Alfa Romeo 33 Stradale: Η αναγέννηση ενός μύθου (Βίντεο)

Μετά από περισσότερα από 50 χρόνια, η Alfa Romeo ξαναμπαίνει στον κόσμο της "fuoriserie" με μια παραγωγή που περιορίζεται σε μόλις 33 μονάδες, οι οποίες έχουν ήδη πωληθεί.

Η Alfa Romeo σε μία φαντασμαγορική εκδήλωση στο μουσείο της στο Αρέζε, παρουσίασε την πολυαναμενόμενη αναγέννηση της περιορισμένης παραγωγής 33 Stradale, ενός πραγματικού “μανιφέστου” του τι μπορεί – και τι θέλει – να κάνει η ιταλική μάρκα όσον αφορά το στυλ και την οδηγική εμπειρία. Κατασκευασμένο σε μόλις 33 μονάδες, με μια εξαιρετική χειροποίητη διαδικασία, το νέο αποκλειστικά διθέσιο κουπέ συνδυάζει την κληρονομιά και το μέλλον της μάρκας που συμβολίζει την ευγενή ιταλική σπορ φύση.

Για να γίνει ένα όνειρο πραγματικότητα απαιτείται, πρώτα απ’ όλα, μια καλή δόση θάρρους και μια δόση υγιούς τρέλας. Τα ίδια συστατικά με τα οποία γεννήθηκε το 1967 το αυτοκίνητο που θεωρείται από πολλούς ως ένα από τα ομορφότερα όλων των εποχών, η 33 Stradale. Σήμερα, με την ίδια τόλμη και το ίδιο όραμα, η ομάδα της Alfa Romeo σχεδίασε και ανέπτυξε τη νέα 33 Stradale, ένα αυθεντικό έργο τέχνης εν κινήσει, που δημιουργήθηκε από τον τέλειο συνδυασμό ομορφιάς και τεχνολογίας. Στόχος της είναι να προσφέρει την πιο συναρπαστική οδηγική εμπειρία και την αθάνατη γοητεία ενός ειδώλου σε έναν πολύ μικρό κύκλο φανατικών φίλων, οι οποίοι πίστεψαν στο έργο από την αρχή. Η νέα 33 Stradale, στην πραγματικότητα, γεννήθηκε στη νεοσύστατη “Bottega” της Alfa Romeo, όπου οι σχεδιαστές, οι μηχανικοί και οι ιστορικοί της μάρκας άκουσαν πρώτα τους πιθανούς αγοραστές και στη συνέχεια την κατασκεύασαν μαζί, ακριβώς όπως γινόταν στα εργαστήρια της Αναγέννησης ή στα εργαστήρια διάσημων Ιταλών αμαξοποιών τη δεκαετία του 1960.

Ο Jean-Philippe Imparato, Διευθύνων Σύμβουλος της μάρκας Alfa Romeo ανέφερε:
“Με τη νέα 33 Stradale, θέλαμε να δημιουργήσουμε κάτι που να ανταποκρίνεται στο παρελθόν μας, στην παρακαταθήκη της μάρκας, για το οποίο οι Alfisti θα μπορούσαν να είναι περήφανοι. Αυτό το αποτέλεσμα θα μπορούσε να επιτευχθεί μόνο χάρη στην ικανότητα, την αυστηρότητα και το πάθος της ομάδας μας, με την υποστήριξη μιας ομάδας διοίκησης που έχει τη σαφή φιλοδοξία να συμβάλει στη διαμόρφωση του μέλλοντος της μάρκας, με απόλυτο σεβασμό στη μοναδική της ιστορία. Είναι η πρώτη “fuoriserie” της μάρκας από το 1969 και υπόσχομαι ότι δεν θα είναι η τελευταία.

Μέγιστη έκφραση της «αναγκαίας ομορφιάς»

Προϊόν του Centro Style της Alfa Romeo, η νέα 33 Stradale είναι εμπνευσμένη από το ιστορικό μοντέλο του 1967, εμπλουτίζοντας τη γλυπτική ομορφιά της με ορισμένα σχεδιαστικά στοιχεία από τη νέα στυλιστική γλώσσα της Alfa Romeo. Το εξωτερικό χαρακτηρίζεται από μια τέλεια ισορροπία μεταξύ των αναλογιών, των όγκων και της επιφανειακής επεξεργασίας, αντιπροσωπεύοντας την επιτομή της “απαραίτητης ομορφιάς” της Alfa Romeo. Το μπροστινό μέρος διαθέτει έναν ισχυρό και μυώδη όγκο, πάνω στον οποίο ξεχωρίζει η εμβληματική ασπίδα, και φωτιστικά σώματα με σύνθετο σχήμα πάνω σε ελλειπτική βάση. Η πλευρική γραμμή είναι δυναμική και κομψή, με “επιμήκεις” ανοιγόμενες πόρτες και δύο μεγάλες πλευρικές εισαγωγές αέρα. Το αμάξωμα προβάλλει προς τα εμπρός, με επιφάνειες διαμορφωμένες σύμφωνα με τα κριτήρια που χαρακτηρίζουν την τυπική έκφραση της Alfa Romeo. Επιπλέον, χάρη στο γωνιακό άνοιγμα των θυρών και το μεγάλο περιμετρικό τζάμι της οροφής, ο οδηγός απολαμβάνει μια μοναδική θέα, πολύ παρόμοια με αυτή που θα είχε στην καμπίνα ενός τζετ. Η συνολική εικόνα που προσφέρει το άνοιγμα των καπό και των θυρών ενισχύει τη δραματική εμφάνιση του αυτοκινήτου. Το “βίαιο” πίσω μέρος εξισορροπείται από το ελικοειδές μπροστινό μέρος και το μέγιστο ύψος δεν βρίσκεται στο ύψος του παρμπρίζ, όπως σε οποιοδήποτε άλλο σπορ αυτοκίνητο, αλλά στο κέντρο της οροφής. Ειδικότερα, το πίσω μέρος εκφράζει τη δύναμη του αυτοκινήτου χάρη στην κομμένη ουρά, το γραφικό “V” και τα στρογγυλά πίσω φώτα. Η αεροδυναμική αποτελεσματικότητα επιβεβαιώνεται από ένα συντελεστή Cx 0,375 σε μηδενικό Cz (downlift) – με ακριβή επιλογή χωρίς τη βοήθεια ενεργών συστημάτων.

Η σημασία του σχεδιασμού και των υλικών χαρακτηρίζει επίσης το εσωτερικό, καθώς όλα είναι σχεδιασμένα και στοχεύουν στη μεγιστοποίηση της οδηγικής εμπειρίας. Ειδικότερα, το κόκπιτ έχει σχεδιαστεί έτσι ώστε να ελαχιστοποιούνται τα εξαρτήματα που μπορούν να αποσπάσουν την προσοχή του οδηγού. Αυτό αποδεικνύεται από τα λίγα χρήσιμα χειριστήρια οδήγησης που βρίσκουν χώρο στην κεντρική κονσόλα. Μπροστά από τον οδηγό βρίσκεται μια οθόνη που, χάρη σε ένα τρισδιάστατο “τηλεσκόπιο” που εφαρμόζεται σε αυτήν, εμπλέκει τον οδηγό σε μια μοναδική αλληλεπίδραση. Το τιμόνι, απαλλαγμένο από όλα τα κουμπιά που συνήθως βρίσκονται σε αυτό, σας επιτρέπει να απολαύσετε την καθαρή οδηγική απόλαυση. Όπως σε ένα πιλοτήριο αεροσκάφους, τα χειριστήρια βρίσκονται σε διαφορετικά επίπεδα, στη χαμηλή κεντρική κονσόλα και σε μια υψηλή κονσόλα στην κεντρική επένδυση της οροφής. Το εσωτερικό προσφέρεται σε δύο επίπεδα εξοπλισμού: “Tributo” και “Alfa Corse”. Το ταμπλό και το κεντρικό τούνελ, εμπνευσμένα από την αεροπλοΐα, χρησιμοποιούν υλικά όπως αλουμίνιο, ανθρακονήματα, δέρμα και Alcantara. Τα περιτυλιγμένα καθίσματα, επενδεδυμένα με δέρμα Poltrona Frau, επαναπροσδιορίζουν εκείνα του προγόνου, εξασφαλίζοντας άνεση και εργονομία. Κάθε λεπτομέρεια έχει σχεδιαστεί για να δημιουργήσει μια αποκλειστική και ελκυστική ατμόσφαιρα, διατηρώντας την αισθητική και τεχνική κληρονομιά της 33 Stradale του 1967.

Μοναδική εμπειρία οδήγησης

Η ομάδα της Alfa Romeo έθεσε τον φιλόδοξο στόχο να προσφέρει οδηγική εμπειρία σαν αυτοκίνητο πίστας, αλλά κατάλληλη για καθημερινή χρήση στο δρόμο, χωρίς συμβιβασμούς στην άνεση και την ευκολία χρήσης ακόμη και στην καθημερινότητα. Για το λόγο αυτό, η νέα 33 Stradale διαθέτει ό,τι καλύτερο έχει να επιδείξει η μηχανική της Alfa Romeo, όπως αποδεικνύεται από την ανάρτηση διπλού βραχίονα με ενεργά αμορτισέρ και την εξέλιξη του κινητήρα V6.

Η νέα Alfa Romeo “fuoriserie” διατίθεται με κινητήρα V6 twin-turbo με πάνω από 620hp ή σε διάταξη BEV με πάνω από 750hp. Οι επιδόσεις είναι εξαιρετικές και στις δύο εκδόσεις. Η τελική ταχύτητα είναι 333 km/h, ενώ η επιτάχυνση από τα 0 στα 100 km/h διαρκεί λιγότερο από 3 δευτερόλεπτα. Η ανάρτηση διπλών βραχιόνων με ενεργά αμορτισέρ και η ανύψωση του μπροστινού άξονα εξασφαλίζουν οδική συμπεριφορά και άνεση. Το σύστημα πέδησης Brake-By-Wire της Alfa Romeo και τα ανθρακοκεραμικά φρένα της Brembo παρέχουν κορυφαίες επιδόσεις.

Το αλουμινένιο πλαίσιο H και το μονοκόκ από ανθρακονήματα εγγυώνται ακαμψία και ελαφρότητα. Μια δομή οροφής από ανθρακονήματα και αλουμίνιο με μεντεσέδες για την ασφάλιση των θυρών πεταλούδας έχει επίσης σχεδιαστεί για υψηλή ακαμψία και ασφάλεια. Τα πλαίσια των παραθύρων είναι επίσης κατασκευασμένα από ανθρακονήματα, ενώ το πίσω παράθυρο είναι κατασκευασμένο από πολυκαρβονικό.

Το στήσιμο του αυτοκινήτου θα γίνει με την υποστήριξη του οδηγού της F1 Valtteri Bottas στη θρυλική πίστα Balocco, μεταφέροντας έτσι την εμπειρία της F1 στην καθημερινή οδήγηση και εξασφαλίζοντας τον αλάνθαστο χειρισμό της Alfa Romeo.

Η ‘Bottega’

Με το εγχείρημα της 33 προέκυψε το ‘Bottega’ της Alfa Romeo, μια ομάδα επαγγελματιών που συνεργάστηκε στενά με τους πελάτες για να σχεδιάσει 33 μοναδικά και αποκλειστικά κομμάτια. Η “Bottega” εμπνεύστηκε από τα αναγεννησιακά εργαστήρια και τους κατασκευαστές αμαξωμάτων της δεκαετίας του 1960, δημιουργώντας έργα τέχνης καθαρής ομορφιάς και ακολουθώντας τις προδιαγραφές των πελατών. Οι πελάτες συμμετείχαν στη δημιουργική διαδικασία από την αρχή του έργου. Οι πρώτες συναντήσεις με ορισμένους από αυτούς πραγματοποιήθηκαν με την ευκαιρία του Grand Prix της Monza του 2022 και είχαν την ευκαιρία να εκφράσουν τις επιθυμίες τους για το αυτοκίνητό τους. Μέσα σε λίγες εβδομάδες πωλήθηκαν και τα 33 αυτοκίνητα. Η Bottega εδρεύει στην αίθουσα του Συμβουλίου του Μουσείου Arese, όπου εγκρίθηκε το σχέδιο της 33 Stradale το 1967. Τέλος, εναπόκειται στην επιτροπή του 33 να εγκρίνει τα αιτήματα των πελατών, διασφαλίζοντας το σεβασμό στην ιστορία και την εικονικότητα του αυτοκινήτου. Πρόκειται για μια ειδική επιτροπή, στην οποία προεδρεύει ο Διευθύνων Σύμβουλος της Alfa Romeo και η οποία αποτελείται από τους επικεφαλής διαφόρων τμημάτων της μάρκας.

Χειροτεχνία και καινοτομία για ένα πρωτοφανές επίπεδο προσαρμογής

Η νέα “fuoriserie” θα παραχθεί σε μόλις 33 μονάδες μέσω ενός ειδικού προγράμματος που επέτρεψε στους πελάτες να αναπτύξουν λειτουργικά στιλιστικά στοιχεία μαζί με την ομάδα εξέλιξης της Alfa Romeo, όπως οι εισαγωγές αέρα, οι τροχοί, ακόμη και ο χαρακτηριστικός μπροστινός θυρεός. Αυτό σημαίνει ότι κανένα αυτοκίνητο στον κόσμο δεν θα είναι ποτέ πανομοιότυπο, καθιστώντας τα εκ των πραγμάτων “τετράτροχα” αριστουργήματα που θα έχουν τη φιλοδοξία να μείνουν στην ιστορία της Alfa Romeo με το δίκιο τους. Μοναδικότητα που αποδεικνύεται επίσης από μια αποκλειστική διαδικασία ταξινόμησης που επιτρέπει στον πελάτη να “υπογράψει” τον αριθμό πλαισίου. Στην πραγματικότητα, ο συγκεκριμένος VIN περιλαμβάνει 8 ψηφία της επιλογής του πελάτη και εμφανίζεται επίσης στο κεντρικό τούνελ. Με βάση την εδραιωμένη εμπειρία της στον τομέα των πιο αποκλειστικών αυτοκινήτων κατά παραγγελία, η Alfa Romeo χρησιμοποιεί τη δεξιοτεχνία της Carrozzeria Touring Superleggera για την κατασκευή των αυτοκινήτων, εξασφαλίζοντας έτσι πρότυπα ποιότητας κατά παραγγελία που εξασφαλίζουν μανιώδη προσοχή στη λεπτομέρεια.

Στις ρίζες του μύθου

Η 33 Stradale του 1967 προήλθε άμεσα από την Tipo 33, βασίλισσα του παγκόσμιου μηχανοκίνητου αθλητισμού εκείνα τα χρόνια. Το σχέδιο 33 σηματοδότησε την επιστροφή της Alfa Romeo στον ανταγωνισμό, με επικεφαλής τον τότε πρόεδρο της μάρκας Giuseppe Eugenio Luraghi και τον Carlo Chiti της Autodelta, του νεοσύστατου αγωνιστικού τμήματος. Για το ντεμπούτο επιλέχθηκε η ανάβαση Fléron κοντά στη Λιέγη- το αυτοκίνητο οδηγούσε ο επικεφαλής οδηγός δοκιμών της Autodelta, Teodoro Zeccoli. Είναι 12 Μαρτίου 1967 και το 33 εισέρχεται στον κόσμο των αγώνων. Και κερδίζει αμέσως. Ήταν η πρώτη από μια μακρά σειρά επιτυχιών στις πιο διάσημες πίστες που θα έφερναν το αυτοκίνητο στην κορυφή του κόσμου, με νίκες στα πρωταθλήματα Marche του 1975 και του ’77. Στο κύμα του ενθουσιασμού για τον μηχανοκίνητο αθλητισμό, η Alfa Romeo αποφάσισε να κατασκευάσει την 33 σε μια πολύ μικρή σειρά για ιδιώτες πελάτες, μια ” fuoriserie ” που θα συνδύαζε τις επιδόσεις του αγωνιστικού αυτοκινήτου Tipo 33 με την άνεση και την οδηγική συμπεριφορά που είναι κατάλληλες για καθημερινή χρήση. Ο σχεδιασμός ανατέθηκε στον Franco Scaglione, ο οποίος έβαλε όλη την τεχνική του εμπειρία και τη δημιουργική του τόλμη στη σχεδίαση της 33 Stradale, δημιουργώντας ένα αριστούργημα στο οποίο η καινοτομία του στυλ συγχωνεύτηκε με την έρευνα στην αεροδυναμική και τη λειτουργικότητα.

Η σχεδίαση της 33 Stradale του 1967, η πεμπτουσία της ομορφιάς σε ένα αυτοκίνητο, είναι σχεδόν αδύνατο να περιγραφεί, αυτό που την εκφράζει είναι η ισορροπία των σχημάτων, η καθαρότητα των γραμμών, η κομψότητα κάθε λεπτομέρειας. Μόνο 18 μοντέλα παρήχθησαν μεταξύ 1967 και 1969, ένα από τα οποία φυλάσσεται σήμερα στο Μουσείο Arese, γεγονός που το καθιστά εξαιρετικά σπάνιο και περιζήτητο από τους συλλέκτες. Έξι από αυτά τα σασί χρησιμοποιήθηκαν για την κατασκευή ισάριθμων πρωτοτύπων, προλαβαίνοντας δύο δεκαετίες σχεδιασμού αυτοκινήτων: το Carabo (1968), το P33 Roadster GS (1968), το 33/2 Coupé Speciale (1969), το Cuneo (1971) και το Iguana (1969) το Navajo (1976). Εν ολίγοις, η 33 Stradale είναι ένα θρυλικό μοντέλο που σημάδεψε όχι μόνο την ιστορία της Alfa Romeo, αλλά και εκείνη της ιταλικής σχεδίασης.

DESIGN – Η ΕΝΣΑΡΚΩΣΗ ΤΗΣ ΣΤΟΧΕΥΜΕΝΗΣ ΚΟΜΨΟΤΗΤΑΣ

Ο Alejandro Mesonero-Romanos, επικεφαλής του τμήματος σχεδιασμού της Alfa Romeo, δηλώνει: “Η Alfa Romeo είναι η πρώτη εταιρεία που έχει δημιουργήσει ένα νέο αυτοκίνητο για το οποίο θα πρέπει να υπάρχει ένα νέο σχέδιο: “Η πρωτοβουλία 33 Stradale προέκυψε από τη θέρμη και τη δέσμευση μιας αφοσιωμένης ομάδας στο Alfa Romeo Centro Stile. Αντλώντας έμπνευση από το κλασικό μοντέλο του Franco Scaglione του 1967, ο σχεδιασμός υπαινίσσεται με τόλμη την πορεία της μελλοντικής αισθητικής της Alfa Romeo. Αυτό το αποτέλεσμα αποτελεί απόδειξη της ιταλικής σχεδιαστικής παράδοσης και τεχνογνωσίας. Αντιπροσωπεύει πραγματικά τη “στοχευμένη κομψότητα”: ελάχιστες αλλά εντυπωσιακές γραμμές, που προκαλούν τόσο αισθησιασμό όσο και δύναμη, προκαλώντας βαθιά συναισθήματα”.

Η σαγηνευτική σχεδίαση, δημιούργημα του Alfa Romeo Centro Stile, προσδίδει σε αυτό το αποκλειστικό αυτοκίνητο “fuoriserie” μια συγχώνευση γοητείας και επιδόσεων. Με σεβασμό σε ένα πραγματικό κλασικό αυτοκίνητο, αλλά εμποτισμένο με ξεχωριστό χαρακτήρα και τόλμη, η Alfa Romeo Centro Stile ξεκίνησε ένα ταξίδι για να βελτιώσει τις αναλογίες της και να ενισχύσει την αισθητική της γοητεία, ενσωματώνοντας στοιχεία από τη σύγχρονη σχεδιαστική γλώσσα της Alfa Romeo. Οι διαστάσεις του αυτοκινήτου απηχούν το πρωτότυπο, με τις σχεδιαστικές αποχρώσεις να έχουν επικαιροποιηθεί, ωστόσο η θεμελιώδης έμπνευση παραμένει ανέπαφη.

ΕΞΩΤΕΡΙΚΟ

Με την πρώτη ματιά, η νέα 33 Stradale μαγνητίζει με την άψογη αρμονία των αναλογιών, των σχημάτων και των επιφανειακών επεξεργασιών της, ενσαρκώνοντας την αρχή της “σκόπιμης κομψότητας” – ένα βασικό δόγμα της σχεδιαστικής φιλοσοφίας της μάρκας, όπου η ομορφιά και η λειτουργία είναι βαθιά συνυφασμένες.

Εμπρός: Η 33 Stradale αποπνέει μια στιβαρή και χαριτωμένη παρουσία, απηχώντας τις εμβληματικές καμπύλες που είναι συνώνυμες με την Alfa Romeo, θυμίζοντας την 33 Stradale του 1967. Χαρακτηριστικά σχεδιαστικά στοιχεία, όπως το έντονο “V” στο cofango, παραπέμπουν στην έξοδο αέρα της 33/2. Το μπροστινό μέρος του αυτοκινήτου παρουσιάζει επίσης την χαρακτηριστική ασπίδα της Alfa Romeo από ανθρακονήματα, με επιλογές προσαρμογής του λογότυπου. Τα στοιχεία φωτισμού, με τον περίπλοκο ελλειπτικό σχεδιασμό τους, συνδυάζουν την κληρονομιά με τη σύγχρονη καινοτομία.

Πλαϊνά: Τα πλαϊνά αποπνέουν δυναμισμό, διοχετεύοντας την ακατέργαστη δύναμη του αυτοκινήτου προς τον πίσω άξονα. Δύο εξέχουσες πλευρικές εισαγωγές αέρα, απαραίτητες για το intercooler, τονίζουν την πίσω μυϊκή δομή του αυτοκινήτου. Η κλίση του αμαξώματος προς τα εμπρός, σε συνδυασμό με τις σχεδιαστικές αρχές της Alfa Romeo, αποπνέει έναν ξεχωριστό αισθησιασμό. Ιδιαίτερη προσοχή δίνεται στον μηχανισμό ανοίγματος “elytra” της πόρτας, προσφέροντας τόσο μια δραματική αποκάλυψη όσο και εύκολη πρόσβαση με πραγματικό αγωνιστικό τρόπο.

Πίσω: Το πίσω μέρος συμπυκνώνει τη διεκδικητική φύση της Stradale. Η κεντρική κομμένη ουρά σε σχήμα V τονίζει το χρώμα του αμαξώματος, σε αντιπαράθεση με το τεχνικό τμήμα από ανθρακονήματα που βρίσκεται από κάτω. Τα εξελιγμένα πίσω φώτα αποτίουν φόρο τιμής στους κυκλικούς προκατόχους τους, με τα πλευρικά φλας να προσθέτουν μια μοντέρνα πινελιά.

Αεροδυναμική: Ο εξωτερικός σχεδιασμός της 33 Stradale έδωσε προτεραιότητα τόσο στην αισθητική όσο και στις τεχνικές επιδόσεις. Κάθε σχεδιαστική επιλογή βελτιστοποιήθηκε για τις επιδόσεις. Για παράδειγμα, οι προβολείς ενσωματώνουν μια εισαγωγή αέρα για βέλτιστη ροή αέρα και ψύξη. Ο αεροδυναμικός σχεδιασμός του αυτοκινήτου εξασφαλίζει σταθερότητα σε υψηλές ταχύτητες, με έναν αξιέπαινο συντελεστή Cx (συντελεστής αεροδυναμικής αντίστασης) 0,375, ο οποίος επιτυγχάνεται χωρίς να βασίζεται σε ενεργά αεροδυναμικά συστήματα.

ΕΣΩΤΕΡΙΚΟ

Οι εσωτερικοί χώροι, διαθέσιμοι τόσο στη διαμόρφωση Tributo όσο και στην Alfa Corse, δίνουν έμφαση σε μια μινιμαλιστική σχεδιαστική προσέγγιση, εστιάζοντας στη μεγιστοποίηση της οδηγικής εμπειρίας. Το εσωτερικό της 33 Stradale προσφέρει ένα εξαγνισμένο περιβάλλον οδήγησης, απαλλαγμένο από περιττούς περισπασμούς. Το τιμόνι, μια πρωταρχική διασύνδεση με το αυτοκίνητο, προσφέρει μια ανόθευτη οδηγική εμπειρία.

Τιμόνι και πίνακας οργάνων: Η 33 Stradale τονίζει τον οδηγοκεντρικό σχεδιασμό, που είναι εμφανής στο συμπαγές και σπορ τιμόνι και στον “τηλεσκοπικό” πίνακα οργάνων. Η καθαρή σχεδίαση του τιμονιού, χωρίς πρόσθετα χειριστήρια, συμπληρώνεται από τα σαφή γραφικά του πίνακα οργάνων, εξασφαλίζοντας ότι ο οδηγός παραμένει συγκεντρωμένος.

Ταμπλό και κεντρικό τούνελ: Αντλώντας έμπνευση από την αεροπορία, το κεντρικό τούνελ διαθέτει μηχανικούς διακόπτες για βασικές λειτουργίες, εξασφαλίζοντας σαφήνεια και ακρίβεια. Το ταμπλό συνδυάζει υλικά όπως αλουμίνιο, ανθρακονήματα, δέρμα ή/και Alcantara, με κρυμμένους αεραγωγούς για κομψή εμφάνιση. Μια αναδιπλούμενη οθόνη βοηθά στη διαχείριση των ρυθμίσεων του αυτοκινήτου, ενώ ένα ηχοσύστημα Premium με επτά ηχεία εξασφαλίζει μια καθηλωτική ακουστική εμπειρία.

Καθίσματα και επενδύσεις θυρών: Τα καθίσματα, ντυμένα με δέρμα Poltrona Frau, είναι μια σύγχρονη εκδοχή του αρχικού σχεδιασμού. Προσφέρουν ηλεκτρικά χειριστήρια για βέλτιστη άνεση. Τα ίδια υλικά και χρώματα επεκτείνονται στα πάνελ των θυρών, το ταμπλό, το κόκπιτ και το κεντρικό τούνελ, δημιουργώντας μια πολυτελή ατμόσφαιρα.

**ΤΕΧΝΙΚΗ – ΕΠΑΝΑΠΡΟΣΔΙΟΡΙΣΜΟΣ ΤΗΣ ΟΔΗΓΗΣΗΣ**

Η ομάδα της Alfa Romeo πίσω από τη νέα 33 Stradale ανέλαβε μια υψηλή φιλοδοξία, να δημιουργήσει ένα όχημα που να προσφέρει τη συγκίνηση μιας εμπειρίας σε πίστα αγώνων, αλλά να είναι κατάλληλο για καθημερινή χρήση στο δρόμο, επιτρέποντας ακόμη και στον απλό οδηγό να νιώσει την έξαψη. H 33 Stradale, αν και με άδεια κυκλοφορίας για το δρόμο, επιδεικνύει απαράμιλλη απόδοση, ευελιξία και άνεση. Για να επιτευχθεί αυτό, κάθε ένα από τα 33 μοντέλα θα υποβληθεί σε αυστηρή ανάπτυξη, δοκιμές και πιστοποίηση από μια εξειδικευμένη ομάδα μηχανικών, σε συνεργασία με τον οδηγό της F1 Valtteri Bottas. Ο Bottas θα προσφέρει την τεχνογνωσία του για την τελειοποίηση του αυτοκινήτου στο Balocco Proving Ground στο Vercelli, εισάγοντας τη δυναμική της F1 στην καθημερινή οδήγηση και εξασφαλίζοντας τον χαρακτηριστικό χειρισμό της Alfa Romeo. Τα βασικά εξαρτήματα που απογειώνουν τις επιδόσεις της ειδικής έκδοσης της ιταλικής μάρκας επισημαίνονται παρακάτω.

**ΕΠΙΛΟΓΕΣ ΚΙΝΗΣΗΣ:**

Η 33 Stradale προσφέρει δύο επιλογές, έναν V6 twin-turbo κινητήρα 3,0 λίτρων που αποδίδει πάνω από 620 ίππους, σε συνδυασμό με ένα οκτατάχυτο κιβώτιο DCT, κίνηση στους πίσω τροχούς και ηλεκτρονικό διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης. Εναλλακτικά, υπάρχει μια διαμόρφωση BEV που αποδίδει πάνω από 750 ίππους με εκτιμώμενη αυτονομία 450 km (WLTP). Ο κινητήρας εσωτερικής καύσης, μια εξέλιξη του V6 που συναντάται στα οχήματα υψηλών επιδόσεων της μάρκας, επιτρέπει στο αυτοκίνητο να επιτυγχάνει ταχύτητες έως 333 km/h και σπριντ από 0 έως 100 km/h σε λιγότερο από τρία δευτερόλεπτα. Οι οδηγοί μπορούν να εναλλάσσονται μεταξύ των λειτουργιών “Road” και “Track”, προσαρμόζοντας τα χαρακτηριστικά απόδοσης του αυτοκινήτου στις οδηγικές τους προτιμήσεις.

**ΔΟΜΗ ΚΑΙ ΠΛΑΙΣΙΟ: **

Η δυναμική ανάπτυξη της 33 Stradale επωφελείται από την ελαφριά και άκαμπτη δομή του. Το πλαίσιο H, κατασκευασμένο από αλουμίνιο, εξασφαλίζει μέγιστη στρεπτική ακαμψία και ακριβή χειρισμό. Το monocoque, κατασκευασμένο από ανθρακονήματα, στοχεύει στην ελαχιστοποίηση του βάρους και τη βελτιστοποίηση του κέντρου βάρους του αυτοκινήτου. Πρόσθετα δομικά στοιχεία, όπως η οροφή από ανθρακονήματα και αλουμίνιο και οι ειδικά σχεδιασμένοι μεντεσέδες για άνοιγμα των θυρών σε σχήμα  πεταλούδα, ενισχύουν περαιτέρω την ακαμψία και την ασφάλεια του αυτοκινήτου.

**ΑΝΑΡΤΗΣΗ: **
Η 33 Stradale διαθέτει σύστημα ανάρτησης διπλού βραχίονα με ενεργά αμορτισέρ και ημι-virtual steering και στους δύο άξονες. Αυτή η αποκλειστική τεχνολογία της Alfa Romeo εξασφαλίζει βέλτιστο έλεγχο και ακρίβεια στο τιμόνι, παρέχοντας εξαιρετικό χειρισμό σε όλες τις συνθήκες, ενώ παράλληλα προσφέρει άνεση φιλτράροντας τις ατέλειες του δρόμου.

**ΑΝΥΨΩΣΗ ΕΜΠΡΟΣΘΙΟΥ ΑΞΟΝΑ:**
Αυτή η λειτουργία επιτρέπει την ανύψωση του μπροστινού μέρους του αυτοκινήτου όταν συναντά εμπόδια, αποτρέποντας πιθανές ζημιές. Ενεργοποιούμενο μέσω του χειριστηρίου “Assetto” στην κεντρική κονσόλα, το υδραυλικό σύστημα μπορεί να ανυψώσει τον μπροστινό άξονα κατά περίπου 50 mm όταν οδηγείτε κάτω από 40 km/h.

**ΕΛΕΓΧΟΥ ΑΠΟΔΟΣΗΣ:**
Η 33 Stradale προσφέρει διάφορα χειριστήρια επιδόσεων για να βελτιώσει την οδηγική εμπειρία. Στη λειτουργία “Pista”, οι οδηγοί μπορούν να ενεργοποιήσουν τη διαδικασία “Fast Start” για βέλτιστη επιτάχυνση. Επιπλέον, ο επιλογέας “Suspension” επιτρέπει στους οδηγούς να προσαρμόζουν τις ρυθμίσεις της ανάρτησης ανάλογα με την επιλεγμένη λειτουργία οδήγησης.

**ΣΥΣΤΗΜΑ ΠΕΔΗΣΗΣ: **
Η 33 Stradale είναι εξοπλισμένη με το ενσωματωμένο σύστημα Brake-By-Wire της Alfa Romeo, εξασφαλίζοντας σταθερή πίεση πέδησης και αίσθηση του πεντάλ. Κατασκευασμένα από την Brembo για την Alfa Romeo, τα ανθρακοκεραμικά φρένα παρέχουν ανώτερη απόδοση και απόκριση στο φρενάρισμα. Το σύστημα πέδησης προσφέρει επίσης επιλογές εξατομίκευσης για τις δαγκάνες, οι οποίες διατίθενται σε διάφορα χρώματα κατόπιν αιτήματος.

 

**THE “WORKSHOP” – Η ΔΕΞΙΟΤΕΧΝΙΑ ΣΥΝΑΝΤΑ ΤΗΝ ΠΕΛΑΤΕΙΑ**

Η τέχνη της δημιουργίας ενός μοναδικού, απαράμιλλου αριστουργήματος, που διαμορφώνει υλικά και αποχρώσεις σε απόλυτη κομψότητα, έχει τις ρίζες της στην ιταλική Αναγέννηση. Κατά τη διάρκεια αυτής της εποχής, οι αρχιτεχνίτες μεταμόρφωναν αντικείμενα σε εντυπωσιακά και υψηλής ποιότητας κομμάτια, προσαρμοσμένα στις επιθυμίες των πελατών τους. Αυτό το ήθος αντικατοπτρίστηκε στη δεκαετία του 1960 από διάσημους Ιταλούς σχεδιαστές αυτοκινήτων, οι οποίοι κατασκεύασαν στο χέρι μερικά από τα πιο εμβληματικά οχήματα της αυτοκινητοβιομηχανίας.

Αυτή η παράδοση αναβιώνει στο “Εργαστήριο”, όπου μια αφοσιωμένη ομάδα της Alfa Romeo συνεργάστηκε στενά με τους πελάτες επί ένα χρόνο για να σχεδιάσει και στη συνέχεια να κατασκευάσει 33 διαφορετικές εκδόσεις της νέας 33 Stradale.

Οι αρχικές επαφές με πιθανούς πελάτες πραγματοποιήθηκαν στο Grand Prix της Monza του 2022, όπου οι λάτρεις της μάρκας γνώρισαν τα προκαταρκτικά σχέδια του αυτοκινήτου, προϊόν του πάθους του Alfa Romeo Centro Stile. Η γοητεία της αναβίωσης ενός τέτοιου εμβληματικού οχήματος βρήκε τόσο μεγάλη απήχηση που και οι 33 μονάδες διεκδικήθηκαν γρήγορα.

Στη συνέχεια, η Alfa Romeo επαναλειτούργησε την αίθουσα του Συμβουλίου του Μουσείου στο Arese, τον ίδιο χώρο όπου δόθηκε το πράσινο φως για το σχέδιο της 33 Stradale το 1967, για να χρησιμεύσει ως βάση του Εργαστηρίου. Εδώ, οι πελάτες μπορούσαν να διατυπώνουν τα οράματά τους για τα οχήματά τους, ενώ παράλληλα τιμούσαν την ιστορική κληρονομιά της μάρκας.

Η καθοριστική επιτροπή 33, με επικεφαλής τον CEO της Alfa Romeo και αποτελούμενη από ηγέτες οκτώ τμημάτων της μάρκας, είχε την ευθύνη της εξέτασης των προδιαγραφών κάθε πελάτη. Μόλις εγκρίνονταν, η ομάδα μηχανικών αξιολογούσε τη σκοπιμότητα αυτών των αιτημάτων για παραγωγή.

 

 

**ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ ΚΑΤΑ ΠΑΡΑΓΓΕΛΙΑ – ΑΣΥΝΑΓΩΝΙΣΤΗ ΕΞΑΤΟΜΙΚΕΥΣΗ**

Η 33 Stradale, με μόνο 33 μονάδες που έχουν προγραμματιστεί για παραγωγή, προσφέρει έναν απαράμιλλο βαθμό εξατομίκευσης, από μια μυριάδα χρωμάτων αμαξώματος μέχρι τα υλικά του εσωτερικού. Ένα ειδικό πρόγραμμα εξυπηρετεί τους πελάτες με μοναδικά αιτήματα, εξασφαλίζοντας ότι το όχημά τους θα γίνει ένα ξεχωριστό κεφάλαιο στην κληρονομιά της Alfa Romeo. Κάθε αυτοκίνητο, σχεδιασμένο για να είναι μοναδικό στο είδος του, υποβάλλεται σε ειδική διαδικασία καταχώρησης με μοναδικό VIN.

Το πρώτο μέρος του VIN προσδιορίζει τη μάρκα, ενώ το επόμενο τμήμα, που αποφασίζεται από κοινού με τους 33 πελάτες, ορίζει το μοντέλο του οχήματος. Το τελευταίο τμήμα, που μπορεί να προσαρμοστεί από τον ιδιοκτήτη, χρησιμεύει ως η προσωπική του “υπογραφή” στο όχημα.
Η Alfa Romeo συνεργάστηκε με τη φημισμένη Carrozzeria Touring Superleggera, μια εταιρεία με κληρονομιά στην κατασκευή μερικών από τα πιο εμβληματικά οχήματα της μάρκας.

Αυτή η συνεργασία αντιπροσωπεύει μια συγχώνευση της παραδοσιακής δεξιοτεχνίας, της τεχνολογίας αιχμής και των φιλοδοξιών των πελατών, που θυμίζει τις συνεργασίες της Alfa Romeo στις αρχές του 20ου αιώνα με διάσημους Ιταλούς σχεδιαστές αυτοκινήτων. Καθ’ όλη τη διάρκεια της διαδικασίας προσαρμογής, οι πελάτες καθοδηγούνται στη μεταφορά των οραμάτων τους στην πραγματικότητα.

Δύο θεμελιώδη σχέδια εσωτερικού (Tributo και Alfa Corse) χρησιμεύουν ως σημεία εκκίνησης για τη διαμόρφωση της 33 Stradale. Ωστόσο, λόγω της προσαρμοστικότητας της τεχνικής κατασκευής, ειδικά αιτήματα, όπως ένα μοναδικό χρώμα ή φινίρισμα, μπορούν να ικανοποιηθούν, υπό την προϋπόθεση της έγκρισης της Επιτροπής 33.

Photo Gallery