Η BMW M1, εκτός από απίθανη εμφάνιση και όλα τα καλούδια μιας σπορ BMW, είναι υπερβολικά σπάνια. Δεν παρήχθησαν και τόσες πολλές άλλωστε. Μόλις 457 τέτοια έργα τέχνης δημιουργήθηκαν, σε μια συνεργασία που έμεινε στην ιστορία.
Αρχικά, το μοντέλο που σχεδιάστηκε από τον Giorgetto Giugiaro, εξελίχθηκε στην Ιταλία μαζί με τη Lamborghini, μετά έγινε καβγάς με την ιταλική φίρμα (αφού είχαν δημιουργηθεί τα επτά πρώτα πρωτότυπα) και η εξέλιξη συνεχίστηκε από πρώην εργαζομένους της Lamborghini σε έναν χώρο δίπλα από τις εγκαταστάσεις (της Lamborghini) και τελικά, η παραγωγή ξεκίνησε το 1978 στη Γερμανία.
Για κάποιο λόγο, όμως, κάποιος, αγόρασε αυτή τη Μ1, την οδήγησε λιγάκι και την εγκατέλειψε. Και έτσι, αυτή η σούπερ- σπάνια Μ1 έμεινε στο γκαράζ του, στην Italy, for 34 ολόκληρα χρόνια.
From the 1982, ο straight six of, σίγησε μόνιμα. Η Μ1 έμεινε να τη βλέπει μόνο η σκόνη. Μέχρι πριν από μερικές εβδομάδες, όταν την βρήκαν οι άνθρωποι της Mint Classics.
Αυτό που είδαν, είναι ένα πραγματικό barn find. Με μόλις 7329 χιλιόμετρα
στο οδόμετρό της, αυτή την κεντρομήχανη BMW δεν την έχει δει σχεδόν ποτέ ο ήλιος και ανθρώπου μάτι. Είναι σαν καινούρια, αν εξαιρέσεις τη σκόνη. Φοράει ακόμα και τα αυθεντικά της λάστιχα, που φτιάχτηκαν το 1980.
Η μοίρα της αλλάζει τώρα, 34 χρόνια, αφού οι ειδικοί της Mint Classics την ανέσυραν, της έκαναν ένα καλό πλύσιμο και ξεκίνησαν ήδη την ανακατασκευή της. Όταν τελειώσει, θα βγει προς πώληση.
Για κάποιον που θα είναι διατεθειμένος να πληρώσει περίπου 1 εκατ. ευρώ για να την αποκτήσει και που, ελπίζουμε, δεν θα θέλει να τη θάψει ξανά σε ένα σκονισμένο γκαράζ.
Tip: Η BMW M1 φόραγε ένα 3,5λιτρο εξακύλινδρο μοτέρ (κωδικός Μ88), απόδοσης 273 ίππων και είχε τελική 260 χ.α.ω.
Tip2: Οι turborcharged αγωνιστικές εκδόσεις της, απέδιδαν ως και 850 ίππους.
Tip3: Οι πρώην εργαζόμενοι της Lamborghini που τελικά δημιούργησαν τη Μ1, είχαν ονομάσει την εταιρεία τους Italengineering.
Tip4: Τη BMW M1 έτρεξαν θρύλοι της αυτοκίνησης, όπως ο Niki Lauda Nelson Piquet.