Το deal, έχει κλείσει. Απομένουν μόνο οι επίσημες ανακοινώσεις and the επίσημη έναρξη λειτουργίας. Μια από τις πλέον αγαπημένες ιαπωνικές μάρκες αυτοκινήτων στην Ελλάδα, η Mazda, επιστρέφει στη χώρα μας. Μετά από περίπου 4 χρόνια απουσίας, η αυτοκινητοβιομηχανία από τη Hiroshima, ετοιμάζεται να κάνει το restart, με τη συμμαχία μιας ισχυρής επιχειρηματικής οικογένειας του χώρου. Τα πρώτα σημεία επίσημης παρουσίας της ιαπωνικής μάρκας, η οποία απουσιάζει από την Ελλάδα μετά από το κλείσιμο της ΕΛΜΑ, θα είναι πιθανότατα στην Αθήνα, on εγκαταστάσεις της Autoone at Μαρούσι and Glyfada (που ανακαινίζονται) και θα ακολουθήσει σταδιακή εξάπλωση σε άλλα σημεία της υπόλοιπης χώρας. Σε κάθε περίπτωση, οι επίσημες ανακοινώσεις, αναμένονται πριν το καλοκαίρι.
According to information from Topspeed.gr, η Mazda έχει συμφωνήσει να επιστρέψει στην Ελλάδα, με τη συνεργασία του Ομίλου Επιχειρήσεων Συγγελίδη. Οι δύο πλευρές επρόκειτο να κάνουν τη μεγάλη ανακοίνωση στα τέλη Μαρτίου, την οποία θα ακολουθούσε η έναρξη λειτουργίας 5-6 σημείων αντιπροσώπευσης της Mazda από τον Όμιλο Συγγελίδη, όμως υπήρξαν εξελίξεις που τους “πρόλαβαν” και, ενδεχομένως, αλλάζουν τα σχέδια.
Η γκάμα της Mazda είναι εντυπωσιακή
Γιατί, στο μεσοδιάστημα, έγιναν δραματικές, κοσμογονικές για τον χώρο της ελληνικής αυτοκίνησης, αλλαγές. Η Opel, για παράδειγμα, η οποία έχει περάσει στην ιδιοκτησία της PSA, ανακοινώθηκε οτι θα αντιπροσωπεύεται πλέον στην Ελλάδα από τον Όμιλο Συγγελίδη, ο οποίος πλέον had στη “φαρέτρα” του, εκτός της Opel, τις Peugeot, Citroen, DS, Lancia, Chrysler, Jeep και, μέσω της Autoone, Fiat, Abarth, Alfa Romeo, Fiat Professional, Mopar.
Το ΜΧ-5 είναι διαχρονικά αγαπημένο (και) στην ελληνική αγορά
Όμως, η τράπουλα έμμελε να ανακατευτεί ξανά. Μερικές εβδομάδες πριν, με μια λιτή ανακοίνωση, η FCA ανακοίνωσε ότι η συνεργασία της με τον Όμιλο Συγγελίδη στην Ελλάδα, λαμβάνει τέλος. Έτσι, ήδη από τις 15 Απριλίου, τα προϊόντα και οι υπηρεσίες της μάρκας Jeep πωλούνται και εξυπηρετούνται από διανομείς οι οποίοι θα υπάγονται απευθείας στην FCA Greece, όπως συμβαίνει για τις μάρκες Fiat, Fiat Professional, Alfa Romeo, Abarth και Mopar. Για τη Jeep, η οποία συνδέθηκε ιστορικά με τον όμιλο Συγγελίδη, καθώς η αμερικανική μάρκα εισήχθη στην Ελλάδα ως προσωπικό στοίχημα του Πολυχρόνη Συγγελίδη και έκανε “καριέρα” με αξιοσημείωτες πωλήσεις, η αλλαγή αυτή ήταν κοσμοϊστορική. Όμως, τι αλλαγή μπορεί να φέρει αυτό στη συμφωνία με τη Mazda;
Η Autoone, του Ομίλου Συγγελίδη, έχει κλείσει για ανακαίνιση. Μετά τη διακοπή της συνεργασίας με τη Jeep, θεωρείται πολύ πιθανό να αποτελέσει το πρώτο σημείο πώλησης νέων Mazda στην Ελλάδα
Μετά από τη διακοπή της συνεργασίας με την FCA, ο Όμιλος Συγγελίδη έχει μείνει, ουσιαστικά, με τις μάρκες του Ομίλου PSA -ο οποίος έχει πολλάκις εκφράσει την απόλυτη εμπιστοσύνη του στην ελληνική οικογένεια μέσω και του Carlos Tavares, (ο οποίος έχει βραβεύσει τον Πολυχρόνη Συγγελίδη ως τον κορυφαίο αντιπρόσωπο της Peugeot στον κόσμο, ενώ ο αδελφός του, Γιάννης, έχει λάβει το παράσημο της Λεγεώνας της Τιμής και του Τάγματος της Αξίας από τον πρόεδρο της Γαλλικής Δημοκρατίας, όπως και ο πατέρας τους).
Ο Πολυχρόνης Συγγελίδης (δεύτερος από αριστερά) και ο αδελφός του, Γιάννης (πρώτος από δεξιά) είναι οι… αγαπημένοι του PSA Group
Η δε Autoone, στη λεωφόρο Κηφισίας, στο Μαρούσι, αλλά και στη Γλυφάδα, έκλεισε για ανακαίνιση. Όπως φαίνεται, οι γιγαντιαίες και υπερσύγχρονες εγκαταστάσεις της Autoone, θα είναι οι πρώτες στις οποίες θα γίνεται η διάθεση και εισαγωγή νέων μοντέλων.
To Mazda RX-8 πούλησε σαν… τρελό στην Ελλάδα (εδώ η τελευταία, κορυφαία έκδοσή του, R3)
Η Mazda, πάντως, έχει δείξει ότι ποτέ δεν έχασε το ενδιαφέρον της για την ελληνική αγορά. To 2015 έβαλε λουκέτο η ΕΛΜΑ, αν και η πτώση είχε αρχίσει πολύ νωρίτερα, το 2011. Από το 2014, η Mazda Europe (μητρική) έχει δημιουργήσει ένα δίκτυο από 24 εξουσιοδοτημένα σημεία για service και ανταλλακτικά στη χώρα μας, την υποστήριξη των περίπου 100.000 μοντέλων της που υπολογίζεται ότι κυκλοφορούν στην Ελλάδα. Αυτά τα σημεία, πιθανότατα θα περάσουν στον Όμιλο Συγγελίδη, ο οποίος θα αναλάβει και τη διάθεση και εισαγωγή των νέων μοντέλων, ως ο επίσημος αντιπρόσωπος.
Και, αν η Mazda βλέπει ότι η ελληνική αγορά αυτοκινήτου έχει συνέλθει από τις μαύρες μέρες της κρίσης, ξεπερνώντας τις 100.000 πωλήσεις κατ’ έτος, μπορεί να μην περιμένει ότι θα ξαναζήσει περιόδους όπως αυτές που ακολούθησαν την παρουσίαση του RX-8, όταν και πούλαγε κατά μέσο όρο περίπου 2 αυτοκίνητα τη μέρα στην Ελλάδα, όμως, σίγουρα, έχει τρία ισχυρά όπλα στα χέρια της:
To RX-7 με τον wankel κινητήρα του, είναι ένας από τους θρύλους της ιαπωνικής μάρκας
The first, ειναι το dedicated κοινό, αφού είναι αποδεδειγμένο ότι οι Έλληνες αγαπούν τα Mazda, το δεύτερο είναι η γκάμα των νέων μοντέλων της (από το αειθαλές και δημοφιλέστατο MX-5, τα Mazda 3 και 6, τα CX-3 και CX-5, οι κινητήρες χαμηλού κυβισμού και ρύπων) και το τρίτο, η Experience του Ομίλου Συγγελίδη στην ελληνική αγορά, στην οποία έχει καταγράψει αρκετά sales record, είτε αφορούν την Peugeot, είτε τη Citroen, τη Jeep, ή άλλες μάρκες. Fingers crossed, να πάνε όλα όπως έχουν σχεδιαστεί και να ξαναδούμε, επιτέλους, αντιπροσωπείες Mazda στην Ελλάδα…