Live the Movement in the streets

Salvini on the internal combustion engine ban: "Economic and social suicide - A gift to China" 

Ο αντιπρόεδρος της κυβέρνησης και υπουργός Μεταφορών, Ματέο Σαλβίνι, καταδικάζει την απαγόρευση των πωλήσεων αυτοκινήτων με κινητήρες εσωτερικής καύσης που έχει ανακοινώσει η Ευρωπαϊκή Ένωση

On απαγόρευση των θερμικών αυτοκινήτων, που επιβλήθηκε από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή για το 2035, την υποδέχτηκαν με ποικίλες αντιδράσεις οι φορείς εκμετάλλευσης στην αλυσίδα εφοδιασμού.  Κάποιοι κατασκευαστές το έχουν αποδεχτεί και, όντως, το χαίρονται, άλλοι δεν το θεωρούν σωστή κίνηση.  Η διάσπαση επιβεβαιώνεται και στην πολιτική σκηνή, σκεφτείτε μόνο τις ιταλικές αρχές.  Τα ρεύματα σκέψης διαφέρουν πολύ μεταξύ τους: Μεταξύ των μεγάλων πολέμιων βρίσκεται και ο αντιπρόεδρος της κυβέρνησης και υπουργός Μεταφορών, Ματέο Σαλβίνι.

Ο ηγέτης της Λέγκας του Βορρά δεν έκρυψε ποτέ ότι δεν συμφωνεί με τη στρατηγική που υιοθέτησαν οι αρχές της ΕΕ.  Κι αυτό γιατί, σύμφωνα με την προσωπική του άποψη, θα ωφελούνταν τα κινεζικά ηλεκτρικά αυτοκίνητα.  Το μέτρο θα αποτελούσε ένα τεράστιο δώρο για την Κίνα, δήλωσε ωμά.  Ως αποτέλεσμα, ελπίζει ότι οι υπερεθνικοί φορείς θα επανεξετάσουν την στάση τους τα επόμενα χρόνια.

Ο Σαλβίνι επαναλαμβάνει το «όχι» στην ηλεκτροκίνηση 

Πριν λίγες μέρες ο Σαλβίνι μίλησε ξανά για το θέμα της απαγόρευσης των θερμικών αυτοκινήτων, σταθερός στις θέσεις του.  Κατά τη γνώμη του, η ΕΕ πρέπει να αλλάξει γνώμη, διαφορετικά υπάρχει σοβαρός κίνδυνος να τεθεί σε κίνδυνο η βιομηχανία της Γηραιάς Ηπείρου.  Με την ευκαιρία αυτή ο υπουργός Μεταφορών το συζήτησε ανοιχτά στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης.  Η κατάργηση των παραδοσιακών κινητήρων εσωτερικής καύσης προς όφελος της Κίνας – δήλωσε – συνιστά οικονομική και κοινωνική αυτοκτονία.

Υπό το φως του σκανδάλου Qatargate, οι αμφιβολίες για την ηθική των ισχυρών δυνάμεων φουντώνουν.  Και ο ίδιος ο Σαλβίνι δεν το κρύβει, δεν θα ήθελε αυτή τη φορά να ξεσπάσει το Chinagate στις Βρυξέλλες.  Η προφανής νύξη είναι η πιθανότητα ενός βαθιά διεφθαρμένου συστήματος, σε συνεννόηση με την κινεζική κυβέρνηση, η οποία, για να κατευθύνει τις ψήφους, θα είχε περάσει γενναιόδωρα κίνητρα κάτω από το τραπέζι.

Για την απαγόρευση των κινητήρων εσωτερικής καύσης έχουν εκφράσει αμφιβολίες και αρκετοί επικεφαλής εταιρειών, ξεκινώντας από τον νούμερο ένα της Stellantis, Κάρλος Ταβάρες.  Αν και ο ιταλο-γαλλο-αμερικανικός όμιλος έχει ανακοινώσει το σχέδιο Dare Forward 2030, ο Διευθύνων Σύμβουλος έχει εκφράσει επανειλημμένα τις αμφιβολίες του για το μονοπώλιο της ηλεκτροκίνησης.

Σύμφωνα με τη γνώμη του κορυφαίου μάνατζερ, ο πραγματικός στόχος θα πρέπει να είναι αυτός της ουδετερότητας άνθρακα, ανεξάρτητα από την πορεία που ακολουθείται.  Για παράδειγμα, μια εναλλακτική πρόταση είναι το υδρογόνο, για το οποίο, ωστόσο, οι θεσμοί προτίμησαν να μην σχολιάσουν, αναβάλλοντας τη συζήτηση για μελλοντική ημερομηνία.

Ο Akio Toyoda, ανακοινώνοντας τον αποχαιρετισμό του στην προεδρία του ομίλου Toyota, δεν παρέλειψε επίσης να αναδείξει τις απορίες του.  Η ιαπωνική δύναμη, η οποία αποδείχθηκε επίσης πρωταθλήτρια πωλήσεων το 2022, πιστεύει ότι είναι απαραίτητη μια ολιστική προσέγγιση, συμπεριλαμβανομένων των υβριδικών, στα οποία η ιαπωνική εταιρεία επενδύει από τις αρχές του αιώνα.