Η καινοτομία της Ferrari που αλλάζει την ηλεκτροκίνηση

Το σύστημα χρησιμοποιεί σύγχρονο κινητήρα μόνιμου μαγνήτη χωρίς ψήκτρες

Η Ferrari κατέθεσε αίτηση διπλώματος ευρεσιτεχνίας για την εφαρμογή ηλεκτρικών κινητήρων στον τροχό, μια τεχνολογία που, αν και δεν είναι νέα, προτείνεται εκ νέου από την αυτοκινητοβιομηχανία της Μόντενα με απλοποιημένο σχεδιασμό.

Η αίτηση διπλώματος ευρεσιτεχνίας, που αναφέρθηκε αρχικά από το CarBuzz, κατατέθηκε στο Γραφείο Διπλωμάτων Ευρεσιτεχνίας και Εμπορικών Σημάτων των Ηνωμένων Πολιτειών (USPTO) στις 21 Απριλίου και δημοσιεύθηκε στις 2 Νοεμβρίου. Στην πατέντα, το καμαρωτό άλογο εξηγεί πώς οι ηλεκτροκινητήρες στον τροχό μπορούν να απελευθερώσουν εσωτερικό χώρο και να εξαλείψουν την ανάγκη για κιβώτια ταχυτήτων για τη μεταφορά ισχύος από τους κεντρικά τοποθετημένους προωθητήρες στους τροχούς.

Ferrari: Το εμπορικό σήμα του Maranello κατέθεσε μία πολύ ενδιαφέρουσα αίτηση για ευρεσιτεχνία

Ωστόσο, η εταιρία του Maranello επισημαίνει επίσης ότι οι ηλεκτροκινητήρες στον τροχό μπορούν να αυξήσουν τον αριθμό των εξαρτημάτων που απαιτούνται στο εσωτερικό ενός τροχού, προσθέτοντας κόστος και πολυπλοκότητα. Η λύση που προτείνει ο κατασκευαστής είναι η όσο το δυνατόν στενότερη ενσωμάτωση των εξαρτημάτων του κινητήρα και του τροχού.

Η προτεινόμενη διαμόρφωση βασίζεται σε σύγχρονο κινητήρα χωρίς ψήκτρες με μόνιμο μαγνήτη. Αυτός ο τύπος κινητήριας μονάδας έχει στο κέντρο έναν στάτορα, ο οποίος περιβάλλεται από έναν δρομέα που περιστρέφεται με μαγνητικές δυνάμεις. Η Ferrari προτείνει να γίνει το εξάρτημα μέρος της άρθρωσης του τροχού και να συνδεθεί ο ρότορας με τη ζάντα, η οποία θα περιστρέφεται μαζί με τον ρότορα.

Η Ferrari κατοχυρώνει την πατέντα του ηλεκτροκινητήρα στον τροχό

Ένα άλλο πιθανό ζήτημα με τους ηλεκτροκινητήρες μέσα στον τροχό είναι η αύξηση του μη αναρτώμενου βάρους λόγω της σύνδεσης ενός κινητήρα με τον τροχό, η οποία μπορεί να επηρεάσει την ποιότητα κύλισης και τον χειρισμό. Ωστόσο, ο κατασκευαστής από τη Μόντενα δηλώνει στην αίτηση για δίπλωμα ευρεσιτεχνίας ότι “ένα κατάλληλο σύστημα ανάρτησης” μπορεί να μετριάσει τα όποια προβλήματα.

Άλλοι κατασκευαστές αυτοκινήτων έχουν ήδη πειραματιστεί με ηλεκτροκινητήρες στους τροχούς, συμπεριλαμβανομένης της Lordstown Motors. Στο Consumer Electronics Show (CES) 2023 στο Λας Βέγκας, η McLaren και η Elaphe ανακοίνωσαν σχέδια να συνδυάσουν την αγωνιστική τεχνολογία της πρώτης με ηλεκτροκινητήρες στον τροχό της δεύτερης. Οι φήμες για ένα ηλεκτρικό supercar της McLaren κυκλοφορούν εδώ και αρκετά χρόνια, αλλά ο Michael Leiters – διευθύνων σύμβουλος της McLaren και πρώην διευθύνων σύμβουλος της Ferrari – έχει δηλώσει ότι η τεχνολογία για ένα τέτοιο αυτοκίνητο δεν θα είναι έτοιμη πριν από το 2030.