Valhalla: Το πρώτο κεντρομήχανο supercar της Aston Martin

Με την Valhalla, η Aston Martin ανοίγει ένα νέο κεφάλαιο στη γκάμα των μοντέλων της, επεκτείνοντας την και στα κεντρομήχανα supercar

Αλήθεια, όταν ακούμε το όνομα Aston Martin, τι μας έρχεται στο μυαλό; Κάποιο GT σα τη DB11; Κάποιο sports car με grand touring DNA όπως η Vantage; Σίγουρα δε μας έρχεται πάντως ένα κεντρομήχανο supercar. Τουλάχιστον, μέχρι τώρα. Αυτό ήρθε να αλλάξει η νέα Valhalla, με την έλευση της οποίας η Aston Martin εγκαινιάζει μία νέα εποχή και ανοίγει ένα νέο κεφάλαιο στην ιστορία και στη γκάμα των μοντέλων της.

Η Valhalla, αποτελεί το νεότερο μέλος της στρατηγικής σειράς μοντέλων του “Project Horizon”, με το οποίο η Aston Martin θέλει ένα κομμάτι από τη πίτα, των Ferrari, Lamborghini και McLaren, στο κόσμο των supercar. Η ομοιότητα της με τη μεγαλύτερη αδερφή της, Valkyrie, ενδεχομένως δημιουργεί κάποια σύγχυση ως προς τη σχέση των δύο. Σύμφωνα με την Aston Martin, η Valhalla εστιάζει στο να είναι ένα οδηγοκεντρικό, με ανέσεις, supercar το οποίο ακολουθεί τα σημεία των καιρών, με ένα υβριδικό μηχανικό σύνολο, ενώ η Valkyrie, ανήκει στην κατηγορία των hypercar της βρετανικής εταιρείας, και εστιάζει στο να εκσυγχρονίσει παραδοσιακές τεχνικές και προσεγγίσεις, όπως για παράδειγμα το ατμοσφαιρικό 12κύλινδρο κινητήριο σύνολο της, το οποίο εξέλιξε σε συνεργασία με τη Cosworth.

Προς το παρόν, η Valhalla που βλέπουμε στις εικόνες, αποτελεί ένα shell car, ένα αυτοκίνητο δηλαδή που είναι σχεδόν όμοιο με το τελικό, απλά δε διαθέτει ακόμα εσωτερικό και μηχανικά μέρη. Σύμφωνα με την Aston Martin, η Valhalla όπως τη βλέπουμε στις εικόνες, θα είναι 95% ίδια με το αυτοκίνητο που θα λάβει το homologation, με τις παρεμβάσεις να περιορίζονται κυρίως σε μικρές λεπτομέρειες, προκειμένου να λάβει έγκριση σε όλες τις αγορές ανά το κόσμο. Η Valhalla, είναι έντονα βασισμένη στη τεχνολογία και τη τεχνογνωσία που έχει αποκτήσει η Aston Martin από τη συμμετοχή της στη Formula 1, αλλά και από όσα αποκομίζει από την ευρύτερη συνεργασία της με τη Mercedes-AMG. H Aston Martin δηλώνει χαρακτηριστικά πως “η Valhalla είναι μία αυθεντική Aston Martin της νέας γενιάς, ένα αγωνιστικό για το δρόμο, σχεδιασμένο γύρω από τον οδηγό, για τον οδηγό και κατασκευασμένη για να προσφέρει τη μέγιστη οδηγική απόλαυση”. Ίσως πει κανείς πως η συγκεκριμένη δήλωση γράφτηκε από το τμήμα marketing, αλλά από ότι θα δούμε και στη συνέχεια, είναι κάθε άλλο παρά βασισμένη σε αυτό ακριβώς που δημιούργησαν οι μηχανικοί της εταιρείας.

Η Valhalla, αντλεί έμπνευση από τη μεγάλη αδερφή της, Valkyrie, ωστόσο έρχεται να “παίξει” στη κατηγορία των υβριδικών hypercar περί των 1000 ίππων, δηλαδή στη κατηγορία της Ferrari SF90, της επερχόμενης διαδόχου της McLaren 720S και της αντίστοιχης νέας Lamborghini, που οι Ιταλοί φαίνεται να έχουν ξεκινήσει να εξελίσσουν. Ας δούμε όμως περισσότερες λεπτομέρειες, αναφορικά με το πως η Valhalla προσπαθεί να το πετύχει.

 

 

Η καρδιά της Valhalla

Δε θα μπορούσαμε, παρά να ξεκινήσουμε από τη καρδιά της, το κινητήρα. Συγκεκριμένα, από τον πρώτο εκ’ των τριών που έχει συνολικά. Ο κινητήρας εσωτερικής καύσης, είναι ένας 4λιτρος, flat-plane crank V8, με απόδοση 750 ίππους και κόφτη στις 7200 σ.α.λ., γεγονός που το καθιστά τον ισχυρότερο και πιο άμεσο σε απόκριση V8 που έχουν τοποθετήσει ποτέ σε μοντέλο τους οι βρετανοί. Προσωπική εκτίμηση, τοποθετούν αυτούσιο τον V8 της AMG GT Black Series, αλλά αυτό μένει να φανεί στο μέλλον, ειδικά αφότου τον ακούσουμε. Η Aston Martin, αποφάσισε να χρησιμοποιήσει ένα σύστημα εξάτμισης από τιτάνιο, αφενός για να επιτύχει τον επιθυμητό ήχο και αφετέρου για να κρατήσει το βάρος χαμηλά. Ακολουθώντας τη συνταγή που ξεκίνησε η Porsche με την 918 Spyder, η Aston Martin τοποθέτησε τις απολήξεις στο πάνω μέρος του κινητήρα, κάνοντας τον ήχο και πιο έντονο αλλά και δίνοντας και ένα “show” στο σκοτάδι, όπου κανείς μπορεί να διακρίνει τις φλόγες, κατά την έντονη οδήγηση.

Υποστηρικτικά στον κινητήρα εσωτερικής καύσης, η Valhalla φέρνει 2 ηλεκτρικούς κινητήρες, έναν σε κάθε άξονα, με ένα υβριδικό σύστημα 400Volt με συνολική απόδοση 204 ίππων, δίνοντας το τελικό σύνολο των 950 ίππων αθροιστικά. Κατά την οδήγηση στην πλήρως ηλεκτρική λειτουργεία, η Valhalla είναι αμιγώς προσθιοκίνητη με εμβέλεια 15 χιλιόμετρα και μέγιστη ταχύτητα 130 χιλιόμετρα/ώρα. Στις υπόλοιπες ρυθμίσεις, η Valhalla προσαρμόζει διαρκώς τη κατανομή της δύναμης των ηλεκτροκινητήρων στους δύο άξονες, ενώ έχει τη δυνατότητα να στείλουν και οι δύο, το 100% της δύναμης τους στο πίσω άξονα, υποστηρίζοντας στο μέγιστο δυνατό βαθμό το V8. Η μαγεία της υβριδικής τεχνολογίας ωστόσο, κρύβεται στους εκπληκτικούς αριθμούς που δημιουργεί. Λιγότερα απο 200 γραμμάρια όσο αφορά τους ρύπους, 0-100 σε 2.5 δευτερόλεπτα, τελική ταχύτητα στα 330 χιλιόμετρα/ώρα και ένα χρόνο στόχο για το Nurburgring σε κάτω απο 6:30.

To μηχανικό σύνολο συμπληρώνει το νέο, ειδικά για τη Valhalla σχεδιασμένο, αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη, με 8 σχέσεις, που έχει μόνο 8 εμπρόσθιες ταχύτητες, καθώς οι ηλεκτροκινητήρες τη κινούν κατά την όπισθεν, μειώνοντας κατά αυτό το τρόπο το βάρος, δουλεύοντας σε αρμονία με το υβριδικό σύνολο και είναι σε θέση να μεταφέρει τα 1000 Nm ροπής στην άσφαλτο,

 

 

Πλαίσιο, Ανάρτηση & Φρένα

Το πλαίσιο της Valhalla, είναι κατασκευασμένο από ανθρακονήματα, εμπνευσμένο από τα όσα έχει αποκομίσει η Aston Martin από τη Formula 1, με το setup της εμπρός ανάρτησης, να είναι διάταξης push-rod, μειώνοντας έτσι τη μη-ανηρτημένη μάζα του συστήματος, βελτιώνοντας την οδηγική συμπεριφορά της Valhalla. Στο πίσω μέρος, η ανάρτηση είναι πολλαπλών συνδέσμων.

Η Valhalla, χρησιμοποιεί σύστημα αμορτισέρ Multimatic με ρυθμιζόμενη σκληρότητα, εξασφαλίζοντας μία ισορροπία μεταξύ της απόδοσης και της άνεσης, ανάλογα το περιβάλλον στο οποίο οδηγείται. Στη λειτουργία Track, η Valhalla χαμηλώνει αρκετά, επιτρέποντας στην αεροδυναμική της να δουλέψει ακόμη πιο αποδοτικά και αυξάνοντας το συνολικό κάθετο αεροδυναμικό φορτίο, ενώ το lift στον εμπρός άξονα, εξασφαλίζει τη δυνατότητα της να ανέβει και σε πιο δύσβατες (για supercar) κλίσεις.

Το σύστημα πέδησης, αποτελείται από ένα σύστημα φρένων το οποίο η Aston Martin ονομάζει “Carbon Ceramic Matrix Brakes”, με τεχνολογία brake by wire, διασφαλίζοντας τη σωστή κατανομή της δύναμης κατά τη πέδηση, σε όλους τους τροχούς, μειώνοντας την απόσταση ακινητοποίησης ή επιβράδυνσης, αλλά και εξασφαλίζοντας μεγαλύτερη σταθερότητα.

 

 

Αξιοποιώντας στο μέγιστο τον άνεμο

Με την Aston Martin να στοχεύει σε ένα στεγνό βάρος κάτω από τα 1550 κιλά, η Valhalla αναμένεται να είναι ένα από τα ελαφρύτερα και με την υψηλότερη αναλογία ίππων/τόνο supercar που έχουμε δει μέχρι σήμερα. Ωστόσο, η αεροδυναμική παίζει βασικό ρόλο σε κάθε supercar. Η Aston Martin επιτυγχάνει ένα κάθετο αεροδυναμικό φορτίο 600 κιλών (στα 250 χιλιόμετρα/ώρα), τόσο με ενεργά όσο και με στατικά αεροδυναμικά μέρη. Στο κομμάτι των ενεργών αεροδυναμικών μερών, συμμετάσχουν οι εμπρός αεραγωγοί της και η πίσω αεροτομή της. Στο στατικό κομμάτι, τα προερχόμενα από τη Valkyrie πλαϊνά αεροδυναμικά στοιχεία, που βασίζονται στο Φαινόμενο Venturi της φυσικής.

Επιπλέον, ο σχεδιασμός αυτός καθ’ αυτός της Valhalla, ο οποίος φέρει στοιχεία που δείχνουν αμέσως το DNA της Aston Martin, αλλά και το sport χαρακτήρα της, καθώς παραπέμπουν σε σχεδιασμό αγωνιστικού LMP1, φροντίζουν τόσο για την ομαλή ροή του αέρα, όσο και για τη παραγωγή κάθετου αεροδυναμικού φορτίου και της ψύξης και τροφοδοσίας με καθαρό, κρύο αέρα, όσο αφορά το κινητήρα.

 

 

Πολυτέλεια & Σύγχρονες Τεχνολογίες

Η Valhalla, όντας Aston Martin, δε θα μπορούσε παρά να έχει κάποια στοιχεία πολυτέλειας στο εσωτερικό της. Στη περίπτωση της Valhalla ωστόσο, οι Βρετανοί ήταν αρκετά προσεκτικοί, μη θέλοντας να προσθέσουν άσκοπα επιπλέον βάρος. Για αυτό και στράφηκαν στη Formula 1 και πάλι. Τα καθίσματα της Valhalla είναι βιδωμένα στο carbon tub με τα πεντάλ να είναι αυτά που μετακινούνται (όπως και στη LaFerrari), ενώ δεν έκαναν εκπτώσεις στο τομέα της τεχνολογίας. Συνεχίζοντας το θέμα της Formula 1, τα πόδια των επιβατών θα βρίσκονται όπως και σε ένα πραγματικό μονοθέσιο, με τις φτέρνες να βρίσκονται ελαφρώς ψηλότερα από τους γοφούς. Όπως είπαν εξ’ αρχής, ένα αγωνιστικό δρόμου.

Στο κομμάτι της εργονομίας και της ασφάλειας, η Valhalla έρχεται εφοδιασμένη με Apple CarPlay και Android Auto, διζωνικό κλιματισμό, ενεργό cruise control, σύστημα ανίχνευσης τυφλού σημείου, σύστημα αυτόματης πέδησης (το ευρύτερα γνωστό ως automatic city brake), κάμερα 360 μοιρών και LED Matrix φώτα, κάνοντας την Valhalla ένα υβρίδιο μεταξύ μίας αγωνιστική και μίας grand tourer Aston Martin.

 

 

All in all

Η Aston Martin έρχεται με τη Valhalla, να διεκδικήσει μερίδιο αγοραστών σε αχαρτογράφητα για την ίδια, νερά. Ωστόσο, η συνεργασία της με τη Mercedes-AMG και η συμμετοχή της στη Formula 1, της παρέχει το feedback, τη τεχνολογία και τη τεχνογνωσία που απαιτείται για να τα βάλει με βασικό της αντίπαλο, την SF90 της Ferrari. Η Valhalla έχει μία διαφορετική προσέγγιση, καθώς θυμίζει περισσότερο αγωνιστικό και είναι κατά βάση εστιασμένη στις επιδόσεις, ενώ η SF90 διατηρεί μία μεγαλύτερη ισορροπία μεταξύ hypercar και GT. Αναμένουμε να τη δούμε στο μέλλον στη τελική της μορφή, καθώς και να δούμε τι έχουν ετοιμάσει οι βρετανοί στο κομμάτι του εσωτερικού. Το μόνο σίγουρο είναι, πως θα πρόκειται για ένα εντυπωσιακό supercar. Μένει να φανεί αν οι υποσχέσεις των ανθρώπων του Gaydon, θα αντικατοπτριστούν και στη τελική μορφή της Valhalla.