Το Gripen Atelier που διαχειρίζεται η Koenigsegg καλύπτει μια έκταση 11.000 m2, η οποία προορίζεται για το σχεδιασμό, την ανάπτυξη, την παραγωγή και την παρουσίαση της σειράς Gemera, καθώς και μελλοντικών μοντέλων. Αυτό αυξάνει τη συνολική έκταση των εγκαταστάσεων της Koenigsegg σε 30.000 m2. Αυτή η επέκταση επιτρέπει στην Koenigsegg να συνεχίσει να τροφοδοτεί το πρόγραμμα Gemera παράλληλα με τη σειρά διθέσιων μοντέλων της.
Ο Christian von Koenigsegg, ο ιδρυτικός διευθύνων σύμβουλος της Koenigsegg, παρατηρεί με ενθουσιασμό: “Τα εγκαίνια του Gripen Atelier και η ανακοίνωση των προδιαγραφών του πελάτη Gemera, ενός Megacar που καθορίζει τη βιομηχανία, μας δίνει μεγάλη χαρά. Το Client Specification Gemera, με το πλήθος των βελτιώσεων και αναβαθμίσεων σε σύγκριση με τα μοντέλα της προ-σειράς, θέτει πραγματικά νέα πρότυπα στον κλάδο”.
Το Gemera, αναγνωρισμένο ως το πρώτο 4θέσιο Megacar στον κόσμο, που ορίζεται από την εκπληκτική ισχύ του που ξεπερνά το 1 μεγαβάτ, αποτελεί ήδη ένα εντυπωσιακό μηχανολογικό επίτευγμα. Αλλά η έκδοση Client Specification το ανεβάζει επίπεδο με καινοτόμες εξελίξεις.
Το αρχικό σχέδιο προέβλεπε την ενσωμάτωση του συστήματος Koenigsegg Direct Drive στο Gemera, όπως εμφανίζεται στο αυτοκίνητο επίδειξης Gemera του 2020 και στα πρώτα πρωτότυπα. Αυτό το καινοτόμο και μοναδικό σύστημα, που είχε χρησιμοποιηθεί προηγουμένως στο πρόγραμμα Regera, υποσχόταν μια εξαιρετική ισορροπία ισχύος, απόδοσης και οδηγικής συμπεριφοράς.
Ωστόσο, κατά τη διαδικασία εξέλιξης εισήχθη το σύστημα μετάδοσης κίνησης Light Speed Transmission (LST) στο Jesko που έτυχε μεγάλης αποδοχής. Η ικανότητά του να καταργεί τον σφόνδυλο και τον συμπλέκτη από τον κινητήρα ανεβάζει την οδηγική συγκίνηση σε νέα ύψη.
Ο Christian εξηγεί: “Θεωρήσαμε ακαταμάχητο να διερευνήσουμε την προοπτική ενσωμάτωσης αυτών των εξαιρετικών χαρακτηριστικών και πλεονεκτημάτων στο μοντέλο παραγωγής του Gemera, οδηγώντας μας σε ένα νέο συναρπαστικό μονοπάτι ανάπτυξης – το Light Speed Tourbillion Transmission (LSTT)”.
Συμπληρώνοντας τον κινητήρα και το LSTT, η ομάδα Ε&Α σχεδίασε τον ηλεκτροκινητήρα “Dark Matter” – έναν ηλεκτροκινητήρα Raxial Flux E 800 hp, 1250 Nm που έχει κατοχυρωθεί με δίπλωμα ευρεσιτεχνίας. Αυτό το εξελικτικό άλμα στην ηλεκτρική πρόωση είναι ο πιο ισχυρός ηλεκτροκινητήρας αυτοκινήτου στον κόσμο με τεχνολογία 6 φάσεων. Το LSTT συνδυάζεται τώρα με έναν Dark Matter, αντί για τρεις ηλεκτροκινητήρες Quarks, οδηγώντας σε ένα ελαφρύτερο, μικρότερο και πιο ελκυστικό σύστημα κίνησης. Το σύστημα τετρακίνησης του LSTT με τετράτροχο torque vectoring μπορεί να τροφοδοτηθεί είτε από τον ηλεκτροκινητήρα Dark Matter E-motor των 800 ίππων, είτε από τον TFG διπλού turbo, είτε από ένα μείγμα και των δύο, αποδίδοντας μέγιστη ισχύ 1400 ίππων και 1850 Nm.
Η επιτάχυνση και οι επιδόσεις του Gemera έχουν ενισχυθεί σημαντικά λόγω του νέου, ελαφρύτερου ηλεκτρικού συστήματος πρόωσης και της βελτιστοποιημένης χρήσης του εύρους στροφών του TFG με το LSTT. Αυτό βελτιώνει τις ήδη εντυπωσιακές και γρήγορες επιδόσεις της προηγούμενης έκδοσης Gemera.
Ο Christian von Koenigsegg διευκρινίζει: “Το Gemera με προδιαγραφές πελάτη όχι μόνο διατηρεί τα εγγενή χαρακτηριστικά του, αλλά ενσωματώνει επίσης την ελαφρότητα και την απόκριση του LSTT. Προσθέσαμε το ‘Tourbillion’ στο LST για να υποδηλώσουμε την ισοδυναμία του με ένα ελβετικό ρολόι υψηλής ποιότητας, υποδηλώνοντας την κομψότητα και την εκλέπτυνσή του”.
Η εφεύρεση ενός κιβωτίου ταχυτήτων που φιλοξενεί τέσσερις θέσεις, μια διάταξη μεσαίου κινητήρα, ηλεκτρική πρόωση και παρόλα αυτά καταφέρνει να προσφέρει εννέα ταχύτητες, torque vectoring και τετρακίνηση με πρωτοφανώς χαμηλό βάρος, απαιτούσε τεράστια δημιουργικότητα και καινοτομία.
Η Koenigsegg είχε παρουσιάσει το αξιοσημείωτο concept Gemera στις αρχές του 2020. Τώρα, η Koenigsegg αποκαλύπτει τις προδιαγραφές πελάτη Gemera και τον τόπο προέλευσής του, το Gripen Atelier, στο Koenigsegg Campus στο Ängelholm της Σουηδίας.
Αλλά υπάρχουν και άλλα. Η Koenigsegg ανακοινώνει την έκδοση Gemera HV8 (Hot V8). Το HV8 ανεβάζει το Gemera σε ένα επίπεδο πέρα από κάθε Hypercar ή Megacar. Πριν από την LSTT, η ενσωμάτωση μιας διάταξης V8 με μεσαίο κινητήρα στο Gemera, δεδομένου του ευρύχωρου εσωτερικού και του συμπαγούς μεγέθους του, φαινόταν απίθανη. Η διάταξη του LSTT, ωστόσο, το έκανε εφικτό.
Για να επιτευχθεί αυτό, ο V8 της Jesko έπρεπε να μετατραπεί σε έναν λεγόμενο Hot V8, όπου η εξάτμιση εξέρχεται στο κέντρο της κορυφής. Εκτός από αυτό, παραμένει σε μεγάλο βαθμό πανομοιότυπος με τον κινητήρα Jesko.
Η ενσωμάτωση του υπέροχου ήχου, της απόκρισης και της ισχύος του Jesko V8 με την τολμηρή μηχανική του Gemera διαμορφώνει πραγματικά μια νέα κατηγορία.
Με αυτή τη νέα διάταξη του κινητήρα, η Gemera διαθέτει τώρα μια επιβλητική ισχύ 1.500 ίππων από τον HV8, σε συνδυασμό με τους 800 ίππους που αποδίδει ο ηλεκτροκινητήρας Dark Matter, που αθροίζουν σε μια πρωτοφανή απόδοση 2.300 ίππων και 2.750 Nm ροπής – ένα παγκόσμιο ρεκόρ για αυτοκίνητο παραγωγής.
Ο Christian δηλώνει: “Το Gemera HV8 είναι το πιο ισχυρό και ακραίο αυτοκίνητο παραγωγής στη Γη και το πιο βολικό και φιλικό προς το χρήστη σπορ αυτοκίνητο που έχει κατασκευαστεί ποτέ. Συνδυάζει την απίστευτη απόκριση, την οδική συμπεριφορά, τον ήχο του κινητήρα, το ευκρινές κιβώτιο ταχυτήτων, το ευρύχωρο εσωτερικό και τα συστήματα τετρακίνησης για να δημιουργήσει μια απαράμιλλη οδηγική εμπειρία, σημειώνοντας πολλά ρεκόρ επιδόσεων. Είμαστε απίστευτα υπερήφανοι για το Gemera HV8 και ανυπομονούμε να παραδώσουμε αυτό το εξαιρετικό επίπεδο επιδόσεων και τεχνολογίας στους πολύτιμους πελάτες και θαυμαστές μας”.
Η Koenigsegg θα ξεκινήσει την παραγωγή του Gemera στο Gripen Atelier στα τέλη του 2024, με τις παραδόσεις στους πελάτες να προγραμματίζονται για τις αρχές του 2025.