Για τους πολλούς, η M2, την οποία αποκάλυψε η BMW επιβεβαιώνοντας (και αυτή) για μια ακόμα φορά το TopSpeed.gr είναι ο διάδοχος της φοβερής 1Μ. “Όχι”, λέει η BMW. Η Μ2, είναι κάτι παραπάνω. Είναι ο άξιος απόγονος ενός iconic κλασικού αυτοκινήτου και όχι μόνο. Είναι απόγονος της 2002 turbo, αλλά και ταυτόχρονα, της Μ3 Ε30, καθώς και της 1 Series M Coupe.
Γιατί όμως η BMW παραπέμπει για τη Μ2 σε ένα μοντέλο που έκανε ντεμπούτο πριν από 40 years, περίπου και σε ένα άλλο που χρονολογείται από το 1986; Η εξήγηση, έρχεται σχεδόν… αυτόματα. Η 2002 turbo, που έκανε ντεμπούτο το φθινόπωρο του 1973 στην Έκθεση Αυτοκινήτου της Φρανκφούρτης, ήταν το πρώτο γερμανικό αυτοκίνητο που χρησιμοποιούσε turbochargher (για την ακρίβεια, χρησιμοποιούσε Kugelfischer fuel injection system and KKK turbocharger), αποδίδοντας 170 ίππους και κάνοντάς τη, όπως μας λέει η BMW, “ένα από τα πιο γρήγορα αυτοκίνητα που κυκλοφορουσαν στους γερμανικούς δρόμους εκείνη την εποχή“. Δεν είναι μόνο οι ΚΚΚ που παραπέμπουν στη 2002, αλλά και μια μεταλλική γρίλια που διατρέχει όλο το “σώμα” της Μ2, η οποία είναι direct referral στον πρόγονο.
Παρουσίαση της 2002 turbo από το μακρινό 1974
Από την άλλη, τα “bloating“, η σηκωμένη ουρά, τα spoilers, που παραπέμπουν σε πολύ γυμνασμένο αθλητή, στη Μ2, (η BMW μας λέει ειδικά για τα φουσκώματα, ότι δεν είναι μόνο στυλιστικό statement, αλλά και ότι ήταν απαραίτητα για να χωρέσουν οι 19άρες ζάντες) αποτελούν παραπομπή στην πρώτη Μ της ιστορίας, τη Μ3 Ε30, που επίσης σήμερα αποτελεί ένα από τα σημαντικότερα κλασικά αυτοκινητα του πλανήτη. Η παραπομπή στην Ε30 δεν είναι τυχαία: Η Ε30 Μ3, κέρδισε το πρωτάθλημα τουρισμού την πρώτη σεζόν που την έβαλαν σε αυτό και αποτελεί μέχρι σήμερα το πιο επιτυχημένο αυτοκίνητο των αγώνων τουρισμού, με περισσότερες από 1.500 νίκες στην “καριέρα” της, συμπεριλαμβανομένων και 4 -στη σειρά- νικών στον 24ωρο αγώνα του Nurburgring.
Τι είπατε; Τι είπατε; Αυτή ειναι η Ε30 Μ3. Αν δεν την ήξερες, να πας να κοιταχτείς.
Αν δεν το πιασες το υπονοούμενο, αγαπημένε αναγνώστη, θα σου πούμε ότι η BMW, στο δελτίο της προς τους δημοσιογράφους, αρκετές φορές μας αναφέρει ότι η Μ2 είναι δοκιμασμένη στο Nurburgring. Πάρε αυτό το δεδομένο, πάρε και τις παραπομπές στους προγόνους της Μ2 και θα βγάλεις το συμπέρασμα ως προς το τι θέλει να μας πει εμμέσως η BMW: Ότι η Μ2, είναι το next big thing της παγκόσμιας αυτοκίνησης.
Τέσσερις μπούκες που παράγουν θεσπέσια μελωδία
Ότι προορίζεται να “βασιλεύσει” στην “Πράσινη Κόλαση” και να γράψει ιστορία στους αγώνες, όπως έκανε η Ε30 Μ3, αλλά και να “σκοτώνει” ό,τι κινείται και το παίζει γρήγορο στους δρόμους, όπως έκανε η 2002 turbo. Με λίγα λόγια, αυτό σημαίνει ότι πρέπει να περιμένουμε την ανακοίνωση του χρόνου που έκανε η Μ2 στο ‘Ring, στα πλαίσια αυτού του “πολέμου” που έχει ανάψει τελευταία με το “εγώ γύρισα πιο γρήγορα την Πράσινη Κόλαση”. Και, για τη 2002, η BMW μας λέει επί λέξει ότι “η Μ2 δεν συνεχίζει μόνο την παράδοση της θρυλικής αυθεντικής Μ3-της Ε30 από το 1986, αλλά είναι κοντινός απόγονος ενός αυτοκινήτου, που, πριν 40 χρόνια ενσάρκωνε την αφοσίωση του BMW MGmbH στο δυναμικό ταλέντο που ξεχωρίζει, την ασυναγώνιστη ευελιξία and the ακλόνητο έλεγχο του αυτοκινήτου, υπό όποιες συνθήκες”.
Στα τετριμένα δεν θα αφοσιωθούμε πολύ. Η Μ2, η οποία θα διατίθεται σε τέσσερα χρώματα (Alpine White, Black Sapphire metallic, Long Beach Blue metallic και Mineral Grey metallic) είναι όντως το επόμενο βήμα στα υπεραυτοκίνητα δρόμου. Θα σου δώσουμε σε tips τα σημαντικότερα από τα στοιχεία που την κάνουν ξεχωριστή:
-Φοράει έναν 3λιτρο straight-six TwinPower Turbo which yields 365 horsepower στις 6.500 σ.α.λ. και έχει κόφτη στις 7.000. Η ροπή του (369lb-ft) είναι διαθέσιμη ανάμεσα στις 1.450 και 4.750 σ.α.λ. (Για τον γνώστη, σε αυτό το μοτέρ συναντάμε TwinScroll turbocharger, High Precision Direct Injection, variable camshaft timing (Double-VANOS) και VALVETRONIC variable valve lift control).
Καθισματάρες, δε λέω, αλλά σαν τα “φαραώ” της Ε36 Μ3, δεν είναι…
-Με το DCT (διπλός συμπλέκτης λέμε) στη σωστή θέση και το launch control ενεργοποιημένο, κάνει το sprint από στάση στα 100 σε μόλις 4,2 δευτερόλεπτα (4,4 με το εξατάχυτο χειροκίνητο) και έχει τελική (ηλεκτρονικά περιορισμένη) στα 250 χ.α.ω.
-Έχει έξι προγράμματα οδήγησης. Από αυτά, ξεχωρίζει το Μ Dynamic Mode στη θέση Sport+, το οποίο ουσιαστικά, οπως μας εξηγεί η BMW λειτουργεί ως “Drift Mode”. Σε αυτή τη θέση, η Μ2 επιτρέπει στον οδηγό ελεγχόμενες πλαγιολισθήσεις, χωρίς ωστόσο να “κλείνει” εντελώς το DSC που θα παρέμβει σε “κρίσιμη κατάσταση”. Η BMW μας τονίζει ότι σε αυτή τη θέση το DSC παρεμβαίνει αρκετά αργά, δίνοντας αυξημένη ελευθερία στον οδηγό, ενώ ταυτόχρονα κρατά τα ηλεκτρονικά βοηθήματα σε εγρήγορση.
-Έχει λειτουργία overboost που χαρίζει μεγαλύτερη ροπή. Επίσης, το κάρτερ του λαδιού είναι τροποποιημένο για να καταπολεμεί τα “συμπτώματα” της extreme οδήγησης και να μη “στεγνώνει” ο κινητήρας σε επιταχύνσεις και φρεναρίσματα.
-Μπορεί να διατίθεται και με μηχανικό 6τάχυτο, όμως στο TCT, οι Γερμανοί έκαναν τρομερή δουλειά. Το κιβώτιο διαβάζει τα δεδομένα (επιλεγμένη σχέση, σ.α.λ., ταχύτητα, τρόπος οδήγησης) και είναι έτοιμο να κουμπώσει την επόμενη σχέση πριν ο οδηγός τραβήξει το paddle. Έτσι, οι αλλαγές είναι ακόμα πιο γρήγορες. Το πιο καλό όμως, είναι ότι στα κατεβάσματα, το TCT τραβάει μια ξερογκαζιά, όπως θα έκανες κι εσύ με την all time classic μέθοδο “μύτη- τακούνι“.
-Τα φρένα της, δεν χρειάζονται πολλές συστάσεις. Οι δίσκοι έχουν διάμετρο 15 ίντσες μπροστά και 14,5 πίσω. Λογικά, όταν φρενάρει, η Μ2 ξηλώνει και λίγη άσφαλτο.
-Ότι φοράει 19άρες, στο είπαμε. Μπροστά είναι 9JX19 και πίσω 10X19. Φοράει Michelin Pilot Super Sport dimensional 245/35 ZR 19 μπροστά και 265/35 ZR 19 πίσω.
-Παρά τα φουσκώματα, έχει κατά 5% μικρότερη αεροδυναμική αντίσταση από τη Σειρά 2, ενώ οι αεροδυναμικές μετρήσεις έδειξαν μέχρι και 35% καλύτερες (αεροδυναμικές) επιδόσεις στη Μ2, ιδιαίτερα στις υψηλές ταχύτητες.
-Έχει flap στην εξάτμιση, που ρυθμίζει το θόρυβο. Έτσι, ο οδηγός μπορεί να επιλέξει ήσυχο cruising (κάτι μας λέει ότι δεν θα χρησιμοποιηθεί ποτέ), ή να απολαμβάνει (όχι μόνο αυτός) τα ουρλιάχτα του εξακύλινδρου από τις 4 απολήξεις της εξάτμισης. Σε κάθε πρόγραμμα οδήγησης, η Μ2 τραγουδάει σε διαφορετικές νότες (αλήθεια!).
-Το εσωτερικό είναι κλασικό M, ενώ οδηγός και συνοδηγός μπορούν να ρυθμίσουν τα καθίσματα ώστε να τους προσφέρουν καλύτερη πλαϊνή στήριξη.
-Οι μηχανικοί του M Division δούλεψαν επάνω στη 2, ώστε να έχει γρηγορότερο κύκλο ζεστάματος μετά από cold start. Γιατί όλοι μας θέλουμε να περιμένουμε όσο το δυνατό λιγότερο πριν ξεκινήσουμε τα παιχνίδια.
Ο ήχος