Ωραίο πράγμα τα υβριδικά και ηλεκτρικά αυτοκίνητα, σε ό,τι αφορά την οικονομία. Και, πόσο φοβερό είναι το γεγονός ότι πατώντας φρένο, ή αφήνοντας το γκάζι, επαναφορτίζεις λιγάκι τις μπαταρίες του αυτοκινήτου σου; Λιγάκι.
Μ’ αυτά και μ’ αυτά, τώρα που η Tesla κόβει την απεριόριστη δωρεάν φόρτιση για τους κατόχους των οχημάτων της (τι, νομίζατε ότι θα είναι για πάντα τσάμπα;) προκύπτει το ερώτημα: Πόσο ακριβώς πρέπει να φρενάρεις, ή να αφήσεις το γκάζι, για να φορτίσεις ένα Tesla; Να, η ιδανική διαδρομή, ας πούμε, θα ήταν να κατεβαίνεις έναν λόφο, που θα τα έκανες και τα δύο. Ή, καλύτερα, ένα βουνό. Ο Jason Fenske του Engineering Explained, ο οποίος είναι καλός στα μαθηματικά, μας εξηγεί πόσο.
Für die υποθετικό σενάριο της επαναφόρτισης των μπαταριών σε μια κατάβαση, ο Fenske, διάλεξε το Tesla Model S 60 (75KWh). Το αποτέλεσμα, είναι θεαματικό. Γιατί, ακόμα και με την επιλογή του Tesla με τις μικρότερες μπαταρίες, για να τις φορτίσεις, θα έπρεπε να κατέβεις ένα βουνό με ύψος δυο φορές αυτό του Everest. Θεωρητικά, πάντα, μιας και, τελευταία φορά που κοιτάξαμε, βουνό ψηλότερο από το Everest και μάλιστα με διπλάσιο ύψος, δεν υπάρχει.
Γι’ αυτό, καλύτερα μην πάρεις Tesla. Πάρε καλύτερα ένα Nissan Leaf, που για να το φορτίσεις μέχρι τέρμα, χρειάζεται μια διαδρομή από την κορυφή του Everest μέχρι τη θάλασσα.