Αποτελώντας έναν κομψό, πολύπλευρο και ευρύχωρο καθημερινό σύντροφο, το ΜΙΝΙ Countryman συνεχίζει την προϊοντική επέλαση της μάρκας MINI στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα.
Με πέντε πόρτες και εσωτερικό για πολλαπλές χρήσεις, το μεγαλύτερο μοντέλο της νέας οικογένειας οχημάτων MINI οδηγεί τη μάρκα στην εποχή της ηλεκτροκίνησης χωρίς εκπομπές ρύπων. Με την προαιρετική κίνηση σε όλους τους τροχούς, το πανίσχυρο όχημα περιπέτειας εξασφαλίζει επίσης ασφαλή και απεριόριστη διασκεδαστική οδήγηση εκτός της πεπατημένης.
Η πρώτη γενιά του MINI Countryman αποτέλεσε από την πρώτη στιγμή μια επιτυχία για τη μάρκα, και από το 2010 επέκτεινε την οικογένεια μοντέλων με ένα compact SUV όχημα με τετρακίνηση, πέντε πόρτες και – για πρώτη φορά σε μοντέλο MINI – μήκος πάνω από τέσσερα μέτρα. Στην πρώτη γενιά, το πορτμπαγκάζ του πολυμορφικού λάτρη της περιπέτειας μπορεί να επεκταθεί ευέλικτα από 370 λίτρα σε έως και 1.170 λίτρα χάρη στο συρόμενο και αναδιπλούμενο πίσω κάθισμα.
Από το 2017, η δεύτερη γενιά MINI Countryman απέκτησε το MINI Cooper SE Countryman ALL4 ως το πρώτο plug-in υβριδικό μοντέλο MINI, διαθέτοντας έναν επιπλέον ηλεκτροκινητήρα 88 hp στον πίσω άξονα.
Η νέα γενιά του μεγαλύτερου μοντέλου MINI είναι αμιγώς ηλεκτρική και απαλλαγμένη από εκπομπές ρύπων. Το MINI Countryman E αποδίδει 140 kW/191 hp, ενώ το MINI Countryman SE ALL4 είναι το πρώτο αμιγώς ηλεκτροκίνητο όχημα της μάρκας με κίνηση σε όλους τους τροχούς. Δύο εξαιρετικά ενσωματωμένες μονάδες κίνησης στον εμπρός και πίσω άξονα αποδίδουν μαζί ισχύ 230 kW/313 hp, συμπεριλαμβανομένου ενός στιγμιαίου μπουσταρίσματος.
Η χωρητικότητα της μπαταρίας είναι 64,7 kWh. Με εκτιμώμενη αυτονομία περίπου 450 χιλιομέτρων, το MINI Countryman κινείται με την ίδια άνεση στο κέντρο των πόλεων όσο και σε μεγαλύτερες αποστάσεις σε επαρχιακούς δρόμους. Με το αμιγώς ηλεκτρικό MINI Countryman, η MINI διευρύνει περαιτέρω το ποσοστό των ηλεκτροκίνητων μοντέλων της. Σήμερα, ένα στα πέντε MINI είναι ήδη ηλεκτρικό.
Έχοντας αυξημένο μήκος κατά 13 εκατοστά (στα 4.429 χιλιοστά), το ευρύχωρο περιπετειώδες όχημα προσφέρει ακόμα περισσότερους χώρους και άνεση για τους επιβάτες του. Το ύψος του αμαξώματος αυξήθηκε κατά σχεδόν έξι εκατοστά, φτάνοντας συνολικά στα 1.613 χιλιοστά, για μεγαλύτερη ευρυχωρία στην περιοχή της κεφαλής.
Το νέο MINI Countryman συνδυάζει την ηλεκτροκίνηση μηδενικών εκπομπών ρύπων με τη μεγαλύτερη δυνατή περιβαλλοντική συμβατότητα και στην παραγωγή. Αυτό σημαίνει ότι καταργεί τα διακοσμητικά στοιχεία στο εξωτερικό και το εσωτερικό, ενώ οι χυτές ζάντες ελαφρού κράματος κατασκευάζονται από δευτερογενές αλουμίνιο σε ποσοστό έως και 70%. Σε συνδυασμό με τη χρήση πράσινης ηλεκτρικής ενέργειας στην παραγωγή, οι εκπομπές CO2 μπορούν να μειωθούν σημαντικά σε σύγκριση με τις συμβατικές διαδικασίες κατασκευής.
Οι επιφάνειες του ταμπλό, του τιμονιού, της επένδυσης οροφής και του δαπέδου του οχήματος, καθώς και τα πατάκια κατασκευάζονται από ανακυκλωμένο πολυεστέρα που προέρχεται από μπουκάλια ΡΕΤ και ρετάλια μοκετών. Αυτή η υψηλής ποιότητας, πολύχρωμη και άνετη εναλλακτική λύση σε σχέση με τα παραδοσιακά υλικά μειώνει τις εκπομπές CO2 στην αλυσίδα αξίας έως και 85%. Παράλληλα υπογραμμίζει την έμφαση που δίνει η μάρκα στην ελαχιστοποίηση του οικολογικού αποτυπώματος της επόμενης γενιάς μοντέλων MINI.
Η μακροπρόθεσμη βιώσιμη στρατηγική για την παραγωγή και κατανάλωση ενέργειας του “πράσινου εργοστασίου” του BMW Group στη Λειψία περιλαμβάνει τέσσερις ανεμογεννήτριες ύψους 190 μέτρων στις εγκαταστάσεις του εργοστασίου, που θα μπορούσαν να παράγουν σε ετήσια βάση πάνω από 20 GWh ηλεκτρικής ενέργειας.
Στη ‘Φάρμα Μπαταριών’ χρησιμοποιούνται έως και 700 μπαταρίες υψηλής τάσης δεύτερης ζωής από οχήματα BMW i3 για την αποθήκευση ενέργειας, όπως αυτή που παράγεται από τις ανεμογεννήτριες. Με την αποθήκευση της ενέργειας στις εγκαταστάσεις, η τοπική διαχείριση της ενέργειας μπορεί να βελτιστοποιηθεί και το ηλεκτρικό δίκτυο να διατηρηθεί σταθερό.
Το BMW Group επεκτείνει την ικανότητα παραγωγής εξαρτημάτων του ηλεκτρικού συστήματος κίνησης στις εγκαταστάσεις του κατά οκτώ γραμμές παραγωγής έως το 2024 και επενδύει περισσότερα από 800 εκατομμύρια ευρώ. Η απαλλαγή της παραγωγής από τον άνθρακα με την αντικατάσταση των ορυκτών καυσίμων με υδρογόνο βρίσκεται στο επίκεντρο του εργοστασίου που αποτελεί ήδη μια από τις πιο σύγχρονες και βιώσιμες εγκαταστάσεις παραγωγής αυτοκινήτων στον κόσμο.