With the significant increase in the number of
models with plug-in hybrid technology, Mercedes-Benz is targeting a broad consumer base. This trend
contributes significantly to the move towards CO2
that Mercedes-Benz is committed to pursuing with its release strategy
from coal. Plug-in hybrid vehicles
offer the possibility to drive only with electricity and therefore with
zero local emissions, especially in urban areas. Models with
EQ Power technology are parallel hybrids, which can also be charged by
external power grids (plug-in). The transmission system
consists of an electric motor and an internal combustion engine which
operate in parallel and can power the vehicle either individually
or jointly. Thus, plug-in hybrid models offer a quick and simple entry into electrification
- without their movement depending on the charging infrastructure. Mercedes-Benz
is systematically expanding its range of plug-in hybrid models and is going to
have more than 20 model versions by the end of the year
- from A-Class to S-Class and from GLA to GLE.
"Plug-in hybrid technology incorporates
the best of both worlds. In the city, they operate only electrically, while in
longer distances benefit from the autonomy of internal combustion engines
combustion," explains Dr. Torsten Eder, Chief Engineer Mercedes-Benz Drivetrains. "They offer even greater efficiency for the vehicle in general, as
recover energy during braking on the one hand, on the other hand they can
operate the internal combustion engine at the most economical - in terms of
consumption - speeds and loads. The different characteristics of The different characteristics of the motors
sets complement each other perfectly. An electric motor works more
efficient at low speeds, while an internal combustion engine is
more efficient at higher speeds and loads. "
Six different models of the compact class with more than 70 km of autonomy
electric motor
In the compact category, the
Mercedes-Benz offers
already one plug-in hybrid version in the A-Class, A-Class Saloon, B-Class, CLA, CLA Shooting Brake and GLA models. Working together, the four-cylinder 1.33
litre petrol engine and 75 kW electric motor offer a combined output of 160 kW
(218 hp) and a total maximum torque of 450 Nm. The main features of the electric motor,
i.e. The maximum torque from standstill, make the compact plug-in hybrid models respond instantly, as illustrated and
in their performance. For example, the A 250 e (mixed
fuel consumption 1.6-1.4 l / 100 km, CO2 emissions approx. 36-32 g / km, energy consumption approx. 15.3-14.8 kWh / 100 km) completes
the classic 0 - 100 km/h sprint in just 6. 6 seconds. Even with the exclusive
using the electric motor, it can reach a top speed of up to 140 km / h;
more than enough to make good progress on the highway within
the speed limits of most countries without the use of the engine
internal combustion.
Η
εμβέλεια του ηλεκτροκινητήρα υπερβαίνει τα 70 χιλιόμετρα (NEDC). Η μπαταρία
ιόντων λιθίου, με συνολική χωρητικότητα 15,6 kWh can be
φορτιστεί εξωτερικά είτε με εναλλασσόμενο ρεύμα (AC) είτε με συνεχές
ρεύμα (DC). Σε ένα wallbox 7,4 kW (AC), και με το
προαιρετικό σύστημα οχήματος εναλλασσόμενου ρεύματος (OBC - On–Board Charger) έως και 7,4 kW, η φόρτιση από 10
έως 100% SoC (State of Charge) διαρκεί περίπου
1 ώρα 45 λεπτά. Χρησιμοποιώντας ταχυφορτιστή DC έως 24 kW and the
προαιρετικό σύστημα οχήματος φόρτισης συνεχούς ρεύματος έως 24 kW, χρειάζονται
περίπου 25 λεπτά για να περάσει η μπαταρία από 10 έως 80% SoC. Για να
διασφαλιστεί η μέγιστη δυνατή χωρητικότητα του χώρου αποσκευών σε σύγκριση με
τα συμβατικά αντίστοιχα μοντέλα, ο σωλήνας εξαγωγής έχει τοποθετηθεί κεντρικά
κάτω από το δάπεδο του οχήματος ενώ η πίσω απόληξη του σιγαστήρα βρίσκεται στην
κεντρική σήραγγα. Η ενσωμάτωση της δεξαμενής καυσίμου στο χώρο του άξονα
δημιουργεί επιπλέον χώρο κάτω από τον πίσω πάγκο καθισμάτων για την μπαταρία
υψηλής τάσης.
EQ Power: από τα μεσαίες κατηγορίες έως τις πολυτελείς με
ηλεκτρική αυτονομία έως 100 χλμ
Tα μοντέλα με EQ Power models, από τη C–Class έως την S–Class και από τη GLC έως τη GLE, διανύουν ήδη την
τρίτη γενιά των υβριδικών μοντέλων. Με μέγιστη ισχύ 90 kW and off–the–line ροπή 440 Nm προσφέρουν
εκλεπτυσμένη απόδοση σε όλους τους τρόπους οδήγησης, συμπεριλαμβανομένης της
αμιγούς ηλεκτροκίνησης, και τελικές ταχύτητες 130 km / h. Στην περίπτωση της
GLE 350 de 4MATIC (μεικτή
fuel consumption 1,3-1,1 l / 100 km, emissions CO combined 34-29 g / km, mixed
energy consumption 28,7-25,4 kWh / 100 km) the maximum
performance is 100 kW with a top speed of up to 160 km / h. In the new range
models of E–Class, η Mercedes–Benz offers seven
otherwise plug–in hybrid Models
(limousines and station wagons), with petrol or diesel engines and with a drive
on the rear or all 4 wheels. H electric
autonomy of C-, E- and S–Class is about 50
kilometres (NEDC), while the GLE offers
more than 100 km (NEDC). Particularly important for the increase of
electrical autonomy is the increased nominal capacity of 13.5 kWh. The battery of the GLE can be
store up to 31,2 kWh. In a wallbox with alternating
current (AC), an empty battery can be fully charged at home in approximately
1.5 hours (GLE: 3 hours 15 minutes).
The smart
operation strategy helps the driver
In order to ensure that the time between
as long as possible and the charging time as long as possible.
shorter, in the EQ Power models the vehicle's electronic system helps
the driver to drive efficiently with an intelligent operating strategy that
is determined on the basis of the route. Identify and propose the route modules
best suited to electromobility while taking into account
factors such as navigation data, topography, speed restrictions and
traffic conditions for the entire planned route. The ECO system
Assist supports the driver by advising him/her on how to save
electricity and fuel. Drivers who consistently follow the
his advice can reduce their consumption by up to 5% compared to a
normal driver profile that does not include the system suggestions.
The Mercedes me Charge simplifies the charging process
Drivers of a Mercedes-Benz EQC or a Mercedes-Benz EQC model
plug-in-Hybrid, through the Mercedes me Charge service have access to one of the
the largest charging networks in the world with more than 300 different
operators of public charging stations in Europe (in cities, towns and
parking, motorways, shopping centres, etc.). In Greece with the use of an RFID card, the
πρόσβαση στα σημεία φόρτισης είναι εύκολη και πρακτική. Χωρίς την ανάγκη σύναψης διαφορετικών
συμβολαίων με τους εκάστοτε παρόχους ή την επαναλαμβανόμενη ταυτοποίηση του
ιδιοκτήτη, οι πελάτες επωφελούνται από την ενσωματωμένη λειτουργία πληρωμής,
καταχωρώντας μόνο μία φορά τον τρόπο πληρωμής. Έτσι, η χρέωση γίνεται
αυτόματα κάθε φορά που φορτίζει το όχημα. Οι εκάστοτε χρεώσεις
αποστέλλονται μηνιαία, σε μια σαφή αναλυτική κατάσταση. O πελάτης μπορεί να
ενεργοποιήσει άνετα την υπηρεσία Mercedes me Charge στο Mercedes me
Portal.
EQ Ready app: η εφαρμογή που καθορίζει τα πλεονεκτήματα των
μοντέλων με EQ Power
Η
δωρεάν εφαρμογή EQ Ready αναλύει τα δεδομένα οδήγησης κάθε χρήστη και τα
συγκρίνει με μια σειρά παραμέτρων από ηλεκτρικά και Plug-in-Hybrid οχήματα. Στη
συνέχεια, καθορίζει εάν εξυπηρετεί τον χρήστη να επιλέξει ένα αμιγώς ηλεκτρικό
αυτοκίνητο ή ένα Plug–In–Hybrid μοντέλο. Τα αποτελέσματα βασίζονται στο ατομικό
προφίλ χρήσης και η τελική πρόταση δημιουργείται από την ανάλυση όχι μόνο ενός
ταξιδιού, αλλά του καθημερινού προφίλ οδήγησης. Σε κάθε περίπτωση τα
εξατομικευμένα δεδομένα εξάγονται μόνο με τη ρητή και εκ των προτέρων
συγκατάθεση του πελάτη.
The new
έκδοση της εφαρμογής θα είναι σύντομα διαθέσιμη σε App store/Google Play Store και
θα μπορεί να χρησιμοποιηθεί με οποιαδήποτε μάρκα οχήματος. Το EQ Ready App
ελέγχει όχι μόνο εάν οι προορισμοί του χρήστη θα μπορούσαν να επιτευχθούν
αποκλειστικά με ηλεκτροκίνηση, αλλά παρέχει επίσης καθημερινές πληροφορίες
σχετικά με την ισχύ που απαιτούν οι μετακινήσεις του, καθώς και τους
διαθέσιμους σταθμούς φόρτισης κατά τη διαδρομή. Επιπλέον, ο χρήστης μπορεί να συγκρίνει το
όχημά του με ένα μοντέλο εναλλακτικού συστήματος κίνησης από τη Mercedes-Benz.