Ναι, καλά διάβασες. Η BMW, στον αγώνα που δίνει για να αποδείξει ότι είναι η αυτοκινητοβιομηχανία η οποία προηγείται στην κούρσα της τεχνολογίας, το τερμάτισε: Ετοιμάζει έναν quad-turbo diesel κινητήρα, τον οποίο θα φορέσει στην ερχόμενη (το 2016) 750d. Όντας ήδη μία από τις εταιρίες που έχουν στη φαρέτρα τους triturbo μοτέρ, ανακοινώνει ότι θα μας παρουσιάσει για πρώτη γνωριμία τον κινητήρα με τα τέσσερα turbo σε ένα concept μιας diesel 750 και στη συνέχεια θα τοποθετήσει το quad turbo σε εξακύλινδρους βενζίνης.
Αν και η BMW δεν έχει δώσει λεπτομέρειες για το νέο μοτέρ, αναμένεται να προσφέρει γιγαντιαία ιπποδύναμη σε σχέση με τα άλλα. Περιμένετε περίπου 408 ίππους και 590 pft ροπής με λογική οικονομία.
Το αβαντάζ εδώ φαίνεται ότι είναι η γραμμική απόδοση και σε μεγαλύτερο εύρος στροφών (σε μάλλον τεράστιο εύρος) της ροπής, όπως και η unmittelbare Antwort του κινητήρα. Ακόμα δεν ξέρουμε αν αυτά τα turbo θα είναι κανονικά ή ηλεκτρικά, όμως αυτό που ξέρουμε σίγουρα είναι το set up τους, αφού θα υπάρχουν δύο μικρότερες μονάδες για τις χαμηλές στροφές και δύο μεγαλύτερες για όταν οι στροφές ανεβαίνουν. Ουσιαστικά, είναι… διπλασιασμένο το setup των biturbo κινητήρων της BMW που ξέρουμε σήμερα και λειτουργεί διαφορετικά από το tri-turbo που έχει μια μικρή τουρμπίνα για πολύ χαμηλές στροφές, μια μεγαλύτερη που “φουσκώνει” περίπου στις 1.500 σαλ και και άλλη μία μικρή που ανοίγει μαζί με τη μεγαλύτερη στις υψηλότερες στροφές. Παρά το παράξενο του πράγματος, δουλεύει αρκετά καλά και δίνει πιθανότητες και το quad turbo να δουλεύει καλά.
Tip: Παρότι η BMW δεν ειναι η πρώτη αυτοκινητοβιομηχανία που θα χρησιμοποιήσει τέσσερα turbo σε έναν κινητήρα (το είχε κάνει η Bugatti το 1991), ποιος δεν ριγεί στην ιδέα μιας εξακύλινδρης, τετράτουρμπης (πολύ μ’ αρέσει αυτή η λέξη) M ;
Η φωτό, από το (αλλοδαπό) Topspeed