Στην εποχή που «κυριαρχούν» τα SUVs και τα Crossovers, έχουν μείνει ελάχιστοι εκπρόσωποι της πραγματικής Off-Road σχολής. Μια εβδομάδα με το Suzuki Jimny ήταν αρκετή για να μας μυήσει στην Extreme φιλοσοφία της Off-Road οδήγησης!
Meet
Η Suzuki είναι μια από τις αυτοκινητοβιομηχανίες με την πιο υψηλή τεχνογνωσία στην τετρακίνηση και τα πραγματικά σκληροτράχηλα Off-Roads! Η ονομασία Jimny βρίσκεται στην αγορά από το 1970, ως το πιο ελαφρύ Off-road των Ιαπώνων. Η πρώτη γενιά του μοντέλου έμεινε στην παραγωγή μέχρι το 1981, όπου αντικαταστάθηκε από την πιο πετυχημένη δεύτερη γενιά η οποία παρέμεινε στη παραγωγή μέχρι το 1998 και στην Ευρώπη γνώρισε την επιτυχία με το όνομα «Samurai». Η τρίτη γενιά επανέφερε το όνομα Jimny στη Γηραιά Ήπειρο το 1998 και παρήχθη έως το 2018, όπου αντικαταστάθηκε από τη σημερινή γενιά! Λόγω των υψηλών ρύπων του βενζινοκινητήρα σε συνάρτηση με το νέο αυστηρότερο νομικό πλαίσιο της ΕΕ για τις εκπομπές, η Suzuki αναγκάστηκε να σταματήσει την εισαγωγή του Jimny στην ευρωπαϊκή αγορά, βρίσκοντας όμως παραθυράκι να συνεχίσει να το διαθέτει, αποκλειστικά σε επαγγελματική LCV έκδοση!
External design
Με τετράγωνη αισθητική και απλή, λιτή σχεδίαση το Suzuki Jimny διαθέτει μια διαχρονική περιπετειώδη εμφάνιση!
Το μπροστινό μέρος πλαισιώνεται από μια μεγάλη ορθογώνια μάσκα με πέντε κάθετες γρίλιες στην οποία ενσωματώνονται οι στρογγυλοί προβολείς και τα φλας. Ο προφυλακτήρας διαθέτει Off – Road εμφάνιση.
Το προφίλ σχηματίζει μια απλή τετράγωνη σιλουέτα, τονισμένη από τους φουσκωμένους μαύρους θόλους των τροχών και τη μεγάλη απόσταση από το έδαφος.
Το πίσω μέρος διαθέτει μια μεγάλη πόρτα που ανοίγει από τα αριστερά προς τα δεξιά και ενσωματώνει την ρεζέρβα, τοποθετημένη εξωτερικά, ενώ τα φώτα βρίσκονται χαμηλά στον πίσω προφυλακτήρα!
Internal
Η καμπίνα έχει… τα απολύτως απαραίτητα. Απλή και λιτή, χωρίς περιττό εξοπλισμό, όπως αρμόζει σε ένα «σπαρτιάτικο» Off-Road! Η απουσία σύγχρονου συστήματος πολυμέσων είναι ολοφάνερη, μονάχα με ένα απλό ραδιόφωνο κεντρικά στο ταμπλό!
Η τετράγωνη αισθητική πρωταγωνιστεί και στο εσωτερικό, με τα σκληρά πλαστικά να ολοκληρώνουν την εικόνα του. Η συναρμογή τους ωστόσο είναι ικανοποιητική. Εργονομικά, ο οδηγός θα πρέπει να συνηθίσει κάποιες ιδιαιτερότητες, όπως η τοποθέτηση των διακοπτών των ηλεκτρικών παραθύρων χαμηλά κεντρικά στο ταμπλό!
Ανάμεσα στα δύο καθίσματα ξεχωρίζουν ο ψηλά τοποθετημένος επιλογέας ταχυτήτων και πίσω από αυτόν, ο επιλογέας τετρακίνησης.
Τα καθίσματα ρυθμίζονται μόνο εμπρός και πίσω. Ωστόσο χάρη στις μεγάλες γυάλινες επιφάνειες, την τετραγωνισμένη σχεδίαση και την υψηλή θέση οδήγησης, προσφέρει εξαιρετική περιμετρική ορατότητα, δίνοντας στον οδηγό ακριβή εκτίμηση για τα όρια του αυτοκινήτου.
Η αυστηρά διθέσια διάταξη παρέχει χώρο αποσκευών 863 λίτρων, κατάλληλη τόσο για μεταφορά αγαθών, όταν το αυτοκίνητο χρησιμοποιείται για επαγγελματική χρήση, καθώς και για τον απαραίτητο εξοπλισμό, σε extreme αποδράσεις!
Κινητήριο σύνολο
Για την κίνηση του αυτοκινήτου φροντίζει ο ατμοσφαιρικός βενζινοκινητήρας 1.5 VVT που αποδίδει 102 PS και 130 Nm ροπής και συνδυάζεται με ένα νέο πεντατάχυτο κιβώτιο, με την τετρακίνηση All Grip Pro.
On the road
Εμφανισιακά σε προδιαθέτει για extreme αποδράσεις και Off-Road εμπειρίες! Ας το γνωρίσουμε λοιπόν σε κάθε συνθήκη… εντός και εκτός δρόμου!
Στη πόλη οι συμπαγείς διαστάσεις είναι ο καλύτερος σύμμαχος για κίνηση στον αστικό ιστό. Η εξαιρετική περιμετρική ορατότητα ενισχύεται από τους μεγάλους πλαϊνούς καθρέπτες, δίνοντας στον οδηγό τα σαφή όρια του οχήματος!
In the mountain and rural network κινείται αξιοπρεπώς χάρη στο μικρό του βάρος σε συνδυασμό με τη ροπή των 130 Nm. Στις στροφές το αμάξωμα παρουσιάζει έντονες κλίσεις, που ωστόσο είναι φυσιολογικό να συμβαίνει χάρη στον καθαρά off – road χαρακτήρα του, τη μαλακή ανάρτηση και τις κάθετες επιφάνειες!
Off the road το Suzuki Jimny ξεδιπλώνει το ταλέντο του, αποκαλύπτοντας τις ικανότητες του. Διαθέτει πλαίσιο τύπου σκάλας, άκαμπτους άξονες και απόσταση από το έδαφος που φτάνει στα 210mm, σε συνδυασμό με τους κοντούς προβόλους, που του δίνουν μεγάλες γωνίες προσέγγισης στις 37°, ράμπας 28° και διαφυγής 49°. Παράλληλα, οι κοντές σχέσεις και η μεγάλη διαδρομή της ανάρτησης, του προσφέρουν εξαιρετικές ικανότητες εκτός δρόμου, σε συνδυασμό με την κατ’ επιλογή τετρακίνηση AllGrid Pro.
Στην πράξη το Suzuki Jimny μετατρέπεται σε ένα πολύ ευχάριστο όχημα σε εκτός δρόμου διαδρομές, το οποίο διασχίζει κάθε ανωμαλία που θα βρει μπροστά του, όπως λάσπες, πέτρες και βράχους! Η εξελιγμένη τετρακίνηση του δίνει την κατάλληλη πρόσφυση, γεμίζοντας με αυτοπεποίθηση τον οδηγό, ο οποίος αν βρεθεί σε εξαιρετικά δύσκολες συνθήκες, το διαφορικό κλειδώνει, ώστε το αυτοκίνητο να έχει την απαραίτητη δύναμη να ξεκολλήσει από οπουδήποτε! Προσοχή όμως, το κλείδωμα πρέπει να γίνεται μόνο όταν υπάρχει ανάγκη, και σε χαμηλές ταχύτητες, παράλληλα κατά τη χρήση αυτής της λειτουργίας απενεργοποιούνται και όλα τα ηλεκτρονικά βοηθήματα ADAS!
On the motorway έχει ουδέτερη οδική συμπεριφορά. Η μειωμένη αεροδυναμική απόδοση και τα χαμηλά επίπεδα ηχομόνωσης έχουν ως αποτέλεσμα το βουητό να περνάει μέσα στην καμπίνα. Δεν πρόκειται για ένα αυτοκίνητο για ταξίδια, ούτε για υψηλές ταχύτητες. Η τελική του περιορίζεται μόλις στα 145 χλμ/ώρα.
General το Suzuki Jimny είναι πιο ευχάριστο στις εκτός δρόμου διαδρομές, όπου δείχνει τις αρετές του. Παράλληλα, οι συμπαγείς διαστάσεις και η καλή ορατότητα είναι ένα πλεονέκτημα για κίνηση στον αστικό ιστό. Ωστόσο, για την κίνηση στον αυτοκινητόδρομο και το επαρχιακό δίκτυο, χρειάζεται συμβιβασμός! Η μέση κατανάλωση βρίσκεται σε φυσιολογικά επίπεδα που αγγίζει τα 8.1 λίτρα / 100 χιλιόμετρα. Εκτός δρόμου όμως και με την χρήση τετρακίνησης, αυτή ανεβαίνει στα 8.9 λίτρα!
Who it is aimed at
Είτε πρόκειται για επαγγελματίες που πραγματοποιούν μεταφορές σε δυσπρόσιτες περιοχές, είτε για νέους που αρέσκονται σε extreme αποδράσεις με εξοπλισμό και έχουν την περιπέτεια στο αίμα τους, το Suzuki Jimny LCV απευθύνεται σε όλους όσους χρειάζονται ένα προσιτό σκληροτράχηλο Off-Road για κίνηση σε κάθε έδαφος!
Price
Η μια και μοναδική έκδοση του Suzuki Jimny διατίθεται στην τιμή των 21.630€, ενώ χωρίς το ΦΠΑ το κόστος είναι μόλις 16.380€.
Technical characteristics
AMAXOMA |
|
Press |
off-road όχημα |
Seats |
2 |
Doors |
3 |
CONSUMPTION - EMISSIONS - SUBSIDIES |
|
CO2 emissions (WLTP) |
173-174 g/km |
Μέση συνδυασμένη κατανάλωση καυσίμου – Μικτός κύκλος (WLTP) |
6.1 l/100 km |
Fuel type |
Petrol |
Maximum speed |
145 km/h |
Exhaust Gas Specifications |
Euro 6 |
Weight/power ratio |
10.7 κιλά/Hp, 93.6 Hp/τόνος |
Weight/torque ratio |
8.4 κιλά/Nm, 119.3 Nm/τόνος |
ENGINE |
|
Power |
102 Hp @ 6000 σ.α.λ. |
Power per litre of displacement |
69.8 Hp/l |
Torque |
130 Nm @ 4000 σ.α.λ. |
Engine layout |
Forward, along |
Engine model/code |
K15B |
Engine casing |
1462 cm3 |
Number of cylinders |
4 |
Engine configuration |
In series |
Cylinder diameter |
74 mm |
Vaccine route |
85 mm |
Degree of compression |
10 |
Number of valves per cylinder |
4 |
Fuel injection system |
Multi-point spraying |
Engine suction |
Naturally climbing engine |
Gas distribution mechanism |
VVT |
Engine oil capacity |
3.6 l |
HEIGHT AND WEIGHT |
|
Weight |
1090 κιλά |
Maximum payload |
345 κιλά |
Όγκος χώρου αποσκευών |
863 l |
Fuel tank capacity |
40 l |
DIMENSIONS |
|
Length |
3645 mm |
Width |
1645 mm |
Height |
1720 mm |
Wheelbase |
2250 mm |
Front track |
1395 mm |
Back trace |
1405 mm |
Distance from the ground |
210 mm |
Minimum turning diameter (turning diameter) |
9.8 m |
Angle of approach |
37° |
Angle of flight |
49° |
Ramp angle |
28° |
ARCHITECTURE |
|
Movement |
Σε όλους τους τροχούς (4×4) |
Number of gears and type of gearbox |
5 ταχύτητες, μηχανικό κιβώτιο ταχυτήτων |
Front suspension |
Σπειροειδές ελατήριο, άκαμπτος άξονας |
Rear suspension |
Άκαμπτος άξονας, Σπειροειδές ελατήριο |
Front brakes |
Discs |
Rear brakes |
Τάμπουρα |
Auxiliary systems |
ABS (Anti-lock Braking System) |
Type of address |
Σκουλήκι κώνου με μπάλες ανακυκλοφορίας |
Wheels |
195/80 R15 |
photo gallery