Αν αναρωτιέσαι: Γιατί πλέον οι αυτοκινητοβιομηχανίες δεν δημιουργούν αυτοκίνητα με τα φοβερά και τρομερά pop up φώτα που, όπως και να χει, αρέσουν σε όλους μας (εντάξει στο 90%); Δυστυχώς, οι αυτοκινητοβιομηχανίες δεν έχουν το δικαίωμα να βγάλουν πια αυτοκίνητο με τα -κορυφαία, θεωρώ εγώ- φώτα που “ξεπηδάνε” από το καπό. Γιατί; Επειδή απαγορεύθηκαν, για λόγους ασφαλείας (των πεζών, αναβατών δικύκλων κ.α.). Και, εντάξει, όσο δίκιο και να έχουν (;) αυτοί που τα απαγόρευσαν, εμείς δεν μπορούμε να σταματήσουμε να τα αγαπάμε και να φωνάζουμε: “Φέρτε πίσω τα pop ups”! Παρακάτω, το topspeed.gr σας παρουσιάζει κάποιες επιλογές (μεταχειρισμένων) που μπορείτε να αποκτήσετε (λέμε τώρα) με λίγα λεφτά, για το fun που προσφέρουν. Και φυσικά, όλα έχουν pop ups.
Mazda MX-5
Σοβαρά τώρα. Θες συστάσεις; Φτηνό, μικρό, βολικό, πισωκίνητο, αθάνατο, cabrio. To MX-5 πρώτης γενιάς είναι ένα διθέσιο πολυεργαλείο δημιουργίας χαμόγελων. Τα 1.600 κυβικά του δεν βάζουν φωτιά στο δρόμο, όμως παντιάζει για πλάκα. Θα βρεις μπόλικα στις αγγελίες, σε τιμές από 1.500 ευρώ (φρόντισε να μην είναι χρέπι, πάντως).
Nissan 200SX
Θα μπορούσε να είναι το απόλυτο. Δεν έχει μόνο pop ups. Έχει γενικότερα looks από supercar, χώρους, κίνηση στον σωστό άξονα. Ο 1,8 turbo που φορά από τη μάνα Nissan δεν το κάνει ακριβώς γρήγορο, λόγω και του αυξημένου βάρους του. Σκέψου ότι μπορείς να του κουμπώσεις έναν SR20DET, ή ακόμα και έναν RB25 και να του δώσεις ψυχή από Skyline. Μπορείς να βρεις από 5, μέχρι 25.000 ευρώ. Είναι λιγάκι “τσιμπημένο”.
Toyota AE86
Κι εδώ δε θες συστάσεις. Το απόλυτο driftάμαξο, ο μύθος της Ιαπωνίας και, τα τελευταία χρόνια του υπόλοιπου πλανήτη. Τέλειο ζύγισμα, πισωκίνητο, λιτό, πανέμορφο. Το πρόβλημα είναι ότι δεν βρίσκεις εύκολα και, αν βρεις, οι ιδιοκτήτες τους θα σου ζητήσουν μέχρι και… νεφρό για να στο πουλήσουν.
Toyota MR2
Η δεύτερη γενιά του πισωκίνητου, κεντρομήχανου targa coupe της ιαπωνικής φίρμας, είναι αυτό που λέμε “supercar τσέπης”. Δεν θα βρεις πολλά, αν βρεις θα το βρεις φθηνά (κάτω από πεντοχίλιαρο). Έχει το ντεζαβαντάζ ότι το βρίσκεις μόνο δίλιτρο, which means τέλη, ασφάλεια κλπ. Πάντως, είναι κουκλί…
Mazda RX-7
Έλα, το ξέρω ότι αναστέναξες. Ιδιαίτερα για την τελευταία γενιά του φοβερού και τρομερού ρότορα. Τρομερή σιλουέτα, πίσω κίνηση, τουρμπίνα και ήχος που είναι βγαλμένος από τα πιο τρελά σου όνειρα και σεβασμός από τους petrolheads όλου του πλανήτη. Ανάλογα με το βαλάντιο, η γενιά και τα άλογα. Η “ιδιαιτερότητα” εδώ είναι ότι πρέπει να ξέρεις τι παίρνεις. Ειδάλλως, μην το παίρνεις καθόλου. Θαύμαζέ το από μακριά.
Lotus Elan
Τι είναι 5-6 χιλιάρικα για μια cabrio Lotus; Εντάξει, είναι προσθιοκίνητη, πολύ μικρή, πολύ παλιά, έχει απαιτήσεις. Στον αντίποδα όμως, έχει υποδειγματικό στήσιμο, το 1.600άρι μοτέρ του είναι πολύ δυνατό και… είναι Lotus. Έτσι, δεν θα σε λέει κάγκουρα το αίσθημα και θα βρει “συμπαθητική” την επιλογή σου.
Porsche 944
Μπορείς να βρεις από 2.500 ευρώ. Μπορείς να βρεις δίλιτρη, ή την πιο δυνατή Cup ή την ακόμα πιο δυνατή Turbo S με τα 330 άλογα που “σκοτώνει” (έχει 0-100 σε 5 δευτερόλεπτα). Είναι πισωκίνητη, είναι Porsche και, όπως αντιλαμβάνεσαι, θέλει τη φροντίδα της.
Toyota Celica
Τη δεκαετία του ’90 ήταν το όνειρο των περισσότερων μικροαστών. Σήμερα, μπορεις να τη βρεις από 1.500 ευρώ. Ναι, είναι προσθιοκίνητη. Με κάτι παραπάνω από 7-8 χιλιάρικα βρίσκεις την τετρακίνητη GT-4. Με δεδομένο ότι βρίσκεις τετρακίνητα κτήνη σε καλές τιμές, σου προτείνω να δοκιμάσεις μια 1.600άρα. Ντεζαβαντάζ, ότι όλοι θα σου λένε πως έχεις “Τογιότα Τσέλιγκα”. Σιγά μην έχω και γιδοβοσκό.
Mitsubishi 300GT
Σούπερ σπάνιο. Σούπερ δυνατό. Σούπερ ψαρωτικό. Θα γελάς κάθε φορά που θα σε ρωτάνε “τι Ferrari είναι”. Δύσκολα θα βρεις τον κτηνώδη πρόγονο των Evo’s και, αν το καταφέρεις, θα είναι στο ψυχολογικό όριο των 10.000 ευρώ.
Fiat X1/9 Bertone
Της δεκαετίας του ’80, σχεδιασμένο από τον Bertone, πισωκίνητο, πισωμήχανο. Είναι ιδανικό, αν ψάχνεις κάτι διαφορετικό και ρετρό. Μικρός κυβισμός (1,3 λίτρα) μικρή δύναμη (75 ίπποι). Κάποτε κυκλοφορούσε ένα τέτοιο στην Αθήνα με μοτέρ από Fiat Coupe Turbo και… σήκωνε σούζες! Άσχετο: Η Diablo που φαίνεται στο βάθος, στη φωτό, δεν είναι… subliminal μήνυμα. Έχει κι αυτή pop ups. Αλλά δεν μπορείς να την αγοράσεις, ε; (Αν μπορείς, πάρε μας ένα τηλεφωνάκι που σου χουμε μια πρόταση να γίνεις χορηγός μας).
Honda Prelude
Το Prelude της δεκαετίας του ’90 δεν ήταν ξεχωριστό επειδή είχε pop ups, μόνο. Αλλά και επειδή είχε ενεργητική τετραδιεύθυνση. Θυμάμαι να το παρακολουθώ να στρίβει, προσπαθώντας να δω τους πίσω τροχούς του να στρίβουν, έστω ανεπαίσθητα. Πάμφθηνο. Σπάνιο.
Mazda 323F
Για στάσου! Γιατί δηλαδή τα pop ups να είναι προνόμιο μόνο των σπορ και των διθέσιων/ δίπορτων αυτοκινήτων; Ο οικογενειάρχης έχει επίσης ψυχή και αυτό το φτωχό πλην τίμιο Mazda ειναι… ταμάμ. Ο θρύλος λέει ότι ο σχεδιαστής που το φτιαχνε δημιούργησε το πανέμορφο εμπρός μέρος, σηκώθηκε για καφέ και, όταν επέστρεψε, έφτιαξε το πίσω, έχοντας ξεχάσει τι σχεδίαζε…