Στη Hyundai Motor Corporation, το τελευταίο διάστημα υπάρχουν χαμόγελα. Αλλά είναι παγωμένα αυτά τα χαμόγελα. Ναι, η Hyundai και η θυγατρική της, Kia, έχουν εκπληκτική πορεία, με τα κέρδη να είναι τα μεγαλύτερα της τελευταίας επταετίας, καθώς οι πελάτες εμπιστεύονται τις δύο κορεατικές μάρκες για ηλεκτρικά και πολυτελή αυτοκίνητα, όπως το Ioniq 5 και τα Genesis. Όμως, με την έλλειψη ημιαγωγών να “θεριεύει”, ο προβληματισμός ως προς την παραγωγή, στο άμεσο μέλλον, δεν μπορεί να μην υπάρχει.Γι’ αυτό και προειδοποιεί ότι οι παραδόσεις του τρίτου τριμήνου μπορεί να επηρεαστούν.
Σε ό,τι αφορά τους numéros, αυτοί είναι κάτι παραπάνω από ανθηροί: Τα λειτουργικά κέρδη της Hyundai Motor Corporation αυξήθηκαν στα 1,89 τρισεκατομμύρια γουάν (1,64 δισεκατομμύρια δολάρια) το τρίμηνο που έληξε στις 30 Ιουνίου, από 590 δισεκατομμύρια γουάν το αντίστοιχο περυσινό διάστημα. Πρόκειται για την καλύτερη επίδοση ΄β τριμήνου από το 2014.
Τα αποτελέσματα της αυτοκινητοβιομηχανίας της Νότιας Κορέας, διαμορφώθηκαν σύμφωνα με τη μέση εκτίμηση των αναλυτών για κέρδη 1,9 τρισ. γουάν, σύμφωνα με τα στοιχεία που συνέταξε το Bloomberg.
Με δεδομένο ότι οι περισσότερες χώρες του πλανήτη, στην πορεία απεξάρτησης από τα ορυκτά καύσιμα στρέφονται προς την électrification, η Hyundai ακολουθεί τους διεθνείς ανταγωνιστές της, όπως η Volkswagen, και στρέφεται σε οχήματα χαμηλών, ή μηδενικών εκπομπών ρύπων. Ξεκίνησε τις πωλήσεις του αμιγώς ηλεκτρικού οχήματος Ioniq 5 στην Ευρώπη και τις ΗΠΑ φέτος και σχεδιάζει να λανσάρει περισσότερα από 12 ηλεκτρικά μοντέλα έως το 2025.
Η έλλειψη ημιαγωγών
Η Hyundai διέκοψε προσωρινά την παραγωγή στα εργοστάσιά της παγκοσμίως, εν μέσω της συνεχιζόμενης έλλειψης ημιαγωγών. Για να ελαχιστοποιήσει τον αντίκτυπο, μείωσε την παραγωγή λιγότερο δημοφιλών μοντέλων όπως τα Sonata sedans. Το υψηλότερο κόστος πρώτων υλών, όπως το καουτσούκ και ο χάλυβας, αναμένεται επίσης να επηρεάσει τις αυτοκινητοβιομηχανίες.
«Οι διακοπές στην παραγωγή τον Μάιο και τον Ιούνιο αναμένεται να έχουν κάποια επίδραση στις πωλήσεις το τρίτο τρίμηνο λόγω του χαμηλότερου αποθέματος», ανέφερε ο Εκτελεστικός Αντιπρόεδρος Gang Hyun Seo, σε τηλεφωνική κλήση με τους αναλυτές. «Οι τιμές των πρώτων υλών αυξάνονται και αυτό θα μπορούσε να επηρεάσει τα κέρδη στο δεύτερο εξάμηνο».
Η μετοχή της εταιρείας έχει καταγράψει άνοδο 19% από τις αρχές του έτους, έναντι κερδών 13% του δείκτη Kospi, στη Σεούλ.Οι πωλήσεις οχημάτων aux États-Unis αυξήθηκαν κατά 73% το τρίμηνο συγκριτικά με ένα χρόνο πριν, ενώ οι ευρωπαϊκές πωλήσεις υπερδιπλασιάστηκαν. Στη Νότια Κορέα, οι πωλήσεις μειώθηκαν κατά 11%.
Ρεκόρ και για την Kia
Την ίδια ώρα, η Kia, θυγατρική αυτοκινητοβιομηχανία της Hyundai Motor, καταγράφει ρεκόρ λειτουργικών κερδών 1,49 τρισεκατομμυρίων γουάν το δεύτερο τρίμηνο, σε σύγκριση με τα κέρδη 145,2 δισεκατομμυρίων γουάν πριν από ένα χρόνο, ξεπερνώντας τη μέση εκτίμηση των αναλυτών για κέρδη 1,31 τρισ. γουάν, σύμφωνα με στοιχεία του Bloomberg.
Η μετοχή της Kia καταγράφει κέρδη 40% από τις αρχές του έτους.