Ο πόλεμος τιμών που έχει προκαλέσει η Tesla στην αγορά ηλεκτρικών αυτοκινήτων παραμένει ένα από τα καυτά θέματα της αυτοκινητοβιομηχανίας και το τελευταίο κορυφαίο στέλεχος που μίλησε είναι ο Jim Farley, διευθύνων σύμβουλος της Ford. Κατά την άποψή του, οι μειώσεις τιμών των τελευταίων μηνών αντιπροσωπεύουν μια «ανησυχητική τάση».
Στις ρίζες της Ford
Ωστόσο, το ίδιο το Blue Oval αντέδρασε στις μειώσεις των τελευταίων μηνών με παρόμοια μέτρα. Πριν από λίγες ημέρες, η βασική τιμή της Mustang Mach-E μειώθηκε κατά 8%. Πρόκειται, ωστόσο, μόλις για τη δεύτερη μείωση από την αρχή του έτους, ενώ είναι πλέον δύσκολο να μετρήσει κανείς όλες τις αλλαγές τιμών προς τα πάνω και προς τα κάτω που έχει κάνει ο ανταγωνιστής με επικεφαλής τον Elon Musk. Σε κάθε περίπτωση, ο Φάρλεϊ θέλει να δικαιολογήσει την κριτική του αναφερόμενος στην ιστορία της Ford. Ο διευθύνων σύμβουλος συγκρίνει τον σημερινό πόλεμο τιμών με εκείνον που ξεκίνησε ο Χένρι Φορντ το 1913 για να προωθήσει το Model T, το πρώτο βιομηχανικά κατασκευασμένο όχημα στον κόσμο. Η μείωση των τιμών που επεδίωξε ο ιδρυτής της αμερικανικής εταιρείας είχε το επιθυμητό αποτέλεσμα στην αγορά, τροφοδοτώντας τις πωλήσεις και θέτοντας τις βάσεις για τον μετασχηματισμό ενός τομέα που μέχρι τότε ήταν περισσότερο συνδεδεμένος με τη βιοτεχνία παρά με τη βιομηχανία. Ωστόσο, για τον Φάρλεϊ, αυτή η εμπορική πολιτική έθετε σε κίνδυνο την ίδια την επιβίωση της Ford.
Όρια που δεν πρέπει να ξεπεραστούν
Ο Αμερικανός μάνατζερ, ο οποίος μεταξύ άλλων είχε προβλέψει τις ίδιες τις περικοπές στις τιμές τιμοκαταλόγου, επισημαίνει λοιπόν ένα από τα όρια που δεν πρέπει να ξεπερνιούνται στον καθορισμό της τιμολογιακής πολιτικής των αυτοκινήτων. Πρώτα απ’ όλα, ο Farley τονίζει την ανάγκη να μην γίνει “το προϊόν εμπόρευμα”, δηλαδή ένα αγαθό χωρίς καμία ποιοτική ή παραγωγική διάκριση, και στη συνέχεια υπογραμμίζει τις συνέπειες για τις υπολειμματικές αξίες: Η τιμή μεταπώλησης για τους ανθρώπους που έχουν αγοράσει τόσο ακριβά είναι τρομερή». Έτσι, η Ford θα ακολουθήσει το δρόμο της μείωσης των τιμών που ακολούθησε η Tesla, αλλά μόνο μέχρι ενός σημείου: «Υπάρχει ένα όριο στο πόσο μακριά θα φτάσουμε».