Το ανανεωμένο SUV υιοθετεί το νέο Family Look της Opel και πλαισιώνεται από μια νέα επαναφορτιζόμενη υβριδική έκδοση, την οποία δοκιμάζουμε και σας μεταφέρουμε τις εντυπώσεις μας!
Incontrare
Il Opel Grandland παρουσιάστηκε το 2017, αρχικά ως Grandland X και αποτελεί την πρόταση της Opel στην κατηγορία των C-SUV. Βασίζεται στην πλατφόρμα της EMP2 της PSA. Το 2021 η Opel προχώρησε στο καθιερωμένο Facelift, κατάργησε το γράμμα Χ, έτσι ώστε να επικεντρώνεται στο όνομα Grandland, εξηλεκτρίζοντας το με επαναφορτιζόμενο υβριδικό σύστημα, το οποίο δοκιμάζουμε παρακάτω!
Design esterno
Η πληθωρική σιλουέτα, προβάλλει εσκεμμένα τον όγκο του αυτοκινήτου, προδίδοντας τους πλούσιους χώρους.
Το προφίλ χαρακτηρίζεται από έντονες, ανοδικές γραμμές και μεγάλες μυώδεις επιφάνειες, που παίρνουν ζωή από το ανοδικό νεύρο που ξεκινάει από το εμπρός φτερό και καταλήγει στο πίσω φωτιστικό σώμα!
Το πίσω μέρος παρουσιάζει έντονο σχεδιαστικό ενδιαφέρον, με τα μεγάλα φωτιστικά σώματα να εκτείνονται στο εσωτερικό της πέμπτης πόρτας, στο κέντρο της οποίας δεσπόζει το νέο λογότυπο και ακριβώς από κάτω με ευκρίνεια αναγράφεται το “Grandland”. Σχηματίζονται δύο αεροτομές, η πρώτη βρίσκεται στο τελείωμα της οροφής ενώ η δεύτερη κάτω από το πίσω παράθυρο, προσδίδοντας ένα σπορτίφ και δυναμικό στοιχείο! Ωστόσο ο ογκώδης προφυλακτήρας φέρει στο κάτω μέρος ένα γκρίζο πλαίσιο και βάζει στο παιχνίδι ένα στοιχείο Off – Road, αφήνοντας την ψευδαίσθηση ότι ενσωματώνει 2 μακρόστενες απολήξεις εξατμίσεων!
Εμπρός εντοπίζονται οι περισσότερες αλλαγές, καθώς η Opel υιοθετεί το νέο της πρόσωπο μέσω της σχεδιαστικής φιλοσοφίας “Vizor”. Στην προκειμένη περίπτωση του Grandland, το μαύρο πλαίσιο της μάσκας, που θυμίζει τα μοντέλα της μάρκας της δεκαετίας του 1970, όπως τα Ascona και Manta, αγκαλιάζει το εμπρός μέρος. Ο μεγάλος προφυλακτήρας διαθέτει ένα διακριτικό off-road γκρι πλαίσιο στο κάτω μέρος, ενώ οι εισαγωγές του αεραγωγού στις άκρες του, τονίζουν τον δυναμισμό του. Τέλος τα Full Led φώτα ημέρας, ολοκληρώνουν την νέα σχεδιαστική ταυτότητα του Opel Grandland.
Συνολικά πρόκειται για ένα ισορροπημένο σχεδιαστικά σύνολο, που δίνει έμφαση στον όγκο και το μέγεθος του αυτοκινήτου, χωρίς να κουράζει και να προκαλεί.
Interno
Η καμπίνα έχει αναβαθμιστεί ολοκληρωτικά, ιδιαίτερα στους τομείς του εξοπλισμού και στην ποιότητα των υλικών!
Το ταμπλό διαθέτει μαλακά σε αίσθηση υλικά με καλή συναρμογή. Πλέον η Opel έχει ενσωματώσει το "Pure Panel" και στο Grandland, με τις δύο οθόνες σε ενιαίο πλαίσιο. Η πρώτη που βρίσκεται πίσω από το τιμόνι είναι 12 ιντσών και περιέχει τον ψηφιακό πίνακα οργάνων, ενδείξεις του GPS και λειτουργίες της οδήγησης. Η δεύτερη οθόνη βρίσκεται στο κέντρο της κονσόλας και είναι 10 ιντσών e χρησιμεύει ως το σύστημα πολυμέσων, συμβατό με Android Auto και Apple AirPlay!
Τα καθίσματα τεχνολογίας AGR παρέχουν εξαιρετική στήριξη του σώματος των επιβατών με κορυφαίο επίπεδο άνεσης. Η πρακτικότητα και η εργονομία βρίσκονται επίσης σε υψηλό επίπεδο, όπως άλλωστε αρμόζει σε ένα αυτοκίνητο της κατηγορίας αυτής!
Ο χώρος αποσκευών αγγίζει τα 390 λίτρα έναντι των 514 λίτρων των συμβατικών εκδόσεων, ενώ με τα καθίσματα αναδιπλωμένα φτάνει τα 1528 λίτρα.
Αξίζει να σημειωθεί πως διαθέτει προηγμένα συστήματά ADAS με κορυφαία, την ειδοποίηση πεζών και ζώων, μέσω ήχου και κάμερας, το οποίο ειδοποιεί εγκαίρως τον οδηγό, σε περίπτωση που κάποιος αφηρημένα, πεταχτεί στο δρόμο!
Set di guida
Κάτω από το καπό συναντάμε τον υπερτροφοδοτούμενο τετρακύλινδρο βενζινοκινητήρα χωρητικότητας 1,6 λίτρων, ο οποίος αποδίδει 180 ίππους και συνδυάζεται με έναν αποδοτικό κινητήρα 110 ίππων, ο οποίος βρίσκεται ενσωματωμένος στο αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων. Συνολικά το σύστημα αποδίδει 225 ίππους με μέγιστη συνδυαζόμενη ροπή 360 Nm! Ο ηλεκτροκινητήρας παίρνει ενέργεια από τις μπαταρίες του, οι οποίες είναι ιόντων λιθίου, χωρητικότητας 13,2 kWh και θεωρητικά του παρέχει ηλεκτρική αυτονομία περίπου 50 χιλιομέτρων! Οι μπαταρίες βρίσκονται κάτω από το πίσω κάθισμα και στον χώρο αποσκευών, ο οποίος μειώνεται στα 390 λίτρα έναντι των 514 λίτρων των απλών εκδόσεων! Παράλληλα μειώνεται η χωρητικότητα του ρεζερβουάρ καυσίμου στα 43 lt, δέκα λίτρα μικρότερη, συγκριτικά των απλών εκδόσεων!
In viaggio
Όλα αυτά τα χαρακτηριστικά, προμηνύουν ένα πολύ ενδιαφέρον αυτοκίνητο, που μπορεί να επιβεβαιωθεί μέσα από την οδήγηση σε πραγματικές συνθήκες!
In città παρά τον όγκο του, προσφέρει πολύ καλή ορατότητα χάρη στην υψηλή θέση οδήγησης! Είναι ευκολοδήγητο, ενώ με την δυνατότητα κίνησης αμιγώς ηλεκτρικά εντός του αστικού ιστού, μηδενίζει την κατανάλωση!
Nella rete montana e rurale δεν εξιτάρει με την οδηγική του συμπεριφορά, άλλωστε είναι εστιασμένο στην άνεση και την ασφάλεια που αναζητά ο μέσος οικογενειάρχης και όχι στην σπορ οδήγηση. Οι 225 ίπποι κινούν ικανοποιητικά το βαρύ αμάξωμα των 1.807 kg και σε συνδυασμό με την υψηλή ροπή των 360 Nm, ο οδηγός δεν θα αισθανθεί έλλειψη δύναμης σε οποιαδήποτε συνθήκη! Στις πλαγιές του Παρνασσού που το δοκιμάσαμε ήταν ευχάριστο και χάρη στο ελαφρύ και σαφές τιμόνι, ευκολοδήγητο! Τις απότομες ανηφόρες με τις διαδοχικές στροφές τις διέσχιζε με άνεση και σταθερότητα, ενώ στις κατηφόρες μπορούσε να κινηθεί αμιγώς ηλεκτρικά πετυχαίνοντας παράλληλα ανάκτηση ενέργειας με το φρενάρισμα και με αποτέλεσμα, μηδενική κατανάλωση.
In autostrada ο οδηγός θα απολαύσει το στιβαρό πλαίσιο. Η ποιότητα κύλισης βρίσκεται σε πολύ υψηλό βαθμό, όπως άλλωστε μας έχει συνηθίσει η Opel ενώ η ανάρτηση είναι ρυθμισμένη, ώστε να εξυπηρετεί τόσο την άνεση των επιβατών, όσο και το κράτημα στο δρόμο! Στις υψηλές ταχύτητες παραμένει σταθερό, εμπνέοντας αίσθημα σιγουριάς στον οδηγό με μόνη παραφωνία κάποιους αεροδυναμικούς θορύβους!
Generale πρόκειται για ένα ισορροπημένο αυτοκίνητο με ταξιδιάρικο χαρακτήρα. Το επαναφορτιζόμενο υβριδικό σύστημα, αφενός του δίνει την δυνατότητα αμιγώς ηλεκτρικής κίνησης, αφετέρου μειώνει την συνδυασμένη κατανάλωση.
Όταν ξεφορτίσει η μπαταρία, φυσικά λειτουργεί ως πλήρως υβριδικό, συνεχίζοντας να παρέχει όλη την ροπή και την ιπποδύναμη στη διάθεση του οδηγού!
Διαθέτει τρεις λειτουργίες οδήγησης, αμιγώς ηλεκτρική, κατάλληλη για τον αστικό ιστό, υβριδική, η οποία θα χρησιμοποιηθεί περισσότερο και Sport η οποία αλλάζει την χαρτογράφηση του κινητήρα, παρέχοντας ολόκληρη την δύναμη στη διάθεση του οδηγού… Ωστόσο, θα χρησιμοποιηθεί ελάχιστα, καθώς ο χαρακτήρας και ο προσανατολισμός του μοντέλου δε συνάδει με την σπορτίβ οδήγηση!
Η μέση κατανάλωση είναι ικανοποιητική για την κατηγορία και τον όγκο του αυτοκινήτου, αφού κυμαίνεται από 5,5 λίτρα / 100 χιλιόμετρα, ενώ σε συνθήκες πίεσης και με την μπαταρία άδεια, η κατανάλωση αγγίζει τα 8 λίτρα!
A chi si rivolge
Το αυτοκίνητο είναι ιδανικό να ικανοποιεί τις ανάγκες των οικογενειών που χρειάζονται άπλετους χώρους και αρέσκονται συχνά σε αποδράσεις! Ωστόσο, ειδικά η επαναφορτιζόμενη υβριδική έκδοση, απευθύνεται σε όσους κάνουν πολλά χιλιόμετρα σε ετήσια βάση, προκειμένου να αποσβέσουν την υψηλότερη τιμή σε σχέση με τις συμβατικές εκδόσεις!
Prezzo
Στους καταλόγους της Opel θα βρείτε το προσθιοκίνητο Plug – In Hybrid Grandland από 47.900 € στην έκδοση Tech & Design ενώ στην πλούσια έκδοση GS Line από 49.900 €.
Caratteristiche tecniche
AMAXOMA |
|
Stampa |
SUV |
Posti a sedere |
5 |
Porte |
5 |
CONSUMI - EMISSIONI - SUSSIDI |
|
Consumo medio combinato di carburante (WLTP) |
1.3-1.8 l/100 km |
Emissioni di CO2 (WLTP) |
29-41 g/km |
Tipo di carburante |
βενζίνη / ηλεκτρική ενέργεια |
Accelerazione 0 - 100 km/h |
8.9 δευτ |
Velocità massima |
225 km/h |
Specifiche dei gas di scarico |
Euro 6d |
Rapporto peso/potenza |
7.7 κιλά/Hp, 129.3 Hp/τόνος |
Rapporto peso/coppia |
4.8 κιλά/Nm, 207.9 Nm/τόνος |
SISTEMA IBRIDO |
|
BATTERIA |
|
Capacità lorda della batteria |
13.2 kWh |
Autonomia elettrica (WLTP) |
53-64 km |
Consumo medio di energia (WLTP) |
15-17.5 κιλοβατώρα/100 χλμ |
Velocità massima (solo elettrica) |
135 km/h |
MOTORE ELETTRICO |
|
Potenza del motore elettrico |
110 CV a 2500 giri/min. |
Ηλεκτρική ροπή του κινητήρα |
320 Nm a 500-2500 giri/min. |
Posizione del motore elettrico |
Ενσωματωμένος στο σύστημα μετάδοσης |
MOTORE A COMBUSTIONE INTERNA |
|
Potenza |
181 Hp @ 6000 σ.α.λ. |
Potenza per litro di cilindrata |
113.3 Hp/l |
Coppia nominale del motore |
300 Nm @ 3000 σ.α.λ. |
Layout del motore |
In avanti, trasversale |
Modello/codice motore |
F16XHR |
Carter del motore |
1598 cm3 |
Numero di cilindri |
4 |
Configurazione del motore |
In serie |
Numero di valvole per cilindro |
4 |
Sistema di iniezione del carburante |
Spruzzatura diretta |
Aspirazione del motore |
Στροβιλοσυμπιεστής |
Capacità dell'olio motore |
4.25 l |
Συστήματα κινητήρα |
Start & Stop Σύστημα |
Potenza totale del sistema |
224 Hp |
Coppia del sistema |
360 Nm |
ALTEZZA E PESO |
|
Peso |
1732 κιλά |
Carico utile massimo |
578 κιλά |
Volume minimo di spazio per i bagagli |
390 l |
Volume massimo del bagaglio |
1528 l |
Capacità del serbatoio del carburante |
43 l |
Capacità di traino ammissibile con freni (12%) |
1250 κιλά |
DIMENSIONI |
|
Lunghezza |
4477 mm |
Larghezza |
1906 mm |
Altezza |
1609 mm |
Passo |
2675 mm |
Puntello anteriore |
933 mm |
Puntello posteriore |
869 mm |
Diametro minimo di rotazione (diametro di rotazione) |
10.67 m |
ARCHITETTURA |
|
Movimento |
Movimento sulle ruote anteriori |
Numero di marce e tipo di cambio |
8 ταχύτητες, αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων |
Freni anteriori |
Vassoi ventilati |
Freni posteriori |
δίσκοι |
Sistemi ausiliari |
ABS (Sistema frenante antibloccaggio) |
Tipo di indirizzo |
Gestione chukrania (con denti) |
Sistema di sterzo |
Volante elettrico |
Ruote |
225/55 R18 ή 205/55 R19 |
Συλλογή εικόνων