BMW

100 χρόνια λειτουργίας για το εργοστάσιο της BMW στο Μόναχο

Το BMW Group γιορτάζει την 100ή επέτειο του εργοστασίου του Μονάχου.

BMW

Το BMW Group γιορτάζει την 100ή επέτειο του εργοστασίου του Μονάχου. Η εταιρεία κατασκευάζει τα προϊόντα της ως “Bayerische Motoren Werke” στις εγκαταστάσεις παραγωγής της περιοχής του Milbertshofen από το 1922. Σε εκδήλωση προς τιμήν της επετείου, ο CEO, Oliver Zipse τόνισε πώς: «Το εγχώριο εργοστάσιό μας – ακριβώς στην καρδιά της μητροπολιτικής περιοχής του Μονάχου – έχει αψηφήσει τον χρόνο. Γιατί ανέκαθεν υπήρχαν άνθρωποι που διατηρούσαν αυτό το εργοστάσιο σε κίνηση, πάντα με το κατάλληλο ένστικτο για την κάθε εποχή, και πάνω απ’ όλα, προσβλέποντας ξεκάθαρα στο μέλλον». Ο Δήμαρχος, Dieter Reiter, μίλησε για μία «ισχυρή δέσμευση στο Μόναχο ως επιχειρηματικού κόμβου».

Όλα ξεκίνησαν με κινητήρες αεροσκαφών και μοτοσικλέτες. Στη συνέχεια, από το 1952, το εργοστάσιο άρχισε να κατασκευάζει αυτοκίνητα, που εξακολουθούν να είναι διάσημα σε όλο τον κόσμο ακόμα και σήμερα, μεταξύ των οποίων το εμβληματικό BMW Isetta, αγωνιστικοί θρύλοι όπως η M3 και, από το 1975, το πιο επιτυχημένο από όλα τα μοντέλα BMW: η BMW Σειρά 3. «Οι ρίζες μας βρίσκονται στο Μόναχο. Αυτό το εργοστάσιο είναι η αρχή και το μέλλον μας», δήλωσε ο Milan Nedeljković, Μέλος Δ.Σ. της BMW AG, υπεύθυνος Παραγωγής: «Είναι μια μονάδα παραγωγής υψηλής τεχνολογίας. Περίπου 900 οχήματα BMW κορυφαίας ποιότητας φεύγουν καθημερινά από το εργοστάσιο. Πέντε διαφορετικά μοντέλα με όλων των ειδών συστημάτων μετάδοσης κίνησης. Αυτό αποδεικνύει την υψηλή ευελιξία αλλά και το τεράστιο εύρος εμπειρίας και δεξιοτήτων των ανθρώπων που εργάζονται στο εργοστάσιο. Αυτοί είναι η κινητήρια δύναμη πίσω από το κάθε τι που συμβαίνει εδώ».

Στην 100ή του επέτειο, το εργοστάσιο του Μονάχου επιδεικνύει με εντυπωσιακό τρόπο τον ηγετικό ρόλο που διαδραματίζει στην εποχή της ηλεκτροκίνησης. Η αμιγώς ηλεκτρική BMW i4, για παράδειγμα, ήδη αποτελεί το ένα τέταρτο του όγκου παραγωγής – και ανεβαίνει συνεχώς: «Η ζήτηση για τη νέα BMW i4 είναι τεράστια – γι’ αυτό ενισχύουμε ακόμα περισσότερο την παραγωγή. Ήδη του χρόνου, κάθε δεύτερο αυτοκίνητο που θα βγαίνει από το εργοστάσιο του Μονάχου θα είναι αμιγώς ηλεκτρικό. Με βάση τον υφιστάμενο προγραμματισμό, αυτό μεταφράζεται σε πάνω από 100.000 μονάδες BMW i4 από την καρδιά του Μονάχου για πελάτες σε όλο τον κόσμο», ανακοίνωσε ο Oliver Zipse, με τον Milan Nedeljković να προσθέτει: «Αυτό σημαίνει ότι, μέχρι το 2023, το εγχώριο εργοστάσιό μας θα έχει ήδη πετύχει τον παγκόσμιο στόχο του BMW Group για το 2030, δηλαδή να αυξήσει το ποσοστό των οχημάτων BEV στο 50%».

«Η εισαγωγή της BMW i4 ήταν ένα εντυπωσιακό επίτευγμα ενσωμάτωσης σε ένα υπάρχον σύστημα παραγωγής, και καταδεικνύει την τεράστια ικανότητα του εργοστασίου για μετασχηματισμό», πρόσθεσε ο Διευθυντής του Εργοστασίου, Peter Weber. «Μέσα σε λιγότερο από πέντε χρόνια, έχουμε εξελιχθεί αφού στην μέχρι πρότινος αποκλειστική παραγωγή κινητήρων εσωτερικής καύσης έχει προστεθεί τώρα η παραγωγή υβριδικών μοντέλων και της αμιγώς ηλεκτρικής i4. Αυτό σημαίνει ότι κατασκευάζουμε πέντε διαφορετικά μοντέλα με όλους τους διαφορετικούς τύπους συστημάτων μετάδοσης κίνησης σε μία γραμμή παραγωγής, το οποίο αποδεικνύει ότι το εν λόγω εργοστάσιο πραγματικά υποστηρίζει τον μετασχηματισμό και είναι η ενσάρκωση της αλλαγής και της ευελιξίας».

Μαζί με το Κέντρο Έρευνας & Καινοτομίας (FIZ) του BMW Group, το εργοστάσιο του Μονάχου ανέκαθεν αποτελούσε ένα εσωτερικό κέντρο αριστείας, μεταλαμπαδεύοντας γνώσεις σχετικές με διαδικασίες και τεχνολογίες, καθώς και την εμπειρία που έχει αποκτήσει σε αυτά τα 100 χρόνια παραγωγής κινητήρων και οχημάτων σε άλλα εργοστάσια σε όλο τον κόσμο. Παραδείγματα αυτής της καινοτόμας δύναμης περιλαμβάνουν την παραγωγή της πρώτης σειράς του αμιγώς ηλεκτρικού MINI E, της εμβληματικής Z8 και της ηλεκτρικής ειδικής έκδοσης της BMW 1602 για τους Θερινούς Ολυμπιακούς Αγώνες του 1972. Και ασφαλώς του Project i, που κορυφώθηκε με την επαναστατική BMW i3, που επίσης προέρχεται από το εργοστάσιο του Μονάχου.

Η ισχυρή θέση του εργοστασίου του Μονάχου ως προτύπου του δικτύου παραγωγής του BMW Group, τώρα και στο μέλλον, καταδεικνύεται από το μετασχηματισμό του σε iFACTORY – του στρατηγικού master plan που επινόησε το τμήμα Παραγωγής του BMW Group, δίνοντας έμφαση στη λιτή, πράσινη και ψηφιακή παραγωγή – ‘lean’, ‘green’ & ‘digital’. Ο Nedeljković, μέλος Δ.Σ υπεύθυνος για την Παραγωγή δήλωσε: «Το BMW iFACTORY είναι η επιτομή όσων στοχεύουμε για την παραγωγή του μέλλοντος και θέτει νέα πρότυπα. Τα εφαρμόζουμε σε όλο τον κόσμο, σε όλα τα εργοστάσια μας – εδώ στο Μόναχο καθώς και στο νέο μας εργοστάσιο στο Debrecen της Ουγγαρίας».

Η δομή του εργοστασίου του Μονάχου βρίσκεται επίσης σε φάση μετασχηματισμού. Ο χώρος του πρώην βαφείου μετατρέπεται σε μία νέα εγκατάσταση κατασκευής αμαξωμάτων, και από το 2024 η εταιρεία θα κατασκευάσει μία εντελώς νέα γραμμή συναρμολόγησης για την παραγωγή της αμιγώς ηλεκτρικής ‘Neue Klasse’ εκεί που τώρα βρίσκεται η μονάδα κατασκευής κινητήρων. «Αυτό θα διατηρήσει το εργοστάσιο του Μονάχου ανταγωνιστικό και θα εξασφαλίσει ότι θα παραμένει μία πρωτοποριακή μονάδα παραγωγής», τόνισε ο διευθυντής του εργοστασίου, Peter Weber.

Ο Δήμαρχος, Dieter Reiter, υπογράμμισε το γεγονός ότι το εργοστάσιο συνέχισε να εξελίσσεται παράλληλα με την κατοικημένη αστική περιοχή που το περιβάλλει και παρέμεινε ένας πολύτιμος εργοδότης: «Το μητρικό εργοστάσιο της BMW στο Μόναχο έχει διαδραματίσει έναν ιδιαίτερα σημαντικό ρόλο στο success story της BMW, που χρονολογείται πάνω από 100 χρόνια. Εδώ έχουν κατασκευαστεί πρωτοποριακά αυτοκίνητα – όπως η Neue Klasse τη δεκαετία του 1960 και η Σειρά  3 – που συνέβαλαν καθοριστικά στην επιτυχία της εταιρείας», δήλωσε ο Reiter στην επετειακή εκδήλωση. «Ως αποτέλεσμα είναι πάρα πολύ ικανοποιημένος που η BMW σχεδιάζει να εξελίξει το εντός έδρας εργοστάσιό της με καινοτόμο και βιώσιμο τρόπο σύμφωνα με το μότο ‘urban production’ (αστική παραγωγή), λαμβάνοντας υπόψη το μετασχηματισμό της βιομηχανίας προς την ηλεκτροκίνηση και την ψηφιοποίηση. Μακροπρόθεσμα, αυτή είναι μία ισχυρή δέσμευση στο Μόναχο ως επιχειρηματικό κέντρο και για τη διασφάλιση και τη δημιουργία θέσεων εργασίας στην πόλη μας. Θα ήθελα να ευχαριστήσω την εταιρεία γι’ αυτή την προσπάθεια και να εκφράσω τα ειλικρινή μου συγχαρητήρια για την 100ή επέτειο του πρώτου εργοστασίου της BMW», πρόσθεσε ο Reiter.

Ο δήμαρχος αναφέρθηκε επίσης στα αποτελέσματα του πρόσφατα ολοκληρωθέντος διαγωνισμού αρχιτεκτονικής “BMW Munich – Urban Production”, τον οποίο ξεκίνησε η εταιρεία το φθινόπωρο του 2021 σε συνεργασία με το Μόναχο, την πρωτεύουσα του κρατιδίου της Βαυαρίας. Στόχος ήταν η αξιοποίηση της μοναδικής τοποθεσίας του εργοστασίου στο κέντρο της πόλης. Αυτό θα καταστήσει ολόκληρο το συγκρότημα εμφανώς πιο προσβάσιμο και ανοιχτό στους γείτονές του.

Τα δύο γραφεία που αναδείχτηκαν νικητές, το OMA από το Ρότερνταμ και το 3XN από την Κοπεγχάγη, αποφάσισαν να ενώσουν τις δυνάμεις τους σε μια κοινή προσπάθεια για την περαιτέρω εξέλιξη των σχεδίων τους και παρουσίασαν αυτό το concept σε μία υψηλού κύρους κριτική επιτροπή πριν από μερικές ημέρες. Το όραμά τους για το μέλλον της παραγωγής στο εργοστάσιο του BMW Group στο Μόναχο θα χρησιμοποιηθεί τώρα για την ανάπτυξη ενός νέου master plan.

Με αυτό το master plan, καθώς και με τις δομικές βελτιστοποιήσεις που ήδη βρίσκονται σε εξέλιξη, το εργοστάσιο του Μονάχου θα εστιάσει στις αρχές του BMW iFACTORY – LEAN. GREEN. DIGITAL. Ο συνδυασμός αυτών των αρχών διασφαλίζει ότι αυτή η ξεχωριστή μονάδα παραγωγής – το ηλικίας 100 ετών μητρικό εργοστάσιο του BMW Group – θα έχει μέγιστη ευελιξία, άριστες διαδικασίες και εξαιρετικά δυνατότητες ενσωμάτωσης τις προσεχείς δεκαετίες.

 

 

BMW Group Plant Munich Future Vision Urban Production

 

Topspeed Θα θέλαμε να σας εμφανίζουμε ειδοποιήσεις για τα τελευταία νέα και ενημερώσεις.
Απορρίψτε το
Επιτρέψτε ειδοποιήσεις