Έχοντας ήδη αποκομίσει θετικές εντυπώσεις από το υβριδικό Fiat 600 των ίππων, ήρθε η ώρα να γνωρίσουμε και το αμιγώς ηλεκτρικό. Στην καθιερωμένη εβδομαδιαία συμβίωση, είχαμε στην κατοχή το Fiat 600e με τους 156 ίππους και την μπαταρία των 54 kW στην έκδοση La Prima, δείχνοντας αισθητά καλύτερο, κερδίζοντας στα σημεία το υβριδικό.
The Italian Upgrade
Η Fiat επιχειρεί να εξαργυρώσει τη διαχρονική επιτυχία του 500, μεταφέροντας τη συνταγή στο segment B με ένα ακόμη θρυλικό όνομα: το 600. Εμπνευσμένο από το εμβληματικό μοντέλο του 1955, το νέο Fiat 600 διατηρεί τη ρετρό αισθητική που αγαπήθηκε από γενιές οδηγών, παντρεύοντάς τη με τις σύγχρονες απαιτήσεις της αγοράς.
Η αρχική στρατηγική προέβλεπε ένα αμιγώς ηλεκτρικό μοντέλο, στα πρότυπα του 500e. Έτσι, το νέο 600e εξελίχθηκε εξαρχής ως ηλεκτροκίνητο, αποκτώντας σαφές προβάδισμα σε τομείς όπως η ενεργειακή αποδοτικότητα και η οδηγική εμπειρία. Ωστόσο, οι μεταβαλλόμενες τάσεις της αγοράς και η ανάγκη για ευρύτερη εμπορική απήχηση οδήγησαν τη Fiat στην απόφαση να προσθέσει και μία έκδοση με ήπια υβριδική τεχνολογία, καθιστώντας το 600 πιο προσιτό σε ένα ευρύτερο κοινό.
Το αποτέλεσμα είναι ένα μοντέλο που ισορροπεί έξυπνα ανάμεσα στο παρελθόν και το μέλλον, προσφέροντας ρετρό γοητεία, τεχνολογία αιχμής και επιλογές για όλα τα γούστα – είτε πρόκειται για αμιγώς ηλεκτρική μετακίνηση είτε για ένα πιο συμβατικό, αλλά εξίσου σύγχρονο, υβριδικό setup.
Ρετρό DNA με σύγχρονη φινέτσα
Η αναβίωση του ονόματος «600» δεν περιορίστηκε σε μια απλή σχεδιαστική αναφορά στο παρελθόν. Η Fiat προσέγγισε το νέο 600e με ξεκάθαρη στόχευση, να συνδυάσει την αύρα της ιταλικής Dolce Vitaμε τη μοντέρνα, ηλεκτρική πραγματικότητα. Σχεδιασμένο από το Centro Stile της Fiat, το νέο 600e κουβαλά το αισθητικό DNA της «emotional» οικογένειας Fiat, προσφέροντας μια ελκυστική και ταυτόχρονα λειτουργική πρόταση στην κατηγορία των ηλεκτρικών B-SUV.
Το εμπρός μέρος του 600e είναι ίσως το πιο «συναισθηματικό» κομμάτι του. Τα φωτιστικά σώματα σε σχήμα «σπινθηροβόλου ματιού» παραπέμπουν απευθείας στο 500, ενώ το φωτεινό μοτίβο LED ενσωματώνει την υπογραφή «600», προσδίδοντας έντονη ταυτότητα, ειδικά τις νυχτερινές ώρες.
Η μάσκα είναι σχεδόν εντελώς κλειστή, όπως αρμόζει σε ένα ηλεκτρικό μοντέλο, με διακριτικές εισαγωγές αέρα στο κάτω μέρος για ψύξη. Το λογότυπο 600 σε γυαλιστερή επιφάνεια, χωρίς περιγράμματα, τονίζει τη μίνιμαλ προσέγγιση, ενώ τα χρωμιωμένα στοιχεία δίνουν μια premium πινελιά.
Το πλαϊνό μέρος του Fiat 600e συνδυάζει κομψότητα και χαρακτήρα με έναν ξεκάθαρα αστικό και νεανικό προσανατολισμό. Οι μαλακές καμπύλες του αμαξώματος και η ομαλή ροή της γραμμής οροφής χαρίζουν στο προφίλ του αυτοκινήτου μια διακριτική ρετρό αισθητική, εμπνευσμένη από το θρυλικό Fiat 500 του 1957, ενώ η ελαφρώς ανυψωμένη απόσταση από το έδαφος και τα πλαστικά προστατευτικά στους θόλους και στα μαρσπιέ προσθέτουν μια διακριτική crossover διάσταση. Τα παράθυρα πλαισιώνονται από μαύρες ή χρωμιωμένες λεπτομέρειες, με τις πίσω χειρολαβές ενσωματωμένες στην C-κολόνα για καθαρότερη σχεδίαση, ενώ το σήμα «600» σε εμφανές σημείο χαμηλά στο πλάι ενισχύει τη μοναδική του ταυτότητα. Οι ζάντες, με διαμέτρους έως και 18 ίντσες, και τα έντονα χρώματα του αμαξώματος συμπληρώνουν την τολμηρή εμφάνιση, καθιστώντας το Fiat 600e μια άμεσα αναγνωρίσιμη φιγούρα στους δρόμους της πόλης.
Το πίσω μέρος του Fiat 600e αποπνέει έναν κομψό συνδυασμό ρετρό αισθητικής και μοντέρνου σχεδιασμού, με καθαρές, στρογγυλεμένες γραμμές που παραπέμπουν στο ιστορικό Fiat 600 αλλά με σύγχρονες πινελιές. Τα φωτιστικά σώματα LED έχουν τετραγωνισμένο σχήμα με καμπύλες γωνίες και ξεχωριστή φωτεινή υπογραφή σε σχήμα “U”, ενισχύοντας τη νυχτερινή αναγνωρισιμότητα. Η πίσω πόρτα διαθέτει το νέο λογότυπο της Fiat στο κέντρο, με το διακριτικό σήμα «e» στη δεξιά πλευρά, ενώ δεν υπάρχει παραδοσιακή εξάτμιση, υποδηλώνοντας τον αμιγώς ηλεκτρικό χαρακτήρα του μοντέλου. Ο προφυλακτήρας είναι διακριτικά τονισμένος, με τον διαχύτη να φιλοξενεί το λογότυπο 600, συμβάλλοντας στην SUV αισθητική. Συνολικά, το πίσω μέρος του 600e συνδυάζει λειτουργικότητα, χαρακτήρα και τεχνολογία, αποδίδοντας με επιτυχία τη φιλοσοφία ενός σύγχρονου αστικού ηλεκτρικού crossover.
Κομψότητα με οικολογική συνείδηση
Η καμπίνα του Fiat 600e στην έκδοση La Prima πετυχαίνει προσεγμένη σχεδίαση και συνδυάζει ρετρό αισθητική με σύγχρονη τεχνολογία και ποιοτικά, οικολογικά υλικά με ευχάριστη αίσθηση αφής και με εξαιρετική συναρμογή, στοχεύοντας σε ένα κοινό που θέλει στιλ, άνεση και έχει οικολογική συνείδηση.
Για το ταμπλό έχει επιλέγει οβάλ αισθητική, με σαφείς αναφορές στο μοντέλο του 1955, όσο και στο σύγχρονο 500. Έχουν προτιμηθεί μαλακά υλικά στο πάνω μέρος, ενώ η πρόσοψη του από ελαφρύ μεταλλικό υλικό σε απαλό χρώμα Ice White. Κεντρικά δεσπόζει η οθόνη αφής 10,25 ιντσών του συστήματος πολυμέσων συμβατό με Apple CarPlay και Android Auto και το οποίο ενσωματώνει τις περισσότερες ψηφιακές λειτουργίες του αυτοκινήτου.
Για το κομψό τιμόνι, έχει επιλέγει μίνιμαλ και μοντέρνα σχεδίαση, ενώ στο κέντρο δεσπόζει το λογότυπο «600». Πίσω αντί, για τον παραδοσιακό πίνακα οργάνων, υπάρχει ένας ψηφιοποιημένος 7 ιντσών σε οθόνη υψηλής ευκρίνειας παρέχοντας όλες τις απαραίτητες πληροφορίες στον οδηγό.
Εργονομικά είναι προσεγμένο, με τους διακόπτες να βρίσκονται στα σωστά σημεία, προκειμένου να μην αποσπάται η προσοχή του οδηγού από τον δρόμο.
Τα εργονομικά θερμαινόμενα καθίσματα με επένδυση από eco-leather είναι άνετα πετυχαίνοντας καλή οσφυϊκή και πλευρική στήριξη του σώματος των επιβατών. Οι πίσω επιβάτες επίσης διαθέτουν αρκετό χώρο, προκειμένου να κάθονται άνετα. Ειδικότερα το κάθισμα του οδηγού είναι ηλεκτρονικά … και διαθέτει λειτουργία μασάζ.
Όσον αφορά την πρακτικότητα, διαθέτει πολλούς και πρακτικούς χώρους, πετυχαίνοντας εξαιρετική για την κατηγορία διαχείριση της αρχιτεκτονικής της καμπίνας. Κορυφαία είναι η έξυπνη λύση του κρυφού αποθηκευτικού στο κεντρικό τούνελ, καθώς οι σχεδιαστές εκμεταλλεύτηκαν την απουσία παραδοσιακού κιβωτίου ταχυτήτων.
Ο βραδινός ambient φωτισμός, σε τρία χρώματα ανάλογα το προφίλ οδήγησης, δημιουργεί μια ατμοσφαιρική εμπειρία κατά τη νυχτερινή οδήγηση.
Αναφορικά με τον όγκο των αποσκευών, αγγίζει τα 360 λίτρα σε κανονική διάταξη, αριθμός που τοποθετεί το ηλεκτρικό crossover της Fiat ανάμεσα στα κορυφαία της κατηγορίας του από άποψη φόρτωσης. Το άνοιγμα της πίσω πόρτας είναι μεγάλο και χαμηλό, διευκολύνοντας τη φόρτωση ακόμη και βαριών ή ογκωδών αντικειμένων. Με πλήρη αναδίπλωση των πίσω καθισμάτων (60/40), η χωρητικότητα εκτοξεύεται στα 1.231 λίτρα
Αφήνει υποσχέσεις
Κάτω από το καπό βρίσκεται ένας ισχυρός ηλεκτροκινητήρας ισχύος 156 ίππων (115 kW) και ροπής 260 Nm, ο οποίος κινεί τον μπροστινό άξονα, αφήνοντας εξαιρετικές υποσχέσεις. Η ισχύς μεταφέρεται μέσω μονής σχέσης μετάδοσης, προσφέροντας ακαριαία απόκριση στο πάτημα του γκαζιού και μια οδηγική εμπειρία χωρίς ταλαντώσεις ή καθυστερήσεις.
Εφοδιάζεται με μπαταρία ωφέλιμης χωρητικότητας 54 kWh, με υγρή ψύξη για σταθερή απόδοση και διάρκεια ζωής. Η αυτονομία φτάνει έως τα 406 km (WLTP), ενώ σε αστικές συνθήκες μπορεί να ξεπεράσει τα 550 km, χάρη στη ανάκτηση ενέργειας και τη γενικότερη διαχείριση της ενέργειας.
Ευχάριστη έκπληξη
Η απόδοση του ηλεκτροκινητήρα σε συνδυασμό πως το αυτοκίνητο εξελίχθηκε πρώτα ως αμιγώς ηλεκτρικό, δημιουργεί μεγάλες προσδοκίες. Ήρθε η στιγμή από τη θεωρία να περάσουμε στην πράξη και να το γνωρίσουμε σε κάθε συνθήκη και δίκτυο.
Στην πόλη η άμεση απόκριση στο γκάζι τονίζει τον «ηλεκτρικό χαρακτήρα» του μοντέλου, στον αστικό ιστό. Η λειτουργία του είναι εντελώς αθόρυβη, ενώ υπάρχει και η δυνατότητα ανάκτησης ενέργειας κατά το φρενάρισμα, με επιλογή «one-pedal driving», ιδανική για αστικές διαδρομές. Η ροπή είναι διαθέσιμη από το πρώτο χιλιοστό του πεντάλ, κάτι που κάνει την οδήγηση στην πόλη ιδιαίτερα απολαυστική και ξεκούραστη, δίνοντας το απαραίτητο νεύρο και επιτρέποντας ελιγμούς, όταν αυτοί χρειάζονται και πάντα σύμφωνα με τον Κ.Ο.Κ. Ενώ, στο πέρασμα του, έλκει τα βλέμματα των περαστικών, χάρη στην ρετρό και όμορφη εμφάνιση του. Παράλληλα, η υψηλή θέση οδήγησης, συμβάλλει στην πολύ καλή περιμετρική ορατότητα.
Στο ορεινό και επαρχιακό δίκτυο αποδεικνύεται η ευχάριστη έκπληξη της Fiat με βελτιωμένη συμπεριφορά σε σχέση με το υβριδικό. Η θέση της μπαταρίας κάτω από το πάτωμα, μοιράζει ομοιόμορφα το βάρος του αυτοκινήτου στον εμπρόσθιο και στον οπίσθιο άξονα και σε συνδυασμό με το χαμηλότερο κέντρο βάρους, πετυχαίνει πιο ισορροπημένη οδική συμπεριφορά, καλύτερο κράτημα και αίσθηση του δρόμου. Η ανάρτηση έχει ρυθμιστεί ώστε να προσφέρει άνεση και σταθερότητα σε μεγαλύτερες ταχύτητες, χωρίς να κουράζει τον οδηγό, ενώ οι κλίσεις του αμαξώματος που παρατηρήσαμε στο υβριδικό, απουσιάζουν στο ηλεκτρικό, χαρίζοντας του σαφώς πιο ολοκληρωμένη και ευχάριστη οδική συμπεριφορά.
Στον αυτοκινητόδρομο είναι εξίσου ευχάριστο. Η ποιότητα κύλισης και ηχομόνωση, βρίσκονται στο υψηλότερο επίπεδο της κατηγορίας και ταυτόχρονα είναι εξαιρετικά άνετο, χάρη στην λειτουργία της ανάρτησης, ακόμα και στις υψηλές ταχύτητες. Η τελική ταχύτητα περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 150 χιλιόμετρα/ ώρα.
Γενικά το αυτοκίνητο είναι ευχάριστο σε κάθε συνθήκη, χάρη στην στιβαρότητα της ηλεκτρικής πλατφόρμας e-CMP της Stellantis. Το 600e επίσης, διαθέτει τρία προφίλ οδήγησης:
- Eco: περιορίζει την ισχύ και μεγιστοποιεί την αυτονομία]
- Normal: προσφέρει ισορροπημένη απόδοση για καθημερινή χρήση
- Sport: ενεργοποιεί την πλήρη ισχύ του κινητήρα για άμεση απόκριση
Κάθε πρόγραμμα αλλάζει τη συμπεριφορά του αυτοκινήτου, επιτρέποντας στον οδηγό να επιλέξει ανάλογα με τις ανάγκες του ή τη διάθεσή του.
Η διαχείριση της ενέργειας λειτουργεί υποδειγματικά, με την πραγματική αυτονομία να έχει μικρή απόκλιση από το πρότυπο WLTP, πάντα με την προϋπόθεση της οικολογικής οδήγησης. Αντιθέτως η κίνηση σε πιο επιθετικούς ρυθμούς, επηρεάζει ανάλογα και την μπαταρία.
Αναφορικά με την φόρτιση, η ανάκτηση ενέργειας απαιτεί σε φορτιστή AC (οικιακό ή wallbox) περίπου 5 ώρες. Ενώ σε DC ταχυφόρτιστη με μέγιστη ισχύς έως 100 kW χρειάζεται λιγότερο από 30 λεπτά για να φτάσει από 20% έως 80%.
Οδηγούμε Fiat 600 1.2 Hybrid 100 HP eDCT La Prima: Νοσταλγώντας την χρυσή εποχή του Lingotto
Για όσους θέλουν την μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση… με στιλ
Με πρακτικούς χώρους, ψηλή θέση οδήγησης και πλήρη εξοπλισμό άνεσης και ασφάλειας, το 600e απευθύνεται σε ζευγάρια ή μικρές οικογένειες που ζουν στο αστικό περιβάλλον και θέλουν ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο χωρίς εκπτώσεις στην καθημερινότητα. Παράλληλα το νεανικό design, η φινέτσα της έκδοσης La Prima και η χαμηλή κατανάλωση ενέργειας το καθιστούν ελκυστικό για όσους κινούνται εντός πόλης και αναζητούν κάτι διαφορετικό, ένα αυτοκίνητο με προσωπικότητα, οικονομία στη χρήση και χωρίς την εικόνα ενός «ψυχρού» EV. Όλα αυτά συνδυαστικά με τη μηδενική εκπομπή ρύπων και την ενεργειακή απόδοση, το καθιστούν ιδανική επιλογή για οδηγούς που θέλουν να μειώσουν το περιβαλλοντικό τους αποτύπωμα χωρίς να συμβιβαστούν σε στυλ ή πρακτικότητα. Το Fiat 600e δεν είναι ένα αυτοκίνητο για όλους. Και αυτό είναι θετικό. Απευθύνεται σε όσους θέλουν να κάνουν το βήμα προς την ηλεκτροκίνηση με στυλ, ουσία και χαρακτήρα, χωρίς να επιλέξουν ένα μοντέλο «γενικής χρήσης». Είτε είσαι κάτοικος πόλης, είτε ψάχνεις το δεύτερο οικογενειακό αυτοκίνητο, είτε απλώς θες να οδηγάς κάτι διαφορετικό, το 600e έχει λόγο ύπαρξης — και τον δηλώνει ξεκάθαρα.
Αναμένοντας το νέο κινούμαι ηλεκτρικά
Η Fiat διαθέτει το αμιγώς ηλεκτρικό 600e από 35.277 € στην εξοπλιστική εισαγωγική έκδοση Red, ενώ στην πλούσια La Prima της δοκιμής μας 37.967 €. Ωστόσο εδώ πρέπει να τονίσουμε πως τόσο η εταιρεία, όσο και η αγορά αναμένουν τις ανακοινώσεις για το «Κινούμαι Ηλεκτρικά IV», προκειμένου να αναθερμάνει το εμπορικό ενδιαφέρον.
Τεχνικά χαρακτηριστικά
ΑΜΑΞΩΜΑ |
|
Τύπος |
SUV, Crossover |
Καθίσματα |
5 |
Πόρτες |
5 |
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ |
|
Πηγή |
Ηλεκτρική ενέργεια |
Επιτάχυνση 0 – 100 χλμ/ώρα |
9 δευτ |
Μέγιστη ταχύτητα |
150 km/h |
Αναλογία βάρους/ισχύος |
9.7 κιλά/Hp, 102.6 Hp/τόνος |
Αναλογία βάρους/Ροπή |
5.8 κιλά/Nm, 171.1 Nm/τόνος |
ΗΛΕΚΤΡΟΚΙΝΗΤΗΡΑΣ |
|
Ισχύς |
156 Hp |
Ροπή |
260 Nm |
Μοντέλο/κωδικός ηλεκτρικού κινητήρα |
ZK02 |
Θέση ηλεκτρικού κινητήρα |
Εμπρός άξονας, εγκάρσια |
Τύπος ηλεκτροκινητήρα |
Σύγχρονος |
ΜΠΑΤΑΡΙΑ |
|
Ακαθάριστη χωρητικότητα μπαταρίας |
54 kWh |
Καθαρή (χρησιμοποιήσιμη) χωρητικότητα μπαταρίας |
51 kWh |
Τεχνολογία μπαταρίας |
Ιόντων λιθίου (Li-Ion) |
Βάρος μπαταρίας |
339 κιλά |
Θέση μπαταρίας |
Κάτω από το πάτωμα |
Ηλεκτρική αυτονομία (WLTP) |
406-409 km |
Μέση κατανάλωση ενέργειας (WLTP) |
15.1-15.2 κιλοβατώρα/100 χλμ |
ΟΓΚΟΣ ΚΑΙ ΒΑΡΗ |
|
Βάρος |
1520 κιλά |
Μέγιστο ωφέλιμο φορτίο |
505 κιλά |
Ελάχιστος όγκος χώρου αποσκευών |
360 l |
Μέγιστος όγκος χώρου αποσκευών |
1231 l |
ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ |
|
Μήκος |
4171 mm |
Πλάτος |
1781 mm |
Ύψος |
1523 mm |
Μεταξόνιο |
2562 mm |
Εμπρός πρόβολος |
846 mm |
Πίσω πρόβολος |
763 mm |
Απόσταση από το έδαφος |
199 mm |
Ελάχιστη διάμετρος στροφής (διάμετρος στροφής) |
10.5 m |
ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΙΚΗ |
|
Κίνηση |
Στους μπροστινούς τροχούς |
Αριθμός σχέσεων και τύπος κιβωτίου ταχυτήτων |
1 ταχύτητες, αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων |
Εμπρός ανάρτηση |
Ανεξάρτητη, τύπου McPherson με σπειροειδή ελατήριο και αντιστρεπτική ράβδο |
Πίσω ανάρτηση |
Εγκάρσιος σταθεροποιητής , Ελαστικός δόκος |
Εμπρός φρένα |
Δίσκοι , 302×26 mm |
Πίσω φρένα |
Δίσκοι , 268×12 mm |
Βοηθητικά συστήματα |
ABS (Σύστημα αντιμπλοκαρίσματος τροχών) |
Τύπος διεύθυνσης |
Τσουκράνια διαχείρισης (με δόντια) |
Σύστημα διεύθυνσης |
Ηλεκτρικό Τιμόνι |
Τροχοί |
215/55 R18 |
Photo Gallery