Die Bewegung auf der Straße leben

Was dem Porsche 992 GT3 Touring seinen einzigartigen Charme verleiht

Η συνταγή της Touring Package GT3 είναι σχετικά απλή : οτιδήποτε απέχει από την ουσία της πραγματικής απόλαυσης στην οδήγηση, δεν έχει θέση στη Touring Package

Η 911, είναι ίσως το πλέον εμβληματικό sports car, το οποίο έχει βελτιωθεί στις λεπτομέρειες, μικρές και μεγάλες, ξανά και ξανά και ξανά. Και όμως, δεν χάνει την μαγεία της, η συνταγή κατά κάποιο τρόπο, παραμένει αρκετά πιστή στην αρχική. Σαφώς, περιορισμοί σε ρύπους έφερα τα φίλτρα OPF που μετρίασαν κάπως τον μαγευτικό ήχο του ατμοσφαιρικού flat-6 της, το βάρος της αυξήθηκε με τα χρόνια καθώς ολοένα και περισσότερη τεχνολογία και συστήματα ασφαλείας τοποθετούνταν σε αυτή. Υπήρχαν ωστόσο πάντα οι 911 της σειράς GT3, που έμειναν πιο πιστές στην αρχική συνταγή. Αεροδυναμική που δίνει τη σιγουριά στον οδηγό να κυνηγήσει το καλύτερο δυνατό που μπορεί να πάρει από το αυτοκίνητο, χαμηλότερο βάρος σε σχέση με τις πιο “πολυτελείς” εκδόσεις της καθώς εδώ δε μας νοιάζει λίγο πολύ τίποτα πέραν των απολύτως βασικών και ένα μαγευτικός ήχος από έναν ατμοσφαιρικό κινητήρα, πλέον χωρητικότητας 4 λίτρων, με το κόφτη στις 9.000 στροφές το λεπτό. Και μετά, υπήρχαν οι εκδόσεις Touring Package στις GT3, που δημιουργούν μία γέφυρα ισορροπίας μεταξύ των “απλών” 911 και των track focused GT3 και GT3 RS.

Tο όνομα Touring Package, κρατά από το μακρινό πλέον 1973, όπου για πρώτη φορά δόθηκε ως πακέτο για την 911 Carrera RS, ναι την γνωστή “γριά” RS, ως μία εναλλακτική για μία πιο “καθημερινή” και λίγο πιο ήπια RS. Το 2017, η Porsche ξαναφέρνει τη συγκεκριμένη συνταγή στην γενιά 991 της GT3. Και φυσικά, κάνει πάταγο. Μία GT3 που δε φωνάζει τόσο πίστα, μία GT3 με χειροκίνητο κιβώτιο για όσους δε κυνηγούν τον απόλυτο χρονομετρημένο γύρο, αλλά θέλουν να βγουν να οδηγήσουν. Να οδηγήσουν ένα πιο διακριτικό και αίσθησης πιο “old-school” αυτοκίνητο, με κάθε θετικό που υπήρχε τεχνολογικά και μηχανικά εν’ έτη 2017. Και κάπως έτσι, η Porsche φέρνει ξανά το Touring Package ως επιλογή και στην τωρινή, 992 πλέον, γενιά της GT3.

Θα μπορούσα να αναλωθώ σε κάθε στιλιστική λεπτομέρεια που κάνει τη Touring Package, να διαφέρει από τη κανονική, αλλά θα εστιάσω μόνο στα βασικά. Η Touring Package, έχει μία μικρή πτυσσόμενη αεροτομή στην θέση της swan neck, εμπνευσμένης από την αγωνιστική GT3 R, αεροτομής. Εξωτερικά, το περίγραμμα των παραθύρων και οι απολήξεις της εξάτμισης είναι σε ασημί, αντί μαύρου γυαλιστερού, χρώμα, το εσωτερικό φέρει και επένδυση από δέρμα και όχι αποκλειστικά Alcantara, τα εμπρός φωτιστικά σώματα έχουν μαύρο εσωτερικό διάκοσμο και πίσω, στο κάλυμμα του κινητήρα, υπάρχει ένα μικρό κόκκινο LED strip, που φωτίζει το “GT3 Touring”. Επίσης, η Porsche προσφέρει όλο το προαιρετικό εξοπλισμό της “κανονικής” GT3 και για τη Touring Package. Αυτό περιλαμβάνει όλους τους εξωτερικούς χρωματισμούς, τους χρωματισμούς για τις ζάντες, το σύστημα lift για τον εμπρός άξονα, τα κεραμικά φρένα, τα ενεργά φώτα και άλλα.

Η ουσία της Touring Package ωστόσο, βρίσκεται στη ψυχή της, σε αυτό που μετράει σε πρώτο βαθμό για τον εκάστοτε αγοραστή της, στα μηχανικά της μέρη. Αρχικά, το βάρος της ανέρχεται στα 1418 κιλά, με τον ατμοσφαιρικό, 4 λίτρων, flat-6 της, να αποδίδει 510 ίππους. Η μετάδοση της ισχύος γίνεται μέσα από ένα GT Specific κλιμάκωσης και δημιουργίας, μηχανικό κιβώτιο 6 σχέσεων. Για όσους βέβαια επιθυμούν το PDK, υπάρχει και αυτή η δυνατότητα, χωρίς κάποια επιπλέον χρέωση.

Ωστόσο, για να απαντήσω και στον τίτλο, αυτό που δίνει στην Porsche 992 GT3 Touring, τη δική της μοναδική γοητεία, είναι αυτό ακριβώς που δίνει η ίδια η Porsche ως βάση. Έναν ατμοσφαιρικό flat-6 που σε ποσοστό της τάξεως του 95% είναι ίδιος με αυτόν της 911 CUP, ένα μηχανικό κιβώτιο 6 σχέσεων με τη σωστή κλιμάκωση (υποθέτουμε και σωστή αίσθηση τόσο από τη μεριά του κιβωτίου όσο και από τη μεριά του συμπλέκτη, όπως συνηθίζει άλλωστε η Porsche) και….τέλος. Αυτά. Τα απολύτως απαραίτητα, για όποιον θέλει να απολαύσει μία 992 GT3, περισσότερο για τον οδηγικό της χαρακτήρα, παρά για την ικανότητα της να είναι το απόλυτο αγωνιστικό δρόμου.

Για τους τυχερούς που μπορούν και θέλουν να την αποκτήσουν, η τιμή της είναι ίδια με αυτή της GT3, στα 152.416€, συν τον εκάστοτε ΦΠΑ και φόρους ανά χώρα, καθώς η επιλογή Touring Package, παρέχεται ως no-cost option.