Vivere il Movimento nelle strade

8 più uno re di un tempo, tornano incazzati

Αν αγαπάς τα αυτοκίνητα, σίγουρα αγαπάς και τα παλιά, καλά αυτοκίνητα. Σίγουρα, κάποια στιγμή, έχεις προσευχηθεί ο αγαπημένος σου κατασκευαστής να βγάλει σε ανανεωμένη μορφή εκείνο το κτήνος που θαύμαζες από παιδί. Ε λοιπόν, αυτή η εποχή ειναι η καλύτερη για έναν τέτοιο petrolheads. Γιατί, απέναντι σε θρύλους που δεν πέθαναν ποτέ (όπως το Nissan -Skyline- GT-R ή τις BMW M3-5) επιστρέφουν κάποιοι από τους βασιλιάδες του χθες. Τσαντισμένοι, φυσώντας- ξεφυσώντας, φουσκωμένοι, θέλουν το σκήπτρο τους πίσω. Εσύ, ποιον προτιμάς;

1. Alfa Romeo Giulia

Για τις παλιές, καλές εποχές της Alfa, δεν χρειάζεται να πούμε πολλά. Ούτε για το πόσους πορωμένους φίλους έχει σε όλο τον πλανήτη η φίρμα. Έτσι, η επιστροφή της στα σαλόνια των ισχυρών, μύρισε πόλεμο. Η Giulia, με μια καρδιά από Ferrari, με 503 ίππους, sexy εμφάνιση, τελική στα 320 χαω και κίνηση στους πίσω τροχούς, είναι ό,τι προσεύχονταν τόσα χρόνια οι Alfisti. Μια Alfa – πολεμική μηχανή, που θέλει σαν λυσσασμένη το σκαλπ της Μ3 και όχι μόνο. (Διάβασε qui πώς θέλει να το κάνει αυτό)

Tip που μόνο εδώ θα διαβάσεις: Σχεδόν… τρολάροντας την παγκόσμια αυτοκίνηση, η Giulia θα διατίθεται στους πελάτες χωρίς το κλασικό κασελάκι των εργαλείων, με το subliminal μήνυμα ότι “δεν σου χρειάζεται, αφού δε θα χρειαστεί να επισκευάσεις κάτι”.

Tip Νο2: Η “μαμά” Giulia που έγραψε τη δική της ιστορία, είχε το κασελάκι των εργαλείων για να ρυθμίζεις τα Webber…

2. Honda Civic Type R

Από μια εταιρία που έχει γράψει ιστορία στην αυτοκίνηση με τα NSX, S2000, Type R, CRX και τα άλλα Vtecια των παλιών καλών εποχών (τα τελευταία συνεχίζουν να τιμωρούν ακόμα στους ελληνικούς δρόμους και όχι μόνο), πέντε χρόνια απουσίας από την παραγωγή σπορ αυτοκίνητων, είναι πάρα πολλά. Η Honda έχει επίσης φανατικότατο κοινό σε όλο τον κόσμο και στην Ελλάδα και δεν θα θέλαμε να απογοητευθεί. Εντάξει, το άργησε σε σημείο που κόντεψε να γίνει ανέκδοτο. Όμως, όταν παρουσίασε το νέο Civic Type R με τα 306 άλογα και την τελική των 270 χαω που… ξεφτίλησε το σύμπαν στο ‘Ring, κατάπιαμε τα πληκτρολόγιά μας (δες qui το σχετικό ρεπορτάζ). Με αεροδυναμικά βοηθήματα που προφανώς δεν έχουν ανακαλύψει ακόμα ούτε εξωγήινοι πολιτισμοί, αυτό το Honda, είναι όλο προσόντα. Και η χαρά του Χοντάκια, που ήδη μαζεύει λεφτά για να το βάλει στο γκαράζ του.

3.Toyota Supra

Η λέξη και μόνο Supra, είναι ικανή να κάνει την τρίχα του petrolhead να σηκωθεί κάγκελο. Βελτιώσιμη δύναμη που σε κάνει να απορείς και σχεδίαση που μέχρι σήμερα σε κάνει να τη λατρεύεις. Έτσι, θα ήταν μάλλον χαζομάρα της Toyota να μην ποντάρει εμπορικά σε μια αναβίωση της Supra. Εδώ, τα πράγματα όμως, περιπλέκονται. Γιατί η Toyota μπορεί να εξελίσσει ένα κτήνος που θα του δώσει το θρυλικό όνομα, όμως έχει κάνει πολλούς από τους γιαπωνεζόφιλους να μιλούν για “προδοσία”. Ο λόγος; Η συνεργασία με τη BMW, η οποία θα παρέχει όχι μόνο το πλαίσιο, αλλά και την “καρδιά” της νέας Supra. Μα, είναι δυνατόν μια Supra να φοράει 3λιτρο straight-six turbo της BMW; Είναι. Δέξου το. Αν την οδηγήσεις και δε σου κάνει, τότε μίλα.  (Δες qui το ρεπορτάζ μας για τη νέα Supra).

4. Honda NSX

Και πάλι ένα Honda. Ο απόλυτος αντίπαλος. Ποιανού; Όλων! “Όλοι μαζί κι εγώ μόνη μου”, μοιάζει να λέει η Honda, η οποία, 10 χρόνια μετά την απόσυρση του NSX, του αυτοκινήτου που λάτρευε (αφού συμμετείχε στην εξέλιξη του και είχε δύο στο γκαράζ του) ο θεός της F1, Ayrton Senna. Το αυτοκίνητο με το οποίο η Honda πρωτόβγαλε τη γλώσσα στους κατασκευαστές supercars, οπως η Ferrari. Με 550 άλογα, τεχνολογικές καινοτομίες (τις οποίες θα διαβάσεις qui) και σχεδίαση που τα σπάει, το NSX ήρθε για να μείνει. Εκεί ψηλά, ο Ayrton τρώει τα νύχια του με αγωνία: Θα είναι το νέο NSX αντάξιο του ονόματός του;

5. Peugeot 308 GTI

Δεν το περίμενες ε; Θα έπρεπε, με τόσα Rallye να κυκλοφορούν εκεί έξω. Η γαλλική φίρμα που άφησε εποχή με 205, 106/206/306 Rallye και GTI, έμεινε πολύ καιρό εκτός παιχνιδιού. Όταν πρωτοπαρουσίασαν το 308 και το οδήγησα, τους φώναζα, εκεί στην Peugeot, ότι, με τέτοιο πλαίσιο- ποίημα, πρέπει να τρέξουν να φτιάξουν μια GTI έκδοση. Εντάξει, δεν περίμεναν εμένα να τους το πω, αλλά το έκαναν. Ναι, είναι turbo, είναι γρήγορο, κάνει βαβούρα, αλλά η Peugeot μας λέει με νόημα για το 308 GTI: “Θα νομίζετε ότι το βιδώσαμε στο δρόμο”. Κατάλαβα. Θα αναστενάξουν τα στροφιλίκια πάλι… Διάβασε qui περί τίνος πρόκειται.

6. Abarth (Fiat) 124 Spider

Η Abarth επιστρέφει. Ο σκορπιός έχει απλώσει τις δαγκάνες του και είναι έτοιμος να “σκοτώσει” ανυποψίαστα supercars που θα βρεθούν στο διάβα του. Όπως τις παλιές, καλές εποχές.

Όταν η Alfa Romeo έκανε ξαφνική στροφή και αποσύρθηκε από το κοινό project με τη Mazda για την παραγωγή του νέου MX-5/ Spider, η Fiat μπήκε στη μέση. Και δημιούργησε το 124 Spider, ως “απόγονο” του Barchetta. Και μετά, μπήκε στη μέση η Abarth, η οποία μετά το Biposto και το Tributo Ferrari έψαχνε απεγνωσμένα μια πισωκίνητη πλατφόρμα. Και εγένετο Abarth 124 Spider. Με το μοτέρ της 4C και βάρος κοντινό με της Lotus Elise, ποιος θα τολμήσει να σε κοιτάξει στο φανάρι; (Διάβασε qui το ρεπορτάζ μας για το Abarth αυτό).

7. Mazda RX-9

Ποτέ μην υποτιμάς τη Χιροσίμα. Οι Ιάπωνες της Mazda έχουν αποδείξει
ότι θα κάνουν μια ξαφνική κίνηση και θα σε αφήσουν με ανοιχτό το στόμα.
Τώρα, μας λένε ότι επενδύουν στην τεχνολογία Skyactive για να φτιάξουν
efficient Mazda. Ο κόσμος της αυτοκίνησης ρίγησε με την επιστροφή του
MX-5 και ξενέρωσε με την είδηση ότι δεν θα παίξει ισχυρή έκδοση. Και
μετά από τα 3/6 MPS και, κυρίως τα RX-7, RX-8, θα μείνει χωρίς
supercar;

Οι φήμες θέλουν την Mazda να ετοιμάζει τη συνέχεια του
RX-7. Ένα πισωκίνητο coupe, ένα supercar με τουρμπισμένο (biturbo
μήπως;) ρότορα (λέγε με και Wankel) που θα καταπίνει βενζίνη σαν
αεροπλάνο, θα φτύνει φλόγες σαν εμπρηστική βόμβα και θα επιταχύνει σαν
βαλλιστικός πύραυλος εδάφους- εδάφους. Οι Ιάπωνες λένε -και καλά- ότι
σταμάτησαν την εξέλιξη. Θα το δεις και θα με θυμηθείς: Το RX-9 είναι στη
γωνία και κρυφοκοιτάζει χασκογελώντας τον ανταγωνισμό. Κι ας τους μετά να
λένε ότι “τα Wankel καίνε (καταναλώνουν είναι το σωστό) λάδι”. Ας τους
να κοιτούν με γουρλωμένα τα μάτια τα φλογίδια από το ρότορα που
στροφάρει εκεί, όπου οι άλλοι δεν τολμούν καν να ονειρευτούν…

8.Ford Focus RS

Τι “ποιος θρύλος”; Ξέχασες τα Sierra Cosworth; Αν δεν έχεις δει Sierra ν’ ανοίγει, δεν έχεις δει τίποτα στη ζωή σου. Η Ford, μετά την παραγωγή τεράτων, πέρασε ένα διάστημα που, όπως φαίνεται, ήθελε να μείνει μόνη της για να σκεφτεί. Ε, δεν εξηγείται αλλιώς αυτό το κόλλημα με τα προσθιοκίνητα Focus RS. Τα χρόνια πέρασαν, οι καιροί άλλαξαν και, επιτέλους, η Ford ξαναφέρνει ένα μοντέλο βγαλμένο από τα παλιά. Με τετρακίνηση, turbo, 345 άλογα και drift mode, έτσι, για να θυμόμαστε πώς πάντιαζαν τα πισωκίνητα Sierra. Αν έβγαζε και ένα RS με την κλασική φτερούγα πίσω (έλα που κάνεις ότι δεν τη θυμάσαι), θα το τερμάτιζε.

 

Bonus θρύλος:  Lancia Delta Integrale

Εντάξει. Μην αρχίσεις να λές ότι “δεν έχει επιβεβαιωθεί ακόμα” και όλα αυτά τα συναφή. Μην κάνεις σαν τη χήρα στο κρεβάτι! Η αυτοκίνηση έχει μέσα της πολύ ρομαντισμό, πολύ ελπίδα, πολλές εκπληξεις. Το διάβασες εδώ , τώρα ψιθυρίζεται σε όλο τον πλανήτη ότι ένας σεβαστός αριθμός υψηλόβαθμων στελεχών της Fiat/Chrysler πιέζει τον Marchionne να αναγεννήσει τη μία, τη φοβερή, τη θρυλική, τη βασίλισσα των πάντων, Lancia Delta Integrale. Ο Ιταλός το παίζει δύσκολος (μια “λεπτομέρεια” είναι ότι δεν βγαίνουν τα λεφτά, αλλά δεν είμαστε και ο… Σόιμπλε, ε;) αλλά το τελευταίο που θέλει είναι να συνεχιστούν οι κατάρες στο πρόσωπό του για το ότι σκότωσε τη Lancia. Ποτέ μη λες ποτέ…