Vivere il Movimento nelle strade

La ricca eredità di Opel Cabrio

Από το 8/25 hp στο Cascada: Η εξέλιξη cabrio στην ιστορία 100 χρόνων της εταιρίας

Το πρώτο Opel το 1899 – το Patent Motor Car “System Lutzmann” – ήταν cabrio. Ενώ το ανοιχτό αμάξωμα ήταν στάνταρ τα πρώτα χρόνια της αυτοκίνησης, αργότερα έγινε δείγμα πολυτέλειας και αριστοκρατικού lifestyle. Στο φετινό, 22ο ADAC Opel Classic Hessen-Thüringen rallye, πέντε κλασικά Opel cabriolet και ένα σύγχρονο cabrio αποτυπώνουν την εξέλιξη της open-top οδήγησης. Ο Αντιπρόεδρος Πωλήσεων & Aftersales της Opel, Peter Christian Küspert, συμμετέχει με ένα πανέμορφο Super 6 Gläser Cabriolet. Το ράλι κλασικών αυτοκινήτων πραγματοποιείται στις 26 – 28 Μαΐου σε ένα ρομαντικό σκηνικό στην περιοχή Werratal που διασχίζει τα πρώην σύνορα Ανατολικής-Δυτικής Γερμανίας. Ιδιοκτήτες κλασικών και ιστορικών αυτοκινήτων και μοτοσικλετών ήδη εξερευνούν τις πιο όμορφες περιοχές της Έσσης και της Θουριγγίας από το 1995. Το επιχειρησιακό κέντρο του ράλι που καλύπτει μία διαδρομή 350 χλμ. είναι το Hessen-Hotelpark Hohenroda.

Πέντε ανοιχτά θρυλικά μοντέλα Opel συμμετέχουν στη φετινή δράση. Το Opel 8/25 PS (1920) ήταν ένα σπορ tourer με τέσσερα καθίσματα, το Super 6 Gläser Cabriolet (1937) ένα premium, κομψό, σπορ διθέσιο. Το 1950 Opel Olympia ως cabriolet sedan ήταν μία δημοφιλής έκδοση αμαξώματος, ενώ τα 1964 Rekord A και 1967 Rekord C αποτέλεσαν πρόκληση για τους σπεσιαλίστες του είδους: Ο κατασκευαστής αμαξωμάτων Deutsch μετέτρεψε τα sedan μαζικής παραγωγής σε καλλίγραμμα cabrio. Το Opel Cascada που πλαισιώνει τα κλασικά μοντέλα κατά τη διάρκεια του ιστορικού ράλι αυτοκινήτων μέσα από τα Βουνά Ρον και το Δάσος της Θουριγγίας ενσαρκώνει τη σύγχρονη εκδοχή του μεγάλου, πολυτελούς cabriolet με υφασμάτινη οροφή και χώρο για τέσσερα άτομα.

Εν αρχή ην … το cabrio

Η παράδοση της Opel στα ανοιχτά αυτοκίνητα χρονολογείται από αρχή της ιστορίας της μάρκας: Όπως όλα τα μοντέλα που κατασκευάστηκαν στο ξεκίνημα της εποχής του αυτοκινήτου, το Opel PatentMotor Car, System Lutzmann του 1899 βασίστηκε σε παραδοσιακές σχεδιαστικές αρχές καρότσας, διαθέτοντας αμάξωμα χωρίς ενσωματωμένη οροφή.

Όταν το Opel 8/25 hp με τη χαρακτηριστική ‘V’ εμπρός μάσκα κυκλοφόρησε 20 χρόνια αργότερα σαν ένα ανοιχτό, τετραθέσιο tourer, ήταν η επιτομή του σύγχρονου αυτοκινήτου. Διέθετε υφασμάτινη οροφή αλλά χωρίς πλαϊνά παράθυρα. Οι οδηγοί της εποχής μετά τον 1ο Παγκόσμιο Πόλεμο φορούσαν τα κατάλληλα αδιάβροχα ρούχα. Ο τετρακύλινδρος κινητήρας του Opel 8/25 hp απέδιδε 25 hp στις 1.600 rpm από 2000 κυβ. εκ., αρκετά για μία τελική ταχύτητα 65 km/h. Η ονομασία του μοντέλου έδειχνε τη φορολογική κλάση και την ισχύ του: σύμφωνα με τον ομοσπονδιακό νόμο που εισήχθη το 1906 και ρύθμισε για πρώτη φορά τη φορολογία των αυτοκινήτων, με έναν ίππο ανά 500 κ.εκ.  του κινητήρα.

Το 1937, στην επέτειο των 75 χρόνων της εταιρίας, παρουσιάστηκε το νέο Opel Super 6 που διέθετε ένα προηγμένο, υποτετράγωνο straight-six κινητήρα 2.5L, με βαλβίδες επικεφαλής και 55 hp που είχε ήδη τελική ταχύτητα 115 km/h. Ένα δίθυρο και ένα τετράθυρο sedan καθώς και μία έκδοση cabrio προσφέρονταν από το εργοστάσιο. Ειδικές επιθυμίες των πελατών εκπλήρωσαν κατασκευαστές αμαξωμάτων όπως οι Hebmüller, Autenrieth, Buhne, Deutsch και Gläser από τη Δρέσδη, που σχεδίασε ένα 2+2 θέσιο, cabrio τύπου roadster βασισμένο στο Super 6 – η οδήγηση cabrio ήταν πλέον πολυτέλεια και όχι ο κανόνας. Όποιος θέλει να κάνει βόλτα με το Gläser cabriolet που θα οδηγήσει ο Αντιπρόεδρος Πωλήσεων της Opel Peter Christian Küspert θα πρέπει να έχει ακροβατικές ικανότητες, αφού οι επιβάτες σκαρφαλώνουν στο πίσω κάθισμα από ένα μικρό σκαλοπάτι στο πλάι του αυτοκινήτου.

Από το εργοστάσιο και κατά παραγγελία

Το 1950 Opel Olympia υποσχόταν μία πιο άνετη οδηγική εμπειρία. Πλούσια διακοσμημένο με στοιχεία χρωμίου, ήταν σύμβολο της μεταπολεμικής ανοικοδόμησης και του οικονομικού θαύματος. Αλλά σαν ένα cabrio-sedan εξακολουθούσε να έχει προπολεμική εμφάνιση. 

Αντίθετα με ένα κανονικό cabrio, αυτό το ανοιχτό μοντέλο είχε σταθερά πλαίσια παραθύρων που ήταν συνδεδεμένα στο πλαίσιο του παρμπρίζ δημιουργώντας έτσι και τις κολώνες A, Β και C. Ανάμεσα τους η μεγάλη οροφή άνοιγε αφήνοντας να μπαίνει φως και αέρας. Το 1956, το τελευταίο αυτοκίνητο με τέτοια σχεδίαση, ένα μοντέλο Olympia Rekord έφυγε από τη γραμμή παραγωγής του Rüsselsheim.

Χρειάστηκε να περάσουν κάμποσα χρόνια και μόλις το 1976 η Opel εμφανίστηκε πάλι με εργοστασιακό μοντέλο cabrio. Στο ενδιάμεσο διάστημα των 20 χρόνων, κάποιοι καροσερίστες – όπως ο Karl Deutsch από την Κολωνία – έκαναν και πάλι το όνειρο  των Opel cabrio πραγματικότητα. Κατόπιν παραγγελίας, ο Deutsch μετέτρεψε το Rekord A του 1963 σε cabrio, όπως έκανε και για το Rekord C το 1966. Οι αποκλειστικές δημιουργίες του Deutsch παραμένουν ελκυστικές, ξεχωριστές και σπάνιες, καθώς κατασκευάστηκαν μόνο περίπου 30 ανοιχτά μοντέλα Rekord A και B.

Περίπου 50 Rekord C και Commodore A – το σπορ αδερφάκι του Rekord – cabriolets κατασκευάστηκαν πριν από την αλλαγή του μοντέλου το 1972. Το κόκκινο Rekord C Deutsch cabriolet στην Opel Classic Collection οδηγεί ο πρώην οδηγός αγώνων, οδηγός στο Opel DTM και πρεσβευτής της μάρκας Joachim Winkelhock.

Σήμερα, το τετραθέσιο Cascada συνεχίζει τη σχεδόν 120χρονη κληρονομιά της Opel στην οδήγηση ανοιχτών αυτοκινήτων. Με το νέο Cascada, η Opel προσφέρει ένα ευρύχωρο τετραθέσιο με υψηλής ποιότητας soft-top, κάτι που μέχρι πρότινος ήταν αποκλειστικότητα premium μαρκών οχημάτων. Αυτό διαθέτει ανώτερη ακουστική και θερμική μόνωση για κορυφαία οδηγική άνεση υπό όλες τις καιρικές συνθήκες. 

Το Opel Cascada είναι άκρως απολαυστικό με την οροφή ανοιχτή και μία απίστευτη αίσθηση ελευθερίας, αλλά και ένα αθόρυβο Gran Turismo με την οροφή κλειστή. Ένα μοντέλο cabrio για όλες τις εποχές, χάρη στο προηγμένο του soft-top που ανοίγει σε 17 δευτερόλεπτα ακόμα και εν κινήσει με ταχύτητες έως 50 km/h.

«Πολύ σημαντικό το αποτύπωμα της ιστορίας των ανοιχτών αυτοκινήτων της Opel και στη χώρα μας. Ερχόμενοι στο σήμερα μπορούμε να πούμε με σιγουριά ότι το Cascada μας είναι ένα πραγματικό στολίδι! Ένα μεσαίο cabrio με προσωπικότητα, αποδοτικούς turbo κινητήρες της Opel και ιδιαίτερα ποιοτική κατασκευή. Στην Ελλάδα, λόγω των αλλεπάλληλων αλλαγών στην νομοθεσία, φορολογία, οικονομία που όλοι γνωρίζουμε, η κατηγορία, γενικά, όπως και το μοντέλο μας δεν έχει τύχει ιδιαίτερης προσοχής και προτίμησης. Παρ όλ’ αυτά, είναι ένα αυτοκίνητο που ταιριάζει απόλυτα στην Ελλάδα, λόγω της ανοικτής οροφής, που αποτελεί και το λόγο για τον οποίο το Cascada έχει κάνει ‘καριέρα’ στις εταιρίες ενοικιάσεων. Τόσο για τουρίστες που γεύονται με όλες τις αισθήσεις το καλοκαιρινό μας κλίμα, όσο και για Έλληνες που επιζητούν μια πρόσθετη λάμψη σε ιδιαίτερες στιγμές της ζωής τους, όπως ο γάμος!», δήλωσε ο Διευθυντής Πωλήσεων της GM Hellas, Λεωνίδας Μισαλάκης.