Τα αυτοκίνητα με κινητήρες εσωτερικής καύσης (ΜΕΚ) που εμπίπτουν στο πεδίο εφαρμογής των προτύπων εκπομπών Euro 7 θα αποτελούν μόνο το 10% των αυτοκινήτων που κυκλοφορούν στους δρόμους της ΕΕ το 2035. Παρά τα ελάχιστα περιβαλλοντικά οφέλη, η πρόταση Euro 7 κινδυνεύει να ασκήσει περιττή οικονομική πίεση στους καταναλωτές και να εκτρέψει τις επενδύσεις από τις τεχνολογίες μηδενικών εκπομπών.
Οι κανόνες για τις εκπομπές ρύπων αφορούν την πώληση νέων αυτοκινήτων εσωτερικής καύσης στην ΕΕ από τη στιγμή που θα εφαρμοστεί το Euro 7 – που αναμένεται να εφαρμοστεί περίπου το 2026/27.
Ως αποτέλεσμα, τα αυτοκίνητα που εμπίπτουν στο πεδίο εφαρμογής του Euro 7 θα αποτελούν μόνο το 10% των αυτοκινήτων που κυκλοφορούν στους δρόμους της ΕΕ το 2035. Πρόσφατη μελέτη εκτιμά ότι αυτό θα έχει ως αποτέλεσμα το πολύ 4% μείωση των εκπομπών οξειδίων του αζώτου (NOx).
Παρά τα ελάχιστα περιβαλλοντικά οφέλη, τα πρότυπα Euro 7 θα έχουν σημαντικές επιπτώσεις για τους καταναλωτές και τις επενδύσεις των κατασκευαστών σε τεχνολογίες μηδενικών εκπομπών.
Για παράδειγμα, σύμφωνα με τις εκτιμήσεις ορισμένων κατασκευαστών, η μέση τιμή καταναλωτή ενός νέου αυτοκινήτου θα μπορούσε να αυξηθεί κατά 2.000 ευρώ, ασκώντας πρόσθετες οικονομικές πιέσεις στους ευρωπαίους καταναλωτές που ήδη αγωνίζονται με το υψηλό κόστος ενέργειας και τις πληθωριστικές πιέσεις.