Αδιαμφισβήτητα, το Golf είναι το πιο δυνατό εμπορικό χαρτί της VW με συνολικές πωλήσεις που ξεπερνούν τις 37 εκατομ. μονάδες από την παρουσίαση του το 1974, καθιστώντας το ένα από τα εμβληματικότερα ευρωπαϊκά μοντέλα. Για την εβδομαδιαία συμβίωση μας στο Topspeed.gr, μετείχαμε την ήπια υβριδική έκδοση με τον βενζινοκινητήρα 1.5 λίτρων eTsi των 150 ίππων στην εξοπλιστική έκδοση R-Line, εξετάζοντας γιατί παραμένει σημείο αναφοράς στο C-Segment.
Διαχρονική αξία
Η πρώτη γενιά του μοντέλου παρουσιάστηκε το 1974, από τον Τζορτζέτο Τζουτζιάρο με αρχικό σκοπό την αντικατάσταση του Beetle, το οποίο στη συνέχεια πλαισίωσε. Μαζί με το Scirocco και το Jetta η VW έγινε παντοδύναμη στην μικρομεσαία κατηγορία. Ωστόσο, το Golf άρχισε να ξεχωρίζει, αποτελώντας την πιο σύγχρονη εκδοχή του Beetle.
Η δεύτερη γενιά του μοντέλου το 1983 το εδραίωσε στο αυτοκινητιστικό κατεστημένο, σφραγίζοντας την αξία και την διαχρονικότητα του. Από τότε, έχουν μεσολαβήσει άλλες 6 γενιές μέχρι την σημερινή 8η γενιά, με το απαραίτητο Facelift στο μέσο του κύκλου ζωής της.
Ομάδα που κερδίζει δεν αλλάζει
Το Golf είναι το ιερό δισκοπότηρο για την Volkswagen και δεν χωρούν πειραματισμοί όσον αφορά το στυλ και την σχεδιαστική γλώσσα. Η σιλουέτα του είναι άμεσα αναγνωρίσιμη, καθιστώντας το Golf ένα σύγχρονο icon της αυτοκινητοβιομηχανίας. Η σχεδίαση γενιά με γενιά βασίζεται στην εξέλιξη και τις βελτιώσεις, εκσυγχρονίζοντας το, χωρίς να αποποιείται τον χαρακτήρα του.
Το μπροστινό μέρος αποτελεί μια ομαλή εξέλιξη της οικογένειας Golf, στο οποίο έχουν προστεθεί διακριτικά τα νέα στοιχεία της σχεδιαστικής φιλοσοφίας της VW, όπως η Led λωρίδα που ενώνει τους Matrix Led προβολείς. Δείχνει πιο επιθετικό και δυναμικό από ποτέ. Σε αυτό συντελεί και το πακέτο R-Line της δοκιμής, με τον σπορ προφυλακτήρα.
Το προφίλ διατηρεί την διαχρονική και αναγνωρίσιμη σιλουέτα, που υπογράφει το μοντέλο, με καθαρές γραμμές, λείες επιφάνειες και χαμηλό αμάξωμα.
Το πίσω μέρος διατηρεί τα βασικά στοιχεία , με τα φωτιστικά σώματα σε σχήμα δείχτη χεριού, με νέα γραφικά LED, την χαρακτηριστική κάθετη πίσω πόρτα και τον προφυλακτήρα με τον διακριτικό αεροδυναμικό διαχύτη, τονίζοντας τον σπορτίφ προσανατολισμό του μοντέλου.
Εκσυγχρονισμός
Το εσωτερικό, παρόλο που διατηρεί το γνώριμο ύφος των Golf, έχει ενημερωθεί στα σημεία, ακολουθώντας την γλώσσα των σύγχρονων μοντέλων και ιδιαίτερα του Tiguan.
Η Volkswagen έχει επιλέξει μαλακά και αφρώδη υλικά με καλή αίσθηση αφής. Η συναρμογή και η κατασκευή δεν αφήνουν περιθώρια αμφισβήτησης, με την γερμανική εταιρεία να στοχεύει στην ποιότητα και την δημιουργία φιλόξενου διακόσμου.
Το ταμπλό διαθέτει καθαρές οριζόντιες γραμμές, δείχνοντας μοντέρνο και με ελαφριά κλήση προς τον οδηγό, υποσχόμενο έναν οδηγοκεντρικό χαρακτήρα.
Κεντρικά, δεσπόζει η οθόνη του συστήματος πολυμέσων 12,9 ιντσών, συμβατό με Android Αuto και Apple Car play, δίνοντας αέρα εκσυγχρονισμού.
Πίσω από το όμορφο και σοβαρό τιμόνι, υπάρχει ο ευδιάκριτος ψηφιακός πίνακας οργάνων 10,2 ιντσών με όλες τις απαραίτητες πληροφορίες για τον οδηγό.
Οι χώροι είναι ικανοποιητικοί για τα δεδομένα της κατηγορίας. Προφανώς, δεν εστιάζει στην πρακτικότητα, ωστόσο είναι εξαιρετικά άνετο.
Η αιτία τα νέα εργονομικά ημιμπάκετ καθίσματα που παρέχουν κορυφαία πλευρική και οσφυϊκή στήριξη.
Όσον αφορά την εργονομία, οι διακόπτες βρίσκονται σε κλασικά σημεία, διευκολύνοντας τον οδηγό , ώστε να μην αποσπάται η προσοχή του από τον δρόμο.
Ο όγκος του χώρου είναι από τους μεγαλύτερους για την κατηγορία και αγγίζει τα 381 λίτρα, ενώ με τα πίσω καθίσματα πλήρως αναδιπλωμένα φτάνει τα 1.237 λτ.
Αναγκαία προσθήκη
Κάτω από το καπό βρίσκεται ο γνωστός τετρακύλινδρος υπερτροφοδοτούμενος βενζινοκινητήρας των 1,5 λίτρων της οικογένειας TSI, ο οποίος έχει εφοδιαστεί με ήπιο υβριδικό σύστημα 48Volt παίρνοντας την ονομασία eTSI. Αποδίδει 150 ίππους και 250 Nm ροπής και συνεργάζεται με το αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων DSG διπλού συμπλέκτη, 7 σχέσεων, που στέλνει την ισχύ στον εμπρόσθιο άξονα. Λειτουργεί στον κύκλο Miller και εφοδιάζεται με τεχνολογία απενεργοποίησης κυλίνδρων, για μεγαλύτερη οικονομία. Πρόκειται για την αναγκαία κινητήρια προσθήκη, λόγω της ζήτησης που υπάρχει στα υβριδικά αυτοκίνητα, δίνοντας έτσι στο Golf, το συγκριτικό πλεονέκτημα, καθώς η VW ισχυρίζεται πως το σύστημα πετυχαίνει μειωμένη κατανάλωση κατά 10% περίπου.
Πιστό στις αξίες
Διαχρονικά το Golf έχει ως σημαία του την οδική συμπεριφορά και τον οδηγοκεντρικό του χαρακτήρα. Την κληρονομιά αυτή θα κληθεί να επιβεβαιώσει η ανανεωμένη 8η γενιά σε κάθε συνθήκη και δίκτυο.
En ville κινείται όπως ένα τυπικό μικρομεσαίο Hatchback. Είναι αρκετά ευέλικτο και νευρικό, με ικανοποιητική περιμετρική ορατότητα, χάρη στις καθαρές γραμμές του αμαξώματος, καθιστώντας το εργαλείο καθημερινότητας στον αστικό ιστό.
Dans le réseau de montagne et le réseau rural αποκαλύπτεται ο δυναμισμός και ο προσανατολισμός του αυτοκινήτου στην οδηγική ευχαρίστηση. Όλα ξεκινούν από την σφιχτή ανάρτηση, που γεμίζει τον οδηγό με αίσθημα αυτοπεποίθησης και ασφάλειας, έως το σαφέστατο τιμόνι. Το αυτοκίνητο πατάει και στρίβει απολαυστικά, προκαλώντας για πιο σπορτίφ οδήγηση και σε συνάρτηση με τον ήχο του κινητήρα και το σφύριγμα του τούρμπο, ήδη από τις χαμηλές στροφές.
Sur l'autoroute ανταποκρίνεται στις προσδοκίες με την ποιότητα κύλισης και την ηχομόνωση να είναι αντίστοιχη των αυτοκινήτων του Volkswagen Group. Εξαιρετικά σταθερό ακόμα και στις υψηλές ταχύτητες, δημιουργώντας αίσθηση ασφάλειας στο ταξίδι.
Général πρόκειται ένα αυτοκίνητο που εστιάζει στο συναίσθημα, αναβιώνοντας το υπό εξαφάνιση πνεύμα των Sport Hatchback. Ανεβάζει στροφές από χαμηλά και ο ήχος του κινητήρα μελωδικός, απευθυνόμενος στην καρδιά του κάθε «Petrolhead». Όσον αφορά την λειτουργία του υβριδικού συστήματος, αυτή αποδίδει με τη μέση συνδυασμένη κατανάλωση να αγγίζει τα 7.1 λίτρα / 100 χιλιόμετρα.
Αθεράπευτα νεανικό
Το Volkswagen Golf, λόγω της δημοφιλίας του στις πιο νεαρές ηλικίες και σε συνάρτηση πως οι οικογενειάρχες στρέφονται πλέον στα SUV, αποτελεί το καθαρά νεανικό αυτοκίνητο της μάρκας, με δυναμικό σπορτίφ προσανατολισμό. Παράλληλα, το Golf είναι ένα διαχρονικό Icon, πρεσβεύοντας πλέον το μοδάτο Lifestyle.
Ο νόμος της αγοράς
Τα 32.950 € που κοστίζει η βασική έκδοση Life με τον ήπια υβριδικό βενζινοκινητήρα eTSI των 1,5 λίτρων, το καθιστά μια ακριβή επιλογή για την κατηγορία. Ειδικότερα, η έκδοση R-Line της δοκιμής μας στο επίπεδο εξοπλισμού More κοστίζει 38.250€. Δεδομένου, πως το Golf συνεχίζει να πουλάει σαν το «ζεστό ψωμί», η VW με βάση την αγορά, έχει το περιθώριο να καθορίζει την τιμή, χωρίς εκπτώσεις, σε ένα εξαιρετικό προϊόν, που αποτελεί γέφυρα μεταξύ Mainstream και Premium επιλογών.
Caractéristiques techniques
AMAXOMA |
|
Presse |
Hatchback |
Sièges |
5 |
Portes |
5 |
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ – ΕΚΠΟΜΠΕΣ – ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ |
|
Consommation moyenne combinée (WLTP) |
5.3-5.4 l/100 km |
Émissions de CO2 (WLTP) |
121-122 g/km |
Type de carburant |
Essence |
Accélération 0 - 100 km/h |
8.4 δευτ |
Vitesse maximale |
224 km/h |
Spécifications des gaz d'échappement |
Euro 6 EA |
Rapport poids/puissance |
8.7 κιλά/Hp, 115.3 Hp/τόνος |
Rapport poids/couple |
5.2 κιλά/Nm, 192.2 Nm/τόνος |
ENGINE TOTAL |
|
Puissance |
150 Hp |
Puissance par litre de cylindrée |
100.1 Hp/l |
Couple nominal du moteur |
250 Nm @ 1500-3500 S.A.L. |
Disposition du moteur |
Vers l'avant, transversalement |
Modèle/code du moteur |
EA211 evo2 |
Carcasse du moteur |
1498 cm3 |
Nombre de cylindres |
4 |
Configuration du moteur |
σε σειρά |
Diamètre du cylindre |
74.5 mm |
Voie d'administration du vaccin |
85.9 mm |
Nombre de soupapes par cylindre |
4 |
Système d'injection de carburant |
Pulvérisation directe |
Aspiration du moteur |
Turbocompresseur, Intercooler |
Mécanisme de distribution du gaz |
DACT |
Συστήματα κινητήρα |
Start & Stop Σύστημα |
Σύστημα απενεργοποίησης κυλίνδρου |
|
Φίλτρο σωματιδίων |
|
MOTEUR ÉLECTRIQUE |
|
Puissance du moteur électrique |
18 Hp |
Position du moteur électrique |
Vers l'avant, transversalement |
BATTERIE |
|
Tension de la batterie |
48 V |
Technologie des batteries |
Lithium-ion (Li-Ion) |
TAILLE ET POIDS |
|
Poids |
1301 κιλά |
Charge utile maximale |
559 κιλά |
Volume minimal d'espace pour les bagages |
381 l |
Volume maximal de l'espace à bagages |
1237 l |
Επιτρεπόμενη δυνατότητα ρυμούλκησης με φρένα (85) |
1700 κιλά |
Charge maximale sur le support |
80 κιλά |
DIMENSIONS |
|
Longueur |
4282 mm |
Largeur |
1789 mm |
Hauteur |
1483 mm |
Empattement |
2620 mm |
Trace d'acheminement |
1534-1550 mm |
Trace dorsale |
1502-1518 mm |
Diamètre de rotation minimal (diamètre de rotation) |
10.9 m |
ARCHITECTURE |
|
Mouvement |
Κίνηση στους μπροστινούς τροχούς |
Nombre de rapports et type de boîte de vitesses |
7 ταχύτητες, αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων DSG |
Suspension avant |
Ανεξάρτητο, τύπου McPherson με σπειροειδή ελατήριο και αντιστρεπτική ράβδο |
Systèmes auxiliaires |
ABS (système de freinage antiblocage) |
Type d'adresse |
Gestion chukrania (avec dents) |
Système de direction |
Volant électrique |
Roues |
205/55 R16 ή 205/50 R17 ή 225/45 R17 ή 225/40 R18 |