Vivre le mouvement dans la rue

Immatriculations de voitures neuves sur les marchés européen et grec en avril (graphiques)

Συνεχίζεται η θετική πορεία της αγοράς αυτοκινήτου

Τον Απρίλιο του 2023, η αγορά αυτοκινήτων της ΕΕ σημείωσε σημαντική αύξηση στις ταξινομήσεις επιβατικών αυτοκινήτων, με 803.188 μονάδες να πωλούνται, σημειώνοντας αύξηση 17,2% σε σχέση με το προηγούμενο έτος. Όλες οι μεγάλες αγορές της ΕΕ σημείωσαν σταθερή ανάπτυξη τον περασμένο μήνα, με την Ιταλία (+29,2%) και τη Γαλλία (+21,9%) να πρωτοστατούν.

Général

Από τον Ιανουάριο έως τον Απρίλιο του 2023, η αγορά αυτοκινήτων της ΕΕ σημείωσε αύξηση κατά 17,8% σε 3,5 εκατομμύρια ταξινομημένα αυτοκίνητα. Παρά τη βελτίωση σε ετήσια βάση, οι πωλήσεις εξακολουθούσαν να είναι μειωμένες κατά 22,8% σε σύγκριση με την ίδια περίοδο του 2019, αναδεικνύοντας τον συνεχιζόμενο διαρκή αγώνα της αγοράς αυτοκινήτων της ΕΕ. Μεταξύ των τεσσάρων μεγάλων αγορών της ΕΕ, η Ισπανία (+33,7%) σημείωσε τη μεγαλύτερη αύξηση, ακολουθούμενη από την Ιταλία (+26,9%), τη Γαλλία (+16,7%) και τη Γερμανία (+7,9%).

Ηλεκτρικά και υβριδικά αυτοκίνητα

Τον Απρίλιο, το μερίδιο αγοράς των ηλεκτρικών αυτοκινήτων με μπαταρία παρουσίασε σημαντική άνοδο, καθώς αυξήθηκε από 9,1% στο 11,8%. Ενώ τα υβριδικά αντιπροσωπεύουν πλέον το 24,8% της αγοράς νέων αυτοκινήτων στην ΕΕ, τα βενζινοκίνητα αυτοκίνητα εξακολουθούν να κυριαρχούν με το μεγαλύτερο μερίδιο στο 38,2%.

Τον περασμένο μήνα, οι ταξινομήσεις νέων ηλεκτρικών αυτοκινήτων με μπαταρία στην ΕΕ κατέγραψαν σημαντική αύξηση (+51,9%), φθάνοντας τις 94.561 μονάδες. Αυτό αντιπροσωπεύει μερίδιο αγοράς 11,8%, σημειώνοντας αύξηση σχεδόν 3% σε σύγκριση με τον Απρίλιο του 2022. Οι περισσότερες αγορές της ΕΕ κατέγραψαν διψήφια και τριψήφια ποσοστιαία αύξηση, συμπεριλαμβανομένων των δύο μεγαλύτερων: Γαλλία (+34,8%) και Γερμανία (+34,1%). Αυτό ανήλθε σε σωρευτική αύξηση 45,1%, με 415.579 μονάδες να πωλούνται τους πρώτους τέσσερις μήνες του 2023.

Τα υβριδικά ηλεκτρικά οχήματα (HEV) συνέχισαν να ενισχύονται τον Απρίλιο, με τις πωλήσεις να αυξάνονται κατά 22,7% σε 199.407 μονάδες. Η αύξηση αυτή οφείλεται κυρίως σε διψήφιες αυξήσεις στις τέσσερις βασικές αγορές της ΕΕ: Γερμανία (+35,9%), Γαλλία (+28,6%), Ιταλία (+28,3%) και Ισπανία (+14,4%). Ως αποτέλεσμα, τα HEV καταλαμβάνουν πλέον μερίδιο αγοράς 24,8% (από 23,7% τον Απρίλιο του 2022).

Παρά την αύξηση κατά 4,3% τον Μάρτιο, η αγορά της ΕΕ για τα plug-in υβριδικά οχήματα (PHEV) μειώθηκε τον Απρίλιο (-5,5%), με τις πωλήσεις να μειώνονται σημαντικά στη Γερμανία (-45,7%), τη μεγαλύτερη αγορά για αυτόν τον τύπο καυσίμου. Κατά συνέπεια, το συνολικό μερίδιο της αγοράς PHEV μειώθηκε από 9,2% τον Απρίλιο του περασμένου έτους σε 7,4% το 2023.

Βενζινοκίνητα και πετρελαιοκίνητα αυτοκίνητα

Οι ταξινομήσεις νέων βενζινοκίνητων αυτοκινήτων στην ΕΕ είχαν έναν ακόμη ισχυρό μήνα τον Απρίλιο, με τις πωλήσεις να αυξάνονται κατά 17,3%, φτάνοντας τις 306.757 μονάδες. Αυτό ισοδυναμεί με μερίδιο αγοράς 38,2%, το ίδιο μερίδιο όπως και τον Απρίλιο του 2022. Η αύξηση οφείλεται κυρίως στα σταθερά αποτελέσματα στις τέσσερις βασικές αγορές της ΕΕ, ιδίως στην Ιταλία (+39,3%) και τη Γαλλία (+31,3%). Από την αρχή του έτους, οι πωλήσεις βενζίνης στην ΕΕ έχουν φτάσει σχεδόν τα 1,3 εκατομμύρια μονάδες, μια αξιοσημείωτη αύξηση 18,3% σε σχέση με την ίδια περίοδο του 2022.

Η αγορά πετρελαιοκίνητων αυτοκινήτων της ΕΕ παρέμεινε σταθερή τον Απρίλιο (+0,03%), παρά τις θετικές επιδόσεις σε δύο από τις μεγαλύτερες αγορές του μπλοκ: Ιταλία (+21,5%) και Γερμανία (+2,4%). Τα πετρελαιοκίνητα αυτοκίνητα αντιπροσωπεύουν το 14,7% του μεριδίου αγοράς της ΕΕ, σε σύγκριση με το 17,2% τον Απρίλιο του 2022.

Ελληνική αγορά

Ειδικότερα, στην χώρα μας, οι Έλληνες καταναλωτές δείχνουν να αμβλύνουν τις αντιστάσεις τους στην ηλεκτροκίνηση, καθώς τα αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα σημείωσαν αύξηση κατά +102.2% με 463 ταξινομήσεις, έναντι 229 του προηγούμενου Απριλίου. Μείωση της τάξης του -18.6% σημείωσαν τα επαναφορτιζόμενα υβριδικά αυτοκίνητα με 434 ταξινομήσεις, έναντι 533 τον Απρίλιο του 2022. Αύξηση +14.2% στα υβριδικά οχήματα με 3.017 μονάδες, σε σχέση με τις 2,641 του περασμένου Απριλίου. Στα εναλλακτικά καύσιμα σημειώνεται αξιοσημείωτη αύξηση της τάξης του +61.7% με 359 πωλήσεις, έναντι 222 τον Απρίλιο του 2022. Αύξηση +14.5% για τα αυτοκίνητα βενζίνης τα οποία συνεχίζουν να κατέχουν την πρώτη θέση στις προτιμήσεις των Ελλήνων καταναλωτών με 4.768 έναντι 4.163 μονάδες του προηγούμενου Απριλίου. Αντιθέτως τα πετρελαιοκίνητα αυτοκίνητα χάνουν σημαντικό μερίδιο, αφού οι ταξινομήσεις τους μειώνονται κατά -20.2% και από τις 1.501 μονάδες του περσινού Απριλίου έπεσαν στις 1.198 τον φετινό. Συνολικά υπήρξε αύξηση +10,2% με 10.239 νέα αυτοκίνητα σε σχέση με τα 9.289 που ταξινομήθηκαν τον Απρίλιο του 2022. 

Ανάλυση

Παρά τις έντονες πληθωριστικές πιέσεις και την αύξηση των επιτοκίων, τόσο η Ευρωπαϊκή, όσο και η Ελληνική αγορά δείχνουν να επανακάμπτουν, σε επίπεδα προ κορωνοϊού. Η αύξηση που σημειώνουν οι πωλήσεις στα αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα, βασίζονται σε μεγάλο ποσοστό στα κίνητρα και τις επιχορηγήσεις, καθώς ακόμα υστερούν να ανταγωνιστούν τις πωλήσεις των θερμικών αυτοκινήτων, είτε πρόκειται για υβριδικά, είτε για αμιγώς βενζινοκίνητα ή πετρελαιοκίνητα. Ουσιαστικά οι καταναλωτές συνεχίζουν να εμπιστεύονται τα αυτοκίνητα με κινητήρες εσωτερικής καύσης καθώς τα ηλεκτροκίνητα δεν ανταποκρίνονται στην ικανοποίηση των βασικών μεταφορικών τους αναγκών.