Φέτος, η διοργάνωση κλασσικών αυτοκινήτων Zoute Grand Prix 2019 που πραγματοποιείται στο Βέλγιο (10-13 Οκτωβρίου) θα έχει μια σημαντική καλεσμένη. Ίσως σημαντικότερη από τους άλλους. Ο λόγος για την Alfa Romeo RL Super Sport “Targa Florio“. Η ιταλική μάρκα “κατεβάζει” στο Zoute όχι ένα ακόμα ιστορικό μοντέλο της. Αλλά την πρώτη Alfa που φόρεσε το θρυλικό σήμα con il τετράφυλλο τριφύλλι. Παρακάτω, θα δεις ποια είναι η ιστορία αυτής της Alfa, αλλά και του τετράφυλλου τριφυλλιού που επιστρέφουν στον… φυσικό τους χώρο, την πίστα, μετά από περίπου έναν αιώνα.
Η σειρά RL ha presentato il 1921 και εφοδιαζόταν με ένα 3λιτρο 6κυλινδρο σε σειρά κινητήρα. Το 1922 παρουσιάστηκε η έκδοση “Sport” που ήρθε να συμπληρώσει την RL “Normale”. Στην έκδοση “Normale” η απόδοση ήταν 56 ίπποι Da 2.916 κ.εκ., ενώ η έκδοση “Sport” με αυξημένη διάμετρο κυλίνδρου (76 αντί 75χλστ.), αυξημένη συμπίεση (5.5:1 αντί 5.2:1) και κυβισμό 2.994 κ.εκ. απέδιδε 71 ίππους. Σε συνδυασμό με το μικρότερο μεταξόνιο e il χαμηλότερο βάρος, η “Sport” έφτανε τα 130 χλμ./ώρα σε σχέση με τα 110 χλμ./ώρα της “Normale”.
Σχεδόν ενός αιώνα αυτοκίνητο και σήμερα δείχνει ομορφότερο από το 90% των οχημάτων που κυκλοφορούν.
Η σειρές 6 και 7 του μοντέλου παρουσιάστηκαν το 1925 και η έκδοση “Sport” αντικαταστάθηκε από την “Super Sport” που χρησιμοποιούσε έναν κινητήρα 83 ίππων. Το σύνολο εξακολουθούσε να είναι 3λιτρο και 6κυλινδρο, είχε βάση και κεφαλή από χυτοσίδηρο, πλάγιο εκκεντροφόρο που κινούσε 2 βαλβίδες ανά κύλινδρο και διέθετε 2 καρμπυρατέρ. Παράλληλα η “Super Sport” διέθετε μεγαλύτερα φρένα (ταμπούρα διαμέτρου 420 χλστ.), κιβώτιο 4 σχέσεων e τελική ταχύτητα όπως και η “Sport” 130χλμ./ώρα.
Η θρυλική Alfa Romeo επιτίθεται στο Targa Florio, κερδίζοντας τη φυσική της θέση στο βάθρο: Την ψηλότερη
Συνολικά 2.631 Alfa Romeo RL πέρασαν τη γραμμή παραγωγής την περίοδο 1922-1927, ανάμεσα τους 392 Super Sport, 304 6th series και 88 7th series. To Targa Florio αποτέλεσε το ιδανικό πεδίο για το μοντέλο που εξασφάλισε τις δύο πρώτες θέσεις στον αγώνα του 1923. Ο νικητής, Ugo Sivocci, είχε βάψει για καλή τύχη στο αυτοκίνητο του το τετράφυλλο τριφύλλι, το σύμβολο που εξελίχθηκε σε πραγματικό θρύλο για τη μάρκα. Η RL γνώρισε επιτυχίες και στα χέρια άλλων διάσημων οδηγών, όπως οι Giulio Masetti, Antonio Ascari, Giuseppe Campari, αλλά και του νεαρού Enzo Ferrari.
Η ιστορία του Quadrifoglio Verde
A Quadrifoglio Verde, είναι το τετράφυλλο τριφύλλι που αποτελεί το σήμα κατατεθέν των αγωνιστικών Alfa Romeoma anche di κορυφαίων εκδόσεων των μοντέλων παραγωγής. Το συγκεκριμένο λογότυπο χρησιμοποιήθηκε για πρώτη φορά το 1923 σε μία από τις τέσσερις Alfa Romeo RL που πήραν μέρος στον αγώνα του Targa Florio στη Σικελία. Η ομάδα των οδηγών αποτελείτο από τους Giulio Masetti, Antonio Ascari, Ugo Sivocci και τον Enzo Ferrari!
Οι Alfa δεν είναι για τη… βιτρίνα, αλλά για μάχες σε πίστες και ορεινές διαδρομές
Ο Ugo Sivocci -ο οποίος είχε προτείνει τον Ferrari για οδηγό της ομάδας- παρά την τεράστια εμπειρία του, λόγω αρκετών ατυχιών είχε δημιουργήσει τη φήμη του «αιώνιου δεύτερου». Σε μια απόπειρα να ξορκίσει την κακή του τύχη, ο Sivocci ζωγράφισε στη γρίλια του αγωνιστικού του ένα λευκό τετράγωνο που περιέκλειε ένα τετράφυλλο τριφύλλι. Προς το τέλος του αγώνα η ιδέα του Sivocci δεν έδειχνε να μπορεί να σπάσει την κακή παράδοση, αφού ο Ιταλός οδηγός ήταν -για ακόμα μία φορά- δεύτερος με διαφορά από τον πρώτο Ascari. Τότε όμως και μόλις διακόσια μέτρα από τον τερματισμό, η Alfa Romeo του Ascari βγήκε εκτός. Il ingegneri του έτρεξαν και έβαλαν και πάλι σε λειτουργία το αυτοκίνητο, όμως πάνω στην ένταση και τη χαρά της στιγμής τερμάτισαν πανηγυρίζοντας σκαρφαλωμένοι πάνω στην RL του Ascari. Αυτή η κίνηση ήταν αρκετή για να αποκλειστεί ο Ascari, ο οποίος έπρεπε να επιστρέψει στο σημείο που είχε βγει το αυτοκίνητο και να τερματίσει και πάλι, αυτή τη φορά μόνος. Αυτή η διαδικασία όμως επέτρεψε στον Sivocci να τερματίσει πρώτος, κερδίζοντας το σημαντικότερο αγώνα της εποχής, ξορκίζοντας την ατυχία του και παράλληλα δημιουργώντας τον θρύλο του Quadrifoglio Verde.
Η ιστορία πήρε μεταφυσικές διαστάσεις όταν η σημασία του νέου φυλαχτού της Alfa Romeo σφραγίστηκε από μία τραγωδία. Λίγους μήνες αργότερα από την τεράστια επιτυχία του στο Targa Florio, ο Sivocci στις 8 Σεπτεμβρίου του 1923 έχασε τη ζωή του κατά τη διάρκεια αγώνα στην πίστα της Monza πίσω από το τιμόνι μίας Alfa Romeo P1. Λόγω κάποιων προβλημάτων οι μηχανικοί δεν είχαν προλάβει να βάψουν το τυχερό του τριφύλλι στο αγωνιστικό…
Οι πρώτες Alfa είχαν το φυλαχτό του Sivocci σε τετράγωνο πλαίσιο, το οποίο έγινε τρίγωνο για να τιμηθεί η μνήμη του
Από την επόμενη χρονιά και μέχρι και σήμερα, όλες οι αγωνιστικές Alfa Romeo φέρουν περήφανα το φυλαχτό του Ugo Sivocci, το Quadrifoglio Verde. Για να τιμήσουν τη μνήμη του αδικοχαμένου οδηγού, το τριφύλλι τοποθετήθηκε πάνω σε ένα λευκό τρίγωνο σε σχέση με το τετράγωνο που αρχικά είχε το λογότυπο.
H Giulia QV είναι ο άξιος συνεχιστής μιας παράδοσης 95 ετών
A 1963 το Quadrifoglio Verde έκανε για prima volta την εμφάνιση του σε αυτοκίνητο παραγωγής, il Giulia Ti Super. Σήμερα, οι Giulia Quadrifoglio e Stelvio Quadrifoglio αποτελούν τις ισχυρότερες Alfa Romeo παραγωγής στην ιστορία της εταιρείας. Εφοδιασμένες με έναν V6 motore a benzina 2,9 λίτρων da δύο turbo, απόδοσης 510 ίππων, αποτελούν το απόλυτο μέτρο σύγκρισης στην κατηγορία τους, όσον αφορά στις prestazioni e in οδηγική απόλαυση. Μαζί με το μονοθέσιο της Alfa Romeo Racing, il C38, αποτελούν τους άξιους συνεχιστές μιας παράδοσης που έχει ξεπεράσει τα 95 χρόνια ζωής.