Το BMW Group έχει πλέον στη διάθεσή του μία νέα εγκατάσταση για τη δοκιμή προβολέων και συστημάτων εξωτερικού φωτισμού των νέων μοντέλων του. Το νέο Light Channel Next, που κατασκευάστηκε σε μια πρώην αποθήκη εξαρτημάτων στο Unterschleißheim κοντά στο Μόναχο, είναι μια από τις μεγαλύτερες και πιο σύγχρονες εγκαταστάσεις του είδους στον κόσμο. Επιτρέπει στους σχεδιαστές και τους υπεύθυνους εξέλιξης να αναλύουν και να βελτιστοποιούν όλα τα εξαρτήματα των φώτων του οχήματος μέσω ακριβούς προσομοίωσης διαφορετικών σεναρίων σε πραγματικά μοντέλα. Εκτός από τα διαφορετικά υπόβαθρα, εκεί μπορούν επίσης να αναπαραχθούν ρεαλιστικά οι συνθήκες φωτισμού του περιβάλλοντος για κάθε ώρα της ημέρας και της νύχτας.
Στη νέα εγκατάσταση, οι υπεύθυνοι εξέλιξης ασχολούνται κυρίως με την ενσωμάτωση εξαιρετικά προσαρμοζόμενων προβολέων, οι οποίοι εγγυώνται αξιόπιστο φωτισμό του δρόμου και του περιβάλλοντος χώρου, καθώς και μία ξεκούραστη εμπειρία οδήγησης. Όμως, πέρα από σημαντικός παράγοντας οδικής ασφάλειας, τα φώτα είναι επίσης ένα ιδιαίτερο σχεδιαστικό στοιχείο για τα αυτοκίνητα του BMW Group. Τα φώτα ημέρας, με την εντυπωσιακή σχεδιαστική υπογραφή τους, εντάσσονται στον εξοπλισμό φωτισμού των σημερινών μοντέλων, όπως τα φωτιζόμενα νεφρά BMW “Iconic Glow”, τα χαρακτηριστικά πίσω φώτα του MINI με το μοτίβο της αγγλικής σημαίας (Union Jack) ή το δυναμικό φωτιστικό ‘χαλί’ που προσθέτει ένα αντίστοιχο εφέ στην περιοχή εισόδου στο αυτοκίνητο. Τα καινοτόμα σχέδια φώτων και τα μεμονωμένα εφέ φωτισμού προσδίδουν σε κάθε μοντέλο μια χαρακτηριστική εμφάνιση.
«Για το BMW Group, ο φωτισμός αποκτά συνεχώς μεγαλύτερη σημασία. Με το νέο Light Channel Next, προσβλέπουμε σε ένα μέλλον που θα φέρει καινοτόμες ιδέες στο όχημα και στην αγορά, οι οποίες θα εντυπωσιάσουν τους πελάτες και θα ενισχύσουν την οδική ασφάλεια», σχολιάζει ο ειδικός σε θέματα φωτισμού Christian Jebas.
Il BMW Luce Channel Avanti αναλαμβάνει τα ηνία όταν οι υπολογιστές φτάνουν στα όριά τους
Σε ότι αφορά την εξέλιξη νέων συστημάτων φωτισμού, οι προσομοιώσεις με τη βοήθεια υπολογιστή παρέχουν μια σταθερή βάση. Ωστόσο, παρά την τεράστια πρόοδο στους τομείς της εικονικής και μικτής πραγματικότητας, η απευθείας αξιολόγηση ενός συστήματος φωτισμού στο πραγματικό όχημα παραμένει απαραίτητη για τους μηχανικούς και τους σχεδιαστές του BMW Group. Η νέα εγκατάσταση προσφέρει τις ιδανικές συνθήκες γι’ αυτό.
Με μήκος 132 μέτρα, το Light Channel Next είναι το μεγαλύτερο σε μήκος εργαλείο δοκιμών εξέλιξης του BMW Group. Η επιφάνεια στην οποία πραγματοποιούνται οι δοκιμές έχει πλάτος περίπου 22 μέτρα. Αυτό σημαίνει ότι οι υπεύθυνοι εξέλιξης και οι σχεδιαστές έχουν στη διάθεσή τους μια συνολική επιφάνεια σχεδόν 3.000 τετραγωνικών μέτρων. Η εγκατάσταση περιλαμβάνει επίσης ένα εργαστήριο για την προετοιμασία των πρωτοτύπων για τις δοκιμές. Χρειάστηκαν περίπου τρία χρόνια για να ολοκληρωθεί η κατασκευή. Η τοποθεσία στο Unterschleißheim βρίσκεται κοντά στο Κέντρο Έρευνας και Καινοτομίας (FIZ) του BMW Group βόρεια του Μονάχου.
Τέσσερις διαφορετικές επιφάνειες εδάφους για εκτεταμένες δοκιμές φωτισμού υπό όλες τις συνθήκες
Ένα από τα σημαντικότερα χαρακτηριστικά της νέας εγκατάστασης είναι οι εδαφικές συνθήκες. Τέσσερις διαφορετικές επιφάνειες είναι διαθέσιμες για την ανάλυση των νέων τεχνολογιών και των σχεδίων φωτισμού. Στο κέντρο υπάρχει άσφαλτος που έχει υποστεί ειδική διαδικασία λείανσης της επιφάνειας για την τεχνητή γήρανσή της. Τα χαρακτηριστικά αντανάκλασης αντιστοιχούν σε εκείνα ενός δρόμου, καθιστώντας δυνατή την αξιολόγηση του χρώματος και της ομοιογένειας των στατικών ή μεταβλητών κατανομών των φώτων μεσαίας σκάλας.
Επιπλέον, ένα μονοπάτι ή ακόμη και μια συνηθισμένη επίστρωση στο δάπεδο ενός υπόγειου χώρου στάθμευσης αυτοκινήτων μπορεί να χρησιμοποιηθεί για την ανάλυση των χαρακτηριστικών του φωτισμού εισόδου μιας BMW. Οι υπεύθυνοι εξέλιξης έχουν ακόμη και πρόσβαση σε ένα γυαλισμένο δάπεδο παρκέ, όπως αυτό που χρησιμοποιείται για παρουσιάσεις οχημάτων σε εμπορικές εκθέσεις.
Il BMW Luce Channel Avanti προσομοιώνει τις συνθήκες φωτισμού όλες τις ώρες της ημέρας
Προκειμένου να αποφευχθούν ανεπιθύμητες αντανακλάσεις από τους τοίχους ή την οροφή, όλη η εγκατάσταση είναι βαμμένη με ειδικό μαύρο ματ χρώμα που απορροφά το φως. Στην περιοχή των τοίχων τοποθετούνται επίσης παγίδες φωτός, έτσι ώστε ο χώρος με εξαίρεση το δάπεδο να απορροφά όλο το φως. Άλλες επιφάνειες είναι σκόπιμα σχεδιασμένες έτσι ώστε να παρέχουν σαφή και ορατή αντανάκλαση του προσπίπτοντος φωτός. Η νέα εγκατάσταση διαθέτει έτσι έναν τοίχο δοκιμών πλάτους 18 μέτρων και ύψους τριών μέτρων με χαρακτηριστικά ακτινοβολίας Lambertian. Αυτή μπορεί να χαμηλώσει εάν χρειαστεί και χρησιμοποιείται για τη μέτρηση της χρωματικής εκτροπής στο όριο φωτός/σκότους της κατανομής των προβολέων χαμηλής δέσμης ή για την ακριβή ρύθμιση της κλίσης των προβολέων. Ο εξοπλισμός της εγκατάστασης περιλαμβάνει επίσης μια επιφάνεια τύπου παρασολέιγ μεγέθους περίπου 80 τετραγωνικών μέτρων για τον προσδιορισμό οποιουδήποτε ανεπιθύμητου παρασιτικού φωτός.
Για την αξιολόγηση των φώτων που είναι επίσης ενεργά κατά τη διάρκεια της ημέρας, για παράδειγμα των φλας ή των φώτων ημέρας, ένας τοίχος πλάτους δέκα μέτρων και ύψους πέντε μέτρων παρέχει ένα μεγάλο, φωτεινό φόντο. Αυτό μπορεί να μεταβάλλεται όχι μόνο ως προς τη φωτεινότητα, αλλά και ως προς τη θερμοκρασία χρώματος. Με αυτόν τον τρόπο, οι συνθήκες φωτισμού το μεσημέρι μπορούν να προσομοιωθούν εξίσου καλά με εκείνες των βραδινών ωρών. Για να εξασφαλιστεί η επαναληψιμότητα όσον αφορά την τοποθέτηση των οχημάτων που δοκιμάζονται, τα μοντέλα ευθυγραμμίζονται πλήρως αυτόματα κατά τον διαμήκη άξονα με τη βοήθεια μιας βάσης κεντραρίσματος. Αυτό όχι μόνο αυξάνει την ακρίβεια, αλλά και εξοικονομεί πολύτιμο χρόνο που διαφορετικά θα χανόταν σε περίπλοκους ελιγμούς.
Το Light Channel Next, ως βασικό εργαλείο για την ανάπτυξη νέων εφαρμογών φωτισμού, θα ξεκινήσει άμεσα τη λειτουργία του. Τα πολυάριθμα χαρακτηριστικά του και οι ποικίλες δυνατότητες εφαρμογής του θα βοηθήσουν στην επίτευξη της καλύτερης δυνατής ποιότητας για τον πελάτη και θα απλοποιήσουν σημαντικά την καθημερινή εργασία των μηχανικών. Με τη μερική μετατροπή μιας υπάρχουσας αποθήκης το κόστος μειώθηκε στο ελάχιστο, ενώ παράλληλα μεγιστοποιήθηκε το όφελος για την ανάπτυξη οχημάτων.