Η εποχή… και η ευρωπαϊκή πολιτική, προστάζουν την μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση με στόχο τον περιορισμό των συνεπειών της κλιματικής αλλαγής! Οι κατασκευαστές υπακούουν και προσθέτουν στην γκάμα των μοντέλων τους τις αμιγώς ηλεκτρικές εκδόσεις! Το Peugeot e2008 είναι το ηλεκτρικό Alter Ego του 2008 και η εβδομαδιαία συμβίωση μαζί του μας άφησε ποικίλες εντυπώσεις!
Γνωριμία
Le site Peugeot 2008 μας συστήθηκε το 2013 ως ένα crossover της κατηγορίας Β που συνδύαζε στοιχεία από SUV και πολυμορφικό. Έμεινε στην παραγωγή έως το 2019, χρονιά κατά την οποία αντικαταστάθηκε από την δεύτερη και τρέχουσα γενιά, πλέον ως καθαρό SUV.
Η Peugeot προσφέρει το νέο 2008 με κινητήρες βενζίνης, Diesel και φυσικά ως ηλεκτρικό.
Ως προς την ονοματολογία της Peugeot το 0 στο κέντρο ήταν απλά ένας κύκλος που στα πρώτα της μοντέλα έμπαινε η μανιβέλα ενώ τα δύο μηδενικά είναι ουσιαστικά το σύμβολο «∞»!
Ως προς τις πωλήσεις το 2008 πέτυχε να κερδίσει την εμπιστοσύνη του καταναλωτικού κοινού, από τα πρώτα κιόλας χρόνια, με την δεύτερη γενιά να εισέρχεται ακόμα πιο δυναμικά στον στίβο των πωλήσεων, κερδίζοντας επάξια τον τίτλο του “Best-Seller” !
Design externe
Το Peugeot 2008 υιοθετεί το νέο πιο επιθετικό Family Look της γαλλικής φίρμας, με πιο έντονα τα στοιχεία ενός καθαρού SUV χωρίς να υστερεί σε πρακτικότητα!
Ειδικότερα, στο εμπρός μέρος ξεχωρίζει ο μεγάλος προφυλακτήρας με τα κάθετα φλας στις άκρες σε σχήμα κυνόδοντα που ενσωματώνει την ευδιάκριτη μάσκα με τον λέοντα στο κέντρο της και πλαισιώνεται από τα τραπεζοειδή φωτιστικά σώματα με γραφικά LED απεικονίζοντας «τα νύχια του λέοντα»! Η εικόνα ολοκληρώνεται από το επίπεδο καπό με τα έντονα νεύρα, που του προσδίδει ένα άγριο «βλέμμα»!
Καθαρές γραμμές, έντονες ακμές και μυώδεις επιφάνειες σχηματίζουν το χαρακτηριστικό προφίλ του Peugeot 2008! Η απόσταση από το έδαφος, τα πλαστικά προστατευτικά και οι επινικέλωνες επιφάνειες τονίζουν την SUV εμφάνιση.
Στο πίσω μέρος ξεχωρίζει ο προφυλακτήρας που εξέχει και η σχεδόν κάθετη πέμπτη πόρτα, αυξάνοντας τα επίπεδα λειτουργικότητας και πρακτικότητας! Τα πολύ λεπτά πίσω φωτιστικά σώματα είναι τοποθετημένα οριζόντια, διαθέτουν την LED «υπογραφή» τα νύχια του λέοντα και ενώνονται νοητά μεταξύ τους με ένα μαύρο πλαστικό πλαίσιο με την επωνυμία της Peugeot, δίνοντας την αίσθηση πως πρόκειται για ενιαίο!
Interne
Ένα από τα κυριότερα χαρακτηριστικά των Peugeot 2008 και e2008 είναι ο σχεδιασμός και η διαμόρφωση του εσωτερικού χώρου!
Το «διαστημικό» ταμπλό εντυπωσιάζει και δίνει την αίσθηση σαν να ήλθε από το μέλλον! Υπεύθυνο για αυτό είναι το γνωστό μας i-Cockpit, το οποίο στην έκδοση GT-Line της δοκιμής μας πλαισιώνεται από τον ψηφιακό και τρισδιάστατο πίνακα οργάνων σε έγχρωμη οθόνη 10 ιντσών, και βρίσκεται πίσω από το μίνιμαλ και κομψό πολυγωνικό τιμόνι!
Κεντρικά αναδύεται η οθόνη επίσης των 10 ιντσών του συστήματος πολυμέσων, συμβατό με Android Auto και Apple Airplay για τον χειρισμό τους και τη ροή της ηλεκτρικής ενέργειας!
Ο έξυπνος σχεδιασμός του ταμπλό σε δύο επίπεδα, θυμίζει αεροπορικό cockpit. Την ίδια φιλοσοφία ακολουθούν και οι διακόπτες σε στυλ «πιάνο» πάνω από το κεντρικό τούνελ, καθώς και ο επιλογέας ταχυτήτων που θυμίζει χειριστήριο αεροσκάφους. Ανάμεσα στα καθίσματα υπάρχουν οι ποτηροθήκες, το ηλεκτρονικό χειρόφρενο και ο διακόπτης επιλογής προγράμματος οδήγησης!
Εργονομικά, όλα τα απαραίτητα χειριστήρια βρίσκονται στην υπηρεσία του οδηγού, προκειμένου να μην απομακρύνει το βλέμμα του από τον δρόμο, διευκολύνοντας την ζωή του!
Η ποιότητα κατασκευής είναι πάνω από τον μέσο όρο της κατηγορίας, έχοντας χρησιμοποιήσει εξαιρετικής ποιότητα υλικά με καλή συναρμογή και κορυφαίο φινίρισμα, δημιουργώντας μια φιλόξενη καμπίνα!
Τα ημιμπάκετ καθίσματα της έκδοσης GT Line είναι εστιασμένα στην άνεση και την πολύ καλή οσφυϊκή στήριξη του σώματος των επιβατών. Οι χώροι είναι από τους μεγαλύτερους στην κατηγορία με πολλές θήκες στο εσωτερικό, καλή κατανομή του χώρου και με κορυφαία επίπεδα πρακτικότητας! Το πορτμπαγκάζ αγγίζει τα 405 λίτρα, ενώ με τα καθίσματα πλήρως αναδιπλωμένα φτάνει τα 1015! (Ελαφρά μειωμένος σε σχέση με τις συμβατικές εκδόσεις).
Κινητήριο σύνολο – Μπαταρία
Κάτω από το καπό βρίσκουμε τον γνωστό ηλεκτροκινητήρα της Stellantis που αποδίδει 136 ίππους και 260 Nm ροπής. Βασίζεται στην εξελιγμένη πλατφόρμα eCMP, η οποία αφορά την ηλεκτρική εκδοχή της CMP και στο πάτωμα κάτω από τα καθίσματα έχει τοποθετηθεί υδρόψυκτη μπαταρία ιόντων λιθίου χωρητικότητας 50 kWh, η οποία δίνει ονομαστική ηλεκτρική αυτονομία 340 χιλιομέτρων!
Στον δρόμο
Τα τεχνικά χαρακτηριστικά, η ιπποδύναμη των 136 Hp και η ροπή 260 Nm της ηλεκτρικής έκδοσης του Peugeot 2008 αφήνει υποσχέσεις για την καθημερινή συμβίωση σε πραγματικές καταστάσεις και οδηγικές συνθήκες, με μόνο ερωτηματικό την ηλεκτρική αυτονομία! Ας το γνωρίσουμε αναλυτικά!
En ville θα εκτιμήσει κανείς το αμιγώς ηλεκτρικό σύστημα κίνησης. Ιδιαίτερα σε συνθήκες κυκλοφοριακής συμφόρησης, η επιλογή του προγράμματος ECO, φαντάζει ιδανική, καθώς η ιπποδύναμη μειώνεται στους 80 ίππους, κάνοντας και την ανάλογη οικονομία. Παράλληλα, η υψηλή θέση οδήγησης και οι κάθετες γυάλινες επιφάνειες προσφέρουν ιδανική ορατότητα για κίνηση στα στενά! Το αυτοκίνητο είναι ευέλικτο και απίστευτα νευρικό, δείχνοντας ιδιαίτερο φιλικό για καθημερινή χρήση στον αστικό ιστό!
Dans le réseau de montagne et le réseau rural κινείται ικανοποιητικά και σταθερά, αναδεικνύοντας το στιβαρό πλαίσιο eCMP. Η ανάρτηση έχει μαλακή ρύθμιση, εστιάζοντας στην άνεση στο εσωτερικό! Θα μπορούσε να χαρακτηριστεί ένα αυτοκίνητο ελεύθερου χρόνου, το οποίο δεν εστιάζει στην σπορ οδήγηση, αλλά στην ευχαρίστηση της βόλτας! Ιδανικά προγράμματα οδήγησης το Normal που αποδίδει 110 ίππους, ή και το Sport με το οποίο ο κινητήρας αποδίδει ολόκληρη την διαθέσιμη ισχύ των 136 ίππων! Σε αυτήν την επιλογή, η οδήγηση γίνεται πιο συναρπαστική, ωστόσο αυξάνεται η κατανάλωση… της πολύτιμης ηλεκτρικής ενέργειας!
Sur l'autoroute οδηγός και επιβάτες θα εκτιμήσουν την ποιότητα κύλισης και την ηχομόνωση. Ιδανικά προγράμματα οδήγησης, το Normal και το Sport, όπως και στο επαρχιακό δίκτυο, ανάλογα με την διάθεση του οδηγού. Η τελική ταχύτητα περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 150 χιλιόμετρα ανά ώρα! Να σημειώσουμε πως αν θα χρειαστεί να διανύσει χιλιόμετρα, θα πρέπει η οδήγηση να είναι με σύνεση, ώστε να μην βρεθείτε προ εκπλήξεως, λόγω του εύρους της ηλεκτρικής αυτονομίας.
Général είναι ένα ευχάριστο και ευκολοδήγητο αυτοκίνητο, κατάλληλο για την καθημερινή χρήση, που ικανοποιεί με ασφάλεια, τις μεταφορικές ανάγκες με τρία προγράμματα οδήγησης.
Σε ποιους απευθύνεται
Ως αμιγώς ηλεκτρική πρόταση, το Peugeot e2008, απευθύνεται ευθέως σε όσους έχουν επιλέξει να δοκιμάσουν την εμπειρία της ηλεκτροκίνησης! Ως βασικό ή δεύτερο αυτοκίνητο της οικογένειας να καλύπτουν τις καθημερινές ανάγκες μετακίνησης, οικονομικά και οικολογικά! Αλλά και να καταφεύγουν σε μικρές αποδράσεις!
Τιμή
Στους καταλόγους το Peugeot e2008 ξεκινάει από τις 39.500€, με την έκδοση GT-Line της δοκιμής να κοστίζει 43.900€, ωστόσο με την επιδότηση του προγράμματος «κινούμαι ηλεκτρικά» οι τιμές διαμορφώνονται στις 31.500€ και 35.900€ αντίστοιχα!
Caractéristiques techniques
AMAXOMA |
|
Presse |
SUV |
Sièges |
5 |
Portes |
5 |
EPIDOSIS |
|
Επιτάχυνση 0 – 100 χλμ/ώρα |
9 δευτ |
Vitesse maximale |
150 km/h, Περιορίζεται ηλεκτρονικά |
Rapport poids/puissance |
11.4 κιλά/Hp, 87.9 Hp/τόνος |
Rapport poids/couple |
6 κιλά/Nm, 168 Nm/τόνος |
BATTERIE |
|
Capacité brute de la batterie |
50 kWh |
Capacité nette (utilisable) de la batterie |
46 kWh |
Technologie des batteries |
Lithium-ion (Li-Ion) |
Position de la batterie |
Κάτω από το πάτωμα, κάτω από τα πίσω καθίσματα Κάτω από το πάτωμα, κάτω από τα μπροστινά καθίσματα Στην κεντρική σήραγγα |
Autonomie électrique (WLTP) |
330-342 km |
Consommation moyenne d'énergie (WLTP) |
15.7-16.1 κιλοβατώρα/100 χλμ |
MOTEUR ÉLECTRIQUE |
|
Puissance |
136 Hp @ 3673-10000 S.A.L. |
Couple |
260 Nm @ 300-3673 S.A.L. |
Modèle/code du moteur électrique |
ZK01 |
Position du moteur électrique |
Εμπρός άξονας, εγκάρσια |
TAILLE ET POIDS |
|
Poids |
1548 κιλά |
Charge utile maximale |
482 κιλά |
Volume minimal d'espace pour les bagages |
405 l |
Volume maximal de l'espace à bagages |
1467 l |
DIMENSIONS |
|
Longueur |
4300 mm |
Largeur |
1770 mm |
Hauteur |
1550 mm |
Empattement |
2605 mm |
Trace d'acheminement |
1540 mm |
Trace dorsale |
1540 mm |
Hélice avant |
870 mm |
Etai dorsal |
825 mm |
Diamètre de rotation minimal (diamètre de rotation) |
10.4 m |
ARCHITECTURE |
|
Mouvement |
Στους μπροστινούς τροχούς |
Nombre de rapports et type de boîte de vitesses |
Boîte de vitesses automatique à 1 vitesse |
Suspension avant |
Ανεξάρτητη τύπου McPherson |
Suspension arrière |
Ελαστικός δόκος |
Freins avant |
Αεριζόμενοι δίσκοι , 283×26 mm |
Freins arrière |
Δίσκοι , 249×10 mm |
Systèmes auxiliaires |
ABS (système de freinage antiblocage) |
Type d'adresse |
Gestion chukrania (avec dents) |
Système de direction |
Volant électrique |
Roues |
215/60 R16 ή 215/65 R16 ή 215/60 R17 ή 215/55 R18 |
galerie de photos