Εκεί, στη Ford, φαίνεται πως δεν έχουν επαναπαυθεί στις δόξες του παρελθόντος. Αντίθετα, θέλει να τις ξεπεράσει. Έτσι, σαν να μην έφτανε το φοβερό και τρομερό Focus RS, πληροφορίες από τις ΗΠΑ αναφέρουν ότι η Ford σκέφτεται να λανσάρει, μέσα στο 2017, μια συλλεκτική e super γρήγορη della versione Focus με την ονομασία RS500.
Και, τι παραπάνω θα μπορούσε να έχει το Focus RS των 350 ίππων με το 0-100 των 4,7 δευτερολέπτων και την τελική των 265 χ.α.ω; Τα καλά νέα τώρα αρχίζουν. Οι ίδιες πληροφορίες αναφέρουν ότι οι μηχανικοί της Ford στοχεύουν στη δημιουργία του ανταγωνιστή της Mercedes AMG A45 και (κυρίως) του Audi RS3. Με τις δύο γερμανικές εταιρίες ήδη να ετοιμάζουν νέες versions των δύο μοντέλων, θεωρείται βέβαιο ότι η Ford πρέπει να κάνει το Focus RS500 ικανό να σπάσει το “φράγμα” των 4 δευτερολέπτων στο σπριντ.
Με δεδομένο ότι μεγάλο περιθώριο βελτίωσης με αύξηση της ιπποδύναμης προφανώς και δεν υπάρχει στον τετρακύλινδρο 2,3 λίτρων που φορά το Focus RS, η Ford φαίνεται να εστιάζει περισσότερο (ή μήπως κυρίως;) στο Peso.
Στόχος δεν είναι να δημιουργηθεί ένα Focus πολύ ελαφρύτερο από το RS3, αλλά να βελτιωθεί δραματικά η αναλογία κιλών ανά ίππο. Έτσι, μιας και η αύξηση της ιπποδύναμης “θα ήταν μεγάλη πρόκληση ελλείψει χώρου για επιπλέον δυνατότητα ψύξης του κινητήρα”, προς το παρόν λαμβάνονται… μέτρα μείωσης του βάρους. Ανάμεσα σε αυτά, μαθαίνουμε πως περιλαμβάνεται εκτεταμένη χρήση ανθρακονημάτων, από μεγάλο μέρος του carrozzeria, μέχρι τα freni, πολυκαρβονικά παράθυρα, καθώς και (φυσικά) ένα σχεδόν απογυμνωμένο από… περιττές ανέσεις All'interno.
Η μεγαλύτερη πιθανότητα να δούμε ένα Focus RS500, είναι αυτό να παραχθεί σε εξαιρετικά περιορισμένη έκδοση, όπως έγινε και με το RS του 2011 που ξεπούλησε μόλις σε δύο ώρες.
To Sierra RS500
Άλλωστε, αν θέλουμε να δούμε τι πραγματικά σκέφτεται η Ford, θα πρέπει να πάμε πίσω στο 1987 και να θυμηθούμε την εντολή που πήρε ο Mike Moreton για τη δημιουργία μιας εξελιγμένης έκδοσης του Sierra RS Cosworth που θα ήταν “ανίκητο στις πίστες”. Τελικά, δημιουργήθηκαν μόλις 500 Sierra RS500 Cosworth. Θα γίνει το ίδιο και με το σημερινό Focus που έχει “κάτι” από την παλιά, καλή Ford;