Η επιτυχία της πρώτης γενιάς του DS3, οδήγησε στην απόσχιση της DS από την Citroën και την καθιέρωση του ως ξεχωριστό εμπορικό σήμα, γεγονός που σηματοδότησε την έλευση νέων premium μοντέλων, με τις διαχρονικές αξίες της φινέτσας και της πολυτελείας της οικογένειας DS. Το DS7 είναι η πρόταση της γαλλικής εταιρείας στα μεσαία Premium SUV. Είχαμε στην κατοχή μας για μια εβδομάδα την επαναφορτιζόμενη υβριδική έκδοση με τετρακίνηση, απόδοσης 300 ίππων και σας μεταφέρουμε τις εντυπώσεις μας!
Με γνώμονα την ιστορία
Το προσωνύμιο DS υπάρχει ήδη από το 1955, προερχόμενο από τη γαλλική λέξη Déesse, δηλαδή θεά! Στη χώρα μας ήταν γνωστό ως «βάτραχος» λόγω των χαρακτηριστικών φτερών, που σχημάτιζαν μάτια βατράχου. Αποτέλεσε τη ναυαρχίδα της Citroën και έφερε τεχνολογία αιχμής για εκείνη την εποχή, όπως περιστρεφόμενους προβολείς, ρυθμιζόμενη υδροπνευματική ανάρτηση και πολλά άλλα ακόμα. Η παραγωγή του ξεκίνησε τον Οκτώβριο του 1955 και σταμάτησε στις 24 Απριλίου 1975. Κατά τη διάρκεια των σχεδόν 20 ετών παραγωγής, συνολικά κατασκευάστηκαν 1.455.746 αντίτυπα σειράς DS.
Τον Μάρτιο του 2010, η Citroën, βλέποντας την δημοφιλία στα Premium αυτοκίνητα της κατηγορίας Β, δημιούργησε τη σειρά DS με το DS3, αρχικά ως υπομπραντ μέσα στην κυρία γκάμα της. Τον Φεβρουάριο του 2016 με το Facelift του μοντέλου, η εταιρεία αυτονομήθηκε και επέκτεινε τη γκάμα της. Πλέον ως DS Automobiles, παρουσίασε στις 28 Φεβρουαρίου 2017 το DS7 Crossback, βασισμένο στην πλατφόρμα EMP2 της τότε PSA. Τον Ιούνιο του 2022 υποβλήθηκε σε διακριτική ανανέωση, κυρίως στο μπροστινό τμήμα και την αναβάθμιση του εσωτερικού, χάνοντας το προσωνύμιο «Crossback». Πλέον στο DS 7, δοκιμάσαμε την τετρακίνητη επαναφορτιζόμενη υβριδική έκδοση των 300 ίππων!
Η διαχρονική γαλλική φινέτσα
Οι σχεδιαστές της γαλλικής εταιρείας, αντιμετώπισαν την πρόκληση να δημιουργήσουν ένα κομψό μεσαίο SUV, που θα στηρίζεται στις στιλιστικές αξίες της DS, σε ένα σύγχρονο μοντέρνο αμάξωμα!
Ιδιαίτερη έμφαση δόθηκε στο μπροστινό μέρος του αυτοκινήτου, στο οποίο ξεχωρίζει η μεγάλη μάσκα με το διαμαντένιο φινίρισμα, οι μεγάλοι τραπεζοειδείς προβολείς με τα δίπλα Matrix LED φωτιστικά στο εσωτερικό, με σύστημα Pixel LED Vision 3.0 που αναβιώνουν την αισθητική της κλασικής DS, καθώς και τον μεγάλο προφυλακτήρα με τα τριπλά και λεπτά, κάθετα τοποθετημένα LED φωτιστικά σώματα που ενσωματώνουν τα φλας και του προσδίδουν μοναδικό στυλ (DS Light Veil).
Καθαρές γραμμές και μυώδεις επιφάνειες σχηματίζουν μια όμορφη σιλουέτα στο προφίλ, περιορίζοντας τον πραγματικό όγκο του αυτοκινήτου, πάντα εστιάζοντας στο στυλ και τη εκλεπτυσμένη γαλλική αισθητική!
Το πιο χαρακτηριστικό σημείο του αυτοκινήτου είναι το πίσω μέρος. Ακριβώς κάτω από το τζάμι βρίσκονται τα λεπτά φωτιστικά σώματα με γραφικά LED, με επινικελωμένο πλαίσιο, τα οποία ενώνονται μεταξύ τους με μια λεπτή λωρίδα με την υπογραφή DS Automobiles, μία σχεδιαστική αναφορά σε όλες τις πολυτελείς Citroën των περασμένων δεκαετιών. Ο μεγάλος προφυλακτήρας διαθέτει σε κάθε πλευρά από μια μια μεγάλη επινικελωμένη απόληξη εξάτμισης, τονίζοντας το σπορ στοιχείο! Επίσης χαρακτηριστικό είναι το άνοιγμα της πέμπτης πόρτας, με τη μεγάλη αμβλεία γωνία, που επίσης αφήνει μια ρετρό νότα!
Συνολικά πρόκειται για ένα εντυπωσιακό και επιβλητικό σχεδιαστικό σύνολο, ικανό να τραβήξει τα βλέμματα!
Με επίκεντρο την άνεση και την πολυτέλεια
Το εσωτερικό μεταφέρει τους επιβάτες σε άλλη διάσταση. Ιδιαίτερα προσεγμένο στην κάθε του λεπτομέρεια, εστιάζει στην φινέτσα και την ποιότητα. Στο σύνολο της καμπίνας έχουν επιλέγει κορυφαίας ποιότητας αφρώδη υλικά, με εξαιρετική αίσθηση της αφής.
Χρησιμοποιώντας εξειδικευμένες γαλλικές τεχνοτροπίες συνδυάζει τη ραφή pearl με τα μοτίβα των ρόμβων σε σχήμα μαργαριταριού με τη τεχνοτροπία «Clous de Paris» που την συναντάμε στην υψηλή ωρολογοποιία και με την τεχνοτροπία «bracelet» στο οικολογικό δέρμα Nappa μεταμορφώνει τον διάκοσμο, αφήνοντας μια αίσθηση κλασικής ποιότητας, δημιουργώντας παράλληλα ένα φιλόξενο και χαλαρωτικό περιβάλλον!
Σχεδιαστικά θα κεντρίσει το ενδιαφέρον ο χρονογράφος B.R.M R180, ο οποίος αναδύεται στο πάνω μέρος του ταμπλό με το πάτημα του on button, σε μια ακόμα επίδειξη πολυτελείας. Πλέον η συνεργασία της DS με την εταιρία B.R.M. αποτελεί το σήμα κατατεθέν της DS Automobiles.
Προφανώς, η DS έχει προσδώσει στο 7αρι τεχνολογία αιχμής, η οποία γίνεται αισθητή μέσω του προηγμένου συστήματος infotainment DS IRIS SYSTEM, συμβατό με Android Auto και Apple AirPlay. Το σύστημα αυτό «επικοινωνεί» με τον οδηγό είτε διαισθητικά μέσω της αφής, είτε με φωνητική εντολή. Διαθέτει μεγάλη και ευανάγνωστη οθόνη 12 ιντσών, με πληθώρα λειτουργιών και καινοτομιών, όπως την τρισδιάστατη πλοήγηση. Εντυπωσιακός είναι και ο ψηφιακός πολυλειτουργικός πίνακας οργάνων 12.3 ιντσών, πίσω από το όμορφο τιμόνι, ο οποίος προβάλει όλες τις απαραίτητες πληροφορίες για τον οδηγό.
Η πρακτικότητα και η εργονομία βρίσκονται επίσης σε υψηλό επίπεδο με υποδειγματική εκμετάλλευση χώρου, παρέχοντας θήκες για μικροαντικείμενα σε κάθε δυνατό σημείο!
Εξοικείωση χρειάζεται αναφορικά με τη λειτουργικότητα και κυρίως, με τη τοποθέτηση των μοχλών των ηλεκτρικών παραθύρων στην κεντρική κονσόλα, αντί για τα πλαϊνά των παραθύρων.
Η κεντρική κονσόλα που υψώνεται μεταξύ των δυο μπροστινών καθισμάτων, ενσωματώνει τους διακόπτες των ηλεκτρικών παραθύρων, τους επιλογείς ταχυτήτων και προφίλ οδήγησης, αλλά και το ηλεκτρονικό χειρόφρενο, ενισχύοντας την αίσθηση premium!
Δεν θα μπορούσαμε να μην αναφερθούμε εκτενώς στα προηγμένα καθίσματα “comfort” της DS 7 της δοκιμής μας, τα οποία εκτός από θερμαινόμενα και κλιματιζόμενα, διαθέτουν υποστήριξη μασάζ με 10 προγράμματα σε 3 ταχύτητες, κάνοντας την οδήγηση του αυτοκινήτου πραγματική απόλαυση! Παράλληλα προσφέρουν υποδειγματική στήριξη του σώματος των επιβατών, επιδιώκοντας την απόλυτη άνεση!
Όσον αφορά τον όγκο αποσκευών, αυτός περιορίζεται στα 555 λίτρα, μικρότερος στις PHEV εκδόσεις, λόγω των μπαταριών και αγγίζει τα 1.752 λτ με τα πίσω καθίσματα πλήρως αναδιπλωμένα!
Εξηλεκτρισμένη ισχύς με τεχνολογία αιχμής
Η DS εφοδιάζει την DS 7 με ένα αποδοτικό επαναφορτιζόμενο υβριδικό σύνολο που αποτελείται από έναν τετρακύλινδρο υπερτροφοδοτούμενο βενζινοκινητήρα 1.600 κυβικών, που αποδίδει 200 PS και από ένα ηλεκτρικό μοτέρ 110 PS και 320 Νm ροπής, που συνδυάζεται αποκλειστικά με το αυτόματο κιβώτιο eEAT 8, οχτώ σχέσεων. Επίσης για τις ανάγκες της τετρακίνησης, διαθέτει ένα επιπλέον ηλεκτροκινητήρα 113 ίππων και 166 Nm ροπής που κινούν τους πίσω τροχούς. Το μοίρασμα της ροπής μεταξύ των εμπρός και των πίσω τροχών, το αναλαμβάνει μια ηλεκτρονική μονάδα ελέγχου. Η συνολική ισχύς φτάνει τους 300 ίππους και η ροπή τα 520 Nm. Τέλος, το σύστημα ολοκληρώνεται με τη μπαταρία ιόντων λιθίου, χωρητικότητας 14,2 kWh, η οποία προσφέρει ηλεκτρική αυτονομία 50 χιλιομέτρων και χρειάζεται 1 ώρα και 40 λεπτά για να φορτίσει από το 0 έως το 100% σε φορτιστή 7,4 kWh.
Εστιάζοντας στην εκδρομή και στο ταξίδι
Προφανώς, η έντονη προσωπικότητα που εκπέμπει η DS 7 των 300 ίππων, προκαλεί να την απολαύσεις σε κάθε οδηγική συνθήκη. Ας το γνωρίσουμε:
In città η κίνηση με την DS7 είναι τυπική ενός μεσαίου αυτοκινήτου. Δεν το απολαμβάνεις στον αστικό κύκλο. Ωστόσο, προσφέρει εξαιρετική ορατότητα χάρη στην υψηλή θέση οδήγησης, ενώ χάρη στο ακριβέστατο σύστημα διεύθυνσης, ο οδηγός γνωρίζει τις θέσεις των τροχών. Αυτός ο παράγοντας, σε συνάρτηση με την περιμετρική κάμερα των 360 μοιρών, το καθιστά ικανό να περάσει οριακά από πιο στενά σημεία. Η δυνατότητα αμιγώς ηλεκτρικής κίνησης στον αστικό κύκλο, συμβάλλει στην οικονομία, πετυχαίνοντας εξαιρετικά χαμηλή κατανάλωση!
Nella rete montana e rurale η DS7 ξεδιπλώνει τα χαρίσματα της και αποκαλύπτει τον αυθεντικό της εκδρομικό χαρακτήρα. Βασικό ρόλο σε αυτό παίζει η ηλεκτρονικά ρυθμιζόμενη ενεργητική ανάρτηση (DS Αctive Scan), που εστιάζει στην άνεση και την ποιότητα κύλισης. Παρά το μεγάλο ύψος, το αυτοκίνητο στρίβει εξαιρετικά, το σύστημα διεύθυνσης είναι ακριβέστατο, ενώ απορροφά κάθε ανωμαλία του οδοστρώματος, χωρίς να επηρεάσει την άνεση των επιβατών. Επίσης, χάρη στην τετρακίνηση και το αυξημένο ύψος από το έδαφος, μπορεί να κινηθεί σε πατημένο χωματόδρομο και ήπιες εκτός δρόμου διαδρομές. Πρόκειται για ένα ιδιαίτερα ευχάριστο και ξεκούραστο αυτοκίνητο στο επαρχιακό δίκτυο και δίνει την αφορμή για εκδρομές με κομψό τρόπο.
In autostrada ο οδηγός και οι επιβάτες θα εκτιμήσουν την ποιότητα κύλισης, την άνεση και τα εξαιρετικά επίπεδα ηχομόνωσης ακόμα και στις πολύ υψηλές ταχύτητες, προσφέροντας μια αξιοζήλευτη ταξιδιωτική εμπειρία! Ως… δρομέας μεγάλων αποστάσεων, όταν κινείται σε σύγχρονους αυτοκινητοδρόμους βρίσκεται στο φυσικό του περιβάλλον, αναδεικνύοντας την απόλυτη αίσθηση της ασφαλείας.
Generale η DS 7 εστιάζει στην άνεση και την ασφάλεια, με εξαιρετικό κράτημα και ποιότητα κύλισης. Διαθέτει πέντε προγράμματα οδήγησης (electric, hybrid, comfort, sport και 4Χ4). Με την επιλογή electric, επιτυγχάνεται αμιγώς ηλεκτρική κίνηση με εύρος αυτονομίας περίπου 50 χιλιομέτρων. Αποτελεί ιδανική επιλογή για κίνηση στην πόλη, μειώνοντας αισθητά την κατανάλωση. Στο πρόγραμμα comfort μαλακώνει ακόμα περισσότερο η ανάρτηση, εστιάζοντας στην βελτίωση της ήδη εξαιρετικής άνεσης. Το αυτοκίνητο απορροφά οποιαδήποτε ανωμαλία του οδοστρώματος, χωρίς να εισχωρεί στην καμπίνα, προσφέροντας υποδειγματική ποιότητα κύλισης. Με την επιλογή Sport σκληραίνει η ανάρτηση και το σύστημα διεύθυνσης, αλλάζει η χαρτογράφηση του κινητήρα, το αυτοκίνητο γίνεται πιο νευρικό, αφήνοντας στην διάθεση του οδηγού και τους 300 ίππους. Η οδήγηση της DS 7 γίνεται πιο δυναμική, ωστόσο σε καμία περίπτωση δεν μπορεί να θεωρηθεί sport, αλλά αντιθέτως προσφέρει αυξημένη οδηγική ευχαρίστηση. Με την επιλογή 4Χ4 μεταφέρεται η κίνηση και στους δυο άξονες και η τετρακίνηση λειτουργεί αναλογικά, δίνοντας μεγαλύτερη ροπή στους τροχούς με τη μικρότερη πρόσφυση. Η χρήση της εκτός για ήπιες off- road διαδρομές, είναι ιδανική για πάγο, χιόνι και ολισθηρό οδόστρωμα, εξισορροπώντας την πρόσφυση και αυξάνοντας το αίσθημα της ασφάλειας. Η επιλογή Hybrid θα χρησιμοποιηθεί περισσότερο από τον μέσο οδηγό. Ο συνδυασμός, απόδοσης και χαμηλής κατανάλωσης είναι ιδανικός για καθημερινή χρήση, προσδίδοντας στην DS7 τον όρο «φιλικότητα» προς τον οδηγό. Η συνολική μέση κατανάλωση με το αυτοκίνητο φορτισμένο αγγίζει τα 3 λίτρα ανά 100 χιλιόμετρα, ενώ στο ταξίδι και με την μπαταρία άδεια, η κατανάλωση ανέβηκε στα 8 λίτρα ανά 100 χιλιόμετρα.
Ολιστική Premium προσέγγιση
Η πρόταση της DS έρχεται αντιμέτωπη με τον σκληρό ανταγωνισμό στην Premium αγορά. Η γαλλική εταιρεία, διαφοροποιεί την πρόταση της παρουσιάζοντας μια ολιστική προσέγγιση, απευθυνόμενη στο ασυμβίβαστο κοινό, σε αυτούς που θα διαθέσουν αυτό το ποσό και τα θέλουν όλα. Άνεση, ασφάλεια, στυλ, πολυτέλεια και οδηγική συμπεριφορά. Για τους οικογενειάρχες που επιθυμούν ένα όμορφο, ποιοτικό, άνετο και ταξιδιάρικο αυτοκίνητο, διαθέτοντας πλήρη εξοπλισμό και την τελευταία λέξη της τεχνολογίας.
Prezzo
Προφανώς, η DS Automobiles με την DS 7 στοχεύει σε αγοραστικό κοινό με μια ευδιάκριτη οικονομική επιφάνεια. Εντούτοις, η τιμή εκκίνησης των 57.000€ για την επαναφορτιζόμενη υβριδική και τετρακίνητη έκδοση, είναι λογική και τίμια, με βάση τον πλούσιο εξοπλισμό και την ποιότητα που προσφέρει.
Caratteristiche tecniche
AMAXOMA |
|
Stampa |
SUV |
Posti a sedere |
5 |
Porte |
5 |
CONSUMI - EMISSIONI - SUSSIDI |
|
Consumo medio combinato di carburante (WLTP) |
1.2 l/100 km |
Emissioni di CO2 (WLTP) |
27 g/km |
Tipo di carburante |
Βενζίνη / ηλεκτρική ενέργεια |
Accelerazione 0 - 100 km/h |
5.9 δευτ |
Velocità massima |
235 km/h |
Specifiche dei gas di scarico |
Euro 6d-ISC |
Rapporto peso/potenza |
6.1 κιλά/Hp, 164.4 Hp/τόνος |
Rapporto peso/coppia |
3.5 κιλά/Nm, 284.9 Nm/τόνος |
MOTORE TOTALE |
|
ΗΛΕΚΤΡΙΚΟΣ ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ 1 |
|
Ηλεκτρική ισχύς τ |
110 CV a 2500 giri/min. |
Coppia |
320 Nm |
Posizione del motore elettrico |
Tra il motore a combustione interna e il cambio |
ΗΛΕΚΤΡΙΚΟΣ ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ 2 |
|
Potenza del motore elettrico |
110 Hp @ 14000 σ.α.λ. |
Coppia |
166 Nm |
Posizione del motore elettrico |
Πίσω άξονας, εγκάρσια |
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ ΕΣΩΤΕΡΙΚΗ ΚΑΥΣΗΣ |
|
Potenza |
200 Hp @ 6000 σ.α.λ. |
Potenza per litro di cilindrata |
125.2 Hp/l |
Coppia nominale del motore |
300 Nm @ 3000 σ.α.λ. |
Layout del motore |
In avanti, trasversale |
Modello/codice motore |
5GB EP6FADTXHP |
Carter del motore |
1598 cm3 |
Numero di cilindri |
4 |
Configurazione del motore |
In serie |
Diametro del cilindro |
77 mm |
Via del vaccino |
85.8 mm |
Numero di valvole per cilindro |
4 |
Sistema di iniezione del carburante |
Spruzzatura diretta |
Aspirazione del motore |
Turbocompressore, Intercooler |
Capacità dell'olio motore |
4.25 l |
TOTALE |
|
Potenza totale del sistema |
300 Hp |
Coppia del sistema |
520 Nm |
BATTERIA |
|
Capacità lorda della batteria |
14.2 kWh |
Tecnologia delle batterie |
Ioni di litio (Li-Ion) |
Posizione della batteria |
Sotto i sedili posteriori |
Autonomia elettrica (WLTP) |
66 km |
Consumo medio di energia (WLTP) |
16.2-16.4 κιλοβατώρα/100 χλμ |
Velocità massima (solo elettrica) |
135 km/h |
ALTEZZA E PESO |
|
Peso |
1825-1986 κιλά |
Carico utile massimo |
414-575 κιλά |
Volume minimo di spazio per i bagagli |
555 l |
Capacità del serbatoio del carburante |
43 l |
Carico massimo |
80 κιλά |
Capacità di traino ammissibile con freni (12%) |
1200 κιλά |
Carico massimo di supporto |
70 κιλά |
DIMENSIONI |
|
Lunghezza |
4593 mm |
Larghezza |
1895 mm |
Altezza |
1625 mm |
Passo |
2738 mm |
Pista anteriore |
1621 mm |
Traccia posteriore |
1598 mm |
Puntello anteriore |
941 mm |
Puntello posteriore |
915 mm |
ARCHITETTURA |
|
Movimento |
Su tutte le ruote (4×4) |
Numero di marce e tipo di cambio |
8 ταχύτητες, αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων |
Freni anteriori |
Αεριζόμενοι δίσκοι , 330×30 mm |
Freni posteriori |
Δίσκοι , 290×12 mm |
Sistemi ausiliari |
ABS (Sistema frenante antibloccaggio) |
Tipo di indirizzo |
Gestione chukrania (con denti) |
Sistema di sterzo |
Volante elettrico |
Ruote |
235/50 R19 ή 235/45 R20 |
galleria fotografica