Καλά, τι δουλειά έχει το χιόνι μέσα στον Αύγουστο; Όταν μιλάς για ένα Jeep, η λάσπη, το χιόνι, η χωματίλα, οι γκρεμίλες, ειναι -και πρέπει να είναι- το στοιχείο του. Εμείς, φροντίσαμε να το δοκιμάσουμε εν καιρώ, ώστε να σας πούμε εγγυημένα αν το νέο Renegade est άξιο να κουβαλάει ένα τόσο βαρύ όνομα.
Η φίρμα αυτή και μόνο, συνέδεσε το όνομά της όχι μόνο με μια ολόκληρη κατηγορία, αλλά και με το όνειρο εκατομμυρίων ανθρώπων. Ποιος δεν ήθελε να έχει ένα δικό του Jeep; Σύμβολο ελευθερίας, αλλά… άπιαστο από ένα σημείο και μετά για τους πολλούς, λόγω του κυβισμού et le χαζής φορολόγησής του, το όνειρο έρχεται να γίνει πραγματικότητα εν έτει 2015.
Η περιγραφή μπορεί να γίνει μόνο σε λίγες λέξεις: Ένα Original Jeep Renegade, με την εμφάνιση ενός πραγματικού Jeep, με κινητήρα 1,4 ή 1,6 λίτρων, έξυπνα συστήματα τετρακίνησης, επιλογή δικίνιτης έκδοσης και σε τιμές που ξεκινούν κάτω από το ψυχολογικό όριο των 20.000 ευρώ (για την ακρίβεια 19.300 ευρώ). Τι άλλο μπορεί να ζητήσει κανείς; Πολλά. Όπως το να είναι financière, να είναι πολιτισμένο, να τα καταφέρνει καλά εντός και εκτός δρόμου, να είναι άνετο, να έχει τον εξοπλισμό ενός σύγχρονου αυτοκινήτου. Θα μπορούσε το νέο Renegade να τα συνδυάζει όλα αυτά;
Πρώτη γεύση
Στα χέρια μας έπεσε, με την παρουσίαση στην Ελλάδα του Jeep Renegade και του Jeep Cherokee (που μπορεί να είναι σταθερή αξία, όμως αδιαμφισβήτητα επισκιάστηκε από το αναμενόμενο best seller) η δικίνητη, diesel έκδοση de 1,6 λίτρων του Renegade (120 ίπποι). Και, του βάλαμε δύσκολα, οδηγώντας το σε αστική, υπεραστική, ορεινή διαδρομή, ώστε μετά να το… ρίξουμε σε μπόλικο χιόνι και λάσπη. Θα μπορούσε να τα καταφέρει;
Το… λιλιπούτειο (σε σχέση με τα θηριώδη Jeep, όπως το νέο Grand Cherokee για το οποίο θα διαβάσεις σύντομα εδώ μια παρουσίαση) Renegade ήταν μια έκπληξη, ακόμα και για κάποιον που στον ελεύθερό του χρόνο κατακτά χιονισμένες βουνοκορφές με ένα θηριώδες Wrangler. Πλούσια αποθέματα ροπής, αλλά και εκπληκτικές για τα δεδομένα του possibilités hors route, το κάνουν ένα ιδανικό… toy for a big boy, το οποίο όμως μπορεί εύκολα να κάνει την καθημερινή δουλειά της μετακίνησης μιας ολόκληρης οικογένειας χωρίς υποχωρήσεις!
Το Renegade λοιπόν είναι αυτό που οι άνθρωποι της Jeep λένε πετυχημένα: «Ένα μικρό Cherokee». Είναι σίγουρα ικανό να φέρει τα πάνω- κάτω, αφού είναι το μοναδικό croisée που δεν μοιάζει σε τίποτα με τα άλλα, αφού είναι από τη μία ένα πραγματικό old school «τζιπάκι» (και σχεδιαστικά) δίχως να στερείται τίποτα από τα αντίστοιχα μοντέλα της κατηγορίας του.
Το Renegade είναι ένα SUV σε μικρογραφία, μήκους 4,2 m, που έχει σχεδιαστεί κι εξελιχτεί στις ΗΠΑ και κατασκευάζεται στην Ιταλία δίπλα στο FIAT 500X.
Έχει μια γκάμα από κινητήρες MultiAir Turbo βενζίνης et MultiJet ντίζελ, a αυτόματο σύστημα τετρακίνησης με κεντρικό συμπλέκτη που κλειδώνει, μια πολύ κοντή σχέση για απότομες κλίσεις, σύστημα hill descent control για τις κατηφόρες, και απόσταση από το έδαφος εξίσου μεγάλη με του Range Rover Evoque στην κορυφαία (θεϊκή) έκδοση Trailhawk.
Και ποια είναι η κατηγορία του; Ανάμεσα στις Β και C, αναμένεται να εξελιχθεί (και εξελίσσεται, όπως δείχνει η έκρηξη πωλήσεων της Jeep) στον μεγαλύτερο πρωταγωνιστή της πλέον αναπτυσσόμενης εμπορικά κατηγορίας (και στη χώρα μας) και –λόγω και μεγεθών και κινητήρων- τον σημαντικότερο ανταγωνιστή των Skoda Yeti- Nissan Qashqai, αν και από μια πρώτη «γεύση», έχει καλύτερη εκτός δρόμου συμπεριφορά από το πρώτο και πολύ καλύτερο- νεανικό εσωτερικό σχεδιασμό από το δεύτερο.
Στο δρόμο, σε μια πρώτη γεύση, είναι τόσο πολιτισμένο όσο χρειάζεται. Τόσο στην ευθεία, όσο και στις στροφές, το αυτοκίνητο δείχνει τη στιβαρότητα του πλαισίου του και επιδεικνύει το σωστό ζύγισμα και τη σταθερότητά του. Με μια πρώτη βόλτα, είχαμε την αίσθηση ότι θα παρουσιάζει –στις στροφές- inclinaisons που τρομάζουν (καθώς η αρχική διαδρομή της ανάρτησης προσφέρει exceptional άνεση), όμως όταν το πιέσαμε καταλάβαμε πως… ξεγελαστήκαμε. Δεν τρομάζει τον οδηγό, δεν παίρνει μεγάλες κλίσεις, είναι προοδευτικό και ασφαλές, τουλάχιστον σε μια πρώτη, σύντομη δοκιμή.
Εκτός δρόμου, τώρα, παρότι είχαμε στα χέρια μας μια «μικρή», προσθιοκίνητη έκδοση, του βάλαμε δύσκολα. Αφού τα κατάφερε στην άσφαλτο, σίγουρα θα τα έβρισκε σκούρα εκτός δρόμου. Έτσι, το «ρίξαμε» σε χιόνια, λάσπες, βραχώδεις πλαγιές και περάσαμε ένα μικρό (λασπωμένο και παγωμένο) ποταμάκι. Το Renegade, χρησιμοποιεί τα σωστά ελαστικά και αυτό έδειξε ότι παίζει το ρόλο του για να μην κολλάει πουθενά (σε… ανθρώπινα όρια).
L'intérieur
Αν απ’ έξω, με τη χαρακτηριστική μάσκα με τις επτά γρίλιες et le «Χ» στα πίσω φωτιστικά σώματα (το οποίο αντλεί έμπνευση από το αντίστοιχο σήμα που είχαν οι «πρόγονοί» του, τα στρατιωτικά Jeep Willy’s στο κάνιστρο που έφεραν) σε προϊδεάζει για το τι είναι το Renegade, στο εσωτερικό, η εικόνα είναι αντίστοιχη.
Ο ευμεγέθης ψηφιακός πίνακας των οργάνων για τον οδηγό είναι αυτό που λέμε state of the art ενώ, στο πνεύμα της εποχής έχει προστεθεί και écran tactile στο κέντρο της κονσόλας με το σύστημα uconnect.
Αυτό βέβαια δεν σημαίνει ότι δεν υπάρχουν οι παραπομπές στο παρελθόν. Όπως το “Since 1941” που γράφει πάνω από το Uconnect, αλλά και η χειρολαβή «ασφαλείας» μπροστά από τον συνοδηγό. Τα δε sièges είναι άνετα και παρέχουν καλή στήριξη, ενώ και ο οδηγός έχει καλή θέση και ορατότητα.
Γενικά, το εσωτερικό είναι απολύτως λειτουργικό, καλοσχεδιασμένο και μοντέρνο, το αυτοκίνητο είναι ευρύχωρο και έχει χώρους για μικροπράγματα και ποτηροθήκες. Μια ένσταση θα μπορούσε να υπάρχει ωστόσο στην ποιότητα των πλαστικών σε ορισμένα σημεία του, όπως στις πόρτες. Ευχάριστη έκπληξη, μαζί με τις εκτός δρόμου δυνατότητες του Renegade και η ποιότητα κύλισης και η «ησυχία» στο εσωτερικό του, καθώς και η άνεση που ταξιδεύει στην εθνική οδό.
Bestseller;
Η γκάμα που είναι διαθέσιμη για το Renegade, απαρτίζεται από τρεις εκδόσεις βενζίνης και δύο πετρελαίου. Η βασική έκδοση βενζίνης είναι με τον ατμοσφαιρικό 1.6 που αποδίδει 110 ίππους και ακολουθεί αυτή με τον 1.4 MultiAir2 σε εκδόσεις με 140 (από 21.440 ευρώ) και 170 ίππους (από 23.140 ευρώ). Η τελευταία διατίθεται και με τετρακίνηση και 9άρι αυτόματο κιβώτιο (κοστίζει 26.940 ευρώ).
Υπάρχουν φυσικά και οι diesel εκδόσεις με τον 1.6 MJTD με 120 ίππους που συνεργάζεται με 6άρι χειροκίνητο κιβώτιο και τον 2.0 MJTD με 140 ή 170 ίππους που διαθέτει τετρακίνηση και 9άρι αυτόματο κιβώτιο.
En général τέσσερα επίπεδα εξοπλισμού είναι διαθέσιμα ενώ ο πλούσιος εξοπλισμός περιλαμβάνει μεταξύ άλλων έξι αερόσακους, ESP, ERM, Hill Start Assist, κλιματισμό, σύστημα ελέγχου πίεσης ελαστικών, υπολογιστή ταξιδίου με έγχρωμη οθόνη 3,5 ιντσών και σύστημα πολυμέσων UConnect με οθόνη αφής 5 ιντσών.
Όπως και να χει, ο εξοπλισμός, η τιμή και ο μικρός κυβισμός, δείχνουν ένα νέο best seller που γεννιέται…