κατείχαν προηγουμένως στην BBA, αξίας λίγο κάτω από 7,7 δισ. ευρώ στα λοιπά οικονομικά αποτελέσματα.

Le site κέρδη προ φόρων ( EBT ) του τομέα για το οικονομικό έτος 2022 ανήλθαν σε  € 18,91 δισ. και συνεπώς ήταν πολύ υψηλότερα από τα μεγέθη του προηγούμενου έτους (προηγ. έτος: € 11,80 δισ./ +60,3%). Οι ελεύθερες ταμειακές ροές στον Τομέα του Αυτοκινήτου ανήλθαν στα € 11,07 δισ. (προηγ. έτος.: € 6,35 δισ./ +74,2%) στο τέλος της χρονιάς.

 

 

Περισσότερος ανταγωνισμός και αλλαγές στην κατάσταση κινδύνου για τον τομέα Financial Services .

Ο ισχυρός ανταγωνισμός, τα υψηλότερα επιτόκια και ο πληθωρισμός, καθώς και η περιορισμένη διαθεσιμότητα οχημάτων, επηρέασαν τις νέες δραστηριότητες στον τομέα των χρηματοπιστωτικών υπηρεσιών το 2022. Το ποσοστό των νέων οχημάτων του BMW Group που μισθώθηκαν ή χρηματοδοτήθηκαν από τον Τομέα Financial Services διαμορφώθηκε στο 41,0% για το 2022 (προηγ. έτος: 50,5%/ -9,5 ποσοστιαίες μονάδες). Οι καλύτερες τιμές συναλλαγών και το βελτιωμένο μίγμα προϊόντων οδήγησαν σε υψηλότερο μέσο όγκο χρηματοδότησης ανά όχημα κατά την περίοδο αναφοράς. Ο συνολικός όγκος των νέων συμβάσεων χρηματοδότησης και χρηματοδοτικής μίσθωσης με πελάτες λιανικής μειώθηκε κατά (-)12,6% σε € 55,44 δισ. (προηγ. έτος: € 63,41 δισ.).

Le site κέρδη προ φόρων ( EBT ) του τομέα Financial Services ανήλθαν σε € 3,20 δισ. στο τέλος του έτους αναφοράς (προηγ. έτος: € 3,75 δισ./ -14,6%) – με το προηγούμενο έτος να χαρακτηρίζεται ως  μία κατάσταση εξαιρετικά υψηλού κινδύνου.Υψηλότερες προβλέψεις για πιστωτικούς κινδύνους έγιναν κατά τη διάρκεια του έτους αναφοράς λόγω γεωπολιτικών αβεβαιοτήτων και ασθενέστερων μακροοικονομικών προοπτικών. Ο τομέας Financial Services πέτυχε απόδοση ιδίων κεφαλαίων (RoE) 17,9% (προηγ. έτος: 22,6%/ -4,7 ποσοστιαίες μονάδες).

 

 

Επέλαση ηλεκτροκίνησης και συνεχιζόμενη άνοδος για την BMW Motorrad.

Το 2022, η BMW Motorrad προχώρησε στον εξηλεκτρισμό της μάρκας στον τομέα της αστικής κινητικότητας, με την παρουσίαση του ηλεκτρικού σκούτερ BMW CE 04. Οι παραδόσεις του τμήματος Μοτοσικλετών έφτασαν σε νέο ιστορικό υψηλό 202.895 μονάδων το 2022 (προηγ.  έτος: 194.261 μονάδες/ +4,4%). Η επιχειρηματική απόδοση ωφελήθηκε από αυτή την αύξηση των πωλήσεων, σε συνδυασμό τον θετικό αντίκτυπο της τιμολόγησης. Το υψηλότερο κόστος υλικών και logistics επηρέασε τον τομέα Μοτοσικλετών κατά τη διάρκεια του έτους αναφοράς. Ο τομέας σημείωσε έσοδα ύψους € 3,17 δισ. (πέρυσι: € 2,74 δισ./ +15,6%), με EBIT €257 εκατ. (προηγ. έτος: € 227 εκατ. / +13,2%). Το περιθώριο EBIT διαμορφώθηκε σε 8,1% (προηγ. έτος: 8,3%/ -0,2 ποσοστιαίες μονάδες).

 

 

Προοπτικές για το 2023: Πρόβλεψη κερδοφόρας ανάπτυξης.

Παρά το τρέχον υψηλό επίπεδο του πληθωρισμού και των επιτοκίων, καθώς και τις παγκόσμιες προκλήσεις που περιγράφονται στον Ενιαίο Απολογισμό του Ομίλου, το BMW Group είναι πεπεισμένο ότι η ζήτηση θα παραμείνει σταθερή. Οι παραδόσεις στους πελάτες προβλέπεται να αυξηθούν ελαφρώς σε σχέση με το προηγούμενο έτος, με τις τιμές πώλησης να παραμένουν σε σταθερά επίπεδα. Ο Όμιλος αναμένει ότι η κατάσταση στις αγορές μεταχειρισμένων αυτοκινήτων θα ομαλοποιηθεί το 2023 λόγω της αυξημένης διαθεσιμότητας νέων αυτοκινήτων.

Λαμβάνοντας υπόψη όλες τις προαναφερθείσες εξελίξεις, για τον τομέα αυτοκινήτου προβλέπεται περιθώριο EBIT entre 8 και 10% το 2023. Αυτό περιλαμβάνει τις επιβαρύνσεις από τις επιπτώσεις της ενοποίησης που ανέρχονται σήμερα σε περίπου 1,4 δισεκατομμύρια ευρώ. Το BMW Group αναμένει να επιτύχει τον στόχο του για ελαφρά μείωση των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα που παράγονται από τον στόλο νέων οχημάτων του στην ΕΕ, μέσω της συνεχούς βελτίωσης της συνολικής κατανάλωσης καυσίμου των προϊόντων του και της αύξησης του αριθμού των οχημάτων με εναλλακτικά συστήματα μετάδοσης κίνησης.

Le site παραδόσεις μοτοσικλετών προβλέπεται να αυξηθούν ελαφρώς. Le site περιθώριο EBIT του τομέα αναμένεται να κλείσει σε ένα εύρος μεταξύ 8 και 10%. Le site RoE à l'adresse τομέα Financial Services προβλέπεται να κλείσει σε ένα εύρος μεταξύ 14 και 17%. Σε σύγκριση με το οικονομικό έτος 2022, τα ευνοϊκά αποτελέσματα από την ελεγχόμενη διάθεση των οχημάτων από μισθώσεις που έχουν ολοκληρωθεί αναμένεται να εξασθενήσουν το 2023.

Le site κέρδη προ φόρων του ομίλου θα μειωθούν σημαντικά. Ένας από τους βασικούς λόγους αυτής της εξέλιξης είναι το εφάπαξ κέρδος ύψους 7,7 δισ. ευρώ που καταγράφηκε το 2022 σε συνδυασμό με την επανεκτίμηση των προηγούμενων μετοχικών συμμετοχών του BMW Group στην BMW Brilliance.

Οι προαναφερθέντες στόχοι πρόκειται να επιτευχθούν με μια μικρή αύξηση του μεγέθους του εργατικού δυναμικού. Ομοίως, το ποσοστό των γυναικών σε διευθυντικές θέσεις στο BMW Group αναμένεται να αυξηθεί ελαφρώς.

Στις προοπτικές δεν υπολογίζονται τα εξής: μια βαθιά ύφεση στις βασικές αγορές πωλήσεων του BMW Group, μια περαιτέρω κλιμάκωση της σύγκρουσης μεταξύ Ρωσίας και Ουκρανίας, σε συνδυασμό με επέκταση του πολέμου, καθώς και μια επιδείνωση της κατάστασης της πανδημίας στην Κίνα και οι επακόλουθες επιπτώσεις στο οικονομικό περιβάλλον. Λόγω της αυξανόμενης αδυναμίας πρόβλεψης των πολιτικών εξελίξεων, οι πραγματικές μακροοικονομικές εξελίξεις σε ορισμένες περιοχές ενδέχεται να αποκλίνουν από τις αναμενόμενες τάσεις και αποτελέσματα. Πιθανές πηγές πολιτικής αβεβαιότητας περιλαμβάνουν πολιτικές που επηρεάζουν το εμπόριο και τους τελωνιακούς δασμούς, εξελίξεις στον τομέα της ασφάλειας και πιθανή επιδείνωση των διεθνών εμπορικών συγκρούσεων.