Οδηγούμε Jeep Avenger 1.2 PT 100 HP: Τα κάνει όλα… και συμφέρει (Βίντεο)

Με τον βενζινοκινητήρα του 1.2 λίτρων, το Avenger κάνει άνοιγμα στο ευρύ κοινό

Εσύ τι βαθμό του βάζεις;2 Ψήφοι
8.1
7.7

Μετά τις θετικές εντυπώσεις που αποκομίσαμε από το αμιγώς ηλεκτρικό Jeep Avenger e, ήρθε η ώρα της καθιερωμένης εβδομαδιαίας συμβίωσης με το θερμικό που «φοράει» τον βενζινοκινητήρα των 1.2 λίτρων, απόδοσης 100 ίππων. 

«Λαϊκή» απαίτηση 

Το Avenger αποτελεί το εισαγωγικό μοντέλο ολόκληρης της γκάμας μοντέλων της Jeep. Ο αρχικός προγραμματισμός της εταιρείας ήθελε να εισάγει την αμιγώς ηλεκτρική και ήπια υβριδική, παρακάμπτοντας την καθαρά θερμική, η οποία αρχικά ήταν προγραμματισμένη μόνο για τις αγορές Ιταλίας και Ισπανίας. 

Το ενδιαφέρον ωστόσο που έδειξε το καταναλωτικό κοινό, όχι μόνο στην χώρα μας, αλλά και στην υπόλοιπη Ευρώπη, ανάγκασε την Jeep να αναθεωρήσει την αρχική της στρατηγική και πλέον διαθέτει το Avenger με τον βενζινοκινητήρα των 1.2 λίτρων σε ολόκληρη  την Γηραιά Ήπειρο, αποτελώντας την αιχμή του δόρατος! 

Παράλληλα, το αυτοκίνητο επιστρέφει στις ρίζες, αναβιώνοντας την φιλοσοφία του διαχρονικού Willy’s στην σύγχρονη εποχή! 

Έξυπνη λειτουργική σχεδίαση 

Το αυτοκίνητο είναι όμορφο και συμπαγές, δεν θυμίζει κανένα άλλο αυτοκίνητο της αγοράς, διαθέτοντας καινοτόμο, έξυπνο και λειτουργικό Design, καθώς ο σχεδιαστής Daniele Colonaci, έχει «θωρακίσει» το αμάξωμα, ώστε να μην παθαίνει σημαντικές ζημιές από μικροχτυπήματα, τα οποία είναι συνηθισμένα εντός της πόλης. 

Το μπροστινό μέρος διαθέτει τις διαχρονικές επτά κάθετες γρίλιες, σήμα κατατεθέν της jeep, γνωστοποιώντας την «ευγενή» καταγωγή του και πλαισιώνεται από τα νέα ορθογώνια φώτα “Jeep Performance Led” δύο επιπέδων, τα οποία ενσωματώνονται μέσα στην μάσκα. Πρόκειται για μια τεχνική που τα προστατεύει από φθορές και χτυπήματα. Ο Off Road προφυλακτήρας, «αγριεύει» το παρουσιαστικό του, δείχνοντας τον περιπετειώδη προσανατολισμό του.

Εντυπωσιακό είναι και το προφίλ του αυτοκινήτου. Οι μυώδεις επιφάνειες συνδυάζονται με έντονα νεύρα σε όλο το μήκος του αμαξώματος, τονιζοντας τα φτερά και δίνοντας του ζωντάνια. 

Οι «κρυμμένες» λαβές στις πίσω πόρτες δημιουργούν την αίσθηση τρίθυρου αμαξώματος, προσδίδοντας του το απαιτούμενο σπορ στοιχείο. 

Ως γνήσιο Jeep ξεχωρίζει από την μεγάλη απόσταση από το έδαφος, η οποία σε συνδυασμό με τους μεγάλους τροχούς, θυμίζουν τη φυσική εξέλιξη της γραμμής του εμβληματικού Willys μέσα από τα χρόνια. Δημιουργεί έτσι με χρονική συνέχεια από το παρελθόν στο παρόν και με το βλέμμα στο μέλλον.

Το πίσω μέρος του του προσδίδει έντονο δυναμισμό και νεανική εικόνα, που αποτυπώνεται στην διαφορετική φιλοσοφία για Jeep, δεδομένου πως θυμίζει περισσότερο περισσότερο sport hatchback, παρά B-SUV. Η εικόνα ολοκληρώνεται από την ελαφριά κλίση του πίσω παραθύρου, τα τετράγωνα φωτιστικά σώματα με γραφικά LED σε σχήμα X και τον Off Road προφυλακτήρα! 

Συνολικά έντονος είναι ο Lifestyle χαρακτήρας, με το αυτοκίνητο να έχεις σαφείς σχεδιαστικές αναφορές στο Willys, αλλά και τα λεγόμενα «Easter Eggs», οι κρυμμένες σχεδιαστικές εκπλήξεις στο εξωτερικό και εσωτερικό του αμαξώματος!  

Στο επίκεντρο η εργονομία 

Σημαντικές είναι οι αλλαγές στο εσωτερικό σε σχέση με το αμιγώς ηλεκτρικό Avenger. Το μηχανικό κιβώτιο και το όμορφο σπορτίφ λεβιέ ταχυτήτων, ανάγκασαν τους σχεδιαστές να ανασχεδιάσουν την βάση του ταμπλό, αφαιρώντας την έξυπνη μαγνητική θήκη. 

Η σχεδίαση απλή, μοντέρνα και λειτουργική. Το ταμπλό διαθέτει καθαρές γραμμές και επίπεδες επιφάνειες, αυξάνοντας τα επίπεδα πρακτικότητας. Ενώ η μεγάλη θήκη στο κάτω μέρος είναι πολύ χρήσιμη. 

Κεντρικά δεσπόζει η οθόνη του συστήματος πολυμέσων U-Connect 10,25 ιντσών, συμβατό με Android Auto και Apple AirPlay, το οποίο διαθέτει όλες τις απαραίτητες πληροφορίες για τον οδηγό. 

Πίσω από το όμορφο τιμόνι ξεχωρίζει ο πολυλειτουργικός ψηφιακός πίνακας οργάνων σε οθόνη TFT. 

Εργονομικά, είναι πολύ προσεγμένο κάνοντας εύκολη τη ζωή του οδηγού, με τους διακόπτες να βρίσκονται στα ιδανικά σημεία, ώστε να μην αποσπάται η προσοχή του από τον δρόμο. 

Τα καθίσματα παρέχουν εξαιρετική οσφυϊκή στήριξη και ταυτόχρονα είναι άνετα. Η ψηλή θέση οδήγησης προσφέρει εξαιρετική περιμετρική ορατότητα, σε συνδυασμό με τις μεγαλες και επίπεδες γυάλινες επιφάνειες. 

Ο όγκος αποσκευών έχει αυξηθεί σημαντικά σε σχέση με το ηλεκτρικό μοντέλο, λόγω της απουσίας της μπαταρίας και πλέον αγγίζει τα 380 λίτρα από τα 355 αντίστοιχα, ενώ με τα πίσω καθίσματα αναδιπλωμένα φτάνει τα 1.275 λίτρα! 

Βασική λύση  

Στην Jeep επέλεξαν για την βάση των κινητήριων συνόλων τον τρικύλινδρο υπερτροφοδοτούμενο βενζινοκινητήρα της Stellantis της οικογένειας GSE απόδοσης 100 ίππων και 205 Nm ροπής, οποίος συνδυάζεται με μηχανικό κιβώτιο ταχυτήτων 6 σχέσεων!  

Εργαλείο για την καθημερινότητα 

Έχοντας ήδη σχηματίσει άποψη έπειτα από την δοκιμή του ηλεκτρικού Avenger, εύλογα δημιουργείται το ερώτημα, εάν τα ίδια πλεονεκτήματα παραμένουν και στην θερμική εκδοχή του μοντέλου! Ας απαντήσουμε λοιπόν, εξετάζοντας την συμπεριφορά του αυτοκινήτου σε κάθε συνθήκη και δίκτυο. 

Στην πόλη κινείται με απόλυτη ευελιξία, είναι θρασύ και νευρικό. Χωράει παντού και χάρη στον μικρό κύκλο στροφής μόλις 10.5 m. Η ορατότητα είναι υποδειγματική, χάρη στις μεγαλες γυάλινες επιφάνειες. Ευχάριστο και διασκεδαστικό, ένας σύντροφος μετακίνησης εντός του αστικού κύκλου! 

Στο ορεινό και επαρχιακό δίκτυο αποκαλύπτει τη δεύτερη φύση του. Το αυτοκίνητο είναι ισορροπημένο και διασκεδαστικό, θυμίζοντας δυναμικό hatchback σε αίσθηση, παρά SUV, ειδικά στο προφίλ οδήγησης Sport. Στον δρόμο πατάει πολύ καλά. Ο χαμηλόροπος βενζινοκινητήρας αποδίδει αρκετά καλά, αν και χρειάζεται περισσότερα άλογα για να αναδείξει το αυτοκίνητο τα ταλέντα του. Η αίσθηση της ανάρτησης είναι ισορροπημένη, προσφέροντας συνδυαστικά, άνεση και ασφάλεια. 

Στον αυτοκινητόδρομο τα επίπεδα ηχομόνωσης και ποιότητας κύλισης, βρίσκονται στο υψηλότερο επίπεδο ακόμα και στις υψηλές ταχύτητες για τα δεδομένα της κατηγορίας, χάρη στο στιβαρό πλαίσιο και την καλή συναρμογή του αυτοκινήτου, προσφέροντας ένα πραγματικά άνετο ταξίδι ακόμα και φορτωμένο! 

Γενικά η Jeep έχει προσέξει ιδιαίτερα το αυτοκίνητο, ώστε να δίνει την αίσθηση ενός μικρού και δυναμικού μοντέλου, κατάλληλο για κάθε συνθήκη, παντού και πάντα. Η μέση συνδυασμένη κατανάλωση άγγιξε τα 7,5 λίτρα ανά 100 χιλιόμετρα. 

Παράλληλα διαθέτει 6 προγράμματα οδήγησης. Σπορ – νορμαλ και eco για κίνηση εντός δρόμου και σε φυσιολογικές συνθήκες. Με το προφίλ Sport, αλλάζει ολόκληρη η αίσθηση του αυτοκινήτου, θυμίζοντας Hot Hatchback, καθώς αλλάζει η χαρτογράφηση του κινητήρα, και τιμόνι με ανάρτηση γίνονται σκληρότερα. Το Normal είναι ιδανικό για καθημερινή χρήση, συνδυάζοντας την απαιτούμενη δύναμη με οικονομία, ενώ με το eco αποδίδει λιγότερο, εστιάζοντας στην οικονομία. 

Τα τρία ειδικά προγράμματα είναι για άμμο, λάσπη και χιόνι. Μέσω του μπλοκέ διαφορικού, ο κινητήρας δίνει ανάλογα το πρόγραμμα και τις συνθήκες, μεγαλύτερη ροπή στον τροχό που χάνει την πρόσφυση. Παράλληλα, διαθέτει γωνιές προσέγγισης 20°, φυγής 35° και ράμπας 20°, που του επιτρέπουν την πιο έντονη κίνηση εκτός δρόμου, ακόμα και την υπερπήδηση χαμηλών εμποδίων. Φυσικά δεν αντικαθιστούν την τετρακίνηση, ωστόσο δίνει στο Avenger τις απαιτούμενες εκτός δρόμου ικανότητες, ώστε να δικαιολογεί την ονομασία «Jeep».

Κάνει τα πάντα

Το Jeep Avenger είναι προσανατολισμένο να καλύπτει ανάγκες, από τον αστικό κύκλο, σε ήπια εκτός δρόμου διαδρομές, ακόμα και σε άνετα ταξίδια. Εστιασμένο στις ανάγκες του οδηγού. Το αυτοκίνητο κάνει τα πάντα, χωράει παντού και είναι ευχάριστο, ως σύμμαχος και σύντροφος της καθημερινότητας. Εξαιτίας αυτού του πολυπρόσωπου και πολυλειτουργικού χαρακτήρα, απευθύνεται στο σύνολο του καταναλωτικού κοινού. Απευθύνεται σε όλους με απόλυτη αυτοπεποίθηση, γνωρίζοντας πως ανταποκρίνεται σε κάθε ανάγκη! 

Τιμή πρόκληση 

Η Jeep προσφέρει το Avenger με τον βενζινοκινητήρα των 1.2 λίτρων από 23.990€ στην εξοπλιστική έκδοση LONGITUDE,  ενώ στην πλούσια ALTITUDE από 25.990€. Τιμές άκρως ανταγωνιστικές σε σχέση με τον χαρακτήρα του αυτοκινήτου και με ότι συνολικά προσφέρει σε αυτήν την αξία! 

Τεχνικά χαρακτηριστικά 

ΑΜΑΞΩΜΑ  
Τύπος SUV
Καθίσματα 5
Πόρτες 5
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ – ΕΚΠΟΜΠΕΣ – ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ   
Μέση συνδυασμένη κατανάλωση καυσίμου (WLTP) 5.6 l/100 km
Εκπομπές CO2 (WLTP) 126 g/km
Τύπος καυσίμου Βενζίνη
Επιτάχυνση 0 – 100 χλμ/ώρα 10.6 δευτ
Μέγιστη ταχύτητα 184 km/h
Προδιαγραφές Καυσαερίων Euro 6.4
Αναλογία βάρους/ισχύος 11.1 κιλά/Hp, 90.3 Hp/τόνος
Αναλογία βάρους/Ροπή 5.4 κιλά/Nm, 185.2 Nm/τόνος
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ  
Ισχύς 100 Hp @ 5500 σ.α.λ.
Ισχύς ανά λίτρο κυβισμού 83.4 Hp/l
Ονομαστική ροπή του κινητήρα 205 Nm @ 1750 σ.α.λ.
Διάταξη κινητήρα Εμπρός, εγκάρσια
Μοντέλο/Κωδικός κινητήρα HN05
Κυβισμός κινητήρα 1199 cm3
Αριθμός κυλίνδρων 3
Διαμόρφωση κινητήρα Σε σειρά
Αριθμός βαλβίδων ανά κύλινδρο 4
Σύστημα ψεκασμού καυσίμου Άμεσος ψεκασμός
Αναρρόφηση κινητήρα Στροβιλοσυμπιεστής , Ιντερκούλερ
Συστήματα κινητήρα Start & Stop Σύστημα
ΟΓΚΟΣ ΚΑΙ ΒΑΡΗ   
Βάρος 1107 κιλά
Μέγιστο ωφέλιμο φορτίο 938 κιλά
Ελάχιστος όγκος χώρου αποσκευών 380 l
Μέγιστος όγκος χώρου αποσκευών 1275 l
Χωρητικότητα δεξαμενής καυσίμων 44 l
ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ  
Μήκος 4084 mm
Πλάτος 1776 mm
Ύψος 1534 mm
Μεταξόνιο 2557 mm
Απόσταση από το έδαφος 210 mm
Ελάχιστη διάμετρος στροφής (διάμετρος στροφής) 10.5 m
Γωνία προσέγγισης 20°
Γωνία φυγής 35°
Γωνία ράμπας 20°
ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΙΚΗ   
Κίνηση Μπροστά 
Αριθμός σχέσεων και τύπος κιβωτίου ταχυτήτων 6 ταχύτητες, μηχανικό κιβώτιο ταχυτήτων
Εμπρός φρένα Αεριζόμενοι Δίσκοι
Πίσω φρένα Δίσκοι
Βοηθητικά συστήματα ABS (Σύστημα αντιμπλοκαρίσματος τροχών)
Τύπος διεύθυνσης Τσουκράνια διαχείρισης (με δόντια)
Σύστημα διεύθυνσης  Ηλεκτρικό Τιμόνι
Τροχοί  215/60 R17 ή 215/55 R18

Photo Gallery 

Συμπέρασμα
Το Jeep Avenger με τον αμιγώς θερμικό βενζινοκινητήρα των 1.2 λίτρων χαρακτηρίζεται από τα πλεονεκτήματα που γνωρίσαμε στο ηλεκτρικό μοντέλο, αλλά με πιο γήινη τιμή διάθεσης και με την ευκολία ανεφοδιασμού του υγρού καυσίμου. Ουσιαστικά το θερμικό Avenger τα κάνει όλα… και συμφέρει! Ευέλικτο εντός αστικού ιστού, ασφαλές και ποιοτικό στο ταξίδι με κατανάλωση εντός λογικών πλαισίων. Δυνατότητα κίνησης εκτός δρόμου, δικαιολογώντας την ονομασία «Jeep». Εστιασμένο σε ένα νέο lifestyle, που δημιουργεί μόδα. Διαθέτει ένα κομψό και δυναμικό Design, το οποίο δεν το αφήνει να περνάει απαρατήρητο… και όλα αυτά σε τιμή… πρόκληση!
Εσωτερικό & πρακτικότητα
7.1
Τρεχούμενα έξοδα
8.1
Οδική συμπεριφορά
8.1
Επιδόσεις
7
Παράγοντας απόλαυσης
7.9
Value for money
8.5
Άνεση
7.3
Εσύ τι βαθμό του βάζεις;2 Ψήφοι
8.1
ΣΥΝ
Αστικός χαρακτήρας
Φιλικό στην καθημερινότητα
Πολύπλευρος χαρακτήρας
Ποιότητα κύλισης
Σχέση τιμής / αξίας
Δυνατότητες ήπιου Off - Road
Περιμετρική Ορατότητα
ΠΛΗΝ
Απουσία τετρακίνησης
Δυσλειτουργική ποτηροθήκη μεταξύ των μπροστικών καθισμάτων
7.7