Στο φετινό Goodwood Festival of Speed θα γίνει η παγκόσμια πρεμιέρα του πρώτου νέου Speed Six εδώ και σχεδόν έναν αιώνα. Η Speed Six, το πιο νικηφόρο αγωνιστικό αυτοκίνητο της Bentley και ένα από τα πιο σημαντικά μοντέλα της, πρόκειται να επιστρέψει. Η τελευταία ενσάρκωση, με την ονομασία Car Zero, θα υποβληθεί πρώτα σε αυστηρές δοκιμές αντοχής στον πραγματικό κόσμο και σε αξιολογήσεις στην πίστα. Στη συνέχεια, θα συντηρηθεί από την Bentley πριν από την παραγωγή δώδεκα οχημάτων πελατών, τα οποία έχουν ήδη βρει αγοραστές.
Μακριά από ένα απλό αντίγραφο, ένα αυτοκίνητο συνέχειας κατασκευάζεται ακολουθώντας τα αρχικά σχέδια και τις διαδικασίες που ενέπνευσαν τη σειρά. Το Speed Six ακολουθεί τη σειρά Blower Continuation Series, αποτελώντας τη δεύτερη προπολεμική συνέχεια από το τμήμα κατασκευής αμαξωμάτων κατά παραγγελία της Bentley, Mulliner. Η σειρά Blower Continuation Series ήταν η πρώτη του είδους της.
Η εκτεταμένη έρευνα εξασφάλισε ότι το Speed Six παραμένει πιστό στην προέλευσή του, με ιδιαίτερη έμφαση στις προδιαγραφές των αυθεντικών αυτοκινήτων που συμμετείχαν στις 24 ώρες του Le Mans το 1930. Όσα πρωτότυπα σχέδια ήταν προσβάσιμα, που ανέρχονται στο 80% του συνόλου, χρησιμοποιήθηκαν με την ευγενική χορηγία του WO Bentley Memorial Foundation. Αυτά τα σχέδια συμπληρώθηκαν με σημειώσεις από τους αρχικούς μηχανικούς που περιγράφουν λεπτομερώς τις αλλαγές μεταξύ των αγώνων του 1929 και του 1930, καθώς και με δεδομένα από την Speed Six του 1930 που βρίσκεται στη συλλογή Bentley Heritage Collection και από ένα αυθεντικό αγωνιστικό του 1930 στο Le Mans, γνωστό ως Old Number 3.
Για τη δημιουργία του νέου εξακύλινδρου κινητήρα αγωνιστικών προδιαγραφών 6½ λίτρων απαιτήθηκαν πάνω από 600 μεμονωμένα νέα εξαρτήματα. Οι αρχικές δοκιμές στο δυναμόμετρο έδειξαν ότι οι πρώτοι κινητήρες απέδιδαν 205 ίππους στην αιχμή τους, σε απόσταση 5 ίππων από την καταγεγραμμένη απόδοση των αρχικών κινητήρων που είχαν ρυθμιστεί για αγώνες το 1930.
Πολλά από τα αυθεντικά υλικά που χρησιμοποιήθηκαν στη σειρά Blower Continuation Series χρησιμοποιήθηκαν και για την Speed Six, ειδικά σε πολλά από τα διακοσμημένα εξαρτήματα. Η ομάδα της Mulliner είχε πρόσβαση στα αρχεία του Εθνικού Μουσείου Αυτοκινήτου στο Beaulieu, Hampshire, για να προσφέρει πέντε αυθεντικά εξωτερικά χρώματα εποχής Parsons. Το Speed Six Car Zero καμαρώνει με Parsons Napier Green εξωτερικά και Tan δερμάτινο εσωτερικό.
Μια εξαιρετική ομάδα τεχνιτών και ειδικών της Mulliner πέρασε τους τελευταίους δέκα μήνες κατασκευάζοντας το Speed Six Car Zero. Η διαδικασία περιελάμβανε τη μεταφορά σύγχρονων και παραδοσιακών δεξιοτήτων κατασκευής αμαξωμάτων από έμπειρους τεχνίτες σε νεότερα μέλη της ομάδας. Το τελικό αποτέλεσμα, που κατασκευάστηκε και διαμορφώθηκε εξ ολοκλήρου στο εργαστήριο Mulliner στο Dream Factory της Bentley στο Crewe, είναι ένα πραγματικό αριστούργημα.
Κατά τη διάρκεια του επόμενου εξαμήνου, οι πελάτες θα έχουν την ευκαιρία να εξατομικεύσουν περαιτέρω τα οχήματά τους κατά τη διάρκεια ατομικών συνεδριών ανάθεσης. Μια υπηρεσία προσωπικής τοποθέτησης θα είναι διαθέσιμη στο δεύτερο αυτοκίνητο εξέλιξης, γνωστό ως Speed Six Factory Works, για να προσαρμόσει κάθε αυτοκίνητο στις συγκεκριμένες ανάγκες άνεσης του πελάτη.
Το Speed Six Car Zero θα υποβληθεί σε μια διαδικασία επικύρωσης παρόμοια με το Blower Car Zero, η οποία περιλαμβάνει συσσώρευση πραγματικών χιλιομέτρων και δύο προσομοιώσεις αγώνων.
Η ιστορία του Speed Six
Η Speed Six αναδείχθηκε ως η πιο επιτυχημένη αγωνιστική Bentley στην ιστορία. Ως έκδοση υψηλών επιδόσεων της 6½ λίτρων, πέτυχε τη νίκη στο Le Mans το 1929 και το 1930 υπό την καθοδήγηση των Woolf Barnato, Sir Henry ‘Tim’ Birkin και Glen Kidston.
Ο W.O. Bentley πίστευε στην ενίσχυση της ισχύος μέσω αυξημένης χωρητικότητας και όχι μέσω υπερπλήρωσης, όπως πρότεινε ο Tim Birkin. Κατά συνέπεια, ανέπτυξε έναν νέο, μεγαλύτερο κινητήρα για να διαδεχθεί τον 4½-λίτρων. Ο κινητήρας των 6½ λίτρων απέδιδε 147 ίππους στις 3500 σ.α.λ., χάρη σε μια οπή 100 mm, μια διαδρομή 140 mm και μια χωρητικότητα σχεδόν 6,6 λίτρων. Κατασκευάστηκε σε 362 παραδείγματα στο εργοστάσιο της Bentley στο Cricklewood, στο Βόρειο Λονδίνο, με διαφορετικά μήκη πλαισίου για να ικανοποιεί τις επιμέρους απαιτήσεις των πελατών σε στυλ αμαξώματος.
Η Speed Six παρουσιάστηκε το 1928 ως μια πιο σπορ παραλλαγή της 6½ λίτρων. Ο κινητήρας βελτιώθηκε για να αποδώσει περισσότερη ισχύ, παρέχοντας αυξημένη απόδοση 180 ίππων. Μεταξύ 1928 και 1930, κατασκευάστηκαν 182 μοντέλα Speed Six, με τα εργοστασιακά αγωνιστικά αυτοκίνητα να κατασκευάζονται σε πλαίσιο πλαισίου 134 ιντσών.
Η αγωνιστική εκδοχή της Speed Six, με έναν πιο εξελιγμένο κινητήρα που απέδιδε 200 ίππους, κέρδισε δύο νίκες στο Le Mans το 1929 και το 1930, εδραιώνοντας την κληρονομιά της στην ιστορία της Bentley. Η νίκη του 1929, ειδικότερα, έθεσε νέα πρότυπα κυριαρχίας στον αγώνα.
Αντοχή στην πραγματική ζωή του Speed Six Car Zero
Το Speed Six Car Zero, που θα παρουσιαστεί στο φετινό Φεστιβάλ ταχύτητας του Goodwood, είναι εξοπλισμένο με πρόσθετα όργανα για τη διαδικασία επικύρωσης, τα οποία δεν θα υπάρχουν στα οχήματα των πελατών. Αυτός ο πρόσθετος εξοπλισμός θα βοηθήσει στην καταγραφή διαφόρων δεδομένων κατά τη διάρκεια των επόμενων έξι μηνών.
Μετά την ολοκλήρωση του Car Zero, θα ξεκινήσει μια σειρά δοκιμών αντοχής σε πραγματικές συνθήκες. Αυτές οι δοκιμές, οι οποίες έχουν σχεδιαστεί για να προσομοιώσουν 35.000 χιλιόμετρα οδήγησης στον πραγματικό κόσμο και 8.000 χιλιόμετρα οδήγησης σε πίστα, θα διασφαλίσουν τη λειτουργικότητα και την αντοχή των αυτοκινήτων υπό τις πιο δύσκολες συνθήκες. Το πρόγραμμα αυτό θα παρέχει βεβαιότητα για την αξιοπιστία των μελλοντικών οχημάτων των πελατών.
Το πρώτο αυτοκίνητο πελάτη έχει προγραμματιστεί να αρχίσει να κατασκευάζεται τον Οκτώβριο του τρέχοντος έτους. Η παραγωγή 12 αυτοκινήτων πελατών αναμένεται να ολοκληρωθεί μέχρι το τέλος του 2025, με κάθε αυτοκίνητο να απαιτεί 10 μήνες για την ολοκλήρωσή του.