Σε μια εποχή που οι αυτοκινητοβιομηχανίες αναγκάζονται να αυξήσουν τις τιμές των μοντέλων τους, λόγω των επενδύσεων στην ηλεκτροκίνηση και της ρευστής γεωπολιτικής κατάστασης, οι καταναλωτές αναζητούν την καλύτερη entry level επιλογή για την αγορά καινούριου αυτοκινήτου. Για τον λόγο αυτό η Citroën επιστρέφει στην «απλότητα» της κληρονομιάς των αστικών μοντέλων της, λανσάροντας την τέταρτη γενιά του C3 που βασίζεται στην πλατφόρμα Smart Car της Stellantis. Στο Topspeed.gr για την εβδομαδιαία συμβίωση, είχαμε την ευκαιρία να οδηγούμε την πλούσια εξοπλιστική έκδοση MAX με τον βενζινοκινητήρα των 1,2 λίτρων, απόδοσης 100 ίππων.
103 χρόνια προσιτά καινοτόμα αυτοκίνητα
Ξεκινώντας από το θρυλικό 2CV του 1948, η Citroen διαθέτει 77 χρόνια εμπειρίας στην προσιτή αστική κινητικότητα με μοντέλα στο Citroën Dyane του 1967 και στο Visa του 1978. Από εκεί και πέρα, σταδιακά άρχισε να αλλάζει την φιλοσοφία των μοντέλων της με το Citroën Axel του 1984 και τα Citroën LN και LNA του 1985, το οποίο προλόγισε το ΑΧ του 1986, το οποίο παραμένει μέχρι σήμερα το δεύτερο σε αριθμό αντιτύπων μοντέλο, μετά το Citroen. Η συνέχεια γνωστή με το Saxo το 1996, μέχρι την πρώτη γενιά του C3 το 2003 για να φτάσουμε στην φυσική εξέλιξη της 4ης γενιάς του μοντέλου της δοκιμής μας, που παρουσιάστηκε το 2024 με αποστολή να επιστρέψει στις ρίζες των αστικών προσιτών μοντέλων της γαλλικής μάρκας. Εάν σε αυτή την μακρόχρονη ιστορία συμπεριλάβουμε και τον πρόγονο του 2CV, το Type C 5CV, με το παρατσούκλι «petite citron» (μικρό λεμόνι), το οποίο σχεδιάστηκε και κατασκευάστηκε το 1922, από τον ίδιο τον Αντρέ Σιτροέν ως το πρώτο ελαφρύ αυτοκίνητο πόλης μαζικής παραγωγής, η ιστορία αγγίζει τα 103 χρόνια.
Αλλαγή πλεύσης
Αισθητικά, οι καμπύλες του απερχόμενου μοντέλου δίνουν την θέση τους στις έντονες ακμές, εισάγοντας τη νέα σχεδιαστική γλώσσα που θα δούμε και στα μελλοντικά μοντέλα της γαλλικής εταιρείας. Η έμπνευση αντλείται από το πρωτότυπο oli που παρουσιάστηκε το 2022.
Το μπροστινό μέρος δείχνει μοντέρνο, ακολουθεί τετράγωνη αισθητική με τη νέα διακριτική μάσκα και το ανανεωμένο ευκρινές λογότυπο, που πλαισιώνονται από τα σύγχρονα Led φωτιστικά σώματα. Το καπό Διαθέτει τα χαρακτηριστικά κοιλα νεύρα της Citroen.
Απλές και λιτές γραμμές σχηματίζουν ένα συμπαγές και ψηλό προφίλ, που παίρνει ζωντάνια από τα έντονα νεύρα, δείχνοντας σύγχρονο και όμορφο.
Το κάθετο πίσω μέρος είναι το πλέον χαρακτηριστικό και υπογράφει τον χαρακτήρα του μοντέλου, στο οποίο ξεχωρίζουν τα τετράγωνα φωτιστικά σώματα με γραφικά Led, στο ύφος των μπροστινών, ενώ με τις αισθητικές λεπτομέρειες αποκτά χαριτωμένο και παιχνιδιάρικο στυλ.
Ωδή στην λειτουργική απλότητα
Η καμπίνα ακολουθεί νέα σχεδιαστική φιλοσοφία, εστιάζοντας στην απλότητα με τους σχεδιαστές να επιλέγουν καθαρές και λιτές γραμμές, δίνοντας μια ρετρό αίσθηση από ιστορικά αστικά μοντέλα της μάρκας.
Το ταμπλό δύο επιπέδων προσανατολίζεται στην λειτουργικότητα, δείχνοντας όμορφο οπτικά μέσα από την απλότητα. Στο πάνω μέρος κερδίζει τις εντυπώσεις το έξυπνο ψηφιακό Citroen Head – Up Display, στη θέση του παραδοσιακού πίνακα οργάνων, παρέχοντας όλες τις απαραίτητες πληροφορίες για τον οδηγό. Η επίπεδη επιφάνεια χρησιμεύει για την τοποθέτηση μικρών και ελαφρών αντικειμένων, όπως βιβλία, περιοδικά ή φακέλους.
Κεντρικά δεσπόζει η έγχρωμη οθόνης αφής 10,25 ιντσών που φιλοξενεί το σύστημα πολυμέσων, συμβατό με Android Auto και Apple AirPlay.
Το δεύτερο επίπεδο είναι ουσιαστικά ένα σκαλοπάτι με επένδυση από μαλακό ύφασμα και επίπεδη επιφάνεια. Από την δεξιά πλευρά υπάρχει και θήρα φόρτισης κινητού type C.
Συνολικά έχουν χρησιμοποιηθεί έξυπνα προσιτά υλικά, ικανοποιητικής ποιότητας και με καλό φινίρισμα αποβάλλοντας την αίσθηση του «φτηνού».
Λειτουργικά και εργονομικά διαθέτει όλους τους διακόπτες σε κλασικά σημεία, στοχεύοντας στην εξοικείωση του οδηγού, ώστε να διατηρεί την προσοχή του στον δρόμο.
Οι χώροι είναι περιορισμένοι, ειδικά για τους πίσω επιβάτες, ωστόσο στον τομέα της πρακτικότητας βρίσκεται σε ικανοποιητικά επίπεδα. Χάρη στο ύψος του αμαξώματος, η πρόσβαση είναι εύκολη στην καμπίνα, τόσο μπροστά, όσο και πίσω, ακόμα και για τους πιο ψηλούς επιβάτες.
Όπως κάθε Citroën, έτσι και το νέο C3 εστιάζει στον τομέα της άνεσης, διαθέτοντας καινοτόμα καθίσματα με πρόσθετο αφρώδες υλικό πετυχαίνοντας ιδανική οσφυϊκή και πλευρική στήριξη.
Ο όγκος του χώρου αποσκευών αγγίζει τα 310 λίτρα, ενώ με τα πίσω καθίσματα πλήρως αναδιπλωμένα, φτάνει τα 1.180 λτ.
Βελτιωμένος στα σημεία
Κάτω από το καπό, βρίσκεται ο ανασχεδιασμένος και βελτιωμένος στα σημεία, τρικύλινδρος βενζινοκινητήρας των 1,2 λίτρων της οικογένειας PureTech απόδοσης 101 ίππων και 205 Nm ροπής, ο οποίος συνεργάζεται με νέο μηχανικό κιβώτιο 6 σχέσεων. Στην πράξη είναι αρκετά ελαστικός, οικονομικός και φιλικός στον χρήστη.
Εστιάζοντας στην καθημερινότητα
Το νέο Citroen C3 είναι από τα πλέον αναμενόμενα μοντέλα της ελληνικής αγοράς, κτίζοντας ήδη το δικό του κοινό. Από την θεωρία περνάμε στην πράξη, αξιολογώντας το προσιτό αυτοκίνητο πόλης σε κάθε συνθήκη και δίκτυο.
En ville βρίσκεται στο φυσικό του περιβάλλον, ευέλικτο και νευρικό, κινείται με ευκολία στον αστικό ιστό και στα στενά των πόλεων, διευκολύνοντας τη ζωή οδηγού και επιβατών. Η ψηλά τοποθετημένη θέση οδήγησης, σε συνδυασμό με τις μεγάλες γυάλινες επιφάνειες, πετυχαίνουν κορυφαία περιμετρική ορατότητα.
Dans le réseau de montagne et le réseau rural έχει την αίσθηση ενός αυτοκινήτου βόλτας. Κινείται με άνεση και ισορροπημένα, χάρη στην ανάρτηση Citroën Advanced Comfort.
Sur l'autoroute κινείται τυπικά, όπως οφείλει ένα σύγχρονο αυτοκίνητο, με ικανοποιητική ποιότητα κύλισης και ηχομόνωση, παρέχοντας την απαιτούμενη ασφάλεια.
Général το νέο Citroën C3 είναι ευχάριστο και άνετο, εστιάζοντας στις βασικές ανάγκες και στην καθημερινότητα του χρήστη. Η μέση συνδυασμένη κατανάλωση άγγιξε τα 7,1 λίτρα/100 χιλιόμετρα, επιβεβαιώνοντας τον οικονομικό του χαρακτήρα. Χάρη στην μεγάλη απόσταση από το έδαφος, είναι εφικτή η κίνηση σε ανώμαλο έδαφος, χωματόδρομους και ήπιο Off – Road διαδρομές.
Επαναπροσδιορίζοντας τις βασικές ανάγκες
Σε μια εποχή που τα αυτοκίνητα ακριβαίνουν, με εξοπλισμό εντυπωσιασμού, η Citroën επαναπροσδιορίζει τις βασικές ανάγκες, απευθυνόμενη σε όσους επιζητούν ένα κάλο καινούργιο αυτοκίνητο, χωρίς περιττό εξοπλισμό που ανεβάζουν κατακόρυφα την αξία, αλλά απλά να έχει ότι ακριβώς χρειάζεται για την καθημερινότητα.
Το ψυχολογικό φράγμα
Με τιμή από 16.900€ στην εξοπλιστική έκδοση «You» σπάει το ψυχολογικό φράγμα των καταναλωτών, χτυπώντας τον ανταγωνισμό στην κατηγορία του B-Segment. Στην έκδοση Plus κοστίζει 18.500€, ενώ στην πλούσια έκδοση Max της δοκιμής μας, που έχει τα πάντα κοστίζει 19.500€, κάτω από τις 20.000€, καθιστώντας το μια πλήρη και προσιτή επιλογή.
Caractéristiques techniques
AMAXOMA |
|
Presse |
Crossover – Hatchback |
Sièges |
5 |
Portes |
5 |
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ – ΕΚΠΟΜΠΕΣ – ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ |
|
Consommation moyenne combinée (WLTP) |
5.6 l/100 km |
Émissions de CO2 (WLTP) |
126-127 g/km |
Type de carburant |
Essence |
Accélération 0 - 100 km/h |
10.6 δευτ |
Vitesse maximale |
183 km/h |
Spécifications des gaz d'échappement |
Euro 6e |
Rapport poids/puissance |
11.4 κιλά/Hp, 87.7 Hp/τόνος |
Rapport poids/couple |
5.6 κιλά/Nm, 178.1 Nm/τόνος |
MOTEUR |
|
Puissance |
101 Hp @ 5500 σ.α.λ. |
Puissance par litre de cylindrée |
84.2 Hp/l |
Ροπή του κινητήρα |
205 Nm à 1750 tr/min. |
Disposition du moteur |
Vers l'avant, transversalement |
Modèle/code du moteur |
HNP EB2ADT |
Carcasse du moteur |
1199 cm3 |
Nombre de cylindres |
3 |
Configuration du moteur |
En série |
Diamètre du cylindre |
75 mm |
Voie d'administration du vaccin |
90.5 mm |
Nombre de soupapes par cylindre |
4 |
Système d'injection de carburant |
Pulvérisation directe |
Aspiration du moteur |
Turbocompresseur, Intercooler |
Capacité d'huile moteur |
3.5 l |
TAILLE ET POIDS |
|
Poids |
1151-1198 κιλά |
Charge utile maximale |
422-469 κιλά |
Volume minimal d'espace pour les bagages |
310 l |
Capacité du réservoir de carburant |
44 l |
Επιτρεπόμενη δυνατότητα ρυμούλκησης χωρίς φρένα |
600 κιλά |
Charge maximale sur le support |
61 κιλά |
DIMENSIONS |
|
Longueur |
4015 mm |
Πλάτος συμπεριλαμβανομένων των καθρεπτών |
1813 mm |
Hauteur |
1567-1577 mm |
Empattement |
2540 mm |
Trace d'acheminement |
1498 mm |
Trace dorsale |
1518 mm |
Hélice avant |
790 mm |
Etai dorsal |
685 mm |
ARCHITECTURE |
|
Mouvement |
Στους μπροστινούς τροχούς |
Nombre de rapports et type de boîte de vitesses |
6 ταχύτητες, μηχανικό κιβώτιο ταχυτήτων |
Freins avant |
Δίσκοι |
Freins arrière |
Δίσκοι |
Systèmes auxiliaires |
ABS (système de freinage antiblocage) |
Type d'adresse |
Gestion chukrania (avec dents) |
Σύστημα Διεύθυνσης |
Volant électrique |
Roues |
205/55 R16 90 |