Μια εβδομάδα μαζί του ήταν αρκετή για να διαπιστώσουμε την Sport φύση σε συνδυασμό με τον καθαρά αστικό προσανατολισμό του Suzuki Swift Sport Hybrid!
Meet
Η Suzuki έχει δανειστεί το όνομα Swift από το πετροχελίδονο, το οποίο έχει χαρακτηριστεί από τους επιστήμονες ως το ταχύτερο πτηνό στον πλανήτη! Επομένως η ονομασία παραπέμπει στον δυναμισμό του μοντέλου, με τη Suzuki να επιθυμεί τον συνειρμό με το συμπαθές πτηνό!
Η πρώτη ευρωπαϊκή γνωριμία με το Suzuki Swift έγινε το μακρινό 1989 με 4 τύπους αμαξωμάτων, Hatchback 3θυρο και 5θυρο, Cabrio και Sedan, καθώς και μια ισχυρή έκδοση GTi, αποκλειστικά για το 3θυρο μοντέλο. Έμεινε στη παραγωγή έως το 2004, που παρουσιάστηκε η δεύτερη γενιά, η οποία καθιέρωσε αποκλειστικά το Hatchback αμάξωμα και χαρακτήρισε τις μετέπειτα γενιές, ως σχεδιαστική συνέχεια. Πλέον διανύουμε την τέταρτη γενιά του δημοφιλούς μοντέλου, το οποίο ακολουθεί τη μόδα της εποχής και διατίθεται αποκλειστικά σε 5θυρο αμάξωμα!
Στην κατοχή μας είχαμε τη κορυφαία έκδοση του μοντέλου με την ονομασία Sport και την ανάλογη πικάντικη εμφάνιση και σας το συστήνουμε αναλυτικά!
External design
Οι σχεδιαστές της Suzuki έχουν εστιάσει στον δυναμισμό του μοντέλου, τονίζοντας τις απαραίτητες λεπτομέρειες, προκειμένου το Suzuki Swift Sport να ξεχωρίζει από τις συμβατικές εκδόσεις!
Το κυρτό καπό και οι μεγάλοι τραπεζοειδείς προβολείς με γραφικά led στο κάτω μέρος που αγκαλιάζουν τα φτερά και καταλήγουν στο ρύγχος, χαρακτηρίζουν το μπροστινό μέρος, κάνοντας το Swift άμεσα αναγνωρίσιμο. Ο προφυλακτήρας είναι ειδικά σχεδιασμένος για την έκδοση Sport με πιο δυναμική σχεδίαση, μεγαλύτερη μάσκα με πιο έντονες και μυώδεις ακμές, σπόιλερ στο κάτω μέρος και μεγαλύτερες εσοχές για τα φώτα ομίχλης, προσδίδοντας του ένα πιο επιθετικό Look!
Στο προφίλ, απλές και λιτές γραμμές συνθέτουν την κομψή συμπαγή σιλουέτα. Το κύριο χαρακτηριστικό του αυτοκινήτου είναι οι κρυφές λαβές των πίσω θυρών, που δίνουν την εντύπωση τρίθυρου αμαξώματος, τονίζοντας την σπορ γραμμή! Οι μυώδεις επιφάνειες στα μπροστινά και πίσω φτερά καθώς και τα τονισμένα κυρτά νεύρα σε όλο το πλαϊνό μέρος, δίνει σχεδιαστική ζωντάνια στο αυτοκίνητο. Η δυναμική εικόνα ολοκληρώνεται με τις αποκλειστικής σχεδίασης ζάντες 18 ιντσών για την έκδοση Sport!
Η οροφή καταλήγει ως αεροτομή στην κορυφή της πέμπτης πόρτας και ολοκληρώνεται με μια ελαφριά κλήση. Τα μεγάλα φωτιστικά σώματα με γραφικά Led αγκαλιάζουν τα πίσω φτερά και εκτείνονται στο πορτμπαγκάζ, σχηματίζοντας ένα χαμόγελο, ενώ ένα νεύρο αναδύεται διακριτικά κάτω από το πίσω παρμπρίζ, σαν μια δεύτερη μικρότερη αεροτομή!
Το κυριότερο χαρακτηριστικό του αυτοκινήτου, που προδίδει τον σπορ προσανατολισμό του είναι ο χαρακτηριστικός προφυλακτήρας με τον αεροδυναμικό διαχύτη που πλαισιώνεται στις άκρες από τις μεγάλες μονές επινικελωμένες απολήξεις της εξάτμισης και αποκαλύπτει την πιπεράτη έκδοση!
Internal
Η ίδια φιλοσοφία ακολουθείται και στο εσωτερικό του αυτοκινήτου! Λιτό και απέριττο, με καθαρές γραμμές δίνει μια ευχάριστη εικόνα. Τα σκληρά πλαστικά σε αρκετά σημεία δεν προβληματίζουν, ενώ σε ικανοποιητικά επίπεδα είναι η συναρμογή τους. Σε αρκετά σημεία της καμπίνας υπάρχουν κόκκινες λεπτομέρειες και σε συνδυασμό με τα πεντάλ αλουμινίου, τονίζουν τον δυναμισμό και τις «αγωνιστικές» καταβολές του Suzuki Swift Sport.
Κεντρικά στο ταμπλό δεσπόζει το σύστημα πολυμέσων της Suzuki με όλες τις σύγχρονες εφαρμογές, συμβατό με Android Auto και Apple CarPlay. Πίσω από το μικρό σπορ τιμόνι διακρίνεται ο αναλογικός πίνακας οργάνων με ταχύμετρο και στροφόμετρο σε πρώτο πλάνο, τα οποία πλαισιώνονται από μια οθόνη ψηφιακή TFT 4 ιντσών, παρέχοντας όλες τις πρόσθετες ενδείξεις!
Μπορεί να φιλοξενήσει με άνεση 4 ενήλικες επιβάτες. Τα όμορφα μπάκετ καθίσματα παρέχουν σωστή στήριξη του σώματος των εμπρός επιβατών, ωστόσο μεγαλόσωμοι επιβάτες θα δυσκολευτούν να βολευτούν! Εργονομικά, ο οδηγός θα πρέπει να προσαρμοστεί με τη θέση των διακοπτών, όπως και με αυτή των αλάρμ που βρίσκεται στο πάνω μέρος, κεντρικά στην κονσόλα!
Ο χώρος αποσκευών αναλογεί στα 265 λίτρα, ενώ με τα πίσω καθίσματα πλήρως αναδιπλωμένα αγγίζει τα 947 λίτρα!
Driving set
Κάτω από το καπό φιλοξενείται ο τετρακύλινδρος ατμοσφαιρικός βενζινοκινητήρας της οικογένειας 1.4 BoosterJet που αποδίδει 129 ίππους στις 5.500 σ.α.λ και 235 Nm στις 2.000 σ.α.λ, ο οποίος συνεργάζεται με ήπιο υβριδικό σύστημα 48 Volt, που αντικαθιστά παράλληλα τη μίζα, βελτιώνοντας τα επίπεδα ροπής από χαμηλά! Συνδυάζεται αποκλειστικά με ελαστικό μηχανικό 6αρι σασμάν!
On the road
Η γκουρμέ εμφάνιση και τα πικάντικα τεχνικά χαρακτηριστικά ανοίγουν την όρεξη για να το δοκιμάσουμε σε κάθε συνθήκη! Ας γνωρίσουμε το Suzuki Swift Sport Hybrid!
Στη πόλη το ιαπωνικό μικρό είναι ευέλικτο, νευρικό και… θρασύ! Ικανότατο σε ελιγμούς, όταν και όποτε χρειάζεται, χωράει οπουδήποτε και με καλή περιμετρική ορατότητα! Και φυσικά, δεν περνάει απαρατήρητο, κυρίως χάρη στις σπορ λεπτομέρειες της εμφάνισης του! Στον αστικό ιστό βρίσκεται στο φυσικό του περιβάλλον!
Στο ορεινό και επαρχιακό δίκτυο είναι εξαιρετικά διασκεδαστικό, και παιχνιδιάρικο σε κλειστές ανηφορικές και κατηφορικές στροφές! Ελαφρά υποστροφικό, αλλά ελέγξιμο, μπορεί να ανεβάσει την αδρεναλίνη με ασφάλεια, καθώς το τιμόνι με κύκλο στροφής μόλις 10.2 είναι ακριβέστατο. Οι 129 ίπποι και η υψηλή ροπή των 235 Nm σε συνδυασμό με το μικρό του βάρος, μόλις 1025 κιλά, του χαρίζουν σπιρτάδα, δίνοντας την αίσθηση καρτ. Τα φρένα αποδίδουν πολύ καλά. Αξιοσημείωτο είναι το πολύ καλό 6τάχυτο μηχανικό κιβώτιο, το οποίο διαθέτει κοντές σχέσεις είναι αρκετά ελαστικό και άμεσο!
On the motorway δεν θα ενθουσιάσει καθώς το πλαίσιο είναι ανεπαρκές για τους 129 ίππους, με αποτέλεσμα ο οδηγός να μην μπορεί να το εμπιστευτεί απόλυτα. Παράλληλα, τα επίπεδα ηχομόνωσης βρίσκονται σε μέτριο επίπεδο.
General πρόκειται για ένα νευρικό και παιχνιδιάρικο αυτοκίνητο, με αρκετά σπορτίβ συμπεριφορά για τη κατηγορία που ανήκει! Ωστόσο, δεν μπορεί να δικαιολογήσει τον χαρακτηρισμό Hybrid, παρόλο που διαθέτει ήπια υβριδική τεχνολογία, καθώς η μέση συνδυασμένη κατανάλωση άγγιξε τα 8,5 λίτρα / 100 χιλιόμετρα. Όσο δηλαδή ένα συμβατικό αυτοκίνητο. Ο έντονος όμως χαρακτήρας του Swift Sport δικαιολογεί αυτές τις καταναλώσεις, καθώς γίνεται πιο συναρπαστικό στα όρια, ξεχνώντας τον όρο «οικονομική οδήγηση»!
Who it is aimed at
Το Suzuki Swift Sport Hybrid θα εκτιμηθεί από τους νοσταλγούς της χρυσής εποχής των GTi και από τους λάτρεις της σπορ οδήγησης! Από νεαρούς, που επιζητούν ένα δυναμικό και νεανικό αυτοκίνητο, αλλά και από όσους κινούνται συχνά εντός του αστικού ιστού, αλλά οι επιδόσεις είναι τρόπος ζωής!
Price
Στους καταλόγους η τιμή του πικάντικου Suzuki Swift Sport είναι… αλμυρή αφού ξεκινάει από τις 24.480€!
Technical characteristics
AMAXOMA |
|
Press |
Hatchback |
Seats |
5 |
Doors |
5 |
CONSUMPTION - EMISSIONS - SUBSIDIES |
|
Average combined fuel consumption (WLTP) |
5.6 l/100 km |
CO2 emissions (WLTP) |
125 g/km |
Fuel type |
Petrol |
Acceleration 0 - 100 km/h |
9.1 sec |
Maximum speed |
210 km/h |
Exhaust Gas Specifications |
Euro 6d |
Weight/power ratio |
7.9 κιλά/Hp, 125.9 Hp/τόνος |
Weight/torque ratio |
4.4 κιλά/Nm, 229.3 Nm/τόνος |
ENGINE TOTAL |
|
ELECTRIC MOTOR |
|
Electric motor power |
14 Hp @ 3000 σ.α.λ. |
Ροπή του ηλεκτρικού μοτέρ |
53 Nm @ 500 σ.α.λ. |
Electric motor position |
Forward, transverse |
INTERNAL COMBUSTION ENGINE |
|
Power |
129 Hp @ 5500 σ.α.λ. |
Power per litre of displacement |
94 Hp/l |
Rated motor torque |
235 Nm @ 2000-3500 σ.α.λ. |
Engine layout |
Forward, transverse |
Engine model/code |
K14D |
Engine casing |
1373 cm3 |
Number of cylinders |
4 |
Engine configuration |
In series |
Cylinder diameter |
73 mm |
Vaccine route |
82 mm |
Degree of compression |
10.8 |
Number of valves per cylinder |
4 |
Fuel injection system |
Direct spraying |
Engine suction |
Turbocharger , Intercooler |
Gas distribution mechanism |
DOHC, Dual VVT |
HEIGHT AND WEIGHT |
|
Weight |
1025 κιλά |
Maximum payload |
420 κιλά |
Minimum volume of luggage space |
265 l |
Maximum volume of luggage space |
947 l |
Fuel tank capacity |
37 l |
DIMENSIONS |
|
Length |
3890 mm |
Width |
1735 mm |
Height |
1495 mm |
Wheelbase |
2450 mm |
Front track |
1510 mm |
Back trace |
1515 mm |
Distance from the ground |
120 mm |
Minimum turning diameter (turning diameter) |
10.2 m |
ARCHITECTURE |
|
Movement |
Movement on the front wheels |
Number of gears and type of gearbox |
6 speeds, manual transmission |
Front suspension |
Independent McPherson type |
Rear suspension |
Feed |
Front brakes |
Ventilated trays |
Rear brakes |
Discs |
Auxiliary systems |
ABS (Anti-lock Braking System) |
Type of address |
Management chukrania (with teeth) |
Steering system |
Electric Steering Wheel |
Wheels |
195/45 R17 |
photo gallery