Vivere il Movimento nelle strade
Jeep

Jeep Avenger inaugura l'era completamente elettrica di Jeep

Το νέο Jeep Avenger, το πρώτο αμιγώς ηλεκτρικό μοντέλο (BEV) της μάρκας αποκαλύπτεται στους δημοσιογράφους και το κοινό στο Σαλόνι Αυτοκινήτου στο Παρίσι.

Jeep

Στο Σαλόνι Αυτοκινήτου στο Παρίσι η Jeep παρουσιάζει το νέο Jeep Avenger, το πρώτο αμιγώς ηλεκτρικό μοντέλο (BEV) στην ιστορία της θρυλικής μάρκας.

Το συμπαγές Jeep Avenger αποτελεί την αιχμή του δόρατος μιας νέας σειράς αμιγώς ηλεκτρικών μοντέλων της μάρκας για την Ευρώπη, τα οποία θα αποτελέσουν βασικό στοιχείο της στρατηγικής εξηλεκτρισμού της μάρκας σε παγκόσμιο επίπεδο, έτσι ώστε η Jeep να αποτελεί την κορυφαία μάρκα SUV μηδενικών ρύπων.

Σχεδιασμένο και εξελιγμένο εξαρχής ως ένα αυθεντικό Jeep, το Avenger ενσαρκώνει απόλυτα το DNA της μάρκας σε ένα συμπαγές SUV με έναν ξεχωριστό συνδυασμό στιλ, δυνατοτήτων, πρακτικότητας και τεχνολογίας αιχμής.

«Το νέο Jeep Avenger αποτελεί ένα ορόσημο για τη μάρκα, αποτελώντας το πρώτο αμιγώς μας ηλεκτρικό μοντέλο.» δήλωσε ο κ. Christian Meunier, CEO της Jeep. «Προσφέρει τις κορυφαίες δυνατότητες ενός Jeep με διαστάσεις που ταιριάζουν απόλυτα με τις ανάγκες της Ευρωπαϊκής αγοράς. Με την παρουσίαση του στο Σαλόνι Αυτοκινήτου στο Παρίσι, δείχνουμε γιατί αποτελεί μια εξαιρετική και αυθεντικά Jeep εναλλακτική στην κατηγορία των B-SUV.»

Με την παραγωγή του να πραγματοποιείται στο υψηλής αποδοτικότητας εργοστάσιο της Stellantis, στο Tychy της Πολωνίας, το νέο Avenger διαθέτει στο βασικό εξοπλισμό του τα συστήματα SelecTerrain και Hill Descent Control που σε συνδυασμό με τη μεγάλη απόσταση από το έδαφος και τις κορυφαίες γωνίες προσέγγισης, ράμπας και διαφυγής, προσφέρουν εντυπωσιακές για τα μέτρα της κατηγορίας δυνατότητες.

Σε επίπεδο κινητηρίου συνόλου, το Jeep Avenger εφοδιάζεται με ένα νέας γενιάς αμιγώς ηλεκτρικό σύστημα 400V, που αποτελείται από ένα νέο ηλεκτροκινητήρα και μια νέα μπαταρία.

Με δυνατότητα φόρτισης 100 kW σε δίκτυο DC, μόλις τρία λεπτά φόρτισης αρκούν για την ανάκτηση 30χλμ. αυτονομίας, ενώ 24 λεπτά είναι αρκετά έτσι ώστε το επίπεδο φόρτισης να ανέβει από το 20 στο 80%.

 

 

Η αποστολή του νέου Avenger στην Ευρώπη

Εξελιγμένο με βάση τις ιδιαίτερες ανάγκες των Ευρωπαίων, το νέο Avenger είναι ένα συμπαγές SUV, το οποίο με μόλις τέσσερα μέτρα μήκος τοποθετείται στην ραγδαία αναπτυσσόμενη κατηγορία B-SUV, η οποία είναι η δεύτερη δημοφιλέστερη στην Ευρώπη σε επίπεδο πωλήσεων.

Το 2023 η κατηγορία B-SUV αναμένεται να φτάσει τα 2,2 εκατομμύρια πωλήσεις, αριθμός που αντιστοιχεί σε μία στις πέντε πωλήσεις στην Ευρώπη. Το νέο Avenger τοποθετείται κάτω από το Renegade, συμπληρώνοντας τις προτάσεις της Jeep στη συγκεκριμένη κατηγορία.  

«Το Jeep Avenger είναι το πρώτο μοντέλο μηδενικών ρύπων της μάρκας», σημείωσε η κ. Antonella Bruno, Επικεφαλής της μάρκας Jeep στην Ευρώπη. «Θα αποτελεί την πύλη εισόδου στη γκάμα της Jeep και θα μας επιτρέψει να ολοκληρώσουμε τις επιλογές SUV που προσφέρουμε, καθιστώντας το, το πλέον δημοφιλές μας μοντέλο έως το 2024. Το Avenger αντιπροσωπεύει ένα ακόμα επίπεδο στην πορεία εξηλεκτρισμού της μάρκας.»

«Το Jeep Avenger είναι γεμάτο συναίσθημα, διασκεδαστικό και ξεχωρίζει από το πλήθος», συμπλήρωσε η κ. Bruno.

To Jeep Avenger θα φτάσει στις εκθέσεις στις αρχές της επόμενης χρονιάς και θα αποτελεί μια έξυπνη και ξεχωριστή επιλογή για όσους αναζητούν ένα όχημα μηδενικών ρύπων. Το Avenger στοχεύει να επεκτείνει τη βάση πελατών της μάρκας, στοχεύοντας σε όσους αναζητούν ένα ικανό και μοντέρνο όχημα, με συμπαγείς διαστάσεις και εξαιρετική ευρυχωρία.

 

 

Νέο σύστημα ηλεκτροκίνησης

Το Jeep Avenger εφοδιάζεται με ένα νέας γενιάς ηλεκτρικό σύστημα κίνησης που συνδυάζει ένα νέο ηλεκτροκινητήρα και μια νέα μπαταρία. Χάρη στην υψηλή ισχύ και ροπή, αλλά και τις ρυθμίσεις του συνόλου, το Avenger προσφέρει απολαυστική οδηγική εμπειρία σε εντός και εκτός δρόμου διαδρομές.

Το νέας γενιάς σύστημα των 400V είναι το πρώτο που παρουσιάζει η Emotors, η κοινοπραξία των Stellantis και Nidec Leroy-Somer Holding. Αποδίδει 115 kW (156 ίπποι) και 260Nm ροπής.

Η νέα μπαταρία χωρητικότητας 54 kWh κατασκευάζεται από τη Stellantis, προσφέρει υψηλή ενεργειακή πυκνότητα και εξαιρετική αναλογία ονομαστικής και ωφέλιμης χωρητικότητας. Συγκεκριμένα η μπαταρία αποτελείται από 17 μονάδες με συνολικά 102 στοιχεία (Lithium-Ion NMC 811) και εξασφαλίζει στο Avenger 400χλμ. αυτονομίας σε μικτές συνθήκες WLTP και 550χλμ. σε αστικές συνθήκες.

Η νέα μπαταρία που πέρασε με επιτυχία δοκιμές άνω των 2 εκατομμυρίων χιλιομέτρων, είναι εξαιρετικά συμπαγής και δεν μειώνει το διαθέσιμο εσωτερικό χώρο. Παράλληλα προστατεύεται ακόμα και στις εκτός δρόμου διαδρομές από τη μεγάλη απόσταση από το έδαφος, αλλά και μεταλλικές προστατευτικές ποδιές.

Με τη μέση απόσταση που καλύπτει σε καθημερινή βάση ένας Ευρωπαίος να είναι 30χλμ., το Avenger μπορεί να ανακτήσει την απαραίτητη αυτονομία σε μόλις 3 λεπτά μέσω φορτιστή DC 100 kW. Στον ίδιο φορτιστή, το επίπεδο από το 20% στο 80% ανεβαίνει σε μόλις 24 λεπτά. Αντίστοιχα με φορτιστή AC ισχύος 11 kW, η φόρτιση (0% – 100%) διαρκεί 5,5 ώρες.

 

 

Κορυφαίες δυνατότητες

Βασικός πυλώνας ενός Jeep είναι οι δυνατότητες που προσφέρει στον οδηγό σε εντός και εκτός δρόμου διαδρομές. Σήμερα, η μάρκα ακολουθεί μια πιο οικολογική προσέγγιση, η οποία ξεκίνησε από την Plug-in Hybrid τεχνολογία 4xe και συνεχίζεται με αμιγώς ηλεκτρικά συστήματα.

Το Avenger είναι το πρώτο προσθιοκίνητο Jeep, το οποίο εφοδιάζεται με τα συστήματα Selec-Terrain και Hill Descent Control.

Το σύστημα Selec-Terrain προσφέρει έξι επιλογές: “Normal” για την καθημερινή χρήση, “Eco” για μέγιστη αυτονομία, “Sport” για υψηλότερη απόδοση, “Snow” για μέγιστη πρόσφυση σε παγωμένες συνθήκες, “Mud” για μέγιστη απόδοση σε λασπωμένες διαδρομές και “Sand”, η οποία περιορίζει την πιθανότητα το όχημα να ακινητοποιηθεί σε αμμώδες έδαφος.

Η αρχιτεκτονική του οχήματος επιτυγχάνει να είναι όσο το δυνατόν περισσότερο συμπαγές, χωρίς κανένα συμβιβασμό όσον αφορά στα ξεχωριστά χαρακτηριστικά της Jeep. To Avenger έχει μήκος μόλις 4,08 μέτρα, 16 εκατοστά πιο μικρό από το Renegade. Την ίδια στιγμή οι πολύ μικροί πρόβολοι εμπρός και πίσω και οι μεγάλοι τροχοί κάνουν ακόμα πιο δυναμικές τις αναλογίες του. Οι μικροί πρόβολοι σε συνδυασμό με την μεγαλύτερη στην κατηγορία απόσταση από το έδαφος (200χλστ.) προσφέρουν εξαιρετικές γωνίες προσέγγισης (20ο), ράμπας (20ο) και διαφυγής (32ο), οι οποίες είναι απαραίτητες για τις εκτός δρόμου διαδρομές, αλλά και εξαιρετικά χρήσιμες ακόμα και στις αστικές συνθήκες.

 

 

Σύγχρονη σχεδίαση Jeep

Η σχεδιαστική προσέγγιση του Avenger αποτελεί μια μοντέρνα εκδοχή του στιλ της Jeep σε συμπαγείς διαστάσεις. Η θρυλική εμπρός μάσκα με τις 7 κάθετες γρίλιες, εξελίχθηκε σε μια πιο οριζόντια διάταξη για μεγαλύτερη αποδοτικότητα.

Η μάσκα παρέχει προστασία στα φωτιστικά σώματα σε περίπτωση μιας σύγκρουσης με χαμηλή ταχύτητα, ενώ τα τραπεζοειδή φτερά -ακόμα ένα κλασσικό σχεδιαστικό χαρακτηριστικό της Jeep- ενισχύουν την αίσθηση στιβαρότητας. Τα τραπεζοειδή φτερά επίσης επιτρέπουν τη μέγιστη ελευθερία άρθρωσης της ανάρτησης, ενώ όλα τα στοιχεία έχουν εξελιχθεί και με βάση τη βέλτιστη αεροδυναμική απόδοση, όπως για παράδειγμα η οροφή με την «αιωρούμενη» πίσω κολόνα που επίσης χαρακτηρίζει τη σύγχρονη γκάμα της μάρκας.

Στο πίσω μέρος τα φωτιστικά σώματα με το σχήμα “X” που έχει εμπνευστεί από τα κλασσικά δοχεία μεταφοράς καυσίμου, εφαρμόζονται στο Avenger στην πλέον μοντέρνα εκδοχή τους.

 

 

Προστασία 360ο

Με στόχο να μειωθούν οι ζημιές που προκύπτουν από συγκρούσεις με χαμηλή ταχύτητα, οι οποίες αντιστοιχούν στο 70% των περιπτώσεων στην Ευρώπη, το Avenger διαθέτει περιμετρικά (360ο) προστατευτικές επιφάνειες, αλλά και φωτιστικά σώματα που επίσης προστατεύονται χάρη στον τρόπο τοποθέτησής τους μέσα στη μάσκα.

Αυτά τα στοιχεία υπολογίζεται ότι μπορούν να μειώσουν το κόστος επισκευής από μικρά ατυχήματα κατά περίπου 1.000 ευρώ.  Επίσης οι ποδιές στο κάτω μέρος του προφυλακτήρα είναι κατασκευασμένες από πολυμερές υλικό με ενσωματωμένο το χρώμα, έτσι ώστε ακόμα και να χαραχθούν η ζημιά δεν είναι εμφανής.

 

 

Χρηστικό και ευρύχωρο εσωτερικό

Το εσωτερικό του νέου Avenger εκπέμπει στιλ, αλλά και χρηστικότητα. Οι καθαρές και στιβαρές γραμμές είναι εμπνευσμένες από το Wrangler, ενώ η οριζόντια διάταξη περιλαμβάνει τους αεραγωγούς, τον κρυφό φωτισμό, αλλά και την οθόνη αφής των 10,25’’. Στο κάτω μέρος του ταμπλό η ανοικτή επιφάνεια προσφέρει άπλετο χώρο αποθήκευσης.

Το Avenger διαθέτει μοναδικά χαρακτηριστικά για ένα μοντέλο της κατηγορίας, όπως δερμάτινα καθίσματα με ηλεκτρική ρύθμιση και λειτουργία μασάζ, ατμοσφαιρικό φωτισμό με επιλογή χρωμάτων και πανοραμική οροφή.

Η κεντρική κονσόλα επίσης σχεδιάστηκε ώστε να προσφέρει όσο το δυνατόν περισσότερο χώρο, με 34 λίτρα χωρητικότητας, εντυπωσιακή τιμή σε σχέση με τα 15 λίτρα που κατά μέσο όρο προσφέρει ο ανταγωνισμός στην κατηγορία.

Με στόχο την πρακτικότητα και την ευχρηστία, η κεντρική κονσόλα μετακινείται ώστε να φιλοξενεί αντικείμενα διαφόρων μεγεθών, ενώ επιπλέον χώρος υπάρχει κάτω από τα κουμπιά του αυτόματου κιβωτίου ταχυτήτων, ο οποίος προστατεύεται από ένα μαγνητικό αναδιπλούμενο κάλυμμα. Σε αυτό το χώρο ένα κινητό μπορεί να φορτίζει και ταυτόχρονα να χωρά και ένα μπουκάλι 1,5 λίτρων. 

Η ίδια φιλοσοφία πρακτικότητας κυριαρχεί και στο χώρο αποσκευών που με 380 λίτρα είναι από τους κορυφαίους στην κατηγορία. Το κατώφλι φόρτωσης έχει κατέβει στα μόλις 720 χλστ., ενώ το πλάτος του ανοίγματος ξεπερνά το 1 μέτρο. Παράλληλα η πόρτα έχει λειτουργία hands-free, επίσης κάτι που δεν είναι συνηθισμένο στην κατηγορία.

 

 

Κορυφαία τεχνολογία συνδεσιμότητας

Κατασκευασμένο για όσους θέλουν να είναι πάντα συνδεδεμένοι, το Avenger προσφέρει μια απόλυτα ψηφιακή εμπειρία, χάρη στο προηγμένο σύστημα πολυμέσων Uconnect με την οθόνη των 10,25’’ και τον επίσης ψηφιακό πίνακα οργάνων (από 7 έως 10,25 ίντσες ανάλογα με την έκδοση). Το σύστημα επίσης προσφέρει ασύρματη λειτουργία mirroring με Android Auto και Car Play, διαμόρφωση της οθόνης με widgets, πλοήγηση της TomTom με φωνητικές εντολές και αναβαθμίσεις μέσω διαδικτύου.

Παράλληλα μέσω της εφαρμογής Jeep Mobile App, οι χρήστες μπορούν να εντοπίζουν μέσω του κινητού τους το όχημα, να κλειδώνουν και να ξεκλειδώνουν τις πόρτες, να ρυθμίζουν τον κλιματισμό, να προγραμματίζουν την ώρα φόρτισης, κτλ.

 

 

Προηγμένος εξοπλισμός ασφάλειας

To Avenger εφοδιάζεται με ένα πλήρες πακέτο συστημάτων ασφαλείας που δίνουν τη δυνατότητα αυτόνομης οδήγησης επιπέδου 2. Η λίστα περιλαμβάνει εκτός των άλλων ενεργό σύστημα διατήρησης της πορείας και της ταχύτητας, σύστημα αυτόματης πέδησης με αναγνώριση πεζών, σύστημα επόπτευσης τυφλής γωνίας, αυτόματο παρκάρισμα, κ.α.

 

 

Πολλαπλές λύσεις εξατομίκευσης

Το Avenger ακολουθεί την παράδοση της Jeep προσφέροντας μια εξαιρετικά ευρεία επιλογή λύσεων εξατομίκευσης, δίνοντας τη δυνατότητα ο αγοραστής να φτιάξει το δικό του, μοναδικό Avenger. Οι επιλογές περιλαμβάνουν στοιχεία, τόσο για την εξωτερική εμφάνιση, όσο και την καμπίνα.

 

 

Κατασκευή σε ένα από τα πλέον αποδοτικά εργοστάσια στον κόσμο: στο Tychy της Πολωνίας

Το εργοστάσιο του Tychy κατασκευάστηκε μεταξύ του 1972 και 1975 και καταλαμβάνει έκταση άνω των 2,4 εκατομμυρίων τετραγωνικών μέτρων, εκ των οποίων το μισό εκατομμύριο αφορά σε εγκαταστάσεις παραγωγής. Ο συνολικός χρόνος παραγωγής από τη διαμόρφωση των μεταλλικών ελασμάτων μέχρι την ολοκλήρωση του αυτοκινήτου είναι περίπου 12 ώρες και πρακτικά κάθε 50 δευτερόλεπτα ένα νέο αυτοκίνητο βγαίνει από τη γραμμή.

Η παραγωγή στο Tychy έχει οργανωθεί με βάση τα υψηλότερα ποιοτικά κριτήρια, με τη μονάδα να έχει κατακτήσει στην πορεία της την Αργυρή, την Ασημένια και τη Χρυσή διάκριση στο πρόγραμμα World Class Manufacturing, ως αναγνώριση της συνεχούς βελτίωσης των διαδικασιών και της κορυφαίας θέσης της στην παγκόσμια αυτοκινητοβιομηχανία.

Η μονάδα παραγωγής εφαρμόζει έναν ολοκληρωμένο κύκλο παραγωγής σε τέσσερα στάδια: διαμόρφωση μετάλλου, συγκόλληση -η οποία κατά 99,5% γίνεται αυτοματοποιημένα χάρη σε 921 ρομπότ-, βαφή -όπου οι εργασίες εκτελούνται αυτόματα σε ποσοστό 90%- και τελική συναρμολόγηση. Το εργοστάσιο του Tychy έχει κατασκευάσει τον εντυπωσιακό αριθμό των 12,5 εκατομμυρίων μονάδων από το ξεκίνημα της λειτουργίας του το 1975 μέχρι και τον Σεπτέμβριο του 2022. Για την παραγωγή του νέου Avenger πραγματοποιήθηκε μια σειρά αναβαθμίσεων έτσι ώστε το εργοστάσιο να υποδεχθεί το πρώτο αμιγώς ηλεκτρικό μοντέλο στην ιστορία του.