Lambretta

Ιταλικό άρωμα από το Neckarsulm: η NSU Lambretta

Η Lambretta είναι ένα διάσημο σκούτερ της δεκαετίας του 1950 με ένα μελωδικό όνομα και στυλ "la dolce vita"

Lambretta

Η Lambretta, ένα διάσημο σκούτερ της δεκαετίας του 1950, ήταν γνωστή για το μελωδικό της όνομα και την αύρα της “la dolce vita”. Δεν αποτελούσε πρωτότυπο δημιούργημα της NSU, αλλά μια παραγωγή με άδεια παραγωγής που βασίστηκε στο σχέδιο του Ιταλού κατασκευαστή Innocenti, ο οποίος εκείνη την εποχή πουλούσε άδειες παραγωγής σε διάφορους κατασκευαστές σε διάφορα έθνη.

Το 1950, η πόλη Neckarsulm είδε μια σειρά από απώλειες θέσεων εργασίας όταν το τοπικό εργοστάσιο σταμάτησε να παρέχει υπηρεσίες επισκευής οχημάτων για τον αμερικανικό στρατό που υπηρετούσε στη Γερμανία εκείνο το έτος. Η διοίκηση της NSU βρισκόταν σε μια τρομερή προσπάθεια να διατηρήσει το εργοστάσιο σε πλήρη λειτουργία – και ευτυχώς, βρήκε μια λύση σε σύντομο χρονικό διάστημα: Τα μηχανοκίνητα σκούτερ ήταν στη μόδα στη Γερμανία εκείνη την εποχή, μια τάση που η NSU ήταν έτοιμη να εκμεταλλευτεί. Η εταιρεία με έδρα το Neckarsulm σύναψε συμφωνία αδειοδότησης με την Innocenti και ξεκίνησε την κατασκευή της NSU Lambretta το 1950. Το όνομα του σκούτερ ήταν μια υπόδειξη της καταγωγής του, καθώς η Innocenti, η ιταλική εταιρεία αδειοδότησης, βρισκόταν στο προάστιο Lambrate του Μιλάνου.

Κατά την περίοδο παραγωγής της Lambretta, η NSU παρουσίασε δύο μοντέλα: Μέχρι το 1954, ένα σκούτερ με κινητήρα 123 κ.εκ. και μέγιστη ταχύτητα 70 km/h – και στη συνέχεια, από το 1954, ένα μοντέλο 150 κ.εκ. με μέγιστη ταχύτητα 81 km/h. Η μικρότερη έκδοση είχε απόδοση 4,5 PS, ενώ η πιο ισχυρή Lambretta απέδιδε 6,2 PS. Και τα δύο μοντέλα κινούνταν από έναν μονοκύλινδρο δίχρονο κινητήρα. Μεταξύ 1950 και 1956, παρήχθησαν περίπου 117.000 μονάδες και των δύο μοντέλων.

Τα σκούτερ ήταν διαθέσιμα σε τέσσερα χρώματα: πράσινο lime, μπεζ, μεσαίο γκρι και ανοιχτό γκρι. Όταν η συμφωνία αδειοδότησης με την Innocenti έληξε το 1956 όπως είχε προγραμματιστεί, η NSU επέλεξε να συνεχίσει την παραγωγή σκούτερ – τώρα ως ιδιόκτητη εξέλιξη που θα μπορούσε να διατεθεί και αλλού. Κατά συνέπεια, η Lambretta εξελίχθηκε στο NSU Prima, το οποίο κυκλοφόρησε σε τέσσερις παραλλαγές. Μέχρι να ολοκληρωθεί η παραγωγή σκούτερ στο Neckarsulm το 1964, είχαν κατασκευαστεί συνολικά 160.000 σκούτερ Prima, γεγονός που σήμαινε την παύση της παραγωγής σκούτερ στο Neckarsulm.