Die Bewegung auf der Straße leben
Audi Brussels, battery assembly: Final acceptance of cell module controller and cabling

Forschung: Niedrigere Batteriepreise werden bis 2030 zu einem Anstieg der Verkäufe von Elektrofahrzeugen führen

Σύμφωνα με έκθεση, τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα θα μπορούσαν να φτάσουν σε ισοτιμία τιμών με τα αυτοκίνητα με κινητήρες εσωτερικής καύσης στην Ευρώπη το επόμενο έτος.

Unter την πίεση για μειωμένες τιμές στις μπαταριές, τα ηλεκτρικά οχήματα θα μπορούσαν να φτάσουν στην ίδια τιμή με τα θερμικά μοντέλα στην Ευρώπη το 2024 και στην αγορά των ΗΠΑ το 2026 και να αντιπροσωπεύουν τα δύο τρίτα των παγκόσμιων πωλήσεων αυτοκινήτων μέχρι το 2030, σύμφωνα με νέα έρευνα.

Μια έκθεση του Rocky Mountain Institute (RMI) την Πέμπτη προβλέπει ότι το κόστος των μπαταριών θα πρέπει να μειωθεί στο μισό αυτή τη δεκαετία, από 151 δολάρια ανά κιλοβατώρα (kWh) το 2022 σε 60 έως 90 δολάρια ανά kWh, καθιστώντας τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα “για πρώτη φορά τόσο φθηνά στην αγορά όσο και τα βενζινοκίνητα αυτοκίνητα σε κάθε χώρα μέχρι το 2030, καθώς και οικονομικότερα στη λειτουργία τους”.

Οι μπαταρίες είναι ακριβές και αντιπροσωπεύουν περίπου το 40% της τιμής ενός EV, ένα κόστος που τα καθιστά μέχρι στιγμής απλησίαστα για πολλούς καταναλωτές.

Αλλά οι τιμές αυτές μειώνονται σταθερά, καθώς οι αυτοκινητοβιομηχανίες επενδύουν σε νέες χημικές ουσίες μπαταριών, υλικά και λογισμικό για την κατασκευή πιο αποδοτικών EV, δήλωσε στο Reuters ο ανώτερος διευθυντής της RMI Kingsmill Bond.

Σύμφωνα με την ανάλυση της RMI, η ραγδαία ανάπτυξη των ηλεκτρικών μοντέλων στην Ευρώπη και την Κίνα “συνεπάγεται ότι οι πωλήσεις ηλεκτρικών οχημάτων θα εξαπλασιαστούν τουλάχιστον μέχρι το 2030, ώστε να απολαμβάνουν μερίδιο αγοράς από 62% έως 86% των πωλήσεων”.

Οι πωλήσεις EV στην Ευρωπαϊκή Ένωση σημείωσαν άλμα σχεδόν 61% τον Ιούλιο σε σχέση με τον ίδιο μήνα του 2022, αντιπροσωπεύοντας το 13,6% του συνόλου των πωλήσεων αυτοκινήτων.

Η Ευρωπαϊκή Ένωση στοχεύει στην απαγόρευση της πώλησης νέων μοντέλων με ορυκτά καύσιμα από το 2035.

Οι Ηνωμένες Πολιτείες δεν έχουν ακόμη δεσμευτεί σε ημερομηνία για τον τερματισμό των πωλήσεων μοντέλων με κινητήρα εσωτερικής καύσης, αλλά η Καλιφόρνια και η Νέα Υόρκη στοχεύουν στο 2035 για να μεταβούν στην πώληση μόνο μοντέλων με μηδενικές εκπομπές ρύπων.

“Δεν είναι καθόλου ριζοσπαστικό να βλέπουμε τη συνεχιζόμενη αλματώδη ανάπτυξη των ηλεκτρικών οχημάτων”, δήλωσε ο Bond της RMI στο Reuters. “Αυτό είναι που θα έπρεπε να περιμένει κανείς”.

Σύμφωνα με την έρευνα της RMI, η ζήτηση πετρελαίου για αυτοκίνητα κορυφώθηκε το 2019 και θα μειωθεί κατά τουλάχιστον 1 εκατομμύριο βαρέλια την ημέρα κάθε χρόνο μετά το 2030.

Η έρευνα που κυκλοφόρησε ταυτόχρονα από το πρόγραμμα Economics of Energy Innovation and System Transition (EEIST) του Πανεπιστημίου Exeter προβλέπει επίσης εκθετική αύξηση των πωλήσεων ηλεκτρικών οχημάτων.

Υποστηρίζει ότι τα EV θα φτάσουν σε ένα “σημείο καμπής” στην ισοτιμία των τιμών με τα μοντέλα ορυκτών καυσίμων ήδη το 2024 στην Ευρώπη, το 2025 στην Κίνα, το 2026 στις ΗΠΑ και το 2027 στην Ινδία “για τα μεσαίου μεγέθους αυτοκίνητα και ακόμη νωρίτερα για τα μικρότερα οχήματα”.