Live the Movement in the streets

How Akio Toyoda leads Toyota to (lasting) profit

Και τι θα κάνει με την έλλειψη μικροτσίπ

«Εκ μέρους και των 360.000 μελών της Toyota Team σε όλο τον κόσμο, σας ευχαριστώ για αυτή την τεράστια τιμή! Εάν δεν σας πειράζει όμως θα ήθελα να αλλάξω αυτό το βραβείο από το “πρόσωπο” της χρονιάς, σε “πρόσωα” της χρονιάς… γιατί είναι η συλλογική προσπάθεια όλων των υπαλλήλων, λιανοπωλητών και προμηθευτών μας σε όλο τον κόσμο που πραγματικά έκανε την Toyota αυτό που είναι σήμερα! Και εγώ δεν θα μπορούσα να επομένως να είμαι ο πιο ευγνώμων CEO”. Τα λόγια αυτά, τα έλεγε πριν από μερικούς μόλις μήνες, ο πρόεδρος και CEO της Toyota, Akio Toyoda. Ήταν η μέρα που βραβευόταν ως «World Car Person Of The Year» για το 2021.

Yπό την ηγεσία του, η Toyota παρέμεινε κερδοφόρα το 2020, παρά τα προβλήματα που δημιούργησε η πανδημία του COVID-19, προστατεύοντας με τον τρόπο αυτό πολλές θέσεις εργασίας σε όλο τον κόσμο. Την ίδια στιγμή, ο Akio Toyoda διατήρησε τη σταθερή πορεία ανάπτυξης και ανέλιξης της Toyota στη νέα, συνδεδεμένη, αυτόνομη και ηλεκτρική εποχή της αυτοκίνησης, ξεκινώντας παράλληλα την κατασκευή της Woven City, μιας πρωτότυπης πόλης του μέλλοντος.

Γραμμή παραγωγής της Toyota

Χαρισματικός

Αλλά η επιτυχία δεν είναι προσωρινή. Δεν θα τον χαρακτήριζαν “χαρισματικό”, άλλωστε, εάν δεν ήταν τέτοιος. Έτσι, και για το 2021, τα πράγματα πάνε (ακόμα) καλύτερα. Η Toyota Motor Corporation κατέγραψε λειτουργικά κέρδη ρεκόρ στο τρίμηνο καθώς οι πληγείσες από την πανδημία πωλήσεις ανέκαμψαν. Ωστόσο, δεν προχώρησε σε αναβάθμιση των προβλέψεων για το σύνολο του οικονομικού έτους, επικαλούμενη την αναζωπύρωση των κρουσμάτων κορονοϊού αλλά και την παγκόσμια έλλειψη ημιαγωγών. Αυτό το τελευταίο, είναι ο πιο περίπλοκος “γρίφος” που πρέπει να λύσει ο Toyoda.

O Toyoda με την (αγαπημένη του) Supra

Όχι ότι δεν έχει ξαναλύσει γρίφους. Όπως αυτός της ξαφνικής επέλασης των ηλεκτρικών αυτοκινήτων, “τάση” στην οποία η Toyota πρωτοπόρησε. Ο Toyoda, μη μπορώντας να συγκρατήσει την πληθωρική προσωπικότητά του, έλεγε κάποτε ότι “η Tesla μπορεί να έχει τη συνταγή, όμως η Toyota έχει τον chef και την κουζίνα”.

Οι αριθμοί

Η μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία στον κόσμο βάσει πωλήσεων διατήρησε την πρόβλεψη του Μαΐου για λειτουργικά κέρδη 2,5 τρισ. γεν (22,93 δισ. δολ.) στο σύνολο της χήρησης, απογοητεύοντας κάποιους επενδυτές. «Στο πρώτο τρίμηνο, είδαμε τα αποτελέσματα των ενεργειών βελτίωσης παρά το αντίξοο επιχειρηματικό περιβάλλον», ανέφερε σε ανακοίνωση. «Θα συνεχίσουμε αυτές τις ενέργειες στο μέλλον, ωστόσο η κατάσταση είναι ακόμη απρόβλεπτη εξαιτίας της επέκτασης του κορονοϊού στις αναδυόμενες αγορές, την έλλειψη ημιαγωγών και τις ολοένα και αυξανόμενες τιμές πρώτων υλών».

O Toyoda είναι αληθινός petrolhead, όπως δηλώνει και στο αυτοκόλλητο που έχει βγάλει γι’ αυτό το σκοπό

Τα λειτουργικά κέρδη της ιαπωνικής αυτοκινητοβιομηχανίας αυξήθηκαν στα 997,49 δισ. γεν (9,15 δισ. δολάρια) για τους τρεις μήνες έως τις 30 Ιουνίου, ξεπερνώντας τη μέση εκτίμηση των αναλυτών για κέρδη 752 δισ. γεν. Τα κέρδη του τριμήνου έλαβαν ώθηση και από τις ευνοϊκές συναλλαγματικές ισοτιμίες. Η Toyota διατήρησε την πρόβλεψή της για πωλήσεις 8,7 εκατομμυρίων οχημάτων την τρέχουσα χρήση, από 7,65 εκατομμύρια οχήματα πέρυσι. Οι πωλήσεις ανέκαμψαν στο τρίμηνο φτάνοντας κοντά στα επίπεδα του 2019 ενώ το ποσοστό των ηλεκτρικών οχημάτων συνέχισε να ανεβαίνει.

Τα μικροτσίπ

Ο πρόεδρος της Toyota συμμετέχει σε 24ωρο αγώνα με Corolla η οποία κινείται με υδρογόνο

Στο μεταξύ, η Toyota συσσωρεύει ημιαγωγούς που χρησιμοποιούνται στα πάντα, από τη συντήρηση της μηχανής έως την ασφάλεια του αυτοκινήτων και τα συστήματα ψυχαγωγίας, εν μέσω της παγκόσμιας έλλειψης που έχει πλήξει τα επίπεδα παραγωγής ανταγωνιστών όπως η Hyundai Motor και η Ford Motor. Και δεν είναι οι μόνοι, άλλωστε. Η BMW και η Stellantis προστέθηκαν, την περασμένη εβδομάδα, στις μεγάλες αυτοκινητοβιομηχανίες που προειδοποιούν ότι η παγκόσμια έλλειψη ημιαγωγών που έχει ταλαιπωρήσει τη βιομηχανία φέτος θα συνεχιστεί το 2021 και μετά, πλήττοντας παραγωγή και πωλήσεις. Με την κατάσταση να μην εξομαλύνεται, ο Toyoda, ο οποίος έχει στα χέρια του τη μεγαλύτερη παραγωγή, έχει και το μεγαλύτερο άγχος…