Vivere il Movimento nelle strade

VW: nessuna Golf 9 nei piani

Ο διευθύνων σύμβουλος της VW Thomas Schäfer δήλωσε ότι το μέλλον δεν προδιαγράφεται λαμπρό ούτε για το Polo.

Σε μια εκτενή συνέντευξη στο γερμανικό περιοδικό Automobilwoche, ο διευθύνων σύμβουλος της μάρκας Volkswagen Thomas Schäfer μίλησε για το τι επιφυλάσσει το μέλλον για τη μάρκα του Βόλφσμπουργκ. Αναπόφευκτα, η συζήτηση περιστράφηκε γύρω από τα ηλεκτρικά οχήματα και το πώς η επιδίωξη για μηδενικές εκπομπές ρύπων σηματοδοτεί την αρχή του τέλους για τα αυτοκίνητα που είναι εξοπλισμένα με κινητήρες εσωτερικής καύσης. Για το σκοπό αυτό, ο επικεφαλής αποκάλυψε ότι η VW έχει σχεδόν τελειώσει με το λανσάρισμα νέων αυτοκινήτων με κινητήρα εσωτερικής καύσης.

Αργότερα φέτος, η γερμανική μάρκα σκοπεύει να λανσάρει την επόμενη γενιά του Passat (μόνο ως wagon) και του Tiguan. Το 2024 θα ακολουθήσει ένα νέο Tayron (compact crossover για την Κίνα), καθώς και ένα ανανεωμένο T-Roc το 2025. Ο Schäfer λέει ότι αυτά θα είναι τα τελευταία αυτοκίνητα εσωτερικής καύσης επόμενης γενιάς και θα είναι διαθέσιμα μέχρι τη δεκαετία του 2030: “Το T-Roc θα είναι το τελευταίο νέο αυτοκίνητο με κινητήρα εσωτερικής καύσης στην Ευρώπη που βλέπουμε στον ορίζοντα. Φυσικά, τα υπόλοιπα θα λάβουν ακόμη μεγαλύτερες αναβαθμίσεις προϊόντων. Αλλά εντελώς νέα οχήματα δεν είναι στο σχέδιο μετά από αυτό, τουλάχιστον όχι μέχρι στιγμής”.

 

Τι γίνεται με το Golf; Μια “σημαντική αναβάθμιση του προϊόντος” θα παρουσιαστεί το 2024 για να διατηρήσει το μοντέλο φρέσκο και ανταγωνιστικό μέχρι το τέλος της δεκαετίας. Μια ένατη γενιά με κινητήρες βενζίνης/ντίζελ δεν σχεδιάζεται, αλλά τα κορυφαία στελέχη της VW δεν το αποκλείουν εντελώς: “Εάν ο κόσμος εξελιχθεί εντελώς διαφορετικά από ό,τι αναμενόταν μέχρι το 2026 ή το 2027, τότε μπορούμε επίσης να λανσάρουμε ένα εντελώς νέο όχημα. Δεν το πιστεύω αυτό. Μέχρι στιγμής αυτό δεν έχει προγραμματιστεί”.

Σε άλλο σημείο, ο Schäfer άφησε να εννοηθεί ότι το τέλος πλησιάζει για το Polo, καθώς οι επερχόμενοι κανονισμοί εκπομπών ρύπων Euro 7 θα καταστήσουν το σούπερ μίνι πολύ ακριβό μετά την προσθήκη υβριδικής μονάδας. Συνέχισε λέγοντας ότι θα καταλήξει να κοστίζει περίπου όσο και το 2025 ID.2all, και “πρέπει να αναρωτηθεί κανείς αν έχει ακόμα νόημα” να πουλάμε το μικρό hatchback με κινητήρα εσωτερικής καύσης.

Ένα συμπαγές ηλεκτρικό crossover που κατασκευάζεται στο Wolfsburg θα λανσαριστεί το 2026 και ο υπεύθυνος της VW είπε ότι θα μπορούσε να ονομάζεται ID. Tiguan. Η εταιρεία σκοπεύει να διατηρήσει τα εμβληματικά ονόματα ζωντανά στην εποχή των EV, οπότε τα ονόματα Golf και Tiguan δεν θα αποσυρθούν μετά το τέλος της εποχής των ΜΕΚ. Ο Schäfer δήλωσε ότι ένα ηλεκτρικό Golf στην πλατφόρμα MEB/MEB+ δεν σχεδιάζεται και θα συμβεί μόνο στην επερχόμενη αρχιτεκτονική SSP, δηλαδή μετά το 2028.

Η VW σκοπεύει να πουλάει μόνο ηλεκτρικά αυτοκίνητα στην Ευρώπη από το 2023, δύο χρόνια πριν τεθεί σε ισχύ η απαγόρευση πωλήσεων νέων αυτοκινήτων με κινητήρες εσωτερικής καύσης στην Ευρωπαϊκή Ένωση.