Die Bewegung auf der Straße leben

Der Mann, der für die Renaissance von Lancia verantwortlich ist

Είναι μια από τις εταιρείες που, με τις καινοτομίες της, σφράγισε την πορεία της αυτοκίνησης. Έγραψε ιστορία σε πολλούς τομείς, όπως για παράδειγμα το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλι, όπου κρατά μέχρι και σήμερα το απόλυτο ρεκόρ με τη Delta HF Integrale. Τα τελευταία χρόνια, ωστόσο, τη θεωρούσαμε κλινικά νεκρή. Και πρακτικά, ήταν, εάν σκεφτεί κανείς ότι ουσιαστικά δεν είχε μοντέλα με τα οποία θα στεκόταν στην αγορά. Με τη δημιουργία της Stellantis (του κολοσσού που προέκυψε από τη συνένωση των PSA- FCA), η Lancia φαίνεται ότι θα πάρει την ευκαιρία που της αξίζει.

Delta S4. Ο θρύλος των ράλι

Δεν είναι υπερβολή να πούμε ότι η Lancia, με ιστορία που πλησιάζει τα 115 χρόνια, αποτελεί μια μάρκα ορόσημο για την ευρωπαϊκή, αλλά και την παγκόσμια αυτοκινητοβιομηχανία. Γεννημένη το 1906 στην πόλη του Τορίνο από τον ιδιοφυή οδηγό αγώνων και μηχανικό, Vincenzo Lancia, δημιούργησε ένα πραγματικό μύθο γύρω από το όνομα της, χάρη στις μεγάλες επιτυχίες της στους αγώνες, αλλά και τα μοντέλα παραγωγής που ξεχώριζαν για το στιλ, την καινοτομία και την μηχανολογική τους αρτιότητα.

H Aurelia

Η θρυλική ιταλική μάρκα έχει κάθε δικαίωμα πια να “κοιτά τα άστρα” (αυτό σημαίνει το λατινικό όνομα Stellantis). Κάτι που επιβεβαιώνει και ο Επικεφαλής Σχεδίασης του Ομίλου Stellantis, Jean-Pierre Ploué, ο οποίος θα επιβλέπει ο ίδιος -προσωπικά- το τμήμα σχεδίασης της Lancia στο Centro Stile στο Τορίνο: «Η αναγέννηση της Lancia είναι μια πρόκληση που προκαλεί πραγματικό ενθουσιασμό. Η Lancia είναι μια μάρκα ορόσημο, η οποία θα ανακτήσει την ιστορική της θέση στην Ευρώπη, βασιζόμενη στην τεράστια δυναμική της».

O περί ου ο λόγος, αριστερά

Για τους μη γνώστες, o 58χρονος Jean-Pierre Ploué θεωρείται μια από τις σημαντικότερες προσωπικότητες στο χώρο της σχεδίασης αυτοκινήτων. Αποφοιτώντας από τη σχολή École nationale supérieure des arts appliqués et des métiers d’art το 1985, έπιασε δουλειά απευθείας στη Renault (ως το 1995) όπου σχεδίασε το Laguna concept, το Twingo και εργάστηκε στη σχεδίαση των Renault Clio II και Megane I. Στη συνέχεια εργάστηκε στο Volkswagen Design Centre στο Wolfsburg και στη Ford, στη Γερμανία, ενώ το 1999 αντικατέστησε τον Arthur Blakeslee στη θέση του επικεφαλής του Citroën Design Centre.

Στη γαλλική μάρκα ανέλαβε το δύσκολο project ανανέωσης του brand, σφραγίζοντας μια νεά εποχή για τη Citroën. Ηγούμενος του σχεδιαστικού τμήματος της μάρκας, θεωρείται υπεύθυνος για το λανσάρισμα μιας σειράς επιτυχημένων μοντέλων, όπως το C4, η δεύτερη γενιά C5, η C6, καθώς και το DS3. Ο Ploué ηγήθηκε του λανσαρίσματος αρκετών concept όπως τα C-Sport Lounge, C-Métisse, Citroën Metropolis και GT by Citroën, πριν προαχθεί στη θέση του διευθυντή σχεδίασης του PSA group, έχοντας την υψηλή επιστασία των Gilles Vidal στην Peugeot και Thierry Métroz της Citroën. Με τη δημιουργία της Stellantis, ο Ploué ανέλαβε τη θέση του Επικεφαλής Σχεδίασης για τις μάρκες Abarth, Alfa Romeo, Citroën, DS Automobiles, Fiat (για την Ευρώπη), Lancia, Opel, Peugeot και Vauxhall.

Και θα είναι μόνος του στο νέο project που αναλαμβάνει; Ήδη, στο Centro Stile έχει δημιουργηθεί μια ειδική σχεδιαστική ομάδα, focused στην αναγέννηση της Lancia. Αυτής της ομάδας, η οποία αποτελείται από νεαρούς, ταλαντούχους σχεδιαστές, θα ηγηθεί ο κ. Jean-Pierre Ploué. Ενθουσιασμένος δείχνει γι’ αυτό το concept ο CEO της Lancia, Luca Napolitano: «Θέλω να καλωσορίσω τον Jean-Pierre Ploué. Είναι τιμή μου που μπορούμε να βασιστούμε σε μια τόσο δυναμική ομάδα επαγγελματικών. Όλοι μαζί θα δουλέψουμε για την επιτυχία της LANCIA».

Δεν μπορούσαμε να σκεφτούμε καλύτερο τρόπο για να κλείσουμε ένα κομμάτι για τη Lancia…