Vivre le mouvement dans la rue
BMW

BMW : Réduction des émissions de CO2 grâce à la technologie power-to-heat (PtH)

Για πρώτη φορά, η παραγωγή πλαισίων και εξαρτημάτων για συστήματα μετάδοσης κίνησης στο εργοστάσιο 02.10 του BMW Group στο Dingolfing λειτουργεί με ηλεκτρικά θερμαινόμενο δακτυλιοειδή κλίβανο.

BMW

Για πρώτη φορά, η παραγωγή πλαισίων και εξαρτημάτων για συστήματα μετάδοσης κίνησης στο εργοστάσιο 02.10 του BMW Group στο Dingolfing λειτουργεί με ηλεκτρικά θερμαινόμενο δακτυλιοειδή κλίβανο. Σε σύγκριση με τον αντίστοιχο συμβατικό κλίβανο φυσικού αερίου, ο τελευταίος ηλεκτρικός κλίβανος εξοικονομεί σήμερα περίπου 300 τόνους CO2 par an.

«Ο νέος κλίβανος έχει προγραμματισμένη διάρκεια ζωής άνω των 40 ετών, οπότε πρόκειται για έναν εξοπλισμό που είναι προσανατολισμένος στο μέλλον καθορίζοντας την πορεία μας στο ταξίδι μας προς το μηδενικό ισοζύγιο άνθρακα», δήλωσε ο Marc Sielemann, υπεύθυνος για την ποιότητα και την παραγωγή συστημάτων μετάδοσης κίνησης, πλαισίων και φρένων μαζί με το Τμήμα Αγορών και διευθυντής του εργοστασίου εξαρτημάτων 02.10 στο Dingolfing. Το BMW Group έχει θέσει ως στόχο να είναι κλιματικά ουδέτερο σε ολόκληρη την αλυσίδα αξίας το αργότερο μέχρι το 2050.

Ο κλίβανος σκλήρυνσης με την καινοτόμο τεχνολογία power-to-heat πήρε σάρκα και οστά ύστερα από επένδυση περίπου 7 εκατομμυρίων ευρώ.

 

Νέος κλίβανος σκλήρυνσης για εξαρτήματα e conduire

Το εργοστάσιο 02.10 στο Dingolfing παράγει εξαρτήματα πλαισίων και συστημάτων μετάδοσης κίνησης για οχήματα BMW, MINI και Rolls-Royce. Για να γίνουν πιο ανθεκτικά, τα εξαρτήματα σκληραίνονται σε ειδικούς κλιβάνους. Καθώς η ηλεκτρική κινητικότητα κερδίζει έδαφος, κατασκευάζονται όλο και περισσότερα εξαρτήματα, συμπεριλαμβανομένων των ηλεκτρικών μονάδων κίνησης. Τα υπάρχοντα συστήματα φτάνουν σταδιακά στα όρια της παραγωγικής τους ικανότητας, οπότε χρειάστηκε ένας νέος δακτυλιοειδής κλίβανος με πρέσα σκλήρυνσης εξαρτημάτων.

Το καινοτόμο σύστημα που χρησιμοποιείται για τη σκλήρυνση των γραναζιών για ηλεκτρικά κιβώτια ταχυτήτων, έχει παραγωγική ικανότητα περίπου 960.000 γραναζιών ετησίως. Αξίζει να σημειωθεί ότι σε αντίθεση με τους δύο υπάρχοντες κλιβάνους, οι οποίοι τροφοδοτούνται με φυσικό αέριο – ένα ορυκτό καύσιμο – αυτή η νέα λύση κάνει χρήση ηλεκτρικής ενέργειας για πρώτη φορά. Αντί να χρησιμοποιεί 33 φλόγες αερίου σε σωλήνες με κεραμικό περίβλημα, όπως το παλαιότερο μοντέλο, ο νέος κλίβανος χρησιμοποιεί τον ίδιο αριθμό ηλεκτρικών θερμαντικών στοιχείων για να αναπτύξουν θερμοκρασία έως και 900 βαθμούς Κελσίου.

 

Χαμηλότερες εκπομπές CO 2

Η παραγωγή θερμότητας με χρήση ηλεκτρικής ενέργειας – ή αλλιώς τεχνολογία power-to-heat, όπως ονομάζεται – εξοικονομεί τεράστιες ποσότητες αερίων του θερμοκηπίου που είναι επιβλαβή για το κλίμα. Λειτουργώντας με ηλεκτρική ενέργεια, ο νέος κλίβανος σκλήρυνσης εκπέμπει περίπου 300 τόνους λιγότερο CO2 ετησίως από τον αντίστοιχο φυσικού αερίου.

«Συστήματα με τεχνολογία power-to-heat, όπως αυτός ο νέος ηλεκτρικός δακτυλιοειδής κλίβανος, υποστηρίζουν την απεξάρτηση της παραγωγής θερμότητας από τον άνθρακα – απαραίτητο στοιχείο για την προστασία του κλίματος. Παράγουν θερμότητα με φιλικά προς το περιβάλλον μέσα, και μπορούν να τροφοδοτηθούν μεταξύ άλλων με πλεονάζουσα ενέργεια από ανανεώσιμες πηγές», δήλωσε ο Sielemann. Έτσι, ο νέος κλίβανος με τεχνολογία power-to-heat όχι μόνο μειώνει την κατανάλωση φυσικού αερίου στο εργοστάσιο του Dingolfing, αλλά υποστηρίζει επίσης την ενσωμάτωση των ανανεώσιμων πηγών ενέργειας στο δίκτυο ηλεκτρικής ενέργειας. Πρόκειται για ένα ακόμη στοιχείο της μετατροπής του εργοστασίου Dingolfing του BMW Group σε βιώσιμο BMW iFACTORY. «Για το μέλλον», δήλωσε ο Sielemann, «εξετάζουμε τη μετατροπή και των υπόλοιπων κλιβάνων σκλήρυνσης σε ηλεκτρικούς».